החללית נחתה במדעטק

תערוכת החלל מדעטק חיפה-3
|

פסטיבל החלל "המדריך לגלקסיה" נפתח ועמו שלל אירועים נוספים לכבוד קיץ 2016 במוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל

פסטיבל "המדריך לגלקסיה" מציג בפעם הראשונה בישראל מוצגי חלל בינלאומיים, ביניהם תא הפיקוד של החללית "אלמאז" שהוטסה בסודיות על ידי ברית המועצות ב-1977 ושהתה בחלל פעמיים, דגם "ספוטניק", הלוויין הראשון שנשלח לחלל על ידי ברית המועצות ב-1957, חליפות חלל מקוריות, תא שירותים אמיתי של אסטרונאוטים המתגבר על בעיית המיקרו כבידה ועובד על בסיס שאיבת פסולת, פלנטריום דיגיטאלי המציע טיסה בין כוכבי הלכת ועוד שלל מוצגים ברמה גלקטית, אשר יככבו במדעטק במהלך קיץ 2016!

תערוכת החלל מדעטק חיפה-5
חליפת אסטרונאוט המדריך לגלקסיה מדעטק-צלם איל אמיר

נחיתת החללית במדעטק חיפה, והטסתה לישראל, התאפשרה במבצע הטסה מורכב בשיתוף הפעולה של חברת התעופה אל על, חברת התעופה הישראלית הראשונה שמטיסה חללית לישראל. בפסטיבל אף ייקחו חלק האסטרונאוט האמריקאי דון תומס ומומחה רפואת החלל, ד"ר ג'ון קלארק, שאשתו האסטרונאוטית נספתה יחד עם אילן רמון באסון קולומביה.

תערוכת החלל מדעטק חיפה-6
מדעטק-אקסקליבר אלמאז בתערוכת המדריך לגלקסיה צלם איל אמיר

פסטיבל החלל "המדריך לגלקסיה" מציע מוצגים מרתקים מהחלל ושלל פעילויות מיוחדות ברחבי המדעטק: מסע וירטואלי בחלל בעזרת משקפיים חכמים, הדגמות מומחזות בנושאי חלל, תצפיות אל החלל בעזרת טלסקופ, הדפסה תלת ממדית של דגמים מעולם החלל במעבדה לייצור דיגיטלי, כמו גם הפלנטריום הדיגיטאלי, הקולנוע הרב- חושי "סינמטריקס" שיקרין סרטי חלל (שניהם בתשלום נוסף), חליפת חלל בחסות חיל האוויר הישראלי שניתן להצטלם בה, כניסה לתוך הקפסולה של תא הפיקוד הרוסי ועוד.

תערוכת החלל מדעטק חיפה-4
טלסקופ המדריך לגלקסיה מדעטק צלם איל אמיר

בנוסף, מדעטק מציע שפע פעילויות להורים וילדים במהלך כל חופשת הקיץ: מוצגי הנטריקס החדש המשלבים מיצגים אמנותיים דיגיטליים ומציאות מדומה, מופעים של גילי ומיכל, כוכבי הילדים גילי בא לבקר ומיכל ינאי במופע משותף, יתקיימו בפארק המדע כל יום שלישי של חודש אוגוסט בשעה 18:00, המרכז החדש לגיל הרך יציע אטרקציות לטיפוח חשיבה מדעית לגיל הרך (החל מגיל שנתיים עד שמונה), סיורים מודרכים יתקיימו בין תערוכות הקבע הרבות של מדעטק, יתקיימו פעילויות מדע כיפיות לילדים "מדברא קדברא", בכל יום רביעי יוצגו מופעים של קוסמים, לוליינים, זמרים, להטוטנים, שחקנים ועוד, בשיתוף עם קהילת הדר ואפילו חובבי הצפרות ימצאו את החוויה המושלמת לקיץ עם סדנת נדידת ציפורים יסודית, בליווי מייסד ומנהל המרכז הבינלאומי לחקר נדידת הציפורים בלטרון, פרופ' יוסי לשם, בין התאריכים 7-31.8.

תערוכת החלל מדעטק חיפה-8
אלי שרמייסטר מנכל מדעטק ודון תומאס אסטרונאוס נאס צלם איל אמיר

למבקרים שלא ירצו להיפרד מהמדע גם בבית, חנות המדעטק המחודשת תציע מבחר יוצא דופן של משחקי הרכבה, בנייה, מעבדה, אסטרונומיה והגיון.
פסטיבל החלל נפתח כחלק ממגמה לעידוד הדור הצעיר של חוקרי החלל בישראל, אשר יוכל כבר בשנים הקרובות להטיס ניסויים בפיתוחו לחלל, במסגרת תוכנית בינלאומית אותה תפעיל בישראל קרן היינלין (קרן בינלאומית התומכת ביוזמות לעידוד פעילות אזרחית ומסחרית בחלל) וקרן רמון הישראלית, הלוקחות חלק בפסטיבל החלל. אותו דור גם יוכל להצטרף לראשונה לטיסה מסחרית לחלל, שתפתח לכלל הציבור, דרך חברת "אקסקליבר אלמאז", המציגה את דגם החללית "אלמאז" בפסטיבל.

תערוכת החלל מדעטק חיפה-1
דר טל ברמן אוצר התערוכה מדעטק-פתיחת המדריך לגלקסיה-צילום איל אמיר-

שעות פתיחה:
אוגוסט

ימים א', ב', ה', שבת – 19:00 – 10:00
ג' , ד'                       20:00 – 10:00
ו'                             15:00 – 10:00

מחיר כניסה:
ילד עד גיל 5: חינם
מבוגר/ ילד מגיל 5: 89 שקל לכרטיס
משפחה- 2 מבוגרים+2 ילדים: 340 שקל
למערכת החינוך הנחות מיוחדות.

תערוכת החלל מדעטק חיפה-2
מנכל מדעטק אלי שרמייסט וכדור הארץ -פתיחת המדריך לגלקסיה-צילום איל אמיר-

כתובת: שמריהו לוין 25, הדר הכרמל, חיפה.
מידע נוסף והזמנת  כרטיסים מראש בטל. 8614444 – 04.
או באתר: http://www.madatech.org.il

 

 

פורסם בקטגוריה חדשות האופנה
תגובות פייסבוק