הם מוכנים! המעצבים של המחר שצדו את עינינו בתערוכת הגמר בבצלאל

בצלאל 2021. המחלקה לעיצוב תכשיטים ואופנה
|

לאחר שנה מאתגרת במיוחד, אקדמיית בצלאל לאמנות ועיצוב בירושלים פותחת לקהל הרחב את תערוכת סוף שנת 2021 בין התאריכים 15.7-30.7. בתערוכה יוצגו פרויקטי הגמר של שמונה המחלקות לתואר ראשון וביניהם של 33 סטודנטיות וסטודנטים של המחלקה לצורפות ואופנה, בראשה עומדת המעצבת שלי סתת קומבור

סביבת הגוף, הוא הנושא שעומד השנה במרכזם של פרויקטי הגמר במחלקה לצורפות ולאופנה בבצלאל. הסטודנטיות והסטודנטים עוסקים ב: לבוש, צורפות, נעליים, תיקים, אביזרים ואובייקטים. הם משתמשים בטכנולוגיות עבודה שונות ומגוון רחב של חומרים, דבר המבטא את ייחודה של המחלקה ביכולתה להתוות את הדרך ולהטמיע כלים ומתודולוגיות חדשניות אל תוך העשייה המסורתית, ובכך ליצור את ה CRAFT החדש. 

"זו השנה הרביעית בה אני עומדת בראשות המחלקה ומידי שנה אני נפעמת מרמת היצירתיות והכישרון של הסטודנטים וגאה בהם מאוד על כך" מספרת שלי סתת קומבור, ראש המחלקה לצורפות ואופנה באקדמיית בצלאל, "עכשיו הסטודנטים יוצאים לעולם לתעשיית הצורפות, האביזרים והאופנה ואנו דואגים לצייד אותם בכלים המתאימים ולעודד אותם לחשיבה יצירתית עם מבט קדימה לעשייה מקומית ובינלאומית. השנה, כדי להציג את תהליכי העבודה המייחדים של כל פרויקט ופרויקט, בחרנו להציג את הפרויקטים בתערוכה לצד יצירה של סרטונים המשקפים את המלאכות השונות ואת כל תהליך העבודה".

הסרטונים נוצרו בשיתוף פעולה ראשון מסוגו עם המחלקה לאומנויות המסך. תיעוד זה מאפשר לסטודנטים לחשוף את העבודות שלהם במדיה הדיגיטלית ובכלל.

את הצילומים ליוו המנחים של המחלקה קלודט זורע ודורון אשכנזי. הצוות המקצועי של הצילומים כלל את צלמי האופנה הילה חן ושלו אריאל, על הסטיילינג היו אחראים הסטודנטים בהפקתה של עדי קרני, ודוגמניות מהסוכנויות "אלינור שחר" ו"בריק מודלס". 

קיבלנו הצצה מוקדמת לפרויקטי הגמר של סטודנטים שנה ד' במחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל. ניכר כי נושא הקיימות מעסיק רבים מהם כאשר נענו לאתגר המיחזור, המיחדוש והשימוש בחומרים מעולמות אחרים כמו גם במלאכות יד שונות לכדי יצירת פריטים לבישים, או כאלה שניתן להתהדר ולהתקשט בהם. התרשמות יתירה נרשמה באגף הרצון לעצב בעיקר מערכות לבוש ready to wear, מה שעשוי להועיל לבוגרות ולבוגרים להשתלב במהרה בתעשיית האופנה המקומית. 

אלה הן והם הכישרונות שצדו את עיננו.  

גבריאלה ג'ייז
אינסטגרם: Gabriella. jayes

"בפרויקט הגמר שלי בחרתי לעסוק בנושא החרדה מלהיות במקום הומה באנשים ולחוש ש"כולם מסתכלים עליי". המתח שנוצר בין החשיפה של הגוף לבין הגזרות הגדולות והעוטפות או הטקסטיל המנצנץ, מעצים את התחושה של האדם אשר רוצה להסתתר אך בו בזמן להיראות."

אביב בלאשאני זוכר ש
אינסטגרם: aviv_belash

"אני זוכר שבמהלך הסגר הראשון ראיתי תוכנית על אגרנים, התוכנית גרמה לי להסתכל על הסביבה ועליי. אני זוכר ששאלתי את עצמי ״האם גם אני אגרן?״.. הזיכרון נשמר באובייקט אבל הוא אינו מה שהיה בעבר. בסוף עומד בגד חדש עם צלקת, זיכרון ממה שהיה וכבר לא רלוונטי."

נעמה דויטש – היעדר מגע 2020
אינסטגרם: NaamaDeutsch

"פרויקט זה נובע מתוך התבוננות על תקופת הקורונה המזוהה בין היתר עם הריחוק החברתי ועם היעדר האינטימיות והמגע, ומנגד, תקופה זו מזוהה עם השתלטות הטכנולוגיה כאמצעי חלופי לדיאלוג ולאינטראקציה. 

יצרתי קפסולת זמן המכילה תכשיטים הבוחנים את הפעולות היום־יומיות שלנו ומספרים את רוח התקופה מנקודת מבטי." 

סער עילם
אינסטגרם: @saar_eylam 

"מאז שסבי וסבתי הלכו לעולמם אנו משחזרים את הריחות והטעמים של המטבח המרוקאי שהנחילו והורישו לנו. סבתי נהגה לומר ״תוסיפי קצת מזה, קצת מזה ותטעמי. ושתמיד תעשי באהבה״. כך גם בתהליך היצירה שלי: בעבודה חופשית שילבתי בפרויקט חומרים ושיטות עבודה המחברים את העולמות של הבישול והיצירה, והנעים בין המטבח לסטודיו."

אופיר (פאקינג) לב
אינסטגרם: https://www.instagram.com/ofirfuckinglev /

"הפרויקט שלי עוסק בפערים ובמתחים הקיימים ביני לבין המשפחה שלי והחברה הקיבוצית והדתית שבה גדלתי. שאלות על עצמי ביחס לחברה, על נטייתי המינית, על מגדר ועל פריטי הלבוש שהיו חלק בלתי נפרד ממני בניסיונות הרבים שלי לבטא ייחודיות ולבלוט."

נעמי מולכו – המצפון הכחול

"הפרויקט שלי עוסק בים, בתעשיית הדיג ובאיזון ביניהם. חקרתי את הזיהום בים, במיוחד את תעשיית הדיג שהורסת את הימים, את האוקיינוסים ואת כל מה שחי בתוכם והרגשתי שאיבדנו את הצפון. החלטתי ליצור את הפרויקט בדגש על קיימות."

נועם ורביןרף היופי
אינסטגרם: noam_verbin 

"אנחנו כלואים ב"כלובים חברתיים" שמגבילים אותנו. הפרויקט מתמקד ב"כלובי גוף" כשיקוף למשטור חברתי המנהל את הסטנדרטים של חיינו."

אביב גלבמן
אינסטגרם: avivgelbman  

"בחרתי להשתמש באוברול ככלי שבעזרתו אני בוחנת מחדש מוסכמות חברתיות. הוא נוצר כבגד שמבטל את המגדר במובן שגם נשים וגם גברים לבשו אותו, מבטל את האינדיבידואל במובן שכולם לובשים אותו הדבר ויוצר היררכיה ברורה בין המעמדות."

צביה שדיאל
אינסטגרם:  https://instagram.com/tzviasadiel?igshid=18dcnolcbv1e4

"הפרויקט הוא סדרה של חמישה תכשיטים המעוצבים בהשראת עיקרון הפרקטל (צורה שחוזרת על עצמה), שמשך אותי כתרגום של עולם הטבע למתמטיקה סדורה המאפשרת ליצור אין־סוף צורות ייחודיות בעלות מראה אורגני ומעוצב כאחד." 

התערוכה אשר תתקיים בקמפוס הר הצופים, ירושלים, תיפתח לקהל הרחב החל מ15.7, מהשעה 19:00 ועד חצות.
שעות פתיחת התערוכה: בימים א' – ה' מ10:00 עד 21:00 ובימי שישי מ10:00 עד 14:00.
התערוכה תינעל ב-30.7.

תיוגים:
Jewelry.fashion.bezalel@
shelly_satat@
bezalel_academy@
bezalelgrad2021

טלי-ארבל-חדש - 1

טלי ארבל – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: https://www.instagram.com/tali_arbel/

תגובות פייסבוק