הופכות את היוצרות

הופכות את היוצרות שער-שחר אבנט
|

הסיפורים האישיים המרגשים והמטלטלים של 20 נשים שורדות זנות, מתפרסמים לראשונה בספר חדש בשם "הופכות את היוצרות" אותו ערכה הבמאית והסופרת שירה גפן

אליסיה שחף-הופכות את היוצרות
אליסיה שחף

מאת: מערכת Fashion Israel


הספר רואה אור במטרה לספר את סיפורי הנשים שקולן לא נשמע, ושהצליחו להיחלץ מהמקום הכי נמוך אליו אפשר להגיע, ומתוך הריסות נפש וגוף הרימו ראש והולידו את עצמן מחדש.

הספר מלווה בעבודות שיצרו 20 אמניות שונות בהשראתן של הנשים השורדות, כל אמנית יצרה עבודה ייחודית בעקבות סיפור החיים של כל שורדת ושורדת. היצירות כולן מוצגות בתערוכה הפתוחה לקהל הרחב, בגלריה של מרכז תאו בהרצליה בין התאריכים 4 במאי ועד 31 במאי 2021/

שירה גפן נפגשה עם 20 נשים מתוך מאות אשר עוברות תהליך שיקום מקיף, חלקן עדיין כשהן בזנות פעילה. היא שוחחה, הקליטה ותמללה את סיפוריהן של הנשים תוך הקפדה לא לשנות את שפתן. תהליך העריכה נמשך כשנתיים.

ביני שריד סי היא אמנית ואוצרת שרתמה 20 אמניות ישראליות להשתתף בפרויקט. היא פרשה בפני הנשים השורדות, כרטיסיות עליהן מודפסים ציורים של אמניות שונות, וכל אחת בחרה בעבודה שנגעה בה. לאחר בחירת העבודה, צמדי הנשים והאמניות נפגשו והאמניות החלו ליצור עבודות בהשראת סיפורי החיים שלהן.

"במהלך המפגשים, אצל חלק מהצמדים, הגבולות שחצצו בין העולמות השונים התפוגגו, ולאט לאט חשפו נקודות דמיון משותפות המסתתרות מתחת למעטה הביוגרפיה וההגדרות, וגילו שבכל אחת מאיתנו מצוי אזור מופקר, מוזנח, אבל בכל אחת מאיתנו מצוי גם הכוח לנסות לשנות את גורלה".

שירה גפן


אמניות משתתפות
: שרון רשב״ם פרופ, ביני שריד סי, שחר אבנט, ורד אהרונוביץ, רעות פרסטר, שגית פרידמן הלל, שרון פידל, אליסיה שחף, ליאור שטיינר, לידה שרת מסר, הילה לביב, תמר לב־און, גילי כהן, עפרה קובלינר, חגית אונמני רובינשטיין, ג׳ניפר בלוך,  הילית שפר, ענת נינה,  בר נתן שלו, שני נחמיאס, אהרונה ריינר, שרון פידל, דליה רונן.

הפרויקט ראה אור בתמיכת פקטורי 54

כחלק מפעילות החברה למען נשים, פקטורי 54 גאים לתמוך בפרויקט הכולל את הספר ותערוכת האמנות של עמותת 'הופכות את היוצרות' ורואים חשיבות אדירה בתשומת לב לעובדה כי נשים הפונות אל תעשיית הניצול המיני הן קורבנות ואינן בוחרות במצבן.  החברה רואה בתמיכה בפרויקטים מסוג זה חלק מהאחריות החברתית שלה, בסיוע למגוון שכבות באוכלוסייה, בכדי להעלות את המודעות ולשקף את המציאות בישראל במטרה להביא יחד לשינוי אמיתי.

שחר-אבנט
הופכות את היוצרות שער-שחר אבנט

"הופכות את היוצרות"

היא עמותה המסייעת לנשים לצאת ממעגל הזנות ובשיקומן. במרכזי העמותה בתל אביב ובחיפה מקבלת כל אישה תמיכה מקיפה כדי שתוכל להתייצב ולהתחזק אישית וכלכלית, ולבנות לעצמה חיים חדשים. בכל מרכז פועל בית ספר שיקומי לאופנה ששם דגש על יצירה, ביטוי אישי, ערך עצמי והגשמה. לצדו פועל מרכז סיוע רב תחומי המספק שירות פסיכוסוציאלי ועזרה מקצועית בכל תחומי החיים. הסיוע ניתן לכל אישה וטרנסג'נדרית ללא תשלום או תנאי קבלה.

יוזמות ושותפות בהוצאת הספר:

  • יפעת אירני – מבעלי פקטורי 54, אירני-גרופ
  • לימור סגל – מנהלת תחום הטיפול בעמותת "הופכות את היוצרות"
  • ביני שריד סי – אמנית, אוצרת ובעלת גלריה
  • שירה גפן – סופרת ובמאית

"הופכות את היוצרות"

פקטורי 54 בשיתוף עמותת 'הופכות את היוצרות' מציגים ספר ותערוכת אמנות: סיפוריהן של 20 נשים שורדות זנות ויצירות אמנות שנוצרו בהשראתן.

הופכות את היוצרות-cover

מחיר הספר: 69 שקל
כל הרווחים ממכירת הספרים ויצירות האמנות יועברו לעמותת הופכות את היוצרות לשיקום נשים היוצאות מתעשיית הניצול המיני. ניתן לרכוש את הספר בחנויות ובאתר FACTORY 54.
*התערוכה תוצג במרכז תרבות תאו רחוב ווינגייט 136, הרצליה פיתוח בין התאריכים 4 במאי ועד 31 במאי 2021.
התערוכה פתוחה לציבור, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.


Beauty fashion Fashion israel Fashion Magazine Fashion News hair Makeup photography style Trends zara אופנה אופנה 2021 אופנה ישראלית אופנת גברים אופנת נשים איפור אפי אליסי אתר אופנה אתר אופנה 2021 ביוטי הפקות אופנה זארה חדשות אופנה חדשות האופנה טיפוח טרנדים טרנדים 2021 כתבות אופנה מגזין אופנה מגזין אופנה 2021 מגזין אופנה אונליין מגזין אופנה ויופי מגזין אופנה ישראלי מגזין אופנה לנשים מעצבי אופנה סטייל עיצוב אופנה צילום צילום אופנה קורונה קסטרו שבוע האופנה שיער שמלות כלה

פורסם בקטגוריות אופנה, כתבות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק