טיפול זוגי. מחזירים את הניצוץ לזוגיות

EFIFO, אימון זוגי, אפי אליסי, אפיפו, אריאל טמיר, דמיון מודרך, זוגיות, חן קרופניק, טיפול זוגי, טיפול משפחתי, טנטרה, יצר מיני, מאמן זוגי, מגע, מדיטציה, נוגה טמיר, עיסוי, פסיכודרמה, פסיכולוגיה חיובית. צילום: תום-1
|

זוגיות. אחד הדברים אם לא הדבר שכולנו כמהים לו כמעט בכל שלב בחיינו הבוגרים. ובכל זאת, רובנו לא מצליחים. מחפשים ומנסים, וגם כשאנחנו סוף סוף בתוך הזוגיות- רובנו מאבדים אותה. גם אם נשארים ביחד, האש הראשונית שבוערת בטירוף דועכת עם השנים עד שהלהבה נכבית לגמרי. אבל על זוגיות, כמו על כל דבר בחיים צריך לעבוד. צריך לשמר, לתחזק, להוסיף, לשנות- לתחזק! וזו עבודה! אמנם לא עבודה כמו העבודה היום יומית שלנו כי המטרה פה היא חשובה יותר, אבל צריך לעבוד. ואפשר לעשות את זה ואפילו ליהנות מהדרך

 

EFIFO, אימון זוגי, אפי אליסי, אפיפו, אריאל טמיר, דמיון מודרך, זוגיות, חן קרופניק, טיפול זוגי, טיפול משפחתי, טנטרה, יצר מיני, מאמן זוגי, מגע, מדיטציה, נוגה טמיר, עיסוי, פסיכודרמה, פסיכולוגיה חיובית. צילום: תום-2
נוגה ואריאל טמיר. צילום: תום

 

מאת: חן קרופניק

נוגה ואריאל טמיר הם זוג בשלושים שנה האחרונות וגם מטפלים זוגיים – כל אחד בנפרד ושניהם ביחד. השילוב של שניהם מאפשר להם להביא למערכות יחסים של זוגות שבאים אליהם את הכלים הנדרשים ולהחזיר את הניצוץ.

לא, הם לא עושים שום קסם. הם פשוט שמים מראה מול הזוג שיושב מולם ומזכירים לו למה הם ביחד מלכתחילה. ואם יש ניצוץ – אפשר לשמר ולשפר כל זוגיות!

נוגה טמיר הינה בוגרת טיפול משפחתי וזוגי בעלת תואר שני בייעוץ פסיכולוגי של אוניברסיטת תל אביב ותואר ראשון בייעוץ חינוכי מטעם אוניברסיטת בר אילן. מטפלת ותיקה של ילדים, בוגרים, זוגות ומשפחות במסגרות הכלליות ובטיפולים פרטניים.

אריאל טמיר הינו מאמן זוגי ומעסה מוסמך, בוגר "החוויה הדיאלוגית" של אוניברסיטת בר אילן ובוגר בית הספר לאימון. מרצה ומנחה סדנאות בתחום הטנטרה, מגע, עיסוי ושיטות טיפול מהמזרח ומהקבלה. מטפל בשיטות אלה בזוגות ביחד ולחוד.

אבל עזבו אתכם מהתארים והפרטים הטכניים. הם לוקחים את כל הידע שלהם ואת הניסיון הרב שלמדו ומשלבים אותם באימון הפסיכולוגי הקלאסי לבין רבדים של מגע, עיסוי, מדיטציה, דמיון מודרך ותרגילים שנועדו ליישום גם בבית. הניסיון של נוגה ואריאל ביחד עם הידע הרב שצברו בשיטות הטיפול המערבי, פסיכולוגיה חיובית וטיפול זוגי משפחתי ביחד עם שיטות טיפול מעולם המזרח יוצרים מפגש שונה ומרתק למטופלים – לכל אחד בנפרד וביחד כזוג.

את שיטת הטיפול המיוחדת שלהם הם כינו 'בשביל הזוגיות' כי מבחינתם הזוגיות צריכה להיות ולהוות מקור האושר. אדם צריך להיות מאושר בזוגיות שלו, היא אמורה לשרת אותו ואת האינטרסים שלו – אחרת למה שיישאר? ואכן הרבה אנשים עוזבים. מהר מדי, מוקדם מדי. בלי לנסות. לפי השיטה של נוגה ואריאל שהיא כל דבר חוץ מתיאורה, צריך ממש לבנות כלים וטקסים ביתיים זוגיים על מנת לשמר את הזוגיות. בדיוק כמו שיש טקס שינה עם הילדים, ככה צריך להיות טקס בין בני הזוג. אמנם בהתחלה זה לא קל אבל אם יש רצון, אמונה, וניצוץ- זה אפשרי.

אחד הדברים הבולטים בטיפול שלהם הוא ראשי התיבות שהם המציאו, סוגים של טקסים שאפשר בקלות ליישם בזוגיות ודם אם כשקוראים אותם הם נראים בנאליים ופשוטים כאלה שלא ישפרו כלום – אחרי שתנסו אותם ותתמידו בהם תראו את השינוי.

 

EFIFO, אימון זוגי, אפי אליסי, אפיפו, אריאל טמיר, דמיון מודרך, זוגיות, חן קרופניק, טיפול זוגי, טיפול משפחתי, טנטרה, יצר מיני, מאמן זוגי, מגע, מדיטציה, נוגה טמיר, עיסוי, פסיכודרמה, פסיכולוגיה חיובית. צילום: תום-3
נוגה ואריאל טמיר. צילום: תום

דוגמא אחת היא החמס"ה. החמס"ה שלהם היא ראשי תיבות לתחזוק זוגיות יומי ושבועי שכל זוג יכול וצריך לעשות בכל יום ולהיווכח כמה זה יועיל לקשר שלו.

חיבוק – חשוב ללמוד ולדעת איך להתחבק. לא חיבוק מיני שמוביל לחדר המיטות, אלא חיבוק מרגיע, מכיל, אוהב. קשה לכם ממש לחבק ולהתחבק? הניחו יד זה על זו בחלק כלשהו של הגוף לאורך זמן. המגע חשוב ומעביר ביטחון, רוגע, מחבר וכן, גם מעורר את היצר המיני. מומלץ להתחבק פעם ביום לפחות!
מפגש קבוע מתוכנן – בדיוק כמו שאתם מכניסים פגישות של העבודה ללו"ז, פגישות עם המשפחה והחברים, פעילויות לילדים- גם זמן זוגי תכניסו ליומן. ממש ככה. תקבעו ביחד אם קמים מוקדם יותר לפני כולם בשביל לשתות קפה ביחד בבוקר או שאחרי שכולם ישנים יושבים עם יין במרפסת או שנכנסים למיטה מתחבקים מתכרבלים ומדברים. אל תבטלו ואל תדחו.
סמס – התקשורת הוירטואלית היא אחד מהדרכים לתקשר היום. לא תמיד יש זמן לדבר במשך היום ולעיתים מגיעים הביתה עייפים מדי בשביל לשתף מה היה היום. תקפידו לשלוח הודעות של תשומת לב במשך היום זה לזו, הודעות אוהבות. אפילו אם אתה במטבח והיא בסלון. תשומת הלב הזו היא כל כך קלה לתת ואנחנו משתמשים בה בעיקר לדברים טכניים אבל אפשר גם להשתמש בה מעבר ורצוי.
הענקה – הרי כשהכרתם השקעתם זה בזו בטירוף נכון? והטירוף נעלם בכורח הנסיבות אבל אפשר לשמר אותו וגם להחזיר אותו. תחשבו פעם אחת ביום מה אתם יכולים להעניק זה לזו. דבר אחד קטן של תשומת לב. להכין קפה בבוקר? לארגן את הדברים בבוקר כמו שבן או בת הזוג אוהבים? למלא עבורו משימה שהוא דחה כדי להפתיע אותו? לקנות עבורה משהו שהיא אוהבת בסופר בדרך הביתה? תופתעו לגלות שיש כל כך הרבה דברים קטנים שאתם יכולים להעניק זה לזו וכמו שזה מרגש לקבל זה גם מרגש לתת.

וזו רק דוגמא אחת שכן נוגה ואריאל לא מגיעים עם נוסחאות וסיסמאות בנויות ומתאימים אותן לזוג שיושב מולם אלא  בונים את הטיפול בהתאם לכל זוג שמגיע לטיפול. באמצעות תחושת חוויה ופעילות אקטיבית, פסיכודרמה, דמיון מודרך, תנועה ומגע הם מלמדים את הזוגות ליישם את הכלים בזוגיות שלהם ולהחזיר את הניצוץ.

הניצוץ קיים? אל תוותרו על הזוגיות!

לדף הנחיתה http://bit.ly/2uiYlsm

לפייסבוק: אריאל טמיר בשביל הזוגיות – יעוץ זוגי, מינטימיות בשיח ומגע

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק