מוזיאון תל אביב לאמנות

לילה פוטוריסטי-2
|

מוזיאון תל אביב לאמנות יהפוך ללילה פוטוריסטי של חוויית הרפתקאות רב תחומיות שכולן שיר הלל לעולם המכונה והטכנולוגיה המודרנית

ביום חמישי ה-8.10.15 מהשעה 20:00 ועד השעות הקטנות של הלילה
לצד גלריות המוזיאון שיהיה פתוחות במהלך כל הלילה יתקיימו במקביל, הרצאות, סרטים, מופעים מוזיקליים, דוכני אוכל  ופעילויות מבית התדר.
מחיר כניסה בהרשמה מוקדמת 60 שקל 

לילה פוטוריסטי-1
לילה פוטוריסטי במוזיאון תל אביב, מתוך הרצאתו של זאב אנגלמאיר (תמונת יח"צ)

לילה פוטוריסטי-3

לילה פוטוריסטי במוזיאון תל אביב, מתוך הרצאתו של זאב אנגלמאיר (תמונת יח"צ)

לילה פוטוריסטי-4

לילה פוטוריסטי במוזיאון תל אביב, מתוך הרצאתו של זאב אנגלמאיר (תמונת יח"צ)

לילה פוטוריסטי-5

לילה פוטוריסטי במוזיאון תל אביב, מתוך הרצאתו של זאב אנגלמאיר (תמונת יח"צ)

לילה פוטוריסטי-6

לילה פוטוריסטי במוזיאון תל אביב, מתוך הרצאתו של זאב אנגלמאיר (תמונת יח"צ)

בתכנית: אשף הפטיפון, קיד קואלה – בהופעת רדיו טריפ. קואלה שחוזר לביקור שלישי בישראל  נקרא בשמו האמיתי אריק סאן, מתהדר בתארים רבים: די ג'יי, מפיק, אנימטור, קולנוען, אבל בעיקר רב אמן באומנות הסקרצ'. מי שהוגדר על ידי מגזין המוזיקה הנחשב Q כ"אחד המוכשרים ביותר במשחק, הגאון שתרצו במסיבה שלכם", הוא גם האמן הצפון אמריקאי הראשון, שהוחתם בלייבל האנגלי הסופר נחשב "נינג'ה טון". קואלה חימם במהלך הקרירה שלו את הביסטי בויז, ביורק ורדיוהד, וחלק את הבמה עם קולדקט ודי ג'יי פוד, בין היתר. יחזקו אותו מכל הכיוונים: רדיו טריפ, וולטר וגאלו.

TATRAN – המכשפים משתלטים על גן הפסלים : אופיר בנימינוב (בס), תמוז דקל (גיטרה) ודן מאיו (תופים). שלושתם מגיעים מרקעים מגוונים ויוצרים יחד ישות מוזיקלית עשירה, מגובשת וחוצת גבולות, עם השפעות של ג'אז מודרני, רוק, מוזיקה קלאסית, פולק, אוונגרד ואלקטרוניקה. המוזיקה מתאפיינת בלחנים מלודיים, גישה ייחודית לסאונד, נגינה וירטואוזית ועיבודים דקדקניים ומורכבים עם גרוב סוחף לצד אלתורים דינאמיים נטולי רסן וחסרי גבולות תוך כדי ותקשורת טלפתית בין הנגנים. מארקי פאנק יגיע להרים להם להנחתה.

בנוסף הקהל יוכל להאזין למוזיקה והרצאות ברחבי הגלריות והחללים של המוזיאון בין היתר של: אוהד פישוף, גלעד כהנא, מירי סגל, אילן גרין, זאב אנגלמאייר, ניב אסט, גרשון וייסרפירר, אבי פיטשון, אורי סוכרי, עידו שטרן, Confuzed Machines, אמיר וגדעון, אלישע אברג'יל, טל בלטוך, ד"ר דנה אריאלי, עטר מיינר

אוהד פישוף –  ייתן הרצאה בשני חלקים :הפורמט הוא של פרפורמנס: הרצאה, אדם ומסך.
בחלק הראשון: דימויים רצים כמו מצגת שקופיות (רובן בשחור-לבן) על אדריכלות פוטוריסטית. החלק השני: יוצג בפורמט HD – דימויים שנולדו מתוך המחשב ברובם הגדול, האסתטיקה היא של אינפו-גרפיקה, מצגות תאגידיות, תחזיות מזג אוויר וגרפים כלכליים.

אילן גרין (נקמת הטרקטור) –  מציג עבודה של כלי נגינה המורכבים מצעצועים ישנים. "עידן המכונה השני" . אילן מוסיקאי, אמן סאונד ווידאו, בונה כלי נגינה, הקים ומנהל את המחלקה למוסיקה חדשה בביה"ס לאמנות מוסררה. ממקימי נקמת הטרקטור, הוציא איתה ולבד 12 אלבומים. כתב מוסיקה והשתתף בהצגות, מופעי מחול ומיצגים, בין השאר עם להקת מחול בת שבע, תמר רבן, פסטיבל עכו, רות קנר. הציג מיצבי סאונד בביאנלה לאמנות ART_TLV 2009, מוזיאון פ"ת לאמנות, ARS Electronica.

ד"ר דנה אריאלי –   מפוטוריזם לפשיזם.

אמיר מאיר וגדעון לוי – Photosonic – השניים בנו מכונת סאונד מבוססת אור.

אבי פיטשון – כותב, אוצר ואמן. המושגים המרכזיים הבאים לידי ביטוי בעבודתו הם המונומנטלי והאוטופי והקהל מוזמן להאזין להרצאה בנושא:  הפוליטי הוא קצה הקרחון של האמנותי  – העבר וההווה של האסתטיקה הפוטוריסטית בקולנוע הוליוודי ובמוזיקה.

סינופסיס –  ההרצאה תפרום את הבעייתיות של הרגע ההיסטורי בו נולד הפוטוריזם, תכפור בקישור האוטומטי של התנועה למשטרים טוטליטריים, ותדגים כיצד היא משתלבת במורשת הרחבה יותר של "האסתטיקה המונומנטלית" שהתקיימה הרבה לפני הפוטוריזם וממשיכה להוות חלק מהדמיון האנושי עד היום. ההרצאה תישען על דוגמאות הלקוחות מארכיטקטורה, פוליטיקה, מוזיקה וקולנוע – מאז ועד היום.

זאב אנגלמאייר – "העתיד מלהיב" :  ההרצאה תעסוק בתפיסה ויזואלית של העתיד כפי שבאה לידי ביטוי בספרים ופרסומים שהופיעו  בארץ בשנות הארבעים חמישים, ובעבודותיו של אנגלמאייר עצמו.  "בשנה הבאה נשב על המרפסת ונספור חוצנים נודדים, חייזרים בחופשה ישחקו תופסת בין הארץ לבין מאדים"  (מתוך שירון "הלם העתיד", ז.אנגלמאיר).
יוקרנו מקבץ סרטים פוטוריסטיים בעריכת אורי סוכרי
הקרנת חצות –  סרטו של רידלי סקוט – בלייד ראנר
ברחבי המוזיאון יצוצו מופעים ומייצגים של: גרשון וייסרפירר, ניב אסט,  Confuzed Machines, אמיר וגדעון ועוד
דוכן אוכל של האנוי

מחיר כניסה במכירה מוקדמת 60 שקל מחיר בקופות בערב האירוע 70 ש"ח
במהלך האירוע כל גלריות המוזיאון יהיו פתוחות 
לרכישת כרטיסים: tamuseum.org.il   www.TEDER.co.il

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק