החרם הגדול. אופל כהן

אופל כהן - 1
|

אופל כהן, דוגמנית צעירה בת 12 וחצי, תלמידה מצטיינת. חווה מזה שנה וחצי חרם ונידוי חברתי. את שנת הלימודים החדשה תעשה בבית ספר אחר. אנחנו מתנגדים לכל סוג של חרם. ומאחלים לאופל שנה טובה


מאת נועם שקד


הדוגמנית הצעירה אופל כהן, בת ה-12 וחצי, החלה לדגמן בגיל 8 בפרסומות לבנק לאומי, אופנת תמנון, מוזיאון העיצוב ועוד. למרות היותה תלמידה מצטיינת וילדה חברותית,  חייכנית ואופטימית מזה כשנה וחצי היא חווה לדבריה חרם ונידוי חברתי, שאילצו אותה להחליף בית ספר. את שנת הלימודים  הקרובה תתחיל בבית ספר חדש, בתקווה שההתחלה החדשה תביא רוח של שינויים חיוביים וסוף לדחייה החברתית  

אופל-כהן--3
אופל כהן. צילום: יח״צ

איך התחיל החרם והאם לדעתך יש קשר בין החרם החברתי שאת עוברת לעובדה שאת עוסקת בדוגמנות בגיל צעיר?

"בחופש הגדול לפני כשנה, קצת לפני שעליתי לכיתה ז', כמה בנות מהכיתה החליטו שהן  מחרימות אותי ומנדות אותי משאר בנות הכיתה. הן הקימו קבוצת וואטס אפ של כל בנות הכיתה  החדשה של חטיבת הביניים ורק אני לא צורפתי לקבוצה. אחת הבנות שהכרתי  שידעה שנהיה ביחד בכיתה התקשרה אלי ושאלה למה אני לא בקבוצה והאם אני מגיעה למפגש שנקבע, עניתי שאני לא יודעת שיש מפגש וביקשתי שתצרף אותי לקבוצת הוואטס אפ. ברגע שצורפתי לקבוצה מספר ילדות יצאו ממנה ואמרו שאם אגיע לפגישה היא תבוטל.  בהמשך, כל הבנות יצאו מהקבוצה והקימו קבוצה חדשה בלעדיי, הן נפגשו וצילמו את הפגישה לסטורי.

לא הבנתי מדוע אותן בנות לא צירפו אותי לקבוצה ולא רצו  שאגיע לפגישה, הרי גם אני בכיתה בדיוק כמוהן. מעולם לא  היה בנינו ריב או ויכוח ואת חלקן אפילו לא הכרתי. זה ממש העציב אותי  ופגע בי, וכך הן המשיכו להיפגש בלעדיי. אחרי כשבוע פגשתי בהן במקרה בגינה, ניגשתי אליהן, אמרתי שלום וישבתי לידן והן קמו והלכו. לאחר כמה ימים כל הכיתה נפגשה בפארק, ושוב  כשהגעתי לפגישה הן ראו אותי מרחוק ושכנעו את כולם לברוח , לא הוזמנתי לימי הולדת, כשהייתי פונה לאותן ילדות ומנסה לברר מדוע אני לא מוזמנת למפגשים הן היו אומרות לי שהן לא יודעתו על מה את מדברת.

כשאמא שלי פנתה לצוות בית הספר היא קיבלה תשובות שאם לא מרביצים לי זה לא נקרא חרם, ואם הבנות לא רוצות להיות חברות שלי אז לא חובה להיות חברות. אני חושבת שהתשובה הזאת מאוד לא נכונה כי לא ביקשתי שנהיה חברות,  פשוט ביקשתי להיות ילדה כמו כל בנות הכיתה ושלא ינדו אותי ויוציאו אותי ממפגשים חברתיים כיתתיים.

אופל-כהן--2
אופל כהן. צילום: יח״צ

ככל שעברו הימים והבנות החדשות בכיתה הבינו שאותן בנות  שהן הרוב מחרימות אותי כולן הפסיקו לדבר איתי. גם הבנות שהיו מיודדות איתי העדיפו ללכת אחרי הרוב החזק ולא אחרי ילדה אחת. בלי שום סיבה הפכתי לשקופה, התנהגו אלי כאילו אני לא קיימת.

הבעיה הכי גדולה בחרם שזה מדבק וסוחף ומהר מאוד כל בנות השכבה הפסיקו להגיד לי שלום או לדבר איתי וזה היה מאוד לא נעים. במשך שנה שלמה  לא הייתה לי חברה לדבר איתה בבית הספר.

אף פעם לא חשבתי שהשנה הראשונה בחטיבת הביניים תהייה כל כך קשה וקומץ קטן של בנות יצליחו לסחוף אחריהן שכבה שלמה.  אבל אני לא נשברת, להפך הבנות האלה חיזקו אותי ולא הצליחו להוריד לי את החיוך מהפנים ואת האופטימיות. למרות הרגעים הקשים שהיו לי בבית הספר המשכתי לאהוב להגיע לבית הספר.

בגלל אותן בנות שגרמו לי למשבר אני נאלצת לעבור בית ספר.

ללא כל ספק אני יודעת שהחרם הזה נובע מחוסר פירגון בלשון המעטה כי לאורך השנים כל פעם שהייתי מצטלמת לפרסומת הן היו צוחקות עלי. לדוגמא,  כשהצטלמתי לפרסומת של "תמנון" הן אמרו לי שעשיתי פרסומת לדג ושאני לא דוגמנית, כשהצטלמתי לקטלוג תחפושות הן אמרו לי שעשיתי פרסומת לתחפושות פח והשפילו אותי .  ההשפלות האלה מראות עד כמה קשה להן לפרגן, אבל אני לא כועסת על הבנות האלה אני מרחמת עליהן, כנראה שיש להן מצוקות אם הן מסוגלות להתנהג באכזריות כזאת."

האם זה מה שיגרום לך לוותר על החלום להיות דוגמנית?
"אני אמשיך להיות עם שמחת חיים ולא אשבר. אמשיך לדגמן ולהצליח ולהגשים את החלומות שלי."

מה היית רוצה להגיד לכל אותם ילדים שלוקחים חלק בחרם? איזה מסר תרצי להעביר להם לקראת שנת הלימודים הקרובה?
"אני מתראיינת ומספרת את הסיפור שלי בשביל ילדים אחרים, אני לא רוצה שעוד ילד או ילדה יעברו את מה שאני עברתי השנה. אני רוצה להגיד די לחרם, יש ילדים שנשברים מחרם והילדות שלהם נהרסת.  אני לא רוצה שיהיו ילדים בודדים בבית הספר, לכולם יש זכות להרגיש אהובים ולהיות חלק מילדי הכיתה."

איך את מתמודדת עם הקושי שבלהיות ילדה מוחרמת, למי את פונה כשקשה לך ואיך את מעסיקה את עצמך ללא מפגשים חברתיים?
"יש לי את המשפחה שלי שמפרגנת לי ועוזרת לי תמיד, יש לי כמה חברות בעיר אחרת שאני נפגשת איתן אחר הצהרים ובשבתות."

אופל-כהן--1
אופל כהן. צילום: יח״צ

איזו דוגמנית ישראלית היא האיידול שלך?
"האיידול שלי היא יעל שלבייה, כולם אומרים לי שאני דומה לה."

מה נוכל לאחל לך לשנה החדשה, חוץ מזה שהחרם יסתיים ותהיי מוקפת בהמון חברים וחברות?
"אני מצפה לשנת הלימודים החדשה ומתרגשת להכיר חברים חדשים. אני מאחלת לעצמי לשנה החדשה להיות מוקפת בחברות, ששימחת החיים תישאר איתי לעד, שאחווה חוויות מעשירות ותורמות ושאשאר בדיוק כמו שאני."

נועם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
אינסטגרם: fashion_israel.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק