אופנה: הפסנתר של בצלאל

Aeon Profit Piano Forte A5-1
|

אופנה: הפסנתר של בצלאל – 145 ק"ג של תכשיטים, מוצגים בתערוכה Aeon Profit – Piano Forte במחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל

אופנה: הפסנתר של בצלאל – כלי נגינה ותכשיטים דומים אלה לאלה מבחינה מהותית – אנחנו לא זורקים אותם. גם כשהם נשברים או ניזוקים אנו מנסים לשמר את קיומם. בדרך זו נפגשו עם הפסנתר חברי 5A: אדם גרינוביץ, רומינה פואנטס ואניקה פטרסון. תוצאות המפגש, 145 ק"ג של תכשיטים, מוצגים בתערוכה Aeon Profit – Piano Forte במחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל. 5A פועלת בשטוקהולם, שבדיה. התערוכה הגיעה לארץ לאחר שהציגה בגלריה פלטינה בסטוקהולם, ביריד לצורפות עכשווית במינכן, בגלריה וולווט דה וינצ׳י בסאן פרנסיסקו ובמוזיאון אימטרה בפינדלנד.

Aeon Profit  Piano Forte A5-2

מאז ראשית דרכו, יש לפסנתר קשר טבעי לגוף האנושי. הפסנתר בנוי עבור הגוף ובהתאם לבני האדם. ניתן לראות בפסנתר תכשיט בחדר אולם מלוא ערכו והפוטנציאל שלו אינם ממומשים עד שהוא נמצא בקשר סימביוטי עם אדם כלשהו. הפסנתר הוא התגלמות של רעיון עם זהות תרבותית רגישה וערך סנטימנטלי. בתערוכה Aeon Profit – Piano Forte יוצאת קבוצת A5 לחקור את קיומו של הפסנתר תוך הפרדתו מהפונקציה האנושית. קבוצת הצורפים מנסה ליצור מחדש את זהותו של הפסנתר במערך חדש ומתוך פרספקטיבה שונה על הקשר לגוף האנושי.

Aeon Profit  Piano Forte A5

במהלך עיצובי מהיר פירקו לגורמים הצורפים פסנתר שנקנה באתר יד שניה, וייצרו במשותף תכשיטים שבדרכם מחזירים לפסנתר את ערכו הישן. העבודה נעשתה במהלך עיצובי שמתאפיין במעין DESKILL שעומד בסתירה למיומנות שמיוחסת לבוני פסנתרים. בדומה לאיברים שמכיל הגוף האנושי כך גם המנגנונים הסבוכים הכלולים בפסנתר מספקים קשת רחבה של חומרים וצורות.

A5 הוא קולקטיב אמנותי ניסיוני שמבקש לטפח את האפשרות להחלפת רעיונות חופשית. בפעילותם – אדם גרינוביץ, רומינה פואנטס ואניקה פטרסון – מספקים פלטפורמה לדיון, דיאלוג, ושיח ולמצוא קשרים חדשים בין הגוף, החומר והקשר שבין האדם לתכשיט. חברי הקבוצה יגיעו לארץ כאורחים של המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל, ובמסגרת ביקורם בבצלאל יעניקו סדנא בת 3 ימים לסטודנטים שתבחן כיצד אומנים מוכשרים להתבונן על בעיות שצצות ועולות בתהליך העבודה מתחילתו של רעיון ועד להוצאתו לפועל.

המחלקה לצורפות ואופנה בקמפוס בצלאל, הר הצופים ירושלים. הכניסה חופשית
נעילה: 14/12/14 ימים ושעות: א'-ה'- 9:00-19:00

אופנה: הפסנתר של בצלאל

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

פורסם בקטגוריות אופנה, כתבות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק