זה הנשים. הילרי

מגזין אופנה, בר רפאלי להודיס חורף 2016-17-1
|

מגזין אופנה

מאת: אפי אליסי

"בארץ זו של חנה סנש מעזים בשנת 1955 להעלות מחדש את הארגומנטציה החשובה הזו – שאין זכות שווה לאישה במדינת ישראל". את המשפט הזה אמרה גולדה מאיר, שהיתה לאישה הראשונה בישראל שכיהנה כראש ממשלה. ככל הנראה גם האישה האחרונה בתפקיד זה. או שלא. הלוואי ולא.
ציפי לבני היחידה שהגיעה קרוב. מה קרה שם, חוסר ביטחון? אמונה עצמית? היא הרי ניצחה. גולדה מאיר מעולם לא רחשה חיבה לפמניסטיות, אמרו עליה שהיא לא קידמה נשים לתפקידי מפתח.

קולקציית חורף. הודיס 2016-1
פמניזם אאוט. גולדה מאיר. צילום מתוך ויקפדיה

250 שנים ועדיין, אמריקה לא בשלה לבחור אישה נשיאה. הילרי קלינטון הפסידה את הבחירות בגלל הנשים. נכון, היא לא אהובה ומעוררת אנטגוניזם. ועדיין, ניצב מולה אדם נתעב, שובניסט מהזן הנורא, גזען, ובעצם כל שם תואר שלילי יתאים למי שהנשים באמריקה בחרו בו להיות האיש שלהם. זה מעציב לדעת שנשים לא מאמינות בעצמן. אני מחשיב עצמי נאור ופמניסט. אני מאמין בחשיבות של קידום מעמד האישה. לא רואה שום הבדל. אולי כי נשים לא ממש מפרגנות זו לזו?
כן, זהו שיח לא קל. אפילו מעורר מחלוקת. לא. אין קשר למלחמת המינים. את כאשה מחויבת להעצים את הכוח הנשי. זה האני מאמין שלי.
בר רפאלי גם היא דמות שנויה במחלוקת בישראל. היא סרט החיים שכמעט כל אחת היתה רוצה לעצמה. בר רפאלי מעבר היותה אשה יפה, חייבת את ההצלחה שלה לעצמה. בר רפאלי לא רק דוגמנית. היא אמא ואשת עסקים מצליחה בזכות עצמה.

קולקציית חורף. הודיס 2016
שובניזם אין. הילרי קלינטון. צילום מתוך ויקפדיה

לפני מספר ימים הצעתי לבני האהוב להצטרף אלי לתצוגה של ׳הודיס׳. הוא בטח חשב לעצמו שהוא יפגוש דוגמנים ודוגמניות צועדים על המסלול ומציגים את קולקציית החורף החדשה של ׳הודיס׳. אולי אפילו דמיין לעצמו שיצפה בסלבס מצטלמים על קיר העיתונות או אולי בבלוגריות עושות סלפי (הן תמיד עושות).

קולקציית חורף. הודיס 2016-2
בזכות עצמה. בר רפאלי. צילום: יניב אדרי

לא. זה לא מה שהיה. זו היתה תערוכת אופנה שחשבה מחוץ לקופסה. זה סיקרן, הפתיע ובעיקר העיד על תעוזה וחדשנות. מצאתי עצמי נפעם.
אז לא, נשים אינן צריכות ללבוש שמלות כדי להבחר. נשים כן צריכות לבחור במי שהן. לחשוב מחוץ לקופסה ולבחור מתוך הקופסה.
אז תהיה לנו ראש ממשלה אישה? או שאולי בעצם לא? הנה מה שאמר יצחק מאיר לוין, מאגודת ישראל כשגולדה נבחרה: "רבים בעולם, יהודים ולא יהודים, יביעו לבטח את תמהונם על כך שמצאו לנכון להעמיד אשה בראש הממשלה״.

 

פורסם בקטגוריה כתבות אופנה
תגובות פייסבוק