חדשות אופנה: עידו גרינברג נגד פוקס

עידו גרינברג. צילום: לאון יעקוב, משפט אחד ביום, mismas, אופנה, מגזין אופנה, חדשות אופנה, כתבות אופנה, Fashion, Fashion Magazine, Efifo, מגזין אופנה ישראלי, Fashion, Isreeli Fashion Magazine, Fashion Magazine, Efifo, Fashion Articles, Fashion News, מגזין אופנה ישראלי, אופנה ישראלית, חדשות אופנה 2018, מגזין אופנה, כתבות אופנה 2018, מגזין אופנה ועיצוב, מגזין אופנה אונליין, מגזיני אופנה ישראלים, מגזין אופנה 2018, עיתון אופנה 2018, סטייל, פוקס
|

העתקת קונספט. בתום דיון בבית משפט הודיעה פוקס כי התביעה נגדה הוסרה. התובע טוען, מצידו, כי פוקס חויבה להגיע לפשרה איתו, תוך שינוי העיצוב שגרם להטעיית הצרכן. אסי ויזל מ-FOX הודה כי פוקס ״רכבה״ על טרנד ״משפט אחד ביום״. הבנתם? לא הבנתם? כל הפרטים לפניכם

 

איתי א. גורביץ׳

 

חדשות אופנה: עידו גרינברג נגד פוקס
עידו גרינברג. צילום: לאון יעקוב, משפט אחד ביום, mismas, אופנה, מגזין אופנה, חדשות אופנה, כתבות אופנה, Fashion, Fashion Magazine, Efifo, מגזין אופנה ישראלי, Fashion, Isreeli Fashion Magazine, Fashion Magazine, Efifo, Fashion Articles, Fashion News, מגזין אופנה ישראלי, אופנה ישראלית, חדשות אופנה 2018, מגזין אופנה, כתבות אופנה 2018, מגזין אופנה ועיצוב, מגזין אופנה אונליין, מגזיני אופנה ישראלים, מגזין אופנה 2018, עיתון אופנה 2018, סטייל, פוקס - 2
עידו גרינברג. צילום: לאון יעקוב

 

18 ביוני 2018. עידו גרינברג, המוכר לציבור כ-mismas והעומד מאחורי טרנד החולצות "משפט אחד ביום" שהפך במהרה לאחד הטרנדים החמים בסביבה, מגיש תביעה נגד רשת "פוקס". לטענת עידו גרינברג, פוקס העתיקה ממנו את הקונספט – חולצות טי ועליהן כיתובים שונים, כמו "מוגזמת", "חיים שלי", "תודה לאל ששברת לי את הלב" ועוד. כל הכיתובים כתובים בפונט אחיד וקבוע. התביעה הגיעה בעקבות ליין חולצות שהשיקה רשת פוקס, והן באופן מחשיד מזכירות את אלו של עידו גרינברג.

ההמשך לא איחר לבוא. תחילה עם הודעה מטעם פוקס, בה נכתב: "הדיון בתביעה של מיסמס נגד חברת פוקס הסתיים, התביעה נגד פוקס הוסרה. פוקס פועלת על פי חוק ותמשיך לפעול על פיו לרבות בכל הנוגע להקפדה על זכויות היוצרים. הבקשה לצו מניעה לא התקבלה ולא נפסקו לתובע פיצויים כלשהם. פוקס יכולה להמשיך ולמכור את המלאי הקיים של החולצות שברשותה וביחס למלאי חדש, פוקס תשלב את הלוגו שלה".

 

https://www.instagram.com/p/BkKU2Q4hEEC/?utm_source=ig_embed

 

כן. גם אנחנו חשבנו שעידו גרינברג אכל אותה בסיפור הזה. עד שהגיעה הודעה מטעמו: "מייל זה, לצערנו, הינו מוטה ומטעה, ומציג מצג שווא של הדברים. ​בדיון הבהיר בית המשפט הנכבד כי אינו מרגיש בנוח עם התנהגותה של פוקס, וכי אינו רואה בעין יפה את העתקת הטרנד אותו יצר עידו גרינברג והידוע כ-#משפטאחדביום. בית המשפט אסר על רשת פוקס להמשיך ולשווק חולצות הדומות לחולצותיו של עידו גרינברג (mismas@) ללא מגבלה.

אין בכך איסור

במשפט הודה אסי ויזל מפוקס כי פוקס 'רכבה על טרנד' וניסה לטעון כאילו "אפילו אם פוקס היו מעתיקים … אין בכך איסור", אלא שבית המשפט הבהיר לפוקס כי אינו מסכים לגישה זו והציע לצדדים להתפשר בדרך בה פוקס לא תוכל יותר להדפיס חולצות הדומות לחולצותיו של עידו גרינברג.

 

עידו גרינברג. צילום: לאון יעקוב, משפט אחד ביום, mismas, אופנה, מגזין אופנה, חדשות אופנה, כתבות אופנה, Fashion, Fashion Magazine, Efifo, מגזין אופנה ישראלי, Fashion, Isreeli Fashion Magazine, Fashion Magazine, Efifo, Fashion Articles, Fashion News, מגזין אופנה ישראלי, אופנה ישראלית, חדשות אופנה 2018, מגזין אופנה, כתבות אופנה 2018, מגזין אופנה ועיצוב, מגזין אופנה אונליין, מגזיני אופנה ישראלים, מגזין אופנה 2018, עיתון אופנה 2018, סטייל, פוקס - 1
עידו גרינברג. צילום: לאון יעקוב

 

הצדדים הסכימו להצעה, ולפיכך נקבע כי פוקס אינה רשאית להזמין חולצות נוספות הדומות לחולצותיו של עידו גרינברג, וכי אם תבקש לייצר חולצות נוספות שכאלה, היא תהא חייבת להוסיף בצד הקדמי של החולצות ובגדול כיתוב המבהיר כי מדובר בחולצות של פוקס (בגודל שלא ייפחת מ-6 סמ"ר), באופן שיבדל חולצות אלה מחולצותיו של גרינברג ויפסיק את ההטעיה הצרכנית ואת הרכיבה על המוניטין ועל הקמפיין של עידו גרינברג.

בית משפט סבר שפוקס אינה יכולה להמשיך בהעתקה

אשר לשמועות כאילו בית המשפט לא התרשם מטענותיו של גרינברג והמליץ לו למשוך את התביעה – מדובר בשטות מוחלטת שרחוקה מרחק רב מהמציאות, והראיה הטובה ביותר הינה האיסור שהוטל על פוקס להזמין מלאי חולצות חדש ללא שהיא מוסיפה להם את אותו סימן שמבהיר כי מדובר בחולצות של פוקס.

הרי, אם שמועות אלו היו נכונות, ואילו בית המשפט היה סבור כי אין לעידו גרינברג עילת תביעה, איך הדבר מתיישב עם העובדה שדווקא פוקס הוגבלה בעיצוב החולצות העתידיות שלה?! התשובה ברורה: בית משפט סבר שפוקס אינה יכולה להמשיך בהעתקת חולצותיו של עידו גרינברג".

תגובה נוספת מפוקס לא נמסרה עד לפרסום ידיעה זו.

עידו גרינברג יוצג בהליך על ידי עורכי הדין שמוליק קסוטו, דוד יצחק וג'יין קרמזה גבאי ממשרד קסוטו ושות'

 

 

 

איתי גורביץ - 1

עורך אופנה – איתי גורביץ׳

 

Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
אינסטגרם: fashionisrael.mag
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
דף עסקי: Fashion Israel

 

 

חדשות אופנה: עידו גרינברג נגד פוקס
פורסם בקטגוריה חדשות האופנה
תגובות פייסבוק