חוגגים את הנשים

קוקו שאנל - 74
|

יום האישה הבינלאומי ממש כאן ולכבוד המאורע ליקטתי 12 מעצבות שהותירו את חותמן על תעשיית האופנה (יש הרבה יותר נפרגן להם בהמשך). נשים ששינו אופנה: המעצבות

מעצבים הם הסלבריטאים של תעשיית האופנה. הם מתעלים את החזיונות שלהם. ז'אן לנווין, שהחלה את האימפריה שלה כיזמית לפני שנות ה-19th המאה, לריי קוואקובו המודרנית ביסודיות, שגילפה נישה מוצלחת של אופנה פוגשת אמנות, נשים כוח אלה יצרו עיצובים ששינו את האופנה ועדיין משפיעים עלינו כיום.

ז'אן לנווין

אחת היזמות הראשונות באופנה, ז'אן לנווין, פתחה בית מילינרי בשנת 1889. מאוחר יותר בהשראת בתה, מרגריט מארי-בלאנש די פייטרו, החלה לנווין ליצור שמלות מפוארות לילדות קטנות באמצעות משי עדין ורקמה מדהימה. בגדי הילדים וההרכבים למבוגרים התואמים של לנווין עפו מהמדפים, ואסטרטגיית חנות הכלבו שלה הקדימה את זמנה – בשנות העשרים, הקו שלה התרחב לבגדי ספורט, עיצוב הבית, הלבשה תחתונה, בגדי גברים ובגדי ים.

זאן לנוון-5
ז׳אן לנוון. צילום: פינטרסט

מדלן ויונט

ויונט, שנחשבת בין "אדריכלית לתופרת", שינתה את האופנה לנצח כשהשיקה את בית האופנה שלה ב-1912. עד מהרה נודעה בגישה הפיסולית שלה לעיצוב בגדים. שמלותיה חיקו פסלים יווניים קלאסיים, עם וילונות וקפלים יפים מדי. נשים התאהבו בנוחות ובנזילות של היצירות שלה. כפי שאמרה פעם, "כשאישה מחייכת, אז גם השמלה שלה צריכה לחייך".

מדלן ויונה - 5
מדלן ויונה. צילום: פינטרסט

קוקו שאנל

המעצבת קוקו שאנל הגדירה את הרעיון של סיכות שיימשכו כל החיים. השמלה השחורה הקטנה. ז'קט הטוויד. שרשרת הקוקטיילים של ההצהרה. החלה את הקריירה שלה במהלך מלחמת העולם הראשונה, היא הייתה מעצבת המיינסטרים הראשונה שהשתמשה בחומר, השמור בדרך כלל לתחתונים, לאורך כל הקולקציה שלה. היא גם הייתה אחת ממעצבות האופנה הראשונות שיצרה בוקסר, קצר יותר שנוח בתנועה. שחרור נשים מן המחוכים הצמודים שלהם חצאיות בהשראת פויירה. היא הרחיבה את המותג שלה לאורך השנים, והבשמים האהובים שלה בעיקר מספר 5 המפורסם. נשארים ללכת אל של כל בחורה בחיפוש אחר זוהר.

קוקו שאנל
קוקו שאנל. צילום: פינטרסט

קלייר מק'קרדל

מק'קרדל נחשבה ליוצרת האופנה האמריקאית. לאחר שהייצור ההמוני וההכנות ללבישה נולדו בשנות ה-30, אמריקה נאבקה למצוא זהות אופנתית משלה. מק'קרדל יצרה יצירות פונקציונליות ושיקיות ששנו את הערכים שהוקמו בעבר של האופנה הצרפתית כמו שמלות משמרת קלות עם כיסים, שמלות גלישה מרובות תפקודים, קפלים משחררים ושמלות שיזוף עשויות כותנה, טוויל, גינגהאם, ג'ינס וג'רזי ליום וללילה.

קלייר מקארדל - 6
קלייר מקארדל. צילום: פינטרסט

אלזה שיפארלי

סוודר הטרומפה לויל של שיאפארלי החל את הקריירה שלה באופנה בשנת 1927. זה היה רב מכר מיידי והגדיר את הסגנון שלה: יצירות יוקרתיות ומתאימות היטב עם טוויסט של הבלתי צפוי. היא הייתה הראשונה שהשתמשה ברוכסנים כיצירה גלויה לעין, והיא הטביעה את חותמה בשיתוף פעולה עם אמנים משובחים כמו סלבדור דאלי ומרט אופנהיים. הסגנון הייחודי שלה השיג לה שער במגזין טיים, מעצבת האופנה הראשונה אי פעם שזכתה בכבוד.

שיפארלי מריה - 5
אלזה שיפארלי. צילום: פינטרסט

מרי קוואנט

מרי קוואנט זוכה ביצירת חצאית המיני. בשנות ה-60 בלונדון, קוואנט מצאה את ההשראה שלה ברחובות. היא אמרה פעם, "הבנות בדרך המלך הן שהמציאו את המיני. הכנתי בגדים קלים, צעירים ופשוטים, שאפשר לזוז בהם, לרוץ ולקפוץ. שמלות המשמרת הקצרות שלה בצבעים מלאי חיים בשילוב עם טייץ כיפי ומודפס באמת הגדירו עידן חדש.

מרי קוואנט - 5
מרי קוואנט. צילום: פינטרסט

סוניה ריקייל

המעצבת הצרפתייה סוניה ריקייל, השתוקקה לסוודרים רכים יותר במהלך הריונה בשנת 1962, החלה ליצור יצירות מתחת לקו האופנה של בעלה. עד מהרה, הסוודרים והשמלות הסרוגים שלה ישנו את הדרך בה הבנו אופנה. מורדת אופנה אהובה, היא הפכה למעצבת הראשונה שחשפה בכוונה תפרים והדפיסה מילים או ביטויים על סוודרים, ועוררה השראה לדורות של נשים להצהיר הצהרה.

סוניה ריקייל - 8
סוניה ריקייל. צילום: פינטרסט

אלזה פרטי

מעצבת התכשיטים האיטלקית חוללה מהפכה בתעשייה עם האסתטיקה הפשוטה והנצחית שלה. בסוף שנות ה-60 היא הביאה אווירה של פשטות מתוחכמת לניו יורק עם עבודתה עבור הלסטון, טיפאני'ס וג'ורג'יו די סנט אנג'לו. כמה מהעיצובים המפורסמים ביותר שלה נשארים אייקונים כיום, החל מדמעת טיפאני ועד לשרשרת התליון העגולה.

אלזה פרטי - 5
אלזה פרטי. צילום: פינטרסט

ויויאן ווסטווד

דיים ויויאן ווסטווד עשויה להיות אחראית להתכנסות של אופנה גבוהה פאנק. ווסטווד, פעילה, אשת עסקים ומעצבת שהתייחסה לכל דבר, החל מזכויות אזרח וכלה בשינויי אקלים בעבודתה, וכל זאת תוך יצירת אופנה עילית. היא התחילה לעצב בגדים ל"סקס בוטיק הפאנק" בשנות ה-70. 

וויאן ווסטווד - 1
וויאן ווסטווד. צילום פינטרסט

ריי קוואקובו

כאישה שעוצבה עבור נשים אחרות, ריי קוואקובו תמיד קראה תיגר על המבנים החברתיים המסורתיים של אופנה, ומעולם לא התפשרה על אמנות על פני לבישה. עם רקע באמנויות יפות, היא השיקה את Comme des Garçons בשנת 1973 והציגה את האוסף הראשון שלה בפריז בשנת 1981. המסגרות הגיאומטריות הגדולות והשמלות הקרועות והמפורקות שלה בפלטות צבעים נייטרליות ביססו את סגנונה המודרני להפליא.

ריי קוואקובו - 5
ריי קוואקובו. צילום: פינטרסט

מיוצ'יה פראדה

בשנת 1978, כנכדתו הצעירה של מריו פראדה, מיוצ'יה השתלטה על מותג עור מוערך של החברה והפכה אותו למעצמת אופנה מודרנית. עם דוקטורט במדעי המדינה, מיוצ'יה הובילה את החזון של התייחסויות אינטלקטואליות ומורכבות באופנה ובמקביל הובילה בית אופנה בינלאומי מצליח. בשנת 1992, היא השיקה את מיו מיו.

מיוצ'ה פראדה - 5
מיוצ'ה פראדה. צילום: פינטרסט

קרולינה הררה

קרולינה הררה מגלם אלגנטיות ללא מאמץ. היא הופיעה לראשונה ברשימת הלבוש הטובה ביותר הבינלאומית בשנת 1972, ולאחר מכן נבחרה להיכל התהילה שלה בשנת 1980. בשנת 1981, חברתה דיאנה פרילנד, אז העורכת הראשית של ווגהציעה לקרוליינה לעצב קו בגדים. היא עשתה בדיוק את זה, לאחר שדגימות נעשו בקראקס, והציגה לראשונה את האוסף שלה במועדון המטרופוליטן של מנהטן לשבחים ביקורתיים. העיצובים שלה נלבשו על ידי סלבריטאים ונודעים חברתיים מהשורה הראשונה במשך עשרות שנים, והמראה האייקוני שלה של כפתור לבן למטה וחצאית טאפטה הפך לסטנדרט ערב – משנה את האופן שבו נשים "מתלבשות".

קרולינה הררה - 8
קרולינה הררה. צילום: פינטרסט
Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

מאיה אושרי כהן – עורכת ראשית
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק