חתונה בכל גיל: כלה בת 19 וכלה בת 70. איך כל אחת מתלבשת?

בתיה פוזניאקוב, יובל ירקוני1
|

איך כלה צריכה להתלבש בכל גיל, מה הטרנדים ומה הטעויות שאסור לעשות? הלכנו אל המומחיות. מעצבות שמלות כלה מובילות, שענו לנו על כל השאלות שאת צריכה לדעת על שמלת הכלה שלך. שיהיה במזל טוב

 

בתיה פוזניאקוב מתחתנת. צילום: יח״צ
״התרגשתי. הגיעו חברים שהיו חברים קרובים שלנו בוילנה לפני 30 שנה מבית הספר. בתיה פוזניאקוב. צילום שרון

 

אפי אליסיעורך אחראי

הרגע הגדול שלך הגיע, הוא הציע ועכשיו את פונה בהתרגשות להכנות, שחלקן חשובות וקריטיות יותר וחלקן פחות, אצל כל כלה זה משתנה אך רק לגבי השמלה אין עוררין, לשמלה יש חשיבות עצומה, היא זו שתקבע איזו כלה תהיי: כלה קלאסית? כלה טרנדית? כלה אביבית? כלה קלילה? וזה רק הולך וממשיך. הגיל וניסיון החיים הוא פקטור משמעותי בהחלטה זו, כלה בת 20 לא תלבש לרוב מה שכלה בת 35 ובטח שלא מה שכלה בת 50 או 70.
אלו הן רק השערות שלנו כמובן, אבל כדי לוודא את העניין יצאנו לפגוש שתי כלות: האחת בת 19 השניה כמעט בת 70 וחיזקנו זאת בזכות המומחים שלנו, מעצבי שמלות כלה והוט קוטור אשר יציגו את הקולקציות שלהם בשבוע האופנה לכלות שיערך ב-18-20/2 בחוות רונית.

 

יובל ירקוני (20) נשואה לראם ואם לשון בת השנה

 

יובל ירקוני צילום יחצ - 1
״"רציתי שמלה נפוחה ומעט חשופה אבל לא היה זמן לעשות שמלה מורכבת״ יובל וראם. צילום: רביב

 

לפני כשנה נישאה ירקוני לבן זוגה כשהייתה בת 19. "הייתי באמצע השירות הצבאי שלי ולאחר שנה וחצי של זוגיות עם ראם, הריתי והיה ברור שמתחתנים", היא אומרת, "מסיבה כלכלית וגם מהרצון להצליח לקלוע לשמלת החלומות שלי, פניתי לתופר והסברתי לו בדיוק מה אני רוצה. היא עלתה לי בסך הכל 1,000 שקלים, זה היה חסכון אדיר".

הייתה בך מעט אכזבה, להתחתן כשאת בהריון?
"ממש לא, מעבר לשמלה יש את השיער והאיפור והרגשתי זוהרת. היה לי חשוב להיראות טוב למזלי בחתונה לא הייתה לי בטן ממש גדולה אבל ראו שאני בהריון, האורחים היו מודעים לזה".

איזו שמלה חלמת ללבוש?
"רציתי שמלה נפוחה ומעט חשופה אבל לא היה זמן לעשות שמלה מורכבת, תכננו את החתונה לחודש שאחרי כי לא רציתי להתחתן בהריון מתקדם".

מה חשבת על התוצאה?
"למען האמת, קצת התאכזבתי כי היא לא הייתה מאוד נפוחה ולא היה מחשוף כמו שרציתי אבל לא היה זמן לסדר את זה".

אילו טרנדים אימצת?
"היה לשמלה צווארון מעט הדוק, זה דבר שראיתי בהרבה שמלות ומאוד אהבתי".

 

*את יכולה לקבל את סרום אינטנסיבי של MAELYS להפחתת קמטים במתנה. אתה יכול לקבל בושם לגבר של TOMMY HILFIGER במתנה! לפרטים לחצו כאן
*אתן יכולות לקבל סיסטם פרופשיונל שמן לוקס אויל מבית וולה פרופשיונלס בשווי 150 שקל במתנה! לפרטים לחצי כאן
*את יכולה לקבל גיפט קארד על סך 250 שקלים של DESIGUAL – חברת אופנה נחשקת, במתנה! לפרטים לחצי כאן

 

בתיה פוזניאקוב (68) נישאה לפני כחודש לזוסיה

 

בתיה פוזניאקוב יחצ1
ישר שהיא בשבילי. בתיה פוזניאקוב. צילום שרון

 

לשניים סיפור רומנטי במיוחד. "התחתנו כשהייתי בת 18 בברית המועצות, בווילנה ולא עשינו חופה יהודית, היה מחסור ארוך טווח ברבנים, לא היה בכל עיר או מחוז לכן התחתנו בחתונה אזרחית".
אל ישראל עלו בשנת 1972, לזוג שני ילדים ושישה נכדים. "תמיד רצינו לעשות חופה בשביל הילדים והנכדים וגם קצת בשבילנו", היא צוחקת, "תמיד חשבנו על זה, ופתאום, בלי שום הקדמה, החלטנו ללכת על זה, רצינו לחוש את השורשים היהודיים שלנו. עשינו אירוע באולם בפ"ת עם 150 חברים ובני משפחה".

בתיה, מה לבשת?
"בגלל שכבר לבשתי שמלה לבנה פעם, לא הרגשתי שזה חובה. לבשתי שמלה ורודה כי אני בת 68, לא כ"כ גבוהה או רזה ולא רציתי לבן או כהה. מצאתי שמלה שאכן החמיאה לגוף שלי, אני חייבת לומר שלא עשיתי סיפור מהלבוש, המהות הייתה בשבילי הכל. קניתי את השמלה בחנות בת"א לבד, וידעתי ישר שהיא בשבילי. התאמתי לה נעלי עקב, תכשיטים וכמובן מטפחת על הראש בחופה".

איך היה להתחתן אחרי 30 שנה?
"וואו, התרגשתי גם מהמעמד וגם מזה שהגיעו חברים שהיו חברים קרובים שלנו בוילנה לפני 30 שנה מבית הספר ועוד, היו לא מעט חברים שבאו מחו"ל וכל המעמד הזה היה ממש מרגש ומעצים. חוויה מדהימה".

המומחים שלנו עונים: יצאנו לשאול את מעצבי שמלות הכלה מה היו מציעים לכל כלה, מה הטרנדים? ואיך לא ירשו לכלה לצאת מפתח הסטודיו שלהם?

ג'ולי וינו

בא אליך כלה בת 20, מה תציעי לה?
"חשוב לי קודם להבין מה הסגנון שמושך אותה, בד"כ הן באות מוכנות עם מה שהן רוצות ומביאות עמן חברות או את אמא בגדר יועצות. צעירות אוהבות להיות טרנדיות, סקסיות, עכשיו מאוד באופנה שסעים, מחשופים, חריזות מיוחדות, בדים מנצנצים ושמלות סטייל טקס האוסקר. יש כאלו שאוהבות וינטאג', אני ממליצה לכל כלה שלא תרגיש מחופשת ולא משנה באיזה גיל".

מה תמליצי לכלה בוגרת?
"אצל כלות בוגרות זהו בד"כ הסיבוב השני, הן התחתנו כבר פעם פעם אז בחתונה הזו הן מחפשות משהו יותר קלאסי, יותר מעודן, זה יכול להיות בדים מנצנצים אבל לא נפוחים וללא שובלים מטורפים. יש רצון לשמלה קלאסי, מה גם שבגיל הזה כבר מודעים לגוף, מכירים אותו וקצת יודעים ללכת לאן שמחמיא ופחות נכנעים לטרנדים".

מה הטרנדים העכשוויים?
"להחליף שמלות כדי שתוכלי להנות מכל הסגנונות: שמלת חופה נפוחה וגם שמלה צמודה".

מה הביג נו נו?
"כשכלות משתכנעות ומקשיבות לאמא או לחברה והולכות על משהו שהוא לא לגמרי לטעמן, צריך ללכת על מה שאת אוהבת ולהקשיב רק לעצמך".

גולי וינו כלה צעירה צילום דניאל אלסטר
״לכלה הצעירה בחרתי השמלה עם השסעים הינה לקהל צעיר יותר. שמלה קלילה וסקסית מורכבת משתי חלקים משובצת באבני חן וסברובסקי למראה עשיר וכלתי״. ג׳ולי וינו. צילום: דניאל אלסטר

גולי וינו צלם דניאל אלסטר כלה בוגרת
״שמלת התחרה מתאימה לקהל בוגר יותר, זוהי שמלת תחרה קלאסית בשיבוץ קריסטלים עדין שמדגישה את הנשיות והאלגנטיות של השמלה והאישה שלובשת אותה״. ג׳ולי וינו. צילום: דניאל אלסטר

 

"מוריאל" / מוריאל לאופר

"ככל שהכלה יותר צעירה היא תלך על המראה הנסיכתי, נוצץ, גדול וכשהכלה מבוגרת זה יותר קלאסי, עדין, תחרות, יותר אישה, המראה הסולידי, בגיל הצעיר זה יותר גרנדיוזי, מממשים איזשהו חלום להיות נסיכה ליום אחד".

קרה שניסית להניא כלה מבחירת שמלה?
"קורה לפעמים, אמנם לא הרבה אבל קורה שאני רומזת שאולי יש שמלה שיותר תחמיא לה מבחינת מבנה גוף כי השאיפה שלי היא שהן ייצאו מהסטודיו שלי הכי מרשימות שיש. בדרך כלל הן מאוד מקשיבות לי ומבינות את דעתי, קורה שהן באות עם כיוון מסויים ובסוף וזה לא מתאים להן. היו לי כלות שרצו הכי פתוח והכי שקוף ולפעמים זה לא הכי מחמיא, היה לי חשוב לתת להן את מה שהן רוצות אבל לא בכל מחיר, עד הגבול שזה מתאים ויפה, מאתגר אבל שווה כל רגע.

כלה צעירה. מוריאל צילום דביר כחלון.
״לכלה צעירה בחרתי בשמלה נסיכותית, עם שובל ארוך שמגשימה את הפנטזיה והרצון של כלות צעירות, אך יחד עם זאת מאוד עדכנית וייחודית. מוריאל. צילום דביר כחלון.

כלה צעירה. מוריאל צילום דביר כחלון.
״לכלה מבוגרת בחרתי בשמלה קלאסית ונשית בעלת גזרה צמודה עם שרוולים ארוכים, שמלה עדינה אך מיוחדת״. מוריאל. צילום: דביר כחלון

 

דורין

"התפקיד שלי כמעצבת שמלות כלה הוא להגשים חלומות אבל לפעמים הוא מתנגש עם המציאות וכאן בעצם האתגר שלי, אבל אני עושה הכל כדי שיהיה איזון טוב בין הרצונות שלהן לבין להוציא אותן הכי יפות מהסטודיו שלי. השמלות שלי הן על זמניות ובעיני הן צריכות להיראות טוב גם 30 שנה אחרי החתונה, קלאסיות ועדיין מתכתבות עם טרנדים".

בעיניך יש הבדלים בין שמלה לכלה בוגרת וצעירה?
"בהחלט, לכלה צעירה יש רעננות שאפשר לעשות איתה הכל, אצל כלה בוגרת הייתי מסתכלת קודם על האופי של האישה ועל מה שהיא מקרינה. בנוסף, הייתי מדגישה רק נקודה אחת: אם יש לה כתפיים יפות אז חושפת רק אותן, כי בגיל הזה הגוף כבר משתנה וצריך לדעת לכבד אותו".

מה הבקשה הכי מוזרה שהייתה לך?
"הייתה לי כלה שכל חלומה היה להיות סינדרלה, נפח שמלה בלתי אפשרי, שפע בד מטורף, זו הייתה שמלה לגמרי מהאגדות, מנוצנצת בעדינות עם אבני סברובסקי, על הראש כתר וממש כל החבילה. אני מעט מיתנתי אותה אבל זרמתי עם החלום שלה, אני כאן להגשים חלום".

מה הביג נו נו?
"להיות קורבן אופנה, להסחף אחר כל טרנד בלי לבדוק אם זה הולם אותך, הכל צריך להיות במינון".

דורין לכלה צעירה צילום דביר כחלון
״לכלה הצעירה בחרתי שמלה במראה נסיכה קסומה, שמלה קלילה ופייתית שמתכתבת עם הטרנדים העכשוויים, בוהו-שיק, אורבני וסקסי״. דורין. צילום: דביר כחלון

דורין לכלה בוגרת צילום דביר כחלון
״לכלה הבוגרת בחרתי שמלה קלאסית בקווים נקיים, שפע של בד משי צחור, מחוך רך ומחטב מותניים ורבידה חושפת כתפיים״. דורין. צילום: דביר כחלון

 

חיה אמסלם

מה הדבר הראשון שאת מסתכלת עליו כשמגיעה אליך כלה?

"מבנה הגוף וגיל הכלה כי אני אתאים שמלה שונה לפני הנתונים הללו. מבחינת גיל, אני לא אציע משהו כמו קפלים ונפח, לאשה בוגרת אציע גזרה קלאסית, רכה ונשית עם כשגודל המחשוף תלוי באישה שעומדת מולי ומה היא מחפשת, איך היא רוצה להיות".

קרה כשכלה רצתה שמלה שלדעתך לא הייתה נכונה לה?
"בהחלט, אני אשת המקצוע ואני כאן לכוון, אם הגזרה לא נכונה אני אשמיע את דעתי ואתערב, גם אם היא תבוא עם חברות. קרה לי שחשבו ששמלה מסויימת מחמיאה ואני אמרתי אחרת, האינטרס שלי הוא שהיא תצא הכי יפה מהסטודיו שלי, כי בסופו של דבר לא יודעים מה רצון הכלה, רואים איך היא יצאה ומה הייתה העבודה של המעצב.  אני תמיד נותנת להן למדוד מה שהן רצו ואח"כ את מה שאני חושבת שנכון להן. בדרך כלל הן הולכות על מה שאני הצעתי".

חיה אמסלם לכלה בוגרת צילום טל עבודי
״לכלה הבוגרת יותר שמחפשת רכות קלילות אבל לא פשטות, סיגנון קצת יותר וינטאג'״. חיה אמסלם. צילום: טל עבודי

חיה אמסלם לכלה צעירה צילום טל עבודי
״לכלה צעירה. השמלה הזו מתאימה לכלה שמחפשת מראה מלכותי יוקרתי וייחודי״. חיה אמסלם. צילום: טל עבודי

 

סילביה ורסנו

מה לא היית מציעה לכלה מבוגרת?
"לא הייתי מציעה לה להתחתן בשמלה לבנה בכלל, הצבע הלבן מסמל איזשהו טוהר נורא בתולי וראשוני, לבן זה צבע בסיסי שעליו מתווספים הצבעים והאישה הזאת עברה מספיק דברים כדי לא להיות נאיבית ובתולית, יש בצבע הזה משהו ששייך לכלות צעירות, זה מתאים לאורח החיים שלהן. היית מציעה ניוד, זהב בהיר, שמפניה שזה צבע מהמם, צבעים כאלו שהם פחות ראשוניים, מעט מחוספסים, כמו אישה בוגרת בעצם עם ניסיון חיים".

לכלה הצעירה והמבוגרת. שמלת כלה של סילביה ורסנו: צילום צחי וזנה
לכלה הצעירה והמבוגרת. שמלת כלה של סילביה ורסנו: צילום צחי וזאנה

מה טרנדי בקרב כלות צעירות?
"כמה שיותר שקוף זה יותר נכון, לא משנה אם היא בת 19 או 40 יש מגמה כזו מאוד בולטת. מגמות נוספות זה סגנון ויקטוריאני, קולרים ועוד. הסגנון שלי לרוב הוא קרושה ותחרות ובכל קולקציה אני משחקת עם החומרים שלי אחרת בהתאם לטרנד ולמה שחם".

 

הכלה הצעירה יובל ירקוני צילום רביב צילום
״היא עלתה לי בסך הכל 1,000 שקלים, זה היה חסכון אדיר״. יובל ירקוני. צילום: רביב

 

נועה ואיילת

מה ההבדל המהותי בין כלה צעירה לבוגרת?
איילת: "בעיני זה הצבעים, כלה בוגרת יותר, בד"כ לפני נישואים שניים, מחפשת צבע פודרה, פחות לבן, פחות מתנפנף, יותר סולידי, פחות חשוף ויותר אלגנטי ומתוחכם״.
נועה: "ככל שמתבגרים יש אילוצים של גזרה, הגוף משתנה והדבר החשוב ביותר זה שיחמיא לגוף. מניסיון שלנו, זו תיהיה שמלה עד הקרסול, יראו את הנעל ולא שמלה ארוכה שצריך להרים את השובל".

מהם הטרנדים של 2019?
"גזרת בלוזון, גזרה שהיא מעט רפויה באיזור הבטן".

מה הביג נו נו מבחינתכן?
"חובה חובה חובה שהשמלה תחמיא ותתאים למבנה גוף האישה וגילה, היא צריכה לייצג אותה ולהתאים לסוג האירוע שהוחלט. שמלת כלה בחתונה שנערכת במסבאה של בר יין לא תראה כמו שמלה של כלה בחתונה בבית מלון מאוד יוקרתי, לחתונה בגן או בוסתן לא תתאים שמלה נוצצת, גם לכלה צעירה יותר, צריך להתאים את השמלה לסוג האירוע, זה מאסט".

 

ולצעירה נועה ואיילת צילום- michael_photography - 1
לכלה הבוגרת. שמלת כלה של נועה ואיילת. צילום: michael_photography

ולצעירה נועה ואיילת צילום- michael_photography
לכלה הצעירה. שמלת כלה של נועה ואיילת. צילום: michael_photography

 

כל המעצבים שמשתתפים בכתבה ורבים ונוספים יציגו את קולקציות שמלות הכלה לשנת 2019 שלהם בשבוע האופנה לכלות שיערך ב-18-20/2 בחוות רונית לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים: https://www.bridalfashionweeks.com/

 

מגזין אופנה של ישראל
מייסד ועורך אחראי: אפי אליסי
אינסטגרם: fashionisraelmagazine
קבוצת האופנה והביוטי שלנו פתוחה לכולם: מגזין אופנה של ישראל

 

פורסם בקטגוריות כלות, שמלות כלה
תגובות פייסבוק