ויצו חיפה, ראידה האדון

ראדיה אדון ויצו חיפה
|

סדרת ההרצאות "הצד השני של הטקסט" שמקיימת המחלקה תקשורת חזותית מזה שנים, נפתחת השנה במפגש עם ראידה אדון – אמנית וידיאו ארט ושחקנית קולנוע ותיאטרון

ראדיה אדון ויצו חיפה
raida with the sea

ראידה אדון על עשייתה האמנותית:

"אני אמנית וידיאו ארט ושחקנית תיאטרון וקולנוע' אמנית פלסטינית וישראלית, בוגרת האקדמיה בצלאל בירושלים.

לאורך כל הדרך האמנותית שלי היה לי חשוב לדבר לשתי התרבויות. בשפה ובזהות המעורבבת שלי ותמיד חשתי אחריות, כבנאדם שיש לו כלים, להעביר מסר לעולם דרך האמנות שלי. כל פרויקט וידיאו ארט שאני יוצרת אני עוברת בו מסע אישי, הכולל מפגש עם אנשים, האינטראקציה איתם הקשבה ודיבור איתם ,ולבסוף נותנת להם להיות חלק מהיצירה שלי .

לרוב אני נודדת ממקום למקום, משפה לשפה, מתרבות לתרבות וממדינה למדינה. קולי הופך להיות הקול של האחרים, של הרבה אנשים שלא יכלו ולא ניתנה להם ההזדמנות להביע את עצמם. אני מוציאה את הקול שלי ושלהם דרך המצלמה, דרך הוידיאו ארט, ומה שאני חווה בדרך הם חווים איתי.

היצירות שלי יכולות להשפיע על שתי התרבויות. הוידיאו ארט שלי יכול לתת להם חומר למחשבה, ראיית האחר, להרגיש ולשנות.  לרוב אני מתעסקת בהיסטוריה שהיא בו זמנית המציאות שאני חיה בה ביומיום שלי והנושאים האישים שלי, או דברים שהתרבויות האמינו בהם כמו דת ואידיאולוגיה, מעמד האישה והיחס בין אישה וגבר, המשמעות  של החיפוש אחרי בית , מדינה, הגירה, נדידה, הרגש של שייכות וזרות. נושאים אלה הם חשובים לכל בנאדם ולכן אני מנסה להעלות  אותם על המסך ובמוזיאונים ונותנת לקהל להיות חלק מהיצירה, מהוידיאו ארט שלי. אני חושבת שזה הדבר שהאמן הכי שואף אליו – לגעת ולעורר מחשבה ורגש ושינוי" .

ירון שין, ראש המחלקה:

"זו השנה השמינית שהמחלקה לעיצוב גרפי ותקשורת חזותית מקיימת את סדרת ההרצאות "הצד השני של הטקסט", ביוזמת הפרופ' אבנר כץ. הסדרה מאפשרת לסטודנטים להיפגש עם אמנים מן השורה הראשונה, שהטקסט הוא אחד ממקורות השראתם, ומשמש לעיתים כאלמנט משמעותי בתוך עבודותיהם. מטרת הסדרה היא להרחיב ולהעמיק את הדיון בקשר בין טקסט לדימוי בכל תחומי היצירה".

ראידה אדון, בוגרת האקדמיה בצלאל, הציגה את עבודות הוידיאו ארט  בארץ ובחול, שיחקה בתיאטרון הקאמרי ובסרטים הבאים: חודש התשיעי, חצוצרה בואדי, אספלט צהוב, טירונות, תמרת עשן, פלונטר, השיבה לחיפה ועוד.

 

יום ב', 30.11.15 בשעה 10:30, אולם 207
המרכז האקדמי ויצו חיפה
רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. טל. 04-8562532
הציבור מוזמן – הכניסה חופשית

 

 

stamp

 

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק