השמלה הגדולה ביותר בעולם

השמלה הגדולה ביותר בעולם. ״נשים עושות שלום״. צילום: ענת נגב-2
|

מיצב השמלה: שמלה בגובה: 22 מטר והיקף: 60 מטר תוצב באירוע השיא של ׳מסע השלום׳ של ״נשים עושות שלום״ בכפר השלום של הגר ושרה שבערבות ים המלח

המטרה: להעלות למודעות את המחויבות ועוצמת הנשים כמובילות תנועה למען מציאת פתרון לשלום בין ישראל לפלשתינאים

 

בצילום: השמלה הגדולה ביותר בעולם. ״נשים עושות שלום״. צילום: גלית אילוז
השמלה הגדולה ביותר בעולם. ״נשים עושות שלום״. צילום: גלית אילוז

 

מערכת Efifo

בקיץ 2007 עמד להתקיים בכיכר רבין בתל אביב אירוע חסר תקדים, אשר בו נועדה להתרומם מעל ראשי הקהל שמלה שגובהה 22 מטר והקפה: 60 מטר. שמלה זו הייתה עשויה להיכנס ל"ספר השיאים של גינס" כשמלה הגדולה ביותר בעולם.
יוזם האירוע: האמן והיזם החברתי עדי יקותיאלי – מייסד ומנכ"ל העמותה לאמנות בקהילה, שזכה לתמיכת קואליציית עיקר – הקואליציה הבינלאומית לזכויות נשים עגונות.
המיזם ׳אסורות׳, נועד לעורר את מודעות הציבור לבעייתן של נשים עגונות ומסורבות גט. במסגרת המיזם נעשתה פעולה קהילתית רחבת היקף שהעלתה את המודעות לנושא בקרב מעגלים חברתיים נרחבים. על הבד שממנו נתפרה השמלה, הודפסו דימויים שהוכנו על ידי נשים מסורבות גט בעשרות סדנאות של אמנות בקהילה, הבד נחתך למאות ריבועים שעוטרו בטלאים על ידי נשות אגודת הטלאים. תופרות ׳כיתן׳ חיברו את הריבועים ותפרו מהם את השמלה הגדולה. במקביל, הוכן דגם קטן של השמלה הגדולה וקבוצות של רוקמות רקמו על כל שטחו. כמו כן התקיימה תצוגת אופנה ייחודית בה לקחו חלק 19 מעצבי אופנה ישראלים אשר עיצבו לתצוגה זו שמלות שהתבססו על מפגשים עם נשים מסורבות גט, את השמלות לבשו באירוע החגיגי ממיטב הידועניות של ארצנו. למרבה הצער לא התאפשר לבנות את הקונסטרוקציה – שתאפשר להציגה אז בכיכר רבין.

 

בצילום: השמלה הגדולה ביותר בעולם. ״נשים עושות שלום״. צילום: ענת נגב
השמלה הגדולה ביותר בעולם. ״נשים עושות שלום״. צילום: ענת נגב

 

השמלה שמעולם לא הוצגה, ניתנה בשמחה ונדיבות לארגון "נשים עושות שלום" והיא תוצב בערבות ים המלח – בכפר השלום של הגר ושרה במסגרת יום השיא של מסע השלום 2017, ביום ראשון ה-8 לאוקטובר, במטרה להעלות למודעות את המחויבות ועוצמת הנשים כמובילות תנועה למען מציאת פתרון לשלום בין ישראל לפלשתינאים.
השמלה תשמש סמל לאיחוד והעצמת הכוח הנשי כמובילות את הדרישה לעשות כל דבר על מנת לקדם את פתרון הסכסוך ותוצג בהמשך במקומות שונים בארץ ובחו"ל.
"מסע השלום" של תנועת ״נשים עושות שלום״, התחיל ב- 24.9 ויימשך עד ה-8.10 ובמסגרתו עשרות אלפי נשים הולכות מכל רחבי הארץ אל ירושלים על מנת לקדם הסכם מדיני. תנועת ״נשים עושות שלום״ הוקמה לפני שלוש שנים בעקבות מבצע "צוק איתן" וצמחה להיות תנועת השטח הגדולה בישראל. חברות בתנועה למעלה מ-24,000 נשים מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים. התנועה פועלת ללא לאות בקרב קבוצות שונות בחברה הישראלית, בצפון ובדרום, בעיירות פיתוח דרך התנחלויות ועד ערים וקיבוצים במרכז הארץ.
תנועת ״נשים עושות שלום״ אינה תומכת בפתרון מסוים או בתכנית שלום זו או אחרת אלא פועלת לקידום תמיכה ציבורית רחבה לסיום הסכסוך בהסכם מדיני. זאת, מתוך אמונה שנשים צריכות לקחת אחריות על עתיד ילדיהן ומתוך התפיסה ששילובן של נשים בתהליכי פיוס מגבירים את הסיכוי לשלום בר קיימא, בהתאם להחלטה 1325 של האו"ם.

 

Efifo
מגזין אופנה ישראלי-חברתי

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק