השקת בכורה: יקב "היוצר"

יקב היוצר-2
|

בימים אלו מושק "יקב היוצר" שחרת על דיגלו עידוד היצירה והאמנות בישראל. היקב בחר במספר אמנים ישראלים מעוררי השראה שחלקם יהיה שותף לסדרות החדשות: הזמרת אפרת גוש, השף ניר צוק, הסופרת ענת לב אדלר, האמן הבינלאומי אילן אדר והצ'לנית טללית צ'רסקי מהפילהרמונית

 

יקב היוצר-1
יקב היוצר וירטואוזו שיראז

תכירו את "יקב היוצר", יקב חדש מבית יקבי ארזה, שהקמתו הסתיימה בימים אלו ממש כאגף נפרד בסמיכות ליקבי ארזה שליד ירושלים. בכדי להבליט את איכותו של היין כיצירה מעוררת השראה ואת מעשה האמנות של יוצרו, אמן היין פיליפ ליכטנשטיין, שמו קברניטי היקב להם למטרה לקדם יוצרים ואמנות ישראלית. כחלק מאסטרטגיה זו, נבחרו בקפידה אמנים ישראלים מעוררי השראה מתחומי אמנות שונים, אשר ישתתפו בקמפיין הפרסומי של היקב ואף יהיו שותפים לסדרות הבאות. בין האמנים שנבחרו:  הזמרת אפרת גוש, השף ניר צוק, הסופרת ענת לב אדלר, האמן הבינלאומי אילן אדר והצ'לנית טללית צ'רסקי מהפילהרמונית.
לראשונה בישראל יציע יקב "היוצר" יין פרימיום שיושן בחביות עץ במשך שנה עד שנתיים (בהתאם לסדרה) לרשתות השיווק כחלק מתפיסה כוללת להנגיש יין איכותי לקהל הרחב. על פי ההערכה מחירו של היין יהיה נמוך משמעותית מיין באיכות מקבילה הנמכר בחנויות המתמחות ביין.
יקב היוצר מציג 3 סדרות: בראשית, Virtuoso  ו-Lyrica ,הכוללות בעיקר יינות אדומים, המבוססים על יינות זניים, לעיתים מכרמים שונים. כוונתו הראשית של היינן הראשי, אמן היין פיליפ ליכטנשטיין הייתה להביא מוצר שכולו יצירה שהינה שילוב של מקום, זן ויוצר ולא לכבול אותה רק ב-Terroir.

לדברי היינן המטרה המוצהרת היא לתת לטעם הפרי לשלוט בתמהיל הטעמים, על פני הדומיננטיות של טעמי העץ. כל היינות עברו מגע ארוך מאוד עם עץ אלון, אולם עברו תהליכים של בחירת סוג וגיל החביות בכדי לשמור טעמי החבית, אך לא למחוק את ביטויו של כל זן וזן.

יקב היוצר-3
יקב היוצר סירה קברנה סוביניון

סדרת בראשית– מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים : קברנה, מרלו ושיראז. ובנוסף זן לבן אחד – סוביניון בלאן.  הסדרה היחידה עם מקור רב של ענבים מאותו זן, כולם נבצרו בהבשלה מלאה. היינות מורכבים מזן אחד שמהווה לפחות 85% ממקור הענבים. היין יושן בחביות עץ אלון למשך 12 חודשים והענבים נשארו במגע עם הקליפות שבוע בלבד, במטרה להביא יינות יותר בשלים ויותר נגישים. (מחיר ברשתות השיווק 40 שקל)

סדרת Virtuoso– רב היינות מיקב יחידני. הסדרה מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים : קברנה, מרלו ושיראז. הענבים אחרי קבלה וריסוק קוררו לביצוע השריה קרה ונשארו במגע עם הקליפות למשך כ 3 שבועות. היין יושן בחביות עץ אלון למשך 18 חודשים. עיצוב סדרת Virtuoso נעשה בקפידה ובייחודיות ומגיע השראה מעולמות כלי הנגינה, עם בקבוק בעל צורה ייחודית המיובא ממפעל זכוכית בוטיק בצרפת ותווית המשלבת אלמנטים כמו הבלטות ופוייל זהב עדין המקנות לבקבוק מראה ייחודי ובולט על המדף. (מחיר ברשתות השיווק 40-50 שקל )

סדרת Lyrica – הסדרה  היוקרתית בנויה על זנים ים תיכוניים בעיקר "צרפתיים" -בשלושה יינות 'זנים טהורים' ויין אחד שהנו ערבוב של שלושת הזנים  של דרום צרפת. רוב היינות מכרם יחידני. הסדרה כוללת מספר זנים מובחרים- ארגמן,סירה, מורבדר, GSM  (גרנאש-סירה-מורבדר). הענבים אחרי קבלה וריסוק קוררו לביצוע השריה קרה ונשארו במגע עם הקליפות למשך כ-3 שבועות. היין יושן בחביות עץ אלון למשך 24 חודשים. (מחיר בחנויות היין המובחרות 89 שקל)

יקב היוצר-4
שיראז virtuoso יקב היוצר צילום איל קרן

אודות יקב היוצר
היקב החדש שהוקם בהשקעה של כ-7.5 מיליון שקל, הכרמים משתרעים על פני מאות דונמים מחבל לכיש בדרום ועד צפון הארץ וצפוי להפיק כ-400 אלף בקבוקים בשנת 2016 , 650 אלף בקבוקים בשנת 2017 וכמיליון בקבוקים בשנת 2018.  המסע בעקבות יין היוצר החל לפני כשבע שנים במוחו וליבו של אמן היין הצרפתי פיליפ ליכטנשטיין שלמד את סודות המסורת הצרפתית של ייצור היין באוניברסיטת מונפלייה ועלה לארץ עם חלום אחד – להביא את הניחוחות והעונג החושי מכרמי פרובנס להרי ירושלים. בתחילת שנות האלפיים, הוביל ליכטנשטיין את מהפכת האיכות ביקבי כרמל ובשנים האחרונות עמל ליכטנשטיין, יחד עם משפחת שור בעלי יקב ארזה, מהיקבים הוותיקים בארץ  על מהפכת איכות נוספת ליצירת יין פרימיום חדש ויצירתי. במסגרת מהפכת האיכות , היה מעורב ליכטנשטיין בטיפול בכרמים כדי להבטיח התאמה של הזנים לתנאים הארץ-ישראלים ויצר סדרות יוקרתיות המבוססות על זנים ים תיכוניים ייחודיים וזכו לפרסים בארץ ובעולם.התהליך הסתיים בימים אלו, עם השקתו של יקב היוצר .
אמן היין מעורב בכל שלב בתהליך הייצור – מגידול הגפנים ועד לביקבוק ולשיווק.דוג' לתוצרים ראשונים איכותיים הן שתי סדרות מרתקות – "האוטר" ו-imed לבית ארזה  אשר זכו להצלחה כבירה וקצרו פרסים בארץ ובעולם. בעקבות הצלחת הסדרות הוחלט בהנהלת היקב, לבנות מתקנים ייחודים לסדרות בהם מכלים נפרדים, חדרי קירור ומעבדה ובסופו של תהליך הוגדר כיקב נפרד. יחד עם הנהלת החברה, מוביל ליכטנשטיין בשנים האחרונות תנופת פיתוח מרשימה וחדשנית, הכוללת הגדלה משמעותית של כרמים באזורים מובחרים, המספקים ליקב ענבים מזנים איכותיים וכן גידול דקדקני של זנים ייחודיים וטרנדיים מן העולם. בנוסף, שוקד פיליפ על פיתוח ושיכלול קווי הייצור על מנת להביא לאוהבי היין טעם וארומה חדשים וייחודיים, מכל בציר וכל כרם.

יקב היוצר-5
סירה-יקב היוצר lirika -צילום איל קרן

יין שהוא יצירת אמנות
זהו סיפור על השראה ויצירתיות, על ניצוץ של גאונות, על צירוף חדש ומרגש של טעמים וניחוחות, של רקיחת זני ענבים ייחודים היוצרים יין שהוא יצירת אומנות. תהליך היצירה מתחיל באיסוף דקדקני של כרמי יין מגוונים מכל אזורי הארץ. קברנה עוצמתי מחוספס מכרם בגליל העליון, מורבדור רך ומתמסר מכרמי לכיש בדרום ואליקנט עמוק ומרגיע בהרי ירושלים.  לאחר מכן, ברגע של השראה, בחדרי החביות הקרירים של היקב, פועל האמן-היוצר ומביא לרקיחה מפתיעה ומרגשת של הצבעים השונים המשתלבים יחדיו לכלל יצירת אמנות ייחודית ומרגשת. צליל חליצת הפקק מתמזג עם נעימה ענוגה. ניחוח היין מסעיר את החושים והטעמים הקסומים שרקח האמן-היוצר הופכים לחוויה הוליסטית, עמוקה ועוטפת. כך נוצרת שרשרת קסומה מחזון תשעת הדורות של מומחיות ביין, חלום של יינן צרפתי, ואשכולות ענבים מכרמים שטופי שמש ישראלים – למפגש מעורר השראה.

ניתן להשיג ברשתות השיווק המובילות: אושר –עד, יינות ביתן, רמי לוי, יוחננוף וחנויות יין מובחרות.
כשר: בהשגחת בד"ץ עדה חרדית והרבנות הראשית מעלה אדומים

 

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק