הילה טולדנו: "האישה שלי רוצה אמירה משל עצמה"

הילה_טולדנו_מגזין_אופנה
|

היא לא למדה מעולם, היא מקבלת השראות מהים ומהטבע, היא צמחונית מטעמי בריאות. תיקי העור של הילה טולדנו יקרים, אך מחזיקים שנים. והקורונה? "היא לא עצרה ולא עיכבה את תהליך היצירה, נהפוך הוא, עודדה עיצוב ופיתוח דגמים חדשים ומושקעים."

הילה-טולדנו_אופנה
"חלומות תמיד יש ואופטימיות היא דבר נהדר". הילה טולדנו. צילום: יח״צ

מאת: נועם שקד

את מותג התיקים TOLEDANO הנושא את שמה, הקימה הילה טולדנו לפני כעשור. בסטודיו שמשמש גם כבית מלאכה, מייצרת טולדנו פריטים ייחודיים על זמניים בעבודת יד. המפגש עם הלקוחות מאפשר להן להציץ לתהליך היצירה ולהיות חלק ממנו באמצעות שיטת DIY, המאפשרת להן לבחור בשילובי הצבעים המועדפים.

HILLA TOLEDANO_אופנה
TOLEDANO. צילום: דני שמי

איך נולדה הבחירה לעצב תיקים? האם זה דבר שתמיד ידעת שתעשי?
"לא למדתי במוסד מסודר עיצוב או אופנה. אחרי הצבא טיילתי חצי שנה בארגנטינה, טיול של  טבע ורכיבה על סוסים. שהיתי תקופה בדרום ארגנטינה בעיירה שנקראת "אל בולסון". בעיירה היו שווקים לעבודות יד אינדיאניות מרהיבות. באחד מביקוריי ביריד פגשתי באינדיאני שתפר תיקים במקום ואיפשר ללקוחה לבחור את צבעוניות העיטורים ואת צבע העור.

"הצעירות מתחילות עם התיקים הפחות יקרים"

הילה_טולדנו_מגזין_אופנה_דיגיטלי_טרנדים_תיקי_עור
TOLEDANO. חורף 2020. צילום: רותם לבל

הוקסמתי מעבודתו, אבל לא חשבתי באותה עת כלל על עיצוב תיקים. כשחזרתי, עבדתי בתפקידים שונים במותגי אופנה בינלאומיים, כך מצאתי את עצמי יום אחד מחפשת תיק ליומיום ולא אהבתי את ההיצע בחנויות. חיפשתי משהו אלגנטי יותר עם ניחוח אחר, אולי דווקא בגלל שגדלתי במושב חיפשתי משהו פחות "זרוק". התחלתי לגשש בתחום, קניתי עורות בכסף שהשתכרתי, והתחלתי לעצב לעצמי תיקים בעזרתו של תופר עורות ביפו שלימד אותי את המלאכה. חברות התלהבו וביקשו תיקים לעצמן, כך הכול בעצם התחיל."

"תיק איכותי שילווה אותן שנים"

הילה_טולדנו_מגזין_אופנה_דיגיטלי_טרנדים
TOLEDANO. חורף 2020. צילום: רותם לבל

מה מאפיין את הקו העיצובי שלך ואת הקולקציה החדשה בפרט?
"ההשראות שלי מגיעות מהסביבה שלי, הטיולים שלי בעולם, האהבה לאסתטיקה, מוסיקה ואמנות. בשנה האחרונה הבנתי כמה הטבע חשוב לי, מדי יום אני צועדת ליד הים, עומדת, משתהה מהצבעוניות של הים בעונות השונות ובשעות השונות. הצבעוניות והמרקמים שאני פוגשת בטבע, כמו של האדמה או החול מאד השפיעו עליי בקיץ האחרון ואת התוצאה אפשר לראות בקמפיין הקיץ.

"ריח העורות משכר אותי מדי בוקר"

הסביבה שלי, אופנת הרחוב בארץ ובעולם, וכמובן החברים שלי  הם השראה נפלאה. אני אוהבת לטייל בשווקים של עתיקות, באירופה או בארץ, ביפו. בפירנצה למשל, מצאתי סוגרי וינטג' ממתכת, השתמשתי בהם בתיק הערב JACKIE. יש משהו מרגש במהדורה מוגבלת של פריטים כאלה. ברחוב אלנבי יש חנות קטנה ובה עולם מופלא של כלי פורצלן ישנים, אני אוהבת להתבונן ולספוג את יופיים. אני מעריכה מאד פריטים מושקעים, אלה יכולים להיות גם שטיחים בעבודת יד, המגע ומלאכת היד מרגשים בעיניי.

הילה_טולדנו_מגזין_אופנה_דיגיטלי_טרנדים
TOLEDANO. חורף 2020. צילום: רותם לבל

אני מתגעגעת למוזיאונים שהיו שואבים אותי בנסיעות לחו'ל. חשוב לי להזכיר את הלקוחות, הקשר הישיר שלי איתן הוא השראה גדולה, חלקן מלוות אותי שנים. בית המלאכה עם העובדים הוותיקים מאפשר לי לחתוך כל תיק בסכין יפנית, בחיתוך הזה יש אלמנט פראי, טבעי אותו אני אוהבת לשלב, החיתוך הפראי מופיע בשולי חלק מהתיקים והפך לסימן ההיכר של TOLEDANO. פיתוח הדגמים החדשים הוא תמיד אורגני, כך אני בונה את השפה שלי, דגם קיים מוביל  לדגם הבא. פיתוח המודלים החדשים נעשה בדגום חופשי, עד שאני מגיעה לדיוק אליו אני שואפת להגיע.

"לא למדתי במוסד מסודר עיצוב או אופנה"

הילה_טולדנו_מגזין_אופנה_טרנדים_
TOLEDANO. חורף 2020. צילום: רותם לבל

לצד התיקים מהעור הנוקשה, פיתחתי לאחרונה דגמים חדשים, יש להם צורה אורגנית והם עשויים מעורות רכים. ה-BOBO תיק גדול, משולבות בו ידיות צמה, אותן אני קולעת, התיק מקבל את צורת הגוף ואופן נשיאתו משנה את צורתו.

קיפולי העור הרך בולטים גם בדגם ה-CHARLOTT שהוא תיק ערב במראה וינטג'. פלטת הצבעים שלי ממשיכה להיות לצד השחור והשמנת, גוונים שונים של חום, צבעי אדמה עם הבלחה לירוק עמוק."

HILLA TOLEDANO. דגם: MATILDA. מחיר: 2580 שקל_אופנה
TOLEDANO. דגם: MATILDA. מחיר: 2580 שקל. צילום: יח״צ

בעידן האינסטנט והרשתות המסחריות, תיקים איכותיים בעבודת יד לא נפוצים, ובכל זאת יש ביקוש רב לתיקים שלך. לאילו לקוחות פונה המותג שלך?
"הלקוחות שלי הן נשים שמעריכות איכות, שאוהבות ייחוד, ואוהבות פריטים על זמניים, כאלה שאומרות לי שהן מתאהבות בתיק שלי כל פעם מחדש. הבחירה שלי הייתה שלא לפתוח חלל מכירה נפרד מהסטודיו כי חשוב לי וללקוחות להגיע ולראות את תהליך היצירה, את הקסם.

"אני צמחונית מטעמי בריאות"

הילה_טולדנו_מגזין_אופנה_דיגיטלי_אופנת_נשים_תיקי_עור
TOLEDANO. חורף 2020. צילום: רותם לבל

חתך הגילאים מגוון, רובו מגיל 25 ומעלה. הצעירות שבהן מתחילות עם התיקים הפחות יקרים, לרוב לרגל יום הולדת, ובמהלך השנים חוזרות וקונות תיקים נוספים. בגדול, הלקוחות שלי מוכנות להשקיע בתיק איכותי שילווה אותן שנים."

הילה_טולדנו_מגזין_אופנה_אונליין_אופנת_נשים_תיקי_עור
TOLEDANO. חורף 2020. צילום: רותם לבל

איך הקורונה משפיעה על היצירה, האם היא מהווה מקור השראה או גורם מעכב?
"ללא ספק אנו חווים תקופה מאד לא פשוטה. תקופת הסגר הראשון הייתה מאד קשה לי , אני אדם פעלתן, אוהבת את עבודתי, את היצירה, לצאת כל בוקר אל הסטודיו ולפגוש את העובדים והלקוחות. היו כמה ימים של "שיתוק" אי שם במרץ, אבל מהר מאד התעשתתי והעליתי הרבה תכנים לאינסטגרם, הפידבק שקיבלתי מהלקוחות היה מחמם לב, היה ברור שהן רוצות לשמור על קשר ומוכנות לחכות לתיק בהזמנה למעלה מחודש.

הילה_טולדנו_מגזין_אופנה_טרנדים_
TOLEDANO. חורף 2020. צילום: רותם לבל

אני אוהבת אתגרים, התמודדתי עם עורות שלא הגיעו בזמן, עם עבודה בסטודיו שנקטעה בעקבות הסגרים. לקוחות שלא מגיעות לסטודיו משוחחות אתי ב-FACETIME ובוחרות איתי את התיק המתאים להן. עבודה קשה ויצירתיות מחשבתית הם המפתח בתקופה זו. אני מתכננת ליצור דגמים על עונתיים, להמשיך ולהיות קשובה לחוג הלקוחות, להשיק בכל כמה חודשים דגמים חדשים שיהיו חייבים להיות מדוייקים ומושקעים, וכמובן שימושיים ולא מנותקים."

HILLA TOLEDANO. דגם: CHARLOTTE. מחיר: 1640 שקל_אופנה
TOLEDANO. דגם: CHARLOTTE. מחיר: 1640 שקל. צילום: יח״צ

האם מתן האפשרות לעצב תיק בשיטת DIY (עשי זאת בעצמך), מעורר קונפליקטים? מה קורה כשאת חושבת שהשילוב שבחרה הלקוחה ממש לא יפה, את מתערבת?
"הלקוחות אוהבות להגיע לסטודיו, רציתי ללכת צעד קדימה ולקרב אותן עוד יותר לתהליך היצירה, רציתי שתהיה פרסונליזציה. לקוחה יכולה להגיע לסטודיו ובדגם
ה-BOBO למשל, אני נותנת להן לבחור את צבע התיק ואת החופש לקבוע את שילובי הצבעים של הידיות הקלועות.

הילה_טולדנו_מגזין_אופנה_אופנת_נשים_תיקי_עור
TOLEDANO. קיץ 2020. צילום: יח״צ

בתיק ה-MATILDA הן יכולות לבחור את צבע הידיות. האישה של TOLEDANO היא עצמאית, מעורבת, חזקה ולא רוצה להיות משובטת, היא רוצה אמירה משל עצמה. אני תמיד אומרת את דעתי, בצורה הגלויה ביותר, לכן הלקוחות חוזרות אליי. פלטת הצבעים שלי מאד הרמונית ואיני חושבת שיכול להיות בה שילוב לא יפה, אציע את השילוב שלטעמי יהיה הנכון יותר לאותה לקוחה ולצרכיה."

הילה_טולדנו_אופנה_אופנת_נשים_תיקי_עור
TOLEDANO. קיץ 2020. צילום: יח״צ

כצמחונית האם חשבת לעצב גם תיקים "טבעוניים" עשויים מחומר דמוי עור או בדים?
"אני אכן צמחונית מטעמי בריאות, אני מקפידה לקיים אורח חיים בריא. אני מתרגלת יוגה ומשתדלת לעשות הליכה על החוף מדי יום. אינני פוסלת שימוש בבדים. בקיץ האחרון היו בקולקציה שני תיקי TOTE מקנבס וסל ענק מקש."

"תקופת הסגר הראשון הייתה מאד קשה לי"

הילה_טולדנו_HILLA-TOLEDANO-אופנה
"האישה של TOLEDANO היא עצמאית, מעורבת, חזקה ולא רוצה להיות משובטת". טלודנו. צילום: דודי דיין

מה התוכניות לעתיד? האם יש כוונה לעזוב את הסטודיו/בית המלאכה ולהתרחב או שהמקום הוא חלק מהייחוד וממאפייני המותג?
"אני נמצאת בסטודיו הרבה שנים, זה חלל שאני מאוד אוהבת וקשורה אליו. ריח העורות משכר אותי מדי בוקר. נכון להיום אינני חושבת על פתיחת חלל מכירה חדש, חלומות תמיד יש ואופטימיות היא דבר נהדר."

טווח  מחירים לתיקים: 480 שקל ועד 2740 שקל
אתר:www.toledano.studio
אינסטגרם: toledano_studio

הילה_טולדנו_מגזין_אופנה_לנשים_טרנדים_תיקי_עור
TOLEDANO. חורף 2020. צילום: רותם לבל

קמפיין קולקציית חורף 2020: צלום: רותם לבל, צלום וידאו: דניאל שמי, דוגמניות: תום נשר ונורית חופש, איפור: גלי קרן, שיער: עומרי רשף, סטייל: טל בן שלום, ART DIERECTOR: הילה טולדנו.


נועם שקד, אופנה, אינסטגרם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק