התינוק של בן שיטרית

התינוק של בן שיטרית-2
|

משחק משובח וטקסטים שקורעים את הנשמה. לא לבעלי לב חלש. מומלץ

התינוק של בן שיטרית-4
התינוק של בן שיטרית צילום גדי דגון

מאת אפי אליסי

יפתח אופיר עומד על במה עשויה רשת ברזל, הקהל יושב מסביב לבימה הייחודית, צמוד לנשימות השחקן. לרגעים נדמה שאופיר צמא ללב הקהל. מדובר במחזה (התינוק של בן שיטרית"- זוכת פרס "קיפוד הזהב" לשנת 2015) קשה לעיכול. הסיפור מלווה בכאבי בטן עזים ואתה לא יכול להוריד את העיניים מהשחקן המוכשר הזה שזורק את נשמתו על במת הברזל.
העלילה:מתרחשת בבית כלא ומספרת את סיפורו של בן שיטרית, אשר לוקח מהילה העובדת הסוציאלית את התינוק שלה ומתחיל לגדל אותו כבנו שלו. הסיפור מסופר דרך מבטו של שותפו לתא, אותו משחק בכישרון יפתח אופיר. הצגת היחיד עוסקת במאבק על תקווה ואהבה במציאות כפויה, העמידה בגבולות, ומה קורה כשלא יודעים להגיד 'די'.
משחק משובח וטקסטים שקורעים את הנשמה. לא לבעלי לב חלש. מומלץ

התינוק של בן שיטרית-1
התינוק של בן שיטרית צילום גדי דגון

מאת: אלישבע גרינבאום, בימוי: מור לידור, משחק: יפתח אופיר, ייעוץ אמנותי: יעל קרמסקי, עיצוב חלל: שמוליק דוידסון, עיצוב תאורה: יאיר ורדי, מוסיקה: רן בגנו, קריאייטיב: כרמל אבוזלף
משך ההצגה: 70 דקות.

התינוק של בן שיטרית-3
יפתח אופיר. צלם- דניאל קנדינסקי

יפתח אופיר

יפתח אופיר, בן 35, מתגורר בתל אביב. בוגר הסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין. מצליח לא רק בארץ, אלא אפילו בסין הרחוקה. הוא חזר לפני מספר שבועות מסיבוב ההופעות הראשון עם מחזה הזמר הסיני "יהודים בשנחאי" בו הוא משחק את 'אברהם', וישמח לספר על החוויה שלו שם: איך זה להופיע בשפה זרה (שנגחאניזית), מה ההבדל בין הופעה בארץ להופעה בסין מבחינת היחס לשחקנים והאווירה בכלל, ומה עשה כשנקע את הרגל באמצע ההופעה…  השחקנים אף צפויים לעלות עם ההצגה מול נשיא סין- שִי ג'ינפינג בעוד מספר חודשים.

התינוק של בן שיטרית-5
התינוק של בן שיטרית צילום גדי דגון

זכה פעמיים בפרס 'קיפוד הזהב': בשנת 2015 עבור הצגת היחיד "התינוק של בן-שטרית" שכתבה אלישע גרינבאום וביימה מור לידור, ובשנת 2013 בהצגת הפרינג' בה הוא משחק, מביים ומפיק יחד עם ארז דריגס-"תיאטרון רפרטוארי", שהציגה כבר ב-4 מדינות שונות בעולם.
במהלך השנים האחרונות שיחק יפתח בתפקידים רבים ומגוונים בתיאטרון, בהצגות כמו: "מקבת", "רוחות רפאים", "משחקים בחצר האחורית", "המלט", "כנר על הגג", ועוד הצגות רבות נוספות…

 

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק