אחוזת שולמית – כתבות אופנה

POWER LUNCH במסעדת MODERN-1
|

אחוזת שולמית – סדר פסח משגע את החושים
בוקר כשר לפסח ב'חאן השיירות', תהיו תרבותיים בעסקית החדשה ב-MODERN, במוזיאון ישראל, גפילטע פיש וסלט מנגולד במלון אייל בירושלים, תתפנקו מול הים ב'מסעדת קלדרון' בחג הפסח. חגיגת חול בדיונות במרכז קטיף, יין הרימון הוא התירוש החדש. וגם: תפנקו את הגוף עם סדרת דלישס החדשה. קולקציית דלתות שתרצו לעצמכם וטיפים לנקיונות בחג ה'חירות'. תעשו בבית: מטחנת קטניות לאוכלי קטניות בפסח. גפילטע פיש ומנגולד

אחוזת שולמית

מאת: מערכת המגזין

עושים סדר עם אחוזת השולמית

מסעדת אחוזת שולמית. צילום: יפית בשבקין-1
עלי גפן ממולאים בבשר אורז צימוקים וצנוברים. מסעדת אחוזת שולמית. צילום: יפית בשבקין

מסעדת אחוזת שולמית במושבה הקסומה ראש פינה מציעה ארוחת ליל הסדר חגיגית בחג הפסח לצד אווירה נוסטלגית והיסטורית מהמאה הקודמת. בין המנות שיוגשו: מרק עוף עשיר עם קניידלך, פטה ביצים מעושנות, מדליוני פילה ביין אדום, צלעות טלה מעושנות ברוטב סויה ודבש ועוד.

ליל סדר ב'אחוזת שולמית'. חדר האוכל. צילום: יח"צ
ליל סדר ב'אחוזת שולמית'. חדר האוכל. צילום: יח"צ

מסעדת אחוזת שולמית

הוותיקה במושבה ראש פינה שמציעה היסטוריה ציונית מפוארת לצד קולינריה איכותית ומוקפדת ומתמחה בעישון בשרים ודגים שנחו במעשנת מיוחדת תערוך ארוחת ליל סדר חגיגית ואנינה בערב חג הפסח.  התפריט החגיגי שנרקח במיוחד לערב זה יציע מגוון מנות ראשונות, עיקריות וקינוחים מפתים לצד בקבוק יין אדום או לבן לבחירה, שתייה קרה וחמה.  מחיר מנה לסועד מבוגר: 350 שקל; מחיר מנה לילד: 270 שקל.

מסעדת אחוזת שולמית
דג פורל מעושן לצד תפוא, בטטה ושעועית ירוקה בליווי רוטב חזרת. צילום: יפית בשבקין. מסעדת אחוזת שולמית

המנות הראשונות שיוגשו למרכז השולחן: מרק עוף עשיר עם קניידלך, סלט ירוק: 3 סוגי חסה רעננה בתוספת עלי בייבי ברוטב ויניגרט הדרים, כבד עוף צעיר בפטריות בצל ויין, על גפן גדושים בבשר טלה, אורז, צנובר וצימוקים, ופטה ביצים מעושנות.
למנה עיקרית יוכלו לבחור הסועדים בין שמונה מנות מגוונות: צלעות טלה מעושנות ברוטב סויה ודבש, צלעות טלה בגריל על מצע פירה פרמז'ן, סטייק סנטה עסיסי מלווה ברוטב חרדל ועשבי תיבול, אומצת אנטריקוט עסיסית מלווה ברוטב יין בצד,מדליוני פילה מלווה ברוטב יין אדום, חזה אווז מעושן  מלווה ברוטב חזרת, פילה דניס ברוטב פרובנסל, פילה סלמון מעושן; מנת ילדים: שניצל בתוספת פסטהעל כל שולחן תוגש סלסילת מצות.
לקינוח יבחרו הסועדים בין: עוגת שוקולד חמה, טארט טאטן, שזיפים שיכורים בתוספת גלידת וניל

מסעדת אחוזת שולמית. צילום: יפית בשבקין
צלעות טלה בליווי פירה ופטריות יער במסעדת אחוזת שולמית. צילום: יפית בשבקין

מסעדת אחוזת שולמית

שוכנת במושבה היפייפיה ראש פינה על צלע הר במבנה מקסים עשוי אבן ובזלת והיא חלק מקומפלקס אירוח בסגנון אירופי. קורותיה של המסעדה החלו כבר בשנות ה-30 של המאה הקודמת, תקופת טרום הקמתה של המדינה, המנדט ומלחמת הקוממיות, עת הקימה אותה המתיישבת שולמית זרחיה, כדי שתשמש כחדר אוכל שיאכיל את חיילנו שנלחמו בסורים, ואירחה אלופים, רמטכל"ים, ואת ראשי משלחות האו"ם וסוריה שהיו מגיעים לדון בשביתת הנשק הישראלית-סורית.

ליל סדר במרפסת הנוף. מסעדת אחוזת שולמית. צילום: דרור ארצי-5
ליל סדר במרפסת הנוף. מסעדת אחוזת שולמית. צילום: דרור ארצי

ארוחת ליל סדר חגיגית ערב חג הפסח, יום ו', 3.3.15; החל מהשעה: 17:30; מסעדת אחוזת שולמית, רח' דוד שו"ב 34; ראש פינה; מחיר לסועד מבוגר: 350 שקלים; מחיר לילד: 270. טל': 04-6931485; יש להזמין מקום מראש. אתר אינטרנט: www.shulamit.co.il

פינוק בראי ההיסטוריה 

'אחוזת שולמית'. נוסטלגיה מפנקת. צילום: יח"צ-1
'אחוזת שולמית'. נוסטלגיה מפנקת. צילום: יח"צ

מלון ומסעדת אחוזת שולמית במושבה ראש פינה מציעה חווית אירוח מפנק לצד קולינריה משובחת ברוח ההיסטוריה של ראשית המדינה ומעניקה רגעים קסומים של הנאה ורוגע במנהרת הזמן.


כשמגיעים בשערי מלון ומסעדת אחוזת שולמית במושבה היפיפייה ראש פינה כבר מרגישים את אווירת הנוסטלגיה שאופפת את המקום וחוזרים לרגע אחורה בזמן, היישר לשנות ה-30 של המאה הקודמת.  חוזרים לתקופה של ראשית קום המדינה, למקום קסום שהוקם בידי המתיישבת שולמית זרחיה ששיכנה והסעידה בו את חיילנו שנלחמו במלחמה העקובה מדם בסורים, מקום שאוצר בחובו סיפורים היסטוריים מתקופת המנדט ועד למלחמת הקוממיות, לסיפורים על חיילנו שתיצפתו על הסורים מתוך העמדה המזוינת שעדיין נמצאת בגג המבנה ועל רמטכ"לים, אלופים, וראשי משלחות הסורים והאו"ם שהיו מגיעים אליה חדשות לבקרים לדון על שביתת הנשק הישראלית – סורית.  מלון ומסעדת אחוזת שולמית שוכנת במבנה מקסים המשלב אבן ובזלת על צלע הר אל מול נוף פסטורלי ומשגע שנשקף על כל עמק החולה, רמת הגולן, והר החרמון.

סגנון וינטג' עתיק אינטימי ורומנטי. 'אחוזת שולמית'. צילום: יח"צ
סגנון וינטג' עתיק אינטימי ורומנטי. 'אחוזת שולמית'. צילום: יח"צ

בשנת 1996 המבנה שופץ ע"י משפחת ברכוז תוך שימת דגש על שימור אופיו המיוחד והעתיק והפך למלון הכולל 4 חדרים זוגיים בסגנון אירופאי ומסעדה אקסלוסיבית המציעה תפריט עשיר ומוקפד בניחוח צרפתי עם נגיעות גליליות ומתמחה בעישון דגים ובשרים שהונחו לצלייה במעשנת מיוחדת. התפריט עשיר ומגוון ומציע מנות ראשונות, עיקריות, קינוחים ותפריט יין עם למעלה מ – 40 סוגי יינות מיקבי בוטיק שונים.

 ג'קוזי ספא פרטי במיני סוויטה. 'אחוזת שולמית'. צילום: יח"צ
ג'קוזי ספא פרטי במיני סוויטה. 'אחוזת שולמית'. צילום: יח"צ

החדרים המרווחים והמפנקים מעוצבים בסגנון וינטג' עתיק שמשווה למקום תחושת אינטימיות ורומנטיות. החדרים מאובזרים בשירותים, מקלחת, אמבטיה, אביזרי רחצה, זוג חלוקי אמבטיה, טלוויזית LCD, DVD, מקרר, ופינת קפה. ג'קוזי ספא חיצוני משותף לשלושת החדרים הרגילים, ובמיני סוויטה תמצאו ג'קוזי ספא פרטי. האירוח הינו על בסיס BB וכולל ארוחת בוקר ישראלית עשירה שמוגשת מדי יום במסעדה החל מהשעה: 08:30 ועד 11:30. בכניסה לחדר יחכה לאורחים כיבוד קל ושתייה קלה או חמה לבחירתם. עוד ייהנו האורחים מהנחה משמעותית של 15% על כל התפריט במסעדה.

מלון ומסעדת אחוזת שולמית

רח' דוד שו"ב 34; ראש פינה; טל': 04-6931485  www.shulamit.co.il
מחירים:
650 שקל ללילה לזוג באמצע השבוע; 1600 שקל לזוג לשני לילות בסופ"ש.
האירוח כולל ארוחת בוקר ישראלית עשירה. 

מלון "ירוק" וידידותי לסביבה. מלון אייל, ירושלים.  צילום: יח"צ
מלון "ירוק" וידידותי לסביבה. מלון אייל, ירושלים. צילום: יח"צ

מלון אייל הוא מלון חדש מרשת מלונות "סמארט הוטלס" אשר עבר שיפוץ מקיף ונפתח מחדש במאי 2014, וממוקם ברחוב שמאי (נושק למדרחוב בן יהודה, כ-100 מטרים מכיכר ציון).
המלון הוא "ירוק" וידידותי לסביבה, ובעל 68 חדרים מעוצבים בסגנון חדיש ומודרני, עם גישה חופשית לאינטרנט אלחוטי. כל החדרים ממוזגים וכוללים מיני בר וטלוויזיה עם מסך שטוח וערוצי כבלים. חדרי הרחצה כוללים אמבטיה או מקלחת, מייבש שיער ומוצרי טיפוח ללא תשלום.
המלון מציע מסעדה ודלפק קבלה הפתוח 24 שעות ביממה. במלון יש חנייה חינם. אורחי המלון יכולים להשתמש במרכז הכושר הנמצא בבניין הסמוך ללא תשלום. באזור בית המלון ניתן למצוא בתי קפה, מסעדות ומועדוני לילה.

מחירים:
לינה וארוחת בוקר בלילה הסדר: החל מ- 740 שקל לאדם
עלות ארוחת ליל סדר מפוארת (נערכת ע"י שף המלון סאמר מדחאת): 350 שקל לאדם
*הארוחה בהזמנה מראש לאורחי המלון ולאורחים מבחוץ, תושבי ירושלים והסביבה
עלות לינה וארוחת בוקר במהלך חול המועד פסח: 599 שקל לזוג
*הטבה למזמינים בחול המועד פסח- כרטיסי כניסה לגן החיות התנכי בעיר

תפריט ארוחת ליל הסדר במלון אייל הכוללת 7 מנות
צלחת פסח מסורתית
מגוון סלטים (מוגשים במרכז השולחן)
סלט מנגולד עם בשר טלה, לימון כבוש ואריס
סלט סלק עם רכז רימונים וחומץ בן יין
סלט גזר עם חמוציות, צימוקים ופקאנים מסוכרים
סלט תפוחי אדמה עם קוביות גזר וכוסברה
סלט ערבי קצוץ דק
מנת בחירה בהגשה אישית
פטה כבד עם מרמלדת הדרים
גפילטע פיש
מנה ראשונה
מרק עוף (צח) עם כופתאות קניידלעך
מנת ביניים
סלמון בעשבי תיבול
מנה עיקרית בהגשה אישית לבחירה
סטייק אנטרקוט ברוטב יין אדום
שוק אווז ברוטב תמרים ותפוחים ביין אדום
עוף ממולא בבשר טחון ופירות יבשים
*מנות עיקריות מוגשות בליווי ירקות מאודים בשמן זית ועשבי תיבול טריים, תפוחי אדמה בסגנון שטו וסלט עלים צעירים עם הדרים אנדיב ווינגרט דבש
קינוח
מבחר עוגות ופירות טריים

 

עסקית תרבותית בירושלים 

אם אתם מעוניינים לפגוש את אנשי משרד החוץ ליד אוצרי מוזיאון מחו"ל, את  ראשי  הבנקים  עם סנטורים מארה"ב, ואת אנשי העסקים, התרבות והרוח של ירושלים, אתם מוזמנים להגיע בצהריים  ל-POWER LUNCH במסעדת MODERN במוזיאון ישראל, לארוחה עסקית איכותית ותרבותית באווירה ירושלמית.

מטבח מודרני עם טעמים מקומיים. MODERN-1
מטבח מודרני עם טעמים מקומיים. MODERN

בצהרי א'-ה' מציעה מסעדת MODERN, ארוחות עסקיות (POWER LUNCH) הכוללות  מנה ראשונה ועיקרית, במחיר המנה העיקרית, החל מ-60 שקל. המסעדה מציעה מטבח ירושלמי עכשווי, יצירתי ובעל אמירה אישית. עיצוב המסעדה, מיקומה בתוך מוזיאון ישראל,  ונוף עמק המצלבה והכנסת הנשקף ממנה, משרים אווירה ירושלמית מיוחדת במינה.
המנות ב-MODERN מבוססות על המטבח הירושלמי בן מאות השנים. השף פרק והרכיב מחדש את המתכונים במסורתיים וייצר מטבח מודרני עם טעמים מקומיים ומרכיבים מובחרים, בהתאם לעונות השנה. האווירה העסקית ב- MODERN בצהרי היום שווה את הביקור.
כעת מתחדשת המסעדה בתפריט עסקי המהווה מענה לאנשי העסקים הגודשים את העיר ולאנשי הקהילה הדיפלומטית ופקידי המשרדים הממשלתיים העובדים באזור.
מחירי העסקיות (POWER LUNCH) נעים בין 60-130 שקל כמחיר המנה העיקרית שתבחרו.

בתוך מוזיאון ישראל. MODERN. צילום: יח"צ-1
בתוך מוזיאון ישראל. MODERN. צילום: יח"צ

בין המנות העיקריות העסקיות תוכלו למצוא קדאיף פרגית של ג'קסון, כבדי עוף, אגסים ויין אדום, פרגית במשרה דיז'ון, קבב דג ים ואניס, בס שלם על שורשים של אזור יהודה, סטייק סלמון בטאבון, מעורב ירושלמי מודרני, סופריטו ארטישוק ירושלמי וערמונים, קבב משמש וכמובן סטייק אנטריקוט 250 גר'. גם הצמחוניים מבינכם יוכלו ליהנות ממנות עיקריות איכותיות הכוללות ירקות צעירים ממולאים וריזוטו ערמונים. בנוסף מתהדרת MODERN  בקיר יין מעוצב  בסגנון איימס ובאוסף יינות ישראלים מהגדולים והמקיפים בארץ.

בס שלם על שורשים של אזור יהודה. MODERN. צילום: יח"צ-1
בס שלם על שורשים של אזור יהודה. MODERN. צילום: יח"צ

צפריר גינסברג, יזם קולינרי ובעלים: "אנחנו מבינים את הצורך בארוחה לא כבדה באמצע היום ולפי צו השעה הכנסנו גם מנות טבעוניות וצמחוניות. גילינו שיש בירושלים מתכונים עתיקים נהדרים, אותם אנו מפרקים ומרכיבים באינטרפרטציה מודרנית למתכון מוכר, מה שמביא את הארוחה העסקית הקלאסית למקום הרבה יותר איכותי. אנחנו שואפים למנות המכבדות את העבר הקולינרי של ירושלים, יחד עם פרשנות חדשנית של מרכיבי המתכון. לירושלים ייחוד קולינרי, וגם בקהילה העסקית העולה לירושלים יש ציפייה לפגוש כאן את הקולינריה הייחודית הזו באווירה סולידית ותרבותית, המאפשרת אלטרנטיבה  אלגנטית להמולת השוק, שאינה מתאימה כשמדובר בפגישות או כינוסים עסקיים".

כשר!
הארוחה העסקית מוגשת בכל יום א'-ה' מהשעה 11.30  עד השעה 17:00
מסעדת MODERN – מוזיאון ישראל, רח' רופין 11 ירושלים.
שעות פתיחה: 11.30- 17.00 שלישי ורביעי עד 22.30. טל': 02-6480862

חאן השיירות

חאן השיירות. צילום: יח"צ
לכו למדבר. חאן השיירות. צילום: יח"צ

אירוח בדואי במדבר, קמפינג משפחתי וטיולי גמלים
חאן השיירות ממוקם על דרך הבשמים הנבטית ונקרא על שם שיירות הגמלים והסוחרים הנבטים שעברו לאורכה לפני אלפיים שנים. החאן ממוקם כ- 5 ק"מ דרומית לשדה בוקר, מוקף בנוף מדברי קסום ושופע פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה.
החאן הוקם בשנת 1999 במטרה לארח משפחות, קבוצות ומטיילים אשר רוצים ליהנות מחוויית אירוח אותנטי המשלבת טבע ומדבר.
לצד עדר גמלים מקומי, מציע החאן אפשרויות לינה מגוונות: אוהלים בדואים אותנטיים ומרווחים, צימרים נוחים ומרווחים ומתחם קמפינג בצל דקלים. באתר מבנה מושקע של מקלחות ושירותים, עם מים חמים 24 שעות.

טיול גמלים במדבר
בחאן מוצע לאורחים טיול גמלים בנוף המדברי, במסלול מעגלי העובר על הנתיב הקדום של דרך הבשמים הנבטית, ולאורך שוליו העליונים של נחל חווארים משם ניתן לצפות על כל בקעת צין ושדה בוקר. טיולי גמלים יצאו החל משעה 9:00 עד 13:00 , כל שעה עגולה . מסלול הרכיבה אורך כחצי שעה וכולל תצפית על נחל חווארים. הטיול מתאים לילדים בגלאים 3-12.
עלות טיול גמלים : 49 שקל למבוגר , 42 שקל.

ליל סדר קצת אחרת. חאן השיירות. צילום: יח"צ
ליל סדר קצת אחרת. חאן השיירות. צילום: יח"צ

ארוחות מיוחדות בחאן במהלך פסח
*הארוחות במהלך החג כשרות לפסח (לאוכלי קטניות).
ארוחת "בוקר במדבר כוללת: מצות, מגוון ירקות טריים, ביצים, גבינת שמנת עם זיתים, גבינת קוטג', גבינה צהובה, מעדני חלב, דגני בוקר, ריבה, ממרח שוקולד, זיתים, עוגיות כשרות לפסח, שתייה קלה: תפוזים, לימונדה ושתייה חמה: קפה שחור, נס קפה, שוקו ותה צמחים.
ארוחת ערב – כוללת: הארוחה מוגשת בישיבה אותנטית נמוכה על מזרונים, ללא שולחנות, מגשי האוכל מונחים על מעמדים. כל מגש מיועד ל- 5 משתתפים, כלי אוכל אישים חד פעמים. הארוחה מוגשת על גבי מגשים גדולים עליהם מונחת מקלובה – אורז מבושל עליו מונחים ירקות קלויים והוא מעוטר בפלחי תפוחי אדמה אפויים. על כל זה מונחת המדפונה (עוף ממולא) את הארוחה ילוו  מיץ תפוזים ולימונדה, קפה שחור אסלי, תה צמחים מתוק ועוגיות כשרות לפסח.

מחירים

אוהל בדואי
עלות לינה כולל ארוחת בוקר:  130 שקל למבוגר, 100 שקל לילד גיל 3-12.
עלות לינה באוהל בדואי כולל ארוחת בוקר וארוחת ערב: 210 שקל למבוגר וילד 3-12 עלות 160 שקל.
*מינימום להזמנה באוהלים (עבור 10 אנשים -לא כולל תינוקות) ולינה עם ארוחת בוקר.

קמפינג
קיימת אפשרות לאירוח בקמפינג – יש להביא את האוהלים מהבית.
עלות בקמפינג לינה בלבד : 60 שקל למבוגר, 40 שקל לילד בגילאים 3-12.
עלות לינה בקמפינג כולל ארוחת בוקר:  105 שקל למבוגר, 80 שקל לילד גיל 3-12.
עלות לינה בקמפינג כולל ארוחת בוקר וארוחת ערב: 185 שקל למבוגר וילד 3-12 עלות 140 שקל

חגיגת חול בדיונות במרכז קטיף

פעילות לכל המשפחה. מרכז קטיף. צילום: יח"צ-1
פעילות לכל המשפחה. מרכז קטיף. צילום: יח"צ

היו הייתה דיונה של חול זהוב וים תכול: מרכז קטיף מזמין אתכם בימי חול המועד פסח לארוז את כל המשפחה, המצות והחטיפים ולהשתתף בסיפורו של גוש קטיף באמצעות הפעלות בחול.
החולות, הדקלים, הטבע והבראשיתיות הם החוויה הראשונה של מתיישבי גוש קטיף בבואם לפני  כ-45 שנה להתיישב בחולות הזהובים של גוש קטיף וזו גם החוויה הראשונה של המבקר במרכז המבקרים החדש בניצן.
לכבוד חול המועד, מרכז קטיף מזמין אתכם ליום שכולו חולות במתחם החול שבמרכז קטיף. הפעלות בדיונת החול לילדים, יצירות בחול, סיור לכל המשפחה ברכב ספארי בשמורת הדיונות.

הפעילות מותאמת למשפחה רב גילאית. הילדים הצעירים יכירו את סיפור גוש קטיף דרך ההפעלות במתחם החול. המבוגרים והנוער יוכלו בינתיים להיכנס לסיור המרגש במרכז המבקרים. וכל המשפחה תוכל לצאת ביחד לסיור ברכב ספארי בשמורת הדיונות.
"מרכז קטיף" מרכז המבקרים החדש בניצן מפגיש את הבאים בשעריו בחוויה מרגשת ועוצמתית של סיפור ההתיישבות בגוש קטיף. מסלול הביקור במרכז  המבקרים החדש מתפרש על פני 6 מרחבים המשלבים סרטונים, ארט וידאו, תערוכת צילומים ומייצגים אשר ביחד יוצרים את הפסיפס המיוחד שנקרא גוש קטיף. המבקרים במרכז מודרכים על ידי מדריכים תושבי גוש קטיף אשר מעבירים את החוויה מתובלת בסיפורים אישים.

בחול המועד מרכז קטיף יפעל במתכונת חג בימים ראשון, שני ושלישי של חוה"מ בין השעות 10:00-17:00. מחיר כניסה למבוגר ולילד (מגיל 5) 20 שקל, טיול ספארי (בתשלום נוסף) 10 שקל. מרכז המבקרים יהיה פתוח לקבוצות ולמשפחות בתיאום מראש. לפרטים: 077-4324101

פסח על קו המים 

מסעדת קלדרון החדשה. הטיילת חוף ראשון לציון-1
מסעדת קלדרון החדשה. הטיילת חוף ראשון לציון. צילום: יח"צ

מסעדת קלדרון החדשה מציגה תפריט חדש ועדכני בסימן יוון לקראת עונת הקיץ הממשמשת ובאה.
בחול המועד פסח תוכלו להינות מדיל שווה במיוחד של ארוחה זוגית על טהרת הברבוניות (300 גרם)  ו-2 כוסות יין לבן ב-139 שקל וזה כולל כמובן את הנוף הכחול שמרכיבים הים והשמיים…אז שיהיה חג שמח!

על קו המים. מסעדת קלדרון. צילום: יח"צ-1
על קו המים. מסעדת קלדרון. צילום: יח"צ

מסעדת קלדרון החדשה, הטיילת, חוף ראשון לציון, טלפון להזמנות: 03-9629004

לשתות מחוץ לקופסא

תחמצנו את הגוף עם יין רימונים. צילום: יח"צ
תחמצנו את הגוף עם יין רימונים. צילום: יח"צ

שולחן ליל הסדר נראה במרבית הבתים כשכפול גנטי מדויק וגנרי: מרק עם קניידלעך, גפילטע פיש, צלי נימוח, חרוסת, מצה ותירוש ענבים. הרבה מסורת יהודית, אך מעט מאוד מעוף ויצירתיות קולינארית.  עבור משפחות שרוצות לחדש ולרגש, מציע אבי נחמיאס, מנכ"ל "יקב רימון", לערוך שולחן חג קריאטיבי: דג בעשבי תיבול רעננים, קציצות חריפות…וגם: יין פטישים-OUT, יין רימונים-IN. יקב רימון פיתח זן רימוני ענק מיוחדים, המתאימים לייצור יין, ורשומים כפטנט עולמי. יינות היקב קוצרים שבחים ופרסים בכל העולם, ומהווים פריצת דרך למביני עניין.  לאחרונה השיק היקב זוג יינות חדשים: Richly &Lightly, המשתלבים בצורה מושלמת עם שולחן החג, ומבטיחים שהחמות תקרן מאושר, אליהו הנביא לא ירצה ללכת, הילדים יתעקשו לטעום, וארבע כוסיות ממש לא יספיקו!

Richly Pomegranate – שיכר רימונים מתוק
שיכר רימונים זה עשוי על טהרת פרי הרימון שמקורו בבוסתני הפרי של פלטו כרם בן זמרה אשר בגליל העליון. הרימונים נקטפו כאשר הגיעו לרמת הבשלה מקסימאלית. תסיסתו של מיץ הרימונים הופסקה מוקדם על מנת לשמור על מתיקותו הטבעית של הפרי. השיכר התיישן מספר חודשים בחביות עץ אלון אמריקאי תחת קרני השמש הגלילית. השיכר מתאפיין במתיקות עדינה, צבע ורדרד, ארומה פירותית וטעמי עץ קלוי. מומלץ לשתות מצונן קלות בטמפרטורה של 6-10 מעלות. 750 מל'. אלכוהול: 17%

Lightly Dessert Wine – שיכר קינוח מרימונים
שיכר קינוח זה עשוי על טהרת פרי הרימון שמקורו בבוסתני הפרי של פלטו כרם בן זמרה שבגליל העליון. השיכר מיוצר מזן רימונים חדש בטכנולוגיה מסורתית והרימונים נקטפו כאשר הגיעו לרמת הבשלה מקסימלית. תסיסתו של המיץ הופסקה מוקדם על מנת לשמור על מתיקותו הטבעית של הפרי. שיכר זה מאופיין בצבע סגלגל עדין, ארומה פירותית וסיומת מרעננת. מומלץ להגיש כאפריטיף או לצד מנות קלות, פירות וקינוח. מומלץ לשתות מצונן קלות בטמפרטורה של 6-10 מעלות. 750 מל'. אלכוהול: 15.5%.
היינות כשרים למהדרין בהשגחת הרב יוסף אלמשעלי, ממועצה איזורית מרום הגליל.
מחיר: 69 שקל לבקבוק. בחנויות המובחרות, במרכז המבקרים בא.ת. דלתון ובאתר היקב

www.rimonwinery.com

מטחנת קטניות לאוכלי קטניות בפסח

משה ויסבלום. מטחנת קמח ביתית עם אבני ריחיים. צילום: יח"צ
משה ויסבלום. מטחנת קמח ביתית עם אבני ריחיים. צילום: יח"צ

המהפכה הבריאותית, גורמת לנו להיות מודעים למזון שאנחנו אוכלים, לבחון האם הוא תורם לבריאותנו ולנסות לשמר עד כמה שניתן ערכיו התזונתיים. יותר ויותר אנשים בוחרים לאכול ולשמור על אורח חיים בריא יותר. מזון מתברר שומר על ערכו התזונתי ככל שהוא נאכל סמוך לטחינה. 

"טחינת מזונות", מסבירה אסתר גונן, דיאטנית קלינית ומרצה במח' למדעי התזונה באוניברסיטת אריאל, "חושפת אותם לחמצון במידה כזאת או אחרת, בשל הגדלת שטח הפנים ולכן מומלץ לטחון בסמוך לשימוש. לקטניות ערכים תזונתיים רבים, הם עשירים במינרלים ובוויטמינים מקבוצת B  , שחלקם  נפגע עקב חשיפה לחמצן ולקרינה ממקור אור מלאכותי, טחינה בסמוך לשימוש תסייע לשמירת הערכים התזונתיים. בנוסף אני ממליצה על קמח קטניות לצרכים מגוונים במטבח באפיה ובבישול למשל להסמכת רטבים ומרקים. קמח קטניות הוא מקור חלבון לצמחוניים, טבעוניים ולכל מי ששומר על תזונה מגוונת ובריאה. קמח קטניות ודגנים אינם זמינים וקלים להשגה ולרוב נרכשים בחנויות טבע במחירים יקרים, שימוש במכונה ביתית תקל על המעוניינים לגוון את התפריט. קמח קטניות מתאים לאנשים הנמנעים מגלוטן ועשוי לשמש אוכלי קטניות בפסח. גם לתבלינים טחונים נטיה להתחמצן ולאבד את הארומה, לכן מומלץ גם אותם לטחון בסמוך לשימוש במיוחד לאחר קלייתם.
העיצוב החדש מיועד לתרום לבריאותכם ולהוזיל עלויות למי שזקוק או אוהב סוגי קמח מיוחדים. מטחנת הקמח שעוצבה ע"י בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי, משה ויסבלום הלומד ב'הנדסאים באריאל', נועדה לשמור על הערכים התזונתיים של קמח חיטה וסוגי קמח נוספים. המטחנה תוכל לטחון את כל מיני הדגן והקטניות וכך לתת מענה זול ונוח לאלו הרוצים להכין מאכלים מקמחים שונים, הנמכרים במחירים גבוהים.
"המטרה שלי", מסביר משה ויסבלום, "הייתה להפוך את מטחנת הקמח למוצר הנמצא בכל בית ולכן הדגש היה בעיצוב מטחנה נוחה לשימוש ולאחסון ופשוטה לתפעול. הכוונה הייתה לעצב מטחנת קמח מותאמת למטבח המודרני, שתהיה נוחה לאחסון מתוך הבנה שהמטחנה לא תהיה בשימוש יומיומי אלא בזמן בישולים ואפיה. המטחנה תוכל לטחון גם קטניות כדי לתת מענה לאלו הרוצים להכין מאכלים מקמחים שונים."
פרויקט זה מהווה עוד אחד משיתופי הפעולה הפוריים בין חוקרי אוניברסיטת אריאל, לבין הסטודנטים לתואר הנדסאי הלומדים ב'הנדסאים באריאל', אשר הופכים את תוצאות המחקרים לאלמנט ויזואלי שימושי לטובת האדם.- לימודים יישומיים לצד מחקרים.

נקיונות לפסח

טיפים לניקוי של חלונות ודלתות מאלומיניום
– יש לנקות את האלומיניום באמצעות מים וסבון ולהמנע משפשוף העלול לפגוע בפני השטח הצבוע.
– מומלצים לשימוש חומרי ניקוי חלשים המומסים במים: חומרים לניקוי חלונות, סבון כלים מומס במים, כוהל או אלכוהול בריכוז גבוה. בכל מקרה של ספק לגבי חומר הניקוי יש לקרוא היטב את מרכיב החומר הרשומים ע"ג האריזה- אין להשתמש בחומר ניקוי חריף.
– יש להשתמש רק במטליות רכות.
– במידה וצובעים את הבית יש לנקות במטלית ספוגה במים ולהוריד את הסיד/צבע כשהוא עדין טרי.

קליל
יש להשתמש רק במטליות רכות. צילום: יח"צ

עצות לניקוי חיצוני של תריסי גלילה שאין אליהם גישה נוחה מבחוץ:
– לסגור את התריס כמעט עד סופו.
– להסיר בזהירות את מכסה ארגז התריס (מתוך הבית).
– להעביר מטלית לחה לכל אורך השלבים הגלויים מבעד לארגז הפתוח.
– "להעלות" את התריס ב- 2-3 שלבים ולחזור על פעולת הניקוי עד לגלילת התריס כולו.
– במקרה שהתריס גדול – מומלץ להעזר באדם נוסף ולהכין מראש קערה/דלי מים בגובה פעולת הניקוי.

קליל-10
אין להשתמש בחומר ניקוי חריף. צילום: יח"צ

עצות לטיפול ואחזקת חלונות ותריסי אלומיניום:
מערכות האלומיניום כיום בנויות מחומרים שאינם מחלידים או מתחמצנים. אף אל פי כן לעיתים נדרש טיפול תחזוקתי באיזורים רוויי אבק, לחות ומלח, כגון אזורים הקרובים לים, איזורים מדבריים או השוכנים בסמוך לאתרי הבנייה או מחצבות.

קליל- 25
להימנע מגירוד בסקוצ'ברייט. צילום: יח"צ

הטיפול הנדרש:
שלב א: יש לנקות באופן יסודי מאבק בעזרת מברשת או לחץ אוויר של המנגנונים הזזים כגון: צירים, גלגלים, ומנגנוני נעילה למיניהם.
שלב ב: יש להתיז מעט שמן מגן חודר כגון 40WD או מוצר דומה לו על גבי מנגנון הנעילה, הציר או הגלגל.
שלב ג: יש להפעיל את האביזר מספר פעמים כדי לאפשר חדירת השמן למקומות נסתרים.
שלב ד: יש לנגב את שאריות השמן בעזרת מטליות סופגות או נייר סופג שמן. פעולה פשוטה זו תבטיח עבודה חלקה יותר של האביזר לאורך זמן.

*באדיבות חברת 'קליל'

קולקציית דלתות פנים מעוצבות

פאולה נבונה-1
פאולה נבונה

קולקציית "קליל DOOR" כוללת הדפסים של מעצבי העל הידועים קרים ראשיד ופאולה נאבונה ועשויה מפורמייקה, זכוכית וגימורים: חלק, מבריק, מט, טקסטורות והדפסים. הדלתות קלות משקל, עשויות חומרים מבודדים אקוסטית וניתנות לתיפעול קל ונוח.

חב' "קליל תעשיות" מרחיבה את פעילותה ונכנסת לראשונה לתחום דלתות פנים מעוצבות ומשיקה את המותג "קליל DOOR" –  קולקציית דלתות פנים מסוגננות, במגוון חומרים: פורמייקה, זכוכית וגימורים: חלק, מבריק, מט, טקסטורות והדפסים. הדלתות קלות משקל, עשויות חומרים מבודדים אקוסטית וניתנות לתיפעול קל ונוח. עם "קליל DOOR" פשוט יותר לעצב את הבית מחדש והחלפת כנף הדלת לרענן ולעדכן את מראה החדר.
המותג "קליל DOOR" הוא פיתוח יחודי של "קליל" המאפשר התאמה ועיצוב מושלמים בין כל פתחי החדר, לקבלת מראה מעוצב, יצירתי ועכשווי –  מעתה, דלת הפנים תהיה מעוצבת באופן דומה ותואם לחלון, והתכנון המתקדם של הדלת , מאפשר שילוב של חיפויים שונים בפנים החדר ומחוץ לו.
ניתן להזמין דלתות בעיצוב אישי ובכל הדפס שרוצים – הדלת יכולה להיות תמונות, צילומים, הדפסים , מזכרת מטיול- מייצרים חיפוי זכוכית לכל הדפס שרוצים. החלפת עיצוב הדלת פשוטה וקלה –בהחלפת חיפוי בלבד.  וכך, כשהילדים גדלים והופכים לנערים – לא צריך לקנות דלת חדשה "בוגרת" יותר אלא פשוט מחליפים את החיפוי.
קולקציה מיוחדת של חיפויים עם הדפסים בלעדיים של המעצב הידוע קרים ראשיד אשר עוצבה לחברת Abet Laminat האיטלקית. המעצב שאב את ההשראה ליצירת ההדפסים מהעולם הדיגיטאלי וזו פרשנותו היצירתית, לתרגום שפת המחשב לשפה גרפית מעוצבת. ושל המעצבת הידועה פאולה נאבונה אשר עוצבה לחברת Abet Laminati האיטלקית. המעצבת יצרה הדפסים מסוגננים בטקסטורה עשירה, המתאימים לסגנון הרטרו ומעניקים תחושה של הדפסי בד ישנים.

בורדו
בורדו זה לא רק יין

סדרת "ארט"
סדרת דלתות עם ייחוד, תעוזה ומקוריות למי שמחפש דלת עם "אישיות". החיפויים בעלי נוכחות, דומיננטיות ומרשימים במיוחד.

משפחת "אופיס"
סגנון נקי – חיפוי מט או מבריק בגוונים שקטים. משדר איכות מינימליסטית קרה, יוקרתיות, אלגנטיות ורוגע. לאנשים בעלי חוש אסתטי ותעוזה עיצובית.
מרקמי עץ– חיפוי בעיצוב טרנדי, בסגנון המאופיין ע"י שילוב בין חומרים בצורתם הטבעית; גווני עץ קרים עם אלומיניום מאולגן, המשתלבים ויוצרים קסם עיצובי הרמוני.
צבע מלא -סגנון המאפשר התאמה מושלמת בין צבע החיפוי לצבע הפרופיל. כך נוצר "פרט" איקוני – כתם צבע מעוצב על הקיר כיצירה אדריכלית. מקום לביטוי אופי בעל החדר, שכן בחירה בצבע דרמטי תהווה אמירה עיצובית חזקה.
זכוכית בצבע– חיפוי מיוחד, המאפשר ליצור קונטרסטיות בולטת בין הקיר לדלת, ע"י טקסטורות וצבעוניות. משדר יוקרתיות ובמקביל רעננות צעירה. ניתן להדפסה בכל גוון, המאפשר לדוגמא – התאמה לצבעי מותג בחלל עסקי.

צהבת
צהבת יכולה להיות כיפית

משפחת ה"בלגיים"
עץ בהיר – חיפוי בניחוח אירופאי, המאופיין בגווני בז', שמנת וגווני חום עדינים, אורגניים.  סגנון כפרי שמרני, המשדר תחושה ביתית נעימה וחמימה. שילוב של פרזול בעיצוב רומנטי עתיק, להשלמת המראה והתחושה.
עץ כהה – חיפוי בניחוח אירופאי, המאופיין בשילוב של מרקמי עץ מחוספסים. סגנון כפרי יוקרתי, עתיק, כהה, המשדר רשמיות ומכובדות אקסקלוסיבית. שילוב של פרזול בעיצוב רומנטי עתיק, להשלמת המראה והתחושה.
דקורטיב  – חיפוי מרהיב בסגנון יוקרתי ויקטוריאני, דקורטיבי במיוחד. קולקציה המאופיינת בחומרים בוהקים, מרקמים עשירים ושילובים נועזים בין שחור ולבן. מושלם לאנשים המחפשים אמירה עיצובית מרשימה.
חיפוי מיוחד, המאפשר ליצור קונטרסט בולט בין הקיר לדלת, באמצעות טקסטורות וצבעוניות. משדר יוקרתיות יחד עם רעננות צעירה. הזכוכית ניתנת להדפסה בכל גוון. יתרון זה מאפשר לדוגמה, התאמה לצבעי מותג בחלל עסקי.

קלאסי
קלאסיקה

סגנון קלאסי

צבע חלק – חיפוי ייחודי ש"נראה לא נראה" המשתלב בכל חלל. תואם לכל צבעי הפרופילים והקירות הנפוצים. מושלם לאנשים המעדיפים סגנון קלאסי שישאר רלוונטי לשנים רבות.
פסטליים – חיפוי בגווני פסטל, המתאים לצבעוניות בסגנון ה"רטרו". צבעים חיים אך עדינים ורכים, המעניקים טאצ' אחר ו"מחמם" לסגנון המינימליסטי והפשוט, אשר לרוב משדר קרירות. מאפשר משחק בחדר ואופי רומנטי.

ניתן להתרשם מקולקציית דלתות "קליל DOOR" ב-4 סניפי התצוגה של "קליל
במתחם "הום דיזיין" בא.ת פולג בנתניה , בראשל"צבמתחם one design,  בחיפהבצומת הצ'ק פוסט ובכרמיאל.

Perfectly Delicious

מארזי טיפוח לגוף מסדרת Perfectly Delicious-55
מארזי טיפוח לגוף מסדרת Perfectly Delicious
Perfectly Delicious
סדרת הסחלב וניל . החל מ-18 שקל. להשיג בחנויות נבחרות ברחבי הארץ 054-6601504.. צילום: סן פרנסיסקו סופ

סדרת ה"דלישס", קולקציה חדשה ריחנית ומרעננת לקראת האביב מבית San Francisco Soap Company. 

סדרת מוצרי הטיפוח של המותג San Francisco Soap Company­­­­­ בהשראת עולם הפטיסרי מלאה שיק וסטייל במגוון מארזים מעוצבים, ייחודיים ומשובבי נפש שיעטפו את הבית ואת הגוף בניחוחות ייחודיים רומנטיים חושניים וממכרים של בלוברי, מרנג לימון, באטר-קייק … בסדרה ייחודית זו: ג'ל רחצה, חמאת גוף , מארז יפיפה של סבון מוצק ומארז זוגי טיפוח לידיים הכולל סבון נוזלי לידיים ולגוף וקרם ידיים וגוף.

מוצרי הטיפוח של San Francisco Soap Company­­­­­ מועשרים ברכיבים טבעיים ובעלי מרקמים קטיפתיים לתחושה נעימה ובריאה; ידועים באיכותם ועמידותם לאורך שעות, בעלי תו תקן אמריקאי   100% Made in USA ואינם נוסו על בעלי חיים.
עוד מבית San Francisco Soap Company­­­­­: סדרת הטיפוח לכפות הרגליים, מארזים מפנקים ומעוצבים בצורת "בית"  בניחוחות אקליפטוס-תה ירוק (מארז ירוק) או מנטה אורגנית (מארז ורוד), המכילים: חמאת רגליים עשירה בלחות לטיפול בעור יבש, נספגת בקלות, מענגת וריחנית (255 גר') ובנוסף זוג גרביים איכותיות רכות ומפנקות במחיר של 109 שקל למארז.

טיפ לשמירה על כפות רגליים חלקות ונעימות:

יצאת ממקלחת חמה? נהדר! כעת ייבשי אותן טוב טוב, מרחי קרם מזין ונעים וגרבי גרביים חמימות, כמה שעות ויש לך כף רגל מהממת כמו של נסיכה.
קולקציית  San Francisco Soap Company­­­­­ בניחוח פירות ופרחים בצבעוניות רומנטית הכוללת: סבון מוצק, ג'ל רחצה, קרם גוף, חמאת גוף, קרם ידיים ובודי מיסט שאינו על בסיס אלכוהול (ועל כן בריא יותר לעור). המוצרים נמכרים כמארז או כיחידות בודדות ומהוות תוספת מקסימה לכל מתנה.  סדרת הדגל מבית San Francisco Soap Company­­­­­   מציעה 4 ניחוחות פרחים בהם צ'רי-בלוסום , לבנדר, וניל אורכידאה או ורדים לצד 4 ניחוחות בשילובים פירותיים כמו קיווי-מלון, קוקוס-מנגו, הדרים מסוכרים ומנדרין.

Perfectly Delicious-1
סדרת הלבנדר החל מ-18 שקל. להשיג בחנויות נבחרות ברחבי הארץ 054-6601504. צילום: סן פרנסיסקו סופ

סדרת סחלב – וניל וסדרת לבנדר 

קולקציית סבוני פילינג עם המרכיב הטבעי מבית San Francisco Soap Company­­­­­ לSavRon :
סבונים איכותיים בארבע דרגות פילינג שונות: רד קליי: על בסיס חימר אדום (מועשר בחרסית טבעית, זרעי פטל שחור תותי יער ואוכמניות), מינרל ים: עשיר באצות ומינרלים, שיבולת שועל ותה ירוק. לסבון שני צדדים, כאשר האחד חלק והשני בצורות בועות המאפשר עיסוי מפנק וקילוף עדין של העור. גרגירי הרכיבים הטבעיים מבצעים את פעולת הפילינג ומותירים ניחוח נהדר של ספא ומצוינים להמרצת הדם, לשיקום ולחידוש העור.

סדרת סבוני עיסוי ופילינג המכילים רכיבים טבעיים ומגיעים בארבע דרגות פילינג שונות:

מינרל ים (עשיר באצות ומינרלים), שיבולת שועל (מועשר בזרעי שיבולת), תה ירוק (מועשר בעשבי תה ירוק ומיצויי תה ירוק), וחרסית אדומה (מועשר בחימר צרפתי טבעי, זרעי פטל שחור, תותי יער ואוכמניות). גרגירי הרכיבים הטבעיים הם המבצעים את פעולת הפילינג. בנוסף לסבון שני צדדים כאשר האחד חלק והשני בצורות בליטות המאפשר עיסוי מפנק. לסבונים בסדרה זו ניחוח טבעי ומשכר של בריאות ואיכות והם פשוט מושלמים להמרצת הדם, לשיקום ולחידוש העור .

אודות Soaps and Toiletries SavRon:  

חברת SavRon Soaps and Toiletries: מתמחה בייבוא ושיווק מותגי יוקרה בינלאומיים לאיכות חיים בריאה ומפנקת. המותגים נבחרים בקפידה מתוך החברות המובילות בעולם בתחום הטיפוח האישי; ובדגש על איתור מוצרים ייחודיים ומקוריים שלא ניתן עד כה להשיג בארץ. מוצרי SavRon מבוססים על חומרים טבעיים ואורגניים, ומתאפיינים בניחוחות נפלאים , איכות בלתי מתפשרת ויוקרה בינלאומית.
SavRon – טווח מחירים לצרכן: 16-240 שקל. SavRon להשיג ברשת קום אל פו ובחנויות המובחרות ברחבי הארץ  לברור החנות הקרובה לביתכם, טל. 054-6601504 , עמוד פייסבוק: San Francisco Soap & More או באתר החברה: http://www.savron.co.il

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק