סרט צרפתי

הדברים שאני רוצה
|

מה אני הייתי עושה במקרה כזה? "הדברים שאני רוצה", סרט צרפתי על פי ספרו של גרגואר דלקור

סרט צרפתי

בימוי ותסריט: דידייה לה פשר
שחקנים: מתילד סנייה, מרק לבואן, פטריק שנה, ויריג'יני הוק, פרדריק בל, טיפיני האס
צרפת 2014
אורך הסרט: 94 דקות,
שפה: צרפתית, תרגום לעברית
ז'אנר: דרמה

הדברים שאני רוצה-01
"הדברים שאני רוצה". צילום: יח"צ

העלילה: ג'וסלין היא בעלת חנות סידקית בעיירה קטנה בצפון צרפת. נשואה שנים רבות לאותו גבר, הילדים יצאו מן הבית. יום אחד משכנעות אותה חברותיה מסלון היופי הסמוך למלא טופס לוטו כיון שהפרס עומד על כמעט 19 מליון יורו. היא משתכנעת ומגלה שזכתה בסכום הענק של 18,547,301 יורו ו-28 סנט, היא לא מגלה את דבר הזכייה לאף אחד. האם הסכום הזה יוכל להעניק לה את כל הדברים שהיא רוצה?

הסרט יוקרן בסינמטק תל אביב, ברשת יס פלנט וברחבי הארץ ובבתי הקולנוע הנבחרים החל מן 16.07.2015

סרט צרפתי

ראיון עם הבמאי, דידייה לה פשר 

החשש של כל סופר הוא שהעיבוד שייעשה לספר שלו לא יהיה נאמן ויוציא דברים מהקשרם. אתה התמודדת עם החשש הזה כשהרומן שלך "חדשות טובות מאלוהים" זכה לעיבוד. איך שכנעת את גרגואר דלקור בקשר לספר שלו?

"המקרה שלי היה יוצא דופן בזמנו. כתבתי את התסריט וכשהחלה העבודה על הסרט החלטתי לכתוב את הרומן. בסופו של דבר הסרט והספר פורסמו בערך באותו זמן. אני חושב שזו הייתה אחת הסיבות שהצלחתי לשכנע את גרגואר לאפשר לי לעבד את הרומן שלו, כיון שאני בעצמי סופר. למעשה עבדנו עם אותו עורך ועם אותו בית הוצאה. אני גם חושב שאמרתי לו שהספר שלו היה בעל משמעות גדולה עבורי. את הספר מצאתי קצת לפני שהוא יצא לאור, ומן הסתם אף אחד לא ידע שהוא יהיה רב מכר. לא ניסיתי לשכנע סופר שכבר מכר את ספרו באלפי עותקים אלא לשכנע סופר שהספר שלו יכול להפוך לסרט יפה".

מה האלמנטים שמצאו חן בעינייך בספר?

"מצא חן בעיני כל פעם שהסיפור העלה בראשי את השאלה "מה אני הייתי עושה במקרה כזה?", הדמויות שנוגעות ללב, ומקום ההתרחשות שהוא מקום חם ונשי: חנות הסדקית של ג'וסלין שאנשים באים אליה לקנות חומרים בכדי להכין נעליים לתינוק וסוודר לבעל. היום יש דרכים רבות להדריך אנשים עם תחביבים, יש ספרים, יש בלוגים וחנויות כאלו הולכות ונעלמות. אותו דבר עם חנויות הקפה, הטבק או מכולות קטנות.
וכמובן הדמויות, ובמיוחד ג'וסלין שממנה אפשר ללמוד המון. היא חדה, אינטליגנטית מאד, מלאת התחשבות והיא מבינה את המשמעות של הסיטואציה אליה פתאום נקלעה.
אחד הדברים שקורים לזוכים בפרסים בסדר גודל כזה, שהם מבינים שהבעיה היא לא הזכייה בסכום כסף אדיר אלא שהבעיה היא בלספר לאחרים על הזכייה.
זה לא מעניין אותה שהפרס הזה יכול לאפשר לה לטוס במטוס סילון מסביב לעולם. יש לה חיים שהיא אוהבת, שהיא בנתה, ושהיא רוצה לשמר. השמחות הקטנות חשובות לה הרבה יותר מווילה במליבו. האירוניה הדרמטית היא בכך כשהיא מנסה לא לומר דבר היא למעשה מובילה לאסון.
לדעתי השאלה האמיתית שנשאלת במקרה של זכיות כל כך גדולות, היא לא 'מה אני אעשה עם כל כך הרבה כסף' אלא 'מה יקרה ברגע שאני אפדה את הכסף'".

 

האם פגשת אנשים שזכו לוטו לפני שהתחלת לעבודת על התסריט?

"לא. לא רציתי, כי הספר הוא סיפור בדיוני ולא דוקומנטרי. הזכייה היא רק אמצעי לומר משהו אחר לגמרי. מה שהכי עניין אותי הוא החיים של האישה הזו ומה באמת חשוב לה ולהראות שלעיתים זה מנוגד לתפיסה שלנו של אושר. היו הרבה אופציות להראות בסרט מצבים ברורים שבספר היו מרומזים או תוארו במשפט אחד. תוך כדי תהליך הכתיבה הספר הפך ללהיט ענק, כך שהלחץ גבר. הכותבים השותפים שלי ואני עשינו הכל כדי לא לגרום לצופים תחושה שבגדנו בהם ובספר. היינו צריכים לתת להם את מה שהם ציפו ועם זאת להפתיע אותם, ובמקביל חשבנו גם על הצופים שלא קראו את הספר, שאני מקווה שלא יתאכזבו כי הוצאנו דברים והוספנו אחרים".

 שינית דברים והסיום שלכם אינו כמו בספר.

כן. יש דברים רבים שצילמנו ולבסוף לא הכנסנו לסרט ומצד שני במהלך ההקרנות הבנתי שהדברים שהוספנו תרמו לעיצוב הסרט. כשספר מצליח עבודת העיבוד היא כמו להלך על ביצים במיוחד כשנוצר קשר הדוק בין הקוראים לספר. אחת הסיבות שהספר הצליח ונגע לכל כך הרבה אנשים היא שהוא עוסק בנושאים אוניברסאליים ואינטימיים כמו משפחה, חברות זוגיות, הורות ושקרים…."

והייתי מוסיף לזה אושר ולא רק האושר של הזוכים בלוטו.

"על אלה שחייהם בדרך כלל טובים לא כותבים או מדברים אלא בעיקר עוסקים באלה שמעידים שחייהם הפכו לגיהנום. אנחנו בחרנו לדבר על משפחה וחברויות.  פיתחנו את נקודת המבט של הדמויות כי היה בהן פוטנציאל של מצבים קומיים אבל גם של ערכים גדולים כמו חברות, או הסיפור של האבא שהיה מהנה ביותר לכתוב את הדיאלוגים שלו".

ספר קצת על בחירת השחקנים: מתילד סנייה, כשצופים בסרט ברור למה בחרת אותה. היא הייתה הבחירה הראשונה שלך?

"היו הרבה שאלות איזה שחקנית מייצגת את הדמות של ג'וסלין. התיאור שלה בספר הוא שונה לגמרי בעיקר סביב משקל עודף. אבל למתילד יש את היכולת לגלם דמויות הנראות טבעיות. מתילד הפכה לג'וסלין ברגע שהיא נכנסה לסט הצילומים, ועד היום היא שולחת לי הודעות בטלפון וחותמת: שלך ג'וסלין".

והדמות של מרק לבואן 

"הוא סוג של האשליה הרומנטית של ג'וסלין. הוא גברי, פשוט ולעיתים מעט אלים. מרק הוא סוג של  שחקן שברור למה ג'וסילן מאוהבת בו. עבור רבים מרק הוא בעיקר זמר ותהינו כיצד אנשים יקבלו אותו כפועל בבית חרושת. הוא עבד על התפקיד ברצינות ובהתלהבות רבה שלא תמיד רואים אצל שחקנים. סיפרתי לו הרבה על אבא שלי ואני גם חושב שהוא הביא הרבה מן ההיסטוריה הפרטית שלו לדמות הזו. אני גם חושב שהעובדה שהוא מוזיקאי עזרה לו למצוא את ה"מוזיקה" של הדמות הז".

ולבסוף שאלה שהיא נקודת הפתיחה של הסרט. אם אתה היית זוכה בשמונה עשר מליון וחצי יורו בלוטו מה היית עושה?

"מבטיח את העתיד של ילדיי, משפר את מצב המשפחה שלי ואולי גם הייתי מנסה לעשות משהו טוב לעולם. אבל בעיקר לא הייתי מספר לאף אחד. כל הזוכים יאמרו לומר לך שמן הרגע שאנשים אחרים גילו על הזכייה הכול יצא משליטה".

*דידייה לה פשר

פרסם ארבעה ספרים וביים סרטי קולנוע, סרטי טלוויזיה ופרקים בסדרות טלוויזיה וכמו כן קליפים בין היתר לזמרים זאז ודני בריאן.

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

Beauty fashion Fashion israel Fashion Magazine Fashion News hair Makeup photography style Trends zara אופנה אופנה 2021 אופנה ישראלית אופנת גברים אופנת נשים איפור אפי אליסי אתר אופנה אתר אופנה 2021 ביוטי הפקות אופנה זארה חדשות אופנה חדשות האופנה טיפוח טרנדים טרנדים 2021 כתבות אופנה מגזין אופנה מגזין אופנה 2021 מגזין אופנה אונליין מגזין אופנה ויופי מגזין אופנה ישראלי מגזין אופנה לנשים מעצבי אופנה סטייל עיצוב אופנה צילום צילום אופנה קורונה קסטרו שבוע האופנה שיער שמלות כלה

סרט צרפתי

תגובות פייסבוק