חגית פלג רותם

חגית פלד רותם מצטרפת לפורטפוליו-2
|

מגזין פורטפוליו מציין 11 שנה להיווסדו ומצרף לשורותיו את העיתונאית חגית פלג רותם

יובל סער, העורך הראשי והמייסד של מגזין פורטפוליו, הודיע על הצטרפותה של חגית פלג רותם למערכת האתר כעורכת בכירה בתחום האמנות. פלג רותם – עיתונאית, מרצה ואוצרת – שימשה בעשור האחרון ככתבת האמנות והתרבות של גלובס, ובעבר ערכה את מגזין ליידי גלובס, וייסדה וערכה את מגזין העיצוב והאדריכלות טקסטורה.

חגית פלד רותם מצטרפת לפורטפוליו
יובל סער (צילום מירב בן לולו) וחגית פלג רותם (צילום יחצ)

חגית פלג רותם תכסה באופן שוטף את תחומי האמנות ותתרום לביסוסו של פורטפוליו כמגזין עיצוב ואמנות מוביל ומשפיע. האתר, שנפתח כבלוג אישי בשנת 2005, הפך עם השנים לאתר תוכן שמפרסם מידי יום כתבות בתחומי התרבות החזותית – עיצוב, איור, אמנות, אדריכלות, אופנה ועוד. בשנת 2015 ביקרו באתר בכל חודש 10,000-15,000 אלף קוראים (unique). אלה נחשפו לכ-600 אלף דפי ראיונות, מאמרים, טורי דעה וחדשות.
יובל סער: ״מזה זמן רב הרגשתי שהגיע הזמן להרחיב את צוות הכותבים והעורכים של פורטפוליו, וחיכיתי לאדם הנכון, כזה שמצד אחד יתאים לרוח המגזין ותכניו, ומצד שני יביא איתו מטען, ידע וכישרון שיגבשו תרומה אישית וייחודית לאתר. אני עוקב אחר ומכיר מקרוב את חגית פלג רותם ואת עבודתה, ואני משוכנע שהיא הבחירה הטבעית, הנכונה והברורה מאליה.
״לאורך השנים התרשמתי מהסקרנות ומהאהבה שלה לתחומים הרבים שהיא מסקרת. אני שותף לנכונות ולרצון שלה לפנות לא רק לקהל המקצועי המצומצם, אלא לסקר את תחום התרבות באופן שמנסה לפרוץ מחסומים, ולתווך לקהל הרחב את ההתרחשויות הרב תחומיות בשדה האמנות בארץ ובעולם.

״היצירה בארץ שופעת, האקדמיה מלאה בכשרונות צעירים שמחכים לרגע שלהם לפרוץ, אולם בעקבות המשבר שעובר עולם העיתונות (בעיקר המודפס) מצטמצמים שטחי הכיסוי לתחום האמנות והעיצוב, והם זוכים לפחות תהודה. אני מאמין שהתרחבותו של פורטפוליו מעניקה מענה למהלכים אלה. דווקא בזמנים האלו אני רואה חשיבות בקיומו של פורטפוליו כמגזין עצמאי שאינו מונע משיקולים מסחריים״.
בזכות 11 השנים שבהן הוא קיים, פורטפוליו מהווה ארכיון של כתיבה עצמאית על עיצוב ותרבות חזותית ברשת. בין הנושאים שאותם כיסה האתר ב-2015 אפשר למצוא את שבוע העיצוב של מילאנו; פרוייקטי הגמר המצטיינים במחלקות לתקשורת חזותית; שבוע העיצוב ההולנדי באיינדהובן; המיתוג המחודש של האוניברסיטה העברית; ליווי חודשי ההקמה של התערוכה ״סביבות עבודה״ בביתן הלנה רובינשטיין בתל אביב; דיסמלנד, אירוע האמנות המדובר של השנה שיזם בנקסי; המעצבים הישראלים שעיצבו את Google Trends; ליווי העבודה על שבוע העיצוב חולון בשיתוף מכון טכנולוגי חולון; אחורי הקלעים של תצוגת האופנה של בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר; ועוד.
חגית פלג רותם עיתונאית ועורכת, מרצה ומדריכה סיורי אמנות ותרבות חזותית בארץ ובחו״ל. אוצרת פרויקטים אמנותיים ורב-תחומיים. בעלת תואר שני בתקשורת ומדיה (אוניברסיטת חיפה) ותואר ראשון בלימודים קוגניטיביים ובלשנות (אוניברסיטת תל אביב). מומחית בנושאי תרבות חזותית, אמנות, עיצוב, ארכיטקטורה, טרנדים אורבניים ועוד. חוקרת מגמות בסגנון חיים ותרבות הצריכה, תופעות חברתיות-תרבותיות ונושאי מגדר.
יובל סער עיתונאי, מעצב, אוצר, מרצה ויזם בתחום העיצוב. לאחרונה התמנה לעמוד בראש מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב בישראל. בנוסף הוא מרצה בבצלאל בתכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי ובתכנית לתואר שני במדיניות ותאוריה של האמנויות. בשנת 2014 יזם סער והיה האוצר הראשי של שבוע האיור, שמתקיים מאז מידי שנה. בין השנים 2008-2014 הוא שימש ככתב העיצוב של עיתון הארץ ובעבר ערך את מגזין Designer של עיתון הארץ ואת מגזין העיצוב המקוון reDesign. בשנה שעברה הוציא לאור ביחד עם גיא חג׳ג׳ (״עונג שבת״) את מגזין המסעות אתה נמצא כאן לאחר קמפיין גיוס המונים מוצלח באתר הדסטארט. מהדורה חדשה של המגזין תצא לאור בהמשך השנה.

 

 

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק