חמישי ב-T במוזיאון תל אביב

2016 קסטרו T ART
|

קולקציית קפסולה חדשה בשיתוף פעולה של מיטב האמנים מאוסף מוזיאון תל-אביב לאמנות, מקדישמן ועד צדוק בן דוד, וחגיגה מדי שבוע במוזיאון תל אביב לאמנות: כניסה חינם, סדנאות, תערוכות, סיורים, מוזיקה ומיצגים

קסטרו ומוזיאון תל אביב לאמנות ממשיכים בשיתוף הפעולה המחבר אופנה לאמנות ישראלית. חגיגות ימי חמישי יתחדשו לכל אורך חודש אוגוסט 2016, והמוזיאון יפתח את שעריו מידי חמישי בערב בכניסה חופשית החל מהשעה 21:00 ועד חצות עם תערוכות, הדרכות, סדנאות, מיצגים וכמובן חנות פופ אפ ייחודית בה תימכר קולקציית קפסולה חדשה של טי-שירטים, המוקדשת ליצירות המופת של מיטב אמני ישראל מאוסף המוזיאון.

2016 קסטרו T ART -3
קסטרו T ART צילום דודי חסון

האמנים המשתתפים (לפי סדר אלפביתי): בועז אהרונוביץ', אלימה, בני אפרת, צדוק בן דוד, דגנית ברסט, מיכה בר-עם, מיכאיל גרובמן, אורן הופמן, אבירם ולדמן, חגית לאלו, אוהד מטלון, דוד עדיקא, אלי פטל, ראובן ברמן קדים, מנשה קדישמן.
בית האופנה קסטרו ומוזיאון תל אביב לאמנות פותחים את שערי המוזיאון בחינם לקהל הרחב בכל יום חמישי בחודש אוגוסט 2016, מהשעה 21:00 ועד חצות. במסגרת החגיגות ייערכו במוזיאון מייצגים מיוחדים, סיורים, סדנאות, הרצאות, מוזיקה ועוד הפתעות, לצד חנות פופ אפ שתוקם במוזיאון, בה תימכר קולקציית הקפסולה החדשה T-Art לקיץ 2016 – אוסף פריטים ייחודי שעיצבו מעצבי האופנה בסטודיו של קסטרו, בשיתוף עם מוזיאון תל אביב לאמנות, המוקדשות ל-19 יצירות מופת של אמנים ישראליים מאוסף המוזיאון – מקדישמן וצדוק בן דוד ועד אלימה, דגנית ברסט, מיכה בר-עם ועוד.
"מקור השראה" – התערוכה: השנה ניתן יהיה לא רק ללבוש את האמנות של מוזיאון תל אביב אלא גם לצפות ולהשוות בין החולצות ויצירות המקור. היצירות, אשר בדרך כלל נמצאות במחסנים של המוזיאון, מוצאות ונתלות להנאתם של הצופים, בתערוכת פופ אפ מיוחדת אשר תימשך חודש אחד בלבד (במהלך כל חודש אוגוסט 1-30/8/2016).

2016 קסטרו T ART -5
קסטרו T ART צילום דודי חסון -2

על שיתוף הפעולה אמר גבי רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו: "החיבור בין אופנה ואמנות מרגש אותנו. כבית האופנה המוביל בישראל אנחנו גאים לחבור שוב אל מוזיאון תל אביב לאמנות – מקום המייצג עבורנו את פסגת היצירה הישראלית. פתיחת דלתות המוזיאון בימי חמישי בערב מאפשרת לנו לחגוג את אוצרות המוזיאון ולחשוף אותם בדרך חדשה, להנגיש אמנות לקהל, ולהעניק במה חדשה לאוצרות הגלומים באוסף המוזיאון, שנוצרו על ידי מיטב האמנים הישראלים.״

קולקציה עוצבה לנשים ולגברים, ובעקבות ההצלחה, אל קולקציית הטי שירטים נוספו השנה גם טוניקות, תיקים ובגד ים. בולט בקולקציה השימוש במגוון של טכניקות – מהדפסים שונים ועד רקמה, כביסה והלבנה, המעניקים לקולקציה עושר טקסטילי והקשר אופנתי ולביש ליצירות של האמנים. כך למשל בקולקציה, טי לבנה עם כבשים אדומות של קדישמן בהדפס מובלט, וגם טי עם הדפס גרפי של אלימה משלב בלוקים של צבע עם טכניקת דפוס פלסטי בחום. טי נוספת של קדישמן עוצבה כאיור בטכניקת תיפורים של כיכר הבימה, ועל גבי טי אוברסייז שחורה הודפס צילום פרחים מוגדל של דוד עדיקא, בטכניקת דיסצ'ארג' ההופכת את ההדפס לחלק הרמוני מן הבד.

מחירי קולקציית castro T-Art: טי וטוניקות נשים: 79.9-129.9 שקל, טי גברים: 79.90 שקל, תיקים: 39.90 שקל, בגד ים: 99.9 שקל

2016 קסטרו T ART -6
קסטרו T ART צילום דודי חסון

לרשימת האירועים המלאה:  www.tamuseum.org.il
כתובת: מוזיאון תל אביב לאמנות, שדרות שאול המלך 27, תל אביב

האמנים המשתתפים:

בועז אהרונוביץ'
האמן בועז אהרונוביץ' בוחן את המדיום הצילומי באמצעים דיגיטליים ויוצר מעין קולאז' מהשילוב בין תצלומיו לתצלומים שהוא מוצא ברשת. העבודה פיצוצים מורכבת מדימויים שונים של פיצוצים – מהפיצוץ המצולם הראשון ועד ימינו – שהאמן איחד לכדי ענן סמיך ושחור.

אלימה
יצירותיה של אלימה נעות בין מופשט הבעתי המתבטא בצבעוניות עזה, ובין מופשט מינימליסטי שמאופיין בגיאומטריה שקטה.  עבודותיה נמנעות מנרטיב ביוגרפי או סיפורי, ועם זאת ההפשטה שלה ניכרת בהישענות על מראות של נוף המאזכר חלקות שדה פתוחות, שדה חרוש, שדרות עצים וצמחייה ארץ ישראלית וגבעות מקומרות.

בני אפרת
בני אפרת היה מראשוני האמנים בארץ שעסקו באמנות מינימליסטית ומושגית וכן ובאמנות וידאו. בעבודותיו בשנות השבעים הוא הקפיד להימנע מיצירת אשליה בציוריו, והאלמנטים בציורים אלה פשוטים, גיאומטריים ויסודיים. ביצירה  "טווח אפשרויות"  הוא מציג עבודה בשלושה צבעים שמקור כולם בצבע בסיסי אחד.. מה שהצופה אינו רואה הם הצבעים שהאמן שם מתחת לצבעים הקיימים ויוצרים אפשרויות שקיימות אך אינן מודעות.

2016 קסטרו T ART -1
קסטרו טי ארט עבודה של צדוק בן דוד 79.90 שקל. צילום: טל קרת

צדוק בן דוד
צדוק בן דוד הוא פסל המפסל בברזל ובמתכות אחרות בעזרת חיתוך ידני. לרוב יצירותיו מציגות את השילוב בין עולם הטבע לעולם בני האדם. בסדרת התחריטים "בין שמים לארץ" שיצר בן דוד לפי תצלום שצילם, נראה עץ עירום שנוספו לו דימויי ציפורים ממינים שונים השאובים מהמרחב הווירטואלי. וכך הצופה עֵד לדימוי שיש בו מן המציאותי ומן הדמיוני, מעולמו של הטבע ומעולמו המוחלט של האדם.

דגנית ברסט
הצלמת והציירת דגנית ברסט, חוקרת בעבודותיה את יחסי הגומלין בין מדיום הציור והצילום ואת הראייה והתפישׂה האנושית. הסדרה "מתרחצים" מתייחסת לפעילות יומיומית של רחצה בים או במקור מים אחר מתוך זיקה לדימוים תרבותיים מתולדות האמנות. מקצת הדימויים בסדרה פיגורטיביים ומקצתם (כגון עבודה זו) מופשטים יותר.

מיכה בר־עם
משנות החמישים החל בר־עם לצלם את סביבתו הקרובה ולתעד אירועים מרכזיים במדינת ישראל. סגנון הצילום שלו משלב את התיעודי עם האמנותי. התצלום דוד בן־גוריון, קיבוץ שדה בוקר, המתעד את ראש הממשלה הראשון של ישראל בנופי ביתו במדבר, הוא מהידועים והפיוטיים שבתצלומיו.

2016 קסטרו T ART -8
קסטרו טי ארט עבודה של אלימה 79.90 שקל. צילום טל קרת

מיכאיל גרובמן
מיכאיל גרובמן הוא צייר, משורר ותיאורטיקן. ב־1971 עלה גרובמן  מברית המועצות לשעבר, שם היה ממקימי זרם האוונגרד הרוסי השני. יצירותיו מבוססות על סיפורי המדרש והקבלה, על ספרים חיצוניים לתנ"ך ועל רעיונות מיסטיים שסימניהם ניכרים ביצירותיו. העבודה בבל, מציגה את מפלצת הלווייתן המייצגת את כוחות התוהו ובוהו במסורת היהודית העתיקה.

אורן הופמן
אורן הופמן מנסח אופני התבוננות בעולם דרך עין העדשה. מודוס ההשתקפות המתקיים כנתון בטבעו המשכפל של הצילום מהדהד בעבודותיו ובמנגנון הייחודי שיצר האמן ללכידת הדימוי. יצירתו של הופמן חוברת למגמת הרחבתו של שדה הצילום המכוונת להתבוננות במדיום לא רק כקפסולת זמן המחוללת השלכות בין צלם וצופה, אלא לפילוס ופתיחה של דרכי הראייה.

אבירם ולדמן
תצלומיו של אבירם ולדמן מציגים מסעות פיזיים של הצלם אך גם מסעות נפשיים – פועל יוצא של פעולת הצילום. הנופים בתצלומים נראים כלקוחים מעולמות אחרים, שאובים מזיכרון של אנשים אחרים. בעבודה "תהיות, אנגולה" המגרש הריק מדגיש את היעדרה של נוכחות אנושית ומעלה את התהייה אם המגרש הזה בנוף הצחיח והשומם הזה כלל קיים במציאות.

חגית לאלו
חגית לאלו  לבית שטרייט, שנפטרה והיא רק בת 30, נחשבת ציירת פורצת דרך בסגנונה הייחודי על רקע מגמות הציור בארץ בזמנה. בעבודותיה באו לידי ביטוי בשימוש בצבע טהור וחריף ובמחוות צבע גדולות ומוחלטות.

אוהד מטלון
התצלום של אוהד מטלון מנסה, ליצור אצל הצופה חוויה צילומית חדשה, מתוך כוונה שהוא ישאל אם מציאות זו קיימת אם לאו. פעמים רבות הוא אף משלב בעבודותיו מדיומים אחרים, כגון מיצב, וידאו ופיסול. עבודה זו שייכת לגוף עבודות שכל תצלום בו נוצר מחיבור של נגטיב ופוזיטיב של אותה חשיפה ואותו אובייקט. אמנם התצלום צולם בפילם, אבל החיבור בין הנגטיב והפוזיטיב נעשה באמצעים דיגיטליים ומוקרן ע"י מקרן וידאו בחלל מוחשך. החיבור בין השניים משנה לחלוטין את הנוף המקורי ויוצר מציאות חדשה.

דוד עדיקא
גוף העבודות הצילומי של דוד עדיקא מורכב מתצלומי טבע דומם ומדיוקנאות שהם בחלקם פרטים ביוגרפיים מחייו. תיעודו של עדיקא את היומיום הוא מאופק ונזירי ועם זאת מבקש ללכוד את אותן אפיזודות יומיומיות במלוא הדרן: אלגנטיות, סטואיות ומעוררות תשוקה. מושאי הצילום של עדיקא, כגון הסחלב, משמשים מוליכים של יופי אקזוטי ותהליכים חברתיים.

2016 קסטרו T ART -2
קסטרו טי ארט עבודה של מיכאיל גרובמן 129.90 שקל. צילום טל קרת

אלי פטל
אלי פטל הוא צייר ופסל המרבה לדון ביצירותיו בפן החברתי והאתני של ישראל.
פטל משתמש בדימויים מזיכרונות ילדותו, מסיפורי משפחתו, מתולדות האמנות ומהתרבות הפופולארית כדי לבחון את היחסים הבין־אתניים בארץ. עבודתו של פטל מנצלת קלישאות מקומיות ואמנותיות ומטפלת במושאיה באירוניה ובהומור.

ראובן ברמן קדים
כבר ב־1966 החל ראובן ברמן קדים ליצור ציורים מופשטים־גיאומטריים. עם הזמן פיתח מערכות צבעוניות המושתתות על עקרונות סדר ויחסים רציונליים והרמוניים בין הצבעים השונים. ביצירותיו משנות השבעים משמשים הצבע והצורה אמצעי לביטוי מטאפיזי של האמנות. בעבודה עיגול קורן צורת העיגול משמשת סמן לאינסופיות, ואילו הצבעים הזוהרים מוסיפים לממד ההתעלות מעל הגשמי והרגיל.

מנשה קדישמן
מנשה קדישמן, מהאמנים הבולטים בארץ, החל את דרכו בעבודות פיסול ורישום ובמקביל יצר הדפסים רבים. ביצירתו הוא בוחן את הקשר בין עבודת האמנות והסביבה ובין היחס חברה־טבע־אמנות.
פסלו התרוממות, שניצב בכיכר הבימה בתל אביב, הוא דוגמה לפסליו המוקדמים המינימליסטיים המנסים להתנגד לכוח המשיכה. הוא המשיך במגמה זו וביקש לשלב בעבודותיו בין צורות גיאומטריות וחומרים מעשה ידי אדם ובין העיר והסביבה.

 

פורסם בקטגוריה חדשות האופנה
תגובות פייסבוק