חדשות האופנה: נעה רביב

אופנה, מגזין אופנה, מגזין אופנה ישראלי, כתבות אופנה, מגזיני אופנה ישראלים, מגזין אופנה 2018, עיתון אופנה, מגזין אופנה ועיצוב, מגזין אופנה אונליין, עיתון אופנה 2018, Fashion Magazine, fashion, Israeli Fashion Magazine, Efifo, נועה רביב, צילום: דודי חסון -
|

חדשות האופנה: נעה רביב: נעה רביב, בוגרת שנקר, היא הזוכה בפרס (50.000 שקל) ע"ש פיני לייטרסדורף לשנת 2014, על Hard Copy, הקולקציה שעיצבה, שיש בה שיאים של יצירתיות ומקוריות

חדשות האופנה: נעה רביב

 

efifomagazine
Hard Copy, הקולקציה שזיכתה את נעה רביב . צילום: דודי חסון

 

 

efifomagazine
"חיתוך לייזר באמצעות תוכנת תלת-מימד והדפסה תלת ממדית". צילום: דודי חסון

 

 

מאת אפי אילסי

 

Hard Copy

כבוד לאופנה ישראלית: הקולקציה שעיצבה רביב עוסקת בערכו של אובייקט מקורי בעידן של שכפול והעתקה. מחשבות על הפיסול הקלאסי וגלגוליו שרוקנו אותו מתוכן, הובילו אותה ליצירת קולקציה בה מתורגם ה"אין" לחומר". הפריטים נוצרו מפליסה בטכניקת צביעה מיוחדת, חיתוך לייזר באמצעות תוכנת תלת-מימד והדפסה תלת ממדית (בשיתוף חברת "סטרטסיס").

משפחת לייטרסדורף ייסדה בשנת 2012 , פרס שנתי ע"ש מעצבת האופנה פיני לייטרסדורף ז"ל. הפרס הכספי על סך 50,000 שקל, מוענק השנה בפעם השלישית לבוגר/ת מצטיינת של שנקר על מקוריות ויצירתיות בעבודה על קולקציית הגמר.

 

פיני לייטרסדורף

נולדה בשנת 1906 בהונגריה, ועלתה לארץ בשנת 1939. לאורך השנים עיצבה תלבושות לתיאטרון הקאמרי וללהקת ענבל. בשנת 1955 פגשה את רות דיין, פגישה "גורלית" שהולידה את 'משכית'. שיתוף הפעולה ביניהן נמשך 15 שנים, בהן עיצבה לייטרסדורף עבור משכית פריטי לבוש איקונים רבים, ביניהם 'מעיל המדבר' הנודע. בעולם, נחשבו עיצוביה לאופנה עילית בעלת ייחוד יוצא דופן.

הם נמכרו בחנויות האופנה היוקרתיות בניו-יורק ופריז והשתתפו בתצוגות האופנה הנחשבות של ה'בונדס'. במהלך ארבעים שנות עבודה יצרה פיני לייטרסדורף אופנת מקור פורצת דרך בהיסטוריה של האופנה הישראלית לדורותיה. פיני הצליחה לנסח זן ייחודי וחלוצי של אופנה ים תיכונית. באמצעות השילוב בין אמנות לאופנה, היא הפכה חזון חברתי, תרבותי ואידיאולוגי לאופנה ישראלית מקורית עם תג של זהות מקומית.

 

הישג עיצובי וטכני יוצא מן הכלל

מנימוקי השופטים: "בעיצוביה שאפה פיני לייטרסדורף לבטא חוויות מקומיות ,חלקן מסורתיות, בשפה מודרניסטית הנושאת עיניה אל העתיד. נעה רביב זוכת הפרס ע"ש פיני לייטרסדורף לשנת 2014, חוקרת ומחפשת שפה וחומרים חדשים, אך עם זאת אינה זונחת את העבר.

הצלליות של השמלות מתחקות אחרי אנטומיית גוף האישה, מתקרבות ומתרחקות ממנו במשחקי דו ותלת מימד פיני תרגמה את ציורי בעלה יוחנן סימון, לטקסטילים ואיחדה כך בין אמנות לאופנה, ואילו נעה משתמשת במדפסות תלת מימד לצד מלאכת יד מדויקת של קיפלונים תוך שימוש גרפי יוצא מן הכלל ביופיו בפסים שחורים דקיקים. הקולקציה של נעה היא הישג עיצובי וטכני יוצא מן הכלל.

חברי ועדת הפרס ע"ש פיני לייטרסדורף לשנת 2014: נכדתה אנדריאה (דושי) לייטרסדורף, בנה האדריכל טומי לייטרסדורף, לאה פרץ ראש מחלקת האופנה בשנקר, ומעצב האופנה הבינלאומי קובי הלפרין.

 



אודות


מגזין אופנה של כולם!

משמש במה ייחודית לדור החדש של האופנה בישראל:

מעצבי אופנה, צלמי אופנה, סטודנטים לאופנה, בוגרי אקדמיות לאופנה ובתי ספר לצילום אופנה.

Fashion Israel שם לו למטרה לקדם ולפתח כישרונות בתעשיית האופנה הישראלית:

ונשים, גברים, יהודים, ערבים, דתיים, חילוניים, הומואים, סטרייטים, לסביות, טרנסג׳נדרים, בי סקסואלים. מכל דת, מגדר ולאום.

נועזים, בועטים ותוססים

מקדם כישרונות המבקשים במה להשמיע מעליה את קולם הרם, הברור

והמחדש – נועזים, בועטים ותוססים מתחומי אופנה, ביוטי וצילום בישראל.

אנג׳נדות חברתיות

קידום מעמד האישה, שיתוף פעולה עם אקדמיות, מכללות ובתי ספר גבוהים בארץ לצילום ואופנה, אופנה בחברה ערבית.

במה אופנתית לתעשיית האופנה של ערביי ישראל. חשיפה של אלפי סטודנטים.

ופועל למען אנשים בעלי מוגבלויות, פגועי נפש, נכים ועוד.

התפתחות וחדשנות

דגש מיוחד על קהילת מעצבי אופנה, צלמי אופנה

והדוגמנים/יות סטייליסטים וסטייליסטייות, מעצבי השיער ואנשי האיפור.


תגובות פייסבוק