טל קדם: ״אני חווה שיאים קטנים כל יום״. ראיון

: רונן פדידה. שמלת כל של טל קדם-22
|

טל קדם, מעצבת שמלות הכלה יוצאת בקולקציית שמלות כלה 2017: ״יש השראה בכל מקום. בשבועות אופנה של המעצבים הכי גדולים וברחוב מתחת לבית. לפעמים בד ממש "מבקש" שמלה מסויימת.היום זה הזמן הכי טוב שלי. סוד ההצלחה: לקום בבוקר בשמחה ולהגיד תודה״. ראיון

 

ראיון עם מעצבת שמלות הכלה טל קדם מאת: אפי אליסי
״אני חושבת שאם זה לא זורם בדם, בלתי אפשרי להיות מעצב אופנה לאורך זמן״. טל קדם

 

מאת אפי אליסי

״הייתה לי כלה שבמהלך כל המדידות הייתה מרוצה משמלת הכלה שבחרה ויצאה מרוצה מכל הפגישות. ביום שהיא הגיעה לאסוף את השמלה (יומיים לפני החתונה), היא החליטה שהיא לא אוהבת את השמלה ושזה לא מה שהיא חלמה. זה קורה וזה תמיד מוזר ולא צפוי. מתחיל בכי והיסטרייה. בדרך כלל אני מסבירה לה שזו תופעה מוכרת שנובעת מלחץ, ומזכירה לה את המדידות הקודמות ושהיא הייתה מרוצה. בדרך כלל הן מבינות ומתאפסות. הפעם הכלה החליטה שאין שום סיכוי שהיא תלבש אותה לחתונה שלה. מדובר בבחורה שמהרגע שנכנסה לסטודיו היה בנינו קליק מטורף. כל פעם שהיא הייתה מגיעה, היינו יושבות לקפה ומקשקשות. היא ממש נכנסה לי ללב. אמרתי לה: ׳את יודעת מה? בואי נעשה שמלה חדשה, זה אומר שאת זמינה להגיע בכל שעה ביומיים הקרובים למדידה׳. היא קפצה משמחה, חיבקה אותי ובכתה מאושר. אני והתופרת עבדנו לילה שלם ותפרנו לה שמלה חדשה. השמלה יצאה מושלמת והחמיאה לה כל כך. היא הייתה בעננים״.

 

: רונן פדידה. שמלת כל של טל קדם-3
קולקציית שמלות כלה 2017 של טל קדם. צילום: רונן פדידה. דוגמנית: ארבל קינן ל׳אלינור שחר׳

 

״זו תופעה נפוצה אצל כלות. בדרך כלל אין קשר בין השמלה לחרטה שמביעה הכלה, במקרה זה כל כך התחברתי לכלה, שהייתי חייבת לעשות מעשה שהיה לא כדאי ברמה הכלכלית. אך ברמה הרגשית זה היה שווה. במשך שבוע קיבלתי ממנה ומהמשפחה שלה הודעות תודה שחיממו לי את הלב״.

 

 

בחרת תחום מאוד ריגשי.
״אני תדמיתנית במקצועי. עבדתי בכל תחומי אופנת הנשים. החל מבגדי ים, קז'ואל, בגדי ספורט, שמלות ערב ושמלות כלה. המורכבות שיש בליצור ללקוחה בגד לפי מידותיה, העבודות יד העדינות הנדרשות ותפירת העילית והקוטור. לזה הכי התחברתי. יש המון מעצבי שמלות כלה בארץ. הרגשתי שישנה נישה שפחות נוגעים בה. שמלות שונות, נועזות יותר מבחינה עיצובית, היה בי הרצון לתת לכלות שלי ייחוד ותחושה שרק להן תהיה שמלה ייחודית. אפשרויות המרחב והחופש בעיצוב שמלות כלה הוא מאוד נרחב. צריך למצוא אותו. הגיוון הוא אדיר יחסית לנישה שהיא מסורתית ומושרשת לסוג מסויים של שמלות. מעבר לכך, החיבור עם הלקוחה הוא מאוד שונה מתחומים אחרים באופנה. ישנם מספר מפגשים, מתפתח סוג של קשר רגשי ביני לבין הלקוחה (עם כל אחת ברמה אחרת). זה כיף, ובהרבה מקרים אנחנו נשארות בקשר גם אחרי החתונה״.

 

: רונן פדידה. שמלת כל של טל קדם-7
קולקציית שמלות כלה 2017 של טל קדם. צילום: רונן פדידה

 

אופנה זורמת בעורקים.
"אופנה היא האמנות הכי נדרשת ושימושית בעולם. זה מדהים. יש המון חופש יצירה ודרישה גבוהה. כמו אוכל ולפעמים אפילו יותר. המפגש בין חופש אמנותי למוצר צריכה מביא לסיפוק מתמשך ומתחדש גם לנו כמעצבים וגם ללקוחות. קוקו שאנל אמרה: "אני לא עושה אופנה, אני האופנה עצמה". אני חושבת שאם זה לא זורם בדם, בלתי אפשרי להיות מעצב אופנה לאורך זמן. זה חייב להיות חלק מהמהות שלך, אחרת תאבד עניין״.

 

: רונן פדידה. שמלת כל של טל קדם-14
קולקציית שמלות כלה 2017 של טל קדם. צילום: רונן פדידה

 

מה קורה אצלך בארון?
״בדרך כלל ג'ינס וטי שירט או חולצה מכופתרת, אני לא לובשת חשוף. לא מטעמי דת ,פשוט לא נוח לי. אני מאוד מתחברת למחוייטים ויש לי אוסף שלם של ז'קטים בגזרה גברית בכמעט כל צבע אפשרי״.

ובסטודיו?
״אני מאוד אוהבת ליצור שמלות מושקעות עם ירידה לפרטים. חשוב לי מאוד שההתאמה למידות הלקוחה תהייה מושלמת. יש חופש אמנותי בעיצוב שמלות כלה. ניתן להגזים ויש מקום לדמיון וליצירתיות. ליצור משהו חדש בשמלות כלה, מאתגר מאוד. אני אוהבת לאתגר את עצמי״.

 

ראיון עם מעצבת שמלות הכלה טל קדם מאת: אפי אליסי
״אני אוהבת לאתגר את עצמי״. טל קדם

 

מכונת תפירה.
״אצלנו בבית תמיד הייתה מכונת תפירה. אמא שלי אהבה לתפור. היצירתיות הייתה מאוד נוכחת בבית המשפחה. סריגה, ריקמה, ועבודות יד נעשו בבית. כשהייתי בת 15 החלטתי לתפור לעצמי תחפושת. באותה תקופה שודרה בטלוויזיה הסידרה "בית קטן בערבה", היו בה שמלות נפוחות עם המון בד, מחוך, שרוכים וכפפות עד למרפק. קניתי בדים, גזרתי בשיא הבטחון, ישבתי על המכונה מספר ימים, תפרתי מחוך מחזייה ישנה. בסוף הצלחתי. השמלה הייתה עשירה בבד ויפייפיה, בדיוק כמו שרציתי ודמיינתי. מהתגובות של החברים וההלם במשפחה הבנתי שכנראה נולדתי עם כישרון לאופנה. למדתי המון לבד ובעזרת חוברות של תפירה, וגזרות (תדמיתנית). פיתחתי מיומנויות וידע בתחום״.

 

: רונן פדידה. שמלת כל של טל קדם
קולקציית שמלות כלה 2017 של טל קדם. צילום: רונן פדידה

 

זו אני?!
״לקח זמן עד שהבנתי שהכישרון שלי הוא גם מקצוע. עבדתי בכל מיני עבודות שלא התאימו לי, ולא שרדתי בהן. משפט שאמר לי מישהו שינה את חיי: "למה יש לך מכונת תפירה? מה את מעצבת אופנה?״. האסימון נפל. התפטרתי. הזמנתי שולחן מנגריה שולחן גזירה ענק שחנק לי את כל הבית. פירסמתי באינטרנט תפירות בהזמנה והלקוחות החלו להגיע. מאוחר יותר פתחתי סטודיו בתל אביב. התחלתי לעבוד עבור מעצבים כמפתחת גזרות (תדמיתנית) ובהמשך עם מעצבים יותר גדולים ובתחומי אופנה שונים. רכשתי ידע ונסיון רב״.

 

: רונן פדידה. שמלת כל של טל קדם-20
קולקציית שמלות כלה 2017 של טל קדם. צילום: רונן פדידה

 

האשה שלי.
״אני משתדלת לקלוע לטעמן של רוב הנשים, מגיעות אלי בעיקר לקוחות עם סטייל שונה, מיוחד ולפעמים אפילו פראי. כנראה שזה מה שהיד שלי מוציאה בסופו של יום. ההשראות שלי מגיעות מכל תחומי האופנה: בגד קז׳ואל שראיתי ברחוב ואלמנט שאהבתי בו קיבל אצלי פרשנות שבאה אל תוך שמלת כלה או שמלת ערב. חפץ או עץ שראיתי. העולם שלנו כל כך יפה ומגוון. יש השראה בכל מקום. בשבועות אופנה של המעצבים הכי גדולים וברחוב מתחת לבית״.

 

: רונן פדידה. שמלת כל של טל קדם-16
קולקציית שמלות כלה 2017 של טל קדם. צילום: רונן פדידה

 

מתחילים.
״זה תלוי. לפעמים בד ממש "מבקש" שמלה מסויימת או דגם מסויים. ישנם מקרים שיש לי דגם בראש ואני יוצאת לחפש את הבד המתאים. לעיתים אני עושה סקיצות ואיורים בעיקר לפני קולקציה חדשה, כדי לא לשכוח וכדי לוודא שהיא הומוגנית. דגמים שמגיעים מהראש ישר לבובת דיגום, הם הדגמים הכי יצירתיים ומקוריים״.

 

: רונן פדידה. שמלת כל של טל קדם-11
קולקציית שמלות כלה 2017 של טל קדם. צילום: רונן פדידה

 

איפה, מתי וזה.
״בעידן של היום הרשתות החברתיות הן הפלטפורמה העיקרית וכמובן ׳מפה לאוזן׳ הוא הפרסום הטוב ביותר. וכך מגיעות אלי המון לקוחות חדשות״.

יש לך קהל?
״אני רוצה להאמין שכן״.

את מצליחה לחיות מהעשייה?
״כן, בהחלט, עבודה קשה תמיד תניב פרי. בהכרח״.

 

: רונן פדידה. שמלת כל של טל קדם-6
קולקציית שמלות כלה 2017 של טל קדם. צילום: רונן פדידה

 

רגעי השיא.
״אני תמיד שואפת ליותר. אני יכולה לומר שרגעי השיא שלי עוד לפניי. לכן מוקדם לומר. אני חווה שיאים קטנים כל יום, בכל דגם, עם כל לקוחה מרוצה, מפידבקים על העבודה״.

 

: רונן פדידה. שמלת כל של טל קדם-5
קולקציית שמלות כלה 2017 של טל קדם. צילום: רונן פדידה

 

וסוד ההצלחה?
״אני אגיד בצניעות רבה, הסוד בעיניי הוא להיות נאמן לעצמך, תמיד להשקיע ולא לעשות לעצמך הנחות. לקום בבוקר בשמחה ולהגיד תודה על מה שכן הישגת. בעיקר לכבד ולהעריך את הלקוחות. הם אלו שמשקיעים את מיטב כספם באמנות שלך ומאפשרים לך להמשיך ליצור״.

 

 

: רונן פדידה. שמלת כל של טל קדם-9
קולקציית שמלות כלה 2017 של טל קדם. צילום: רונן פדידה

תרגשי אותי.
״בגד שעשוי בצורה מושלמת, שנעשה במחשבה תחילה ובוצע ללא רבב. סימטריות, בגדים שהבנייה שלהם שונה מהרגיל, אבל עשויים להפליא״.

 

מי ההשראות שלך וממי את שואבת כוח?
״בראש ובראשונה זו אמא שלי, אמא שלי מאוד יצירתית, תמיד מלאת אנרגיות וכל יום יש לה "מיזמון" או רעיון חדש. ההשראה שלי נובעת בעיקר מאנשים שאני פוגשת מהתחום, לכל אחד יש אג'נדה שונה, התנהלות שונה וכוח שנשען על איזושהי תכונת אופי בולטת. אני משתדלת גם בחיים לאסוף סביבי אנשים שהאופי שלהם או ההתנהלות שלהם, מעוררת השראה ומנסה לאמץ אלי את הדברים הטובים באנשים ולא את הרעים״.

 

: רונן פדידה. שמלת כל של טל קדם18-1
קולקציית שמלות כלה 2017 של טל קדם. צילום: רונן פדידה

 

על מי את אומרת כך אני רוצה להיות?
״אין כזה. אני מאוד מאמינה בעצמי ובדרך שאני עושה. כל דבר יגיע בעיתו. מבחינתי, היום זה הזמן הכי טוב שלי. כך אחשוב גם מחר וגם בשנים הבאות״.

 

: רונן פדידה. שמלת כל של טל קדם-12
קולקציית שמלות כלה 2017 של טל קדם. צילום: רונן פדידה

 

זה האושר שלי.
״המשפחה שלי, חופשות, העבודה שלי, לדעת שאני עושה טוב למען מישהו, והכי חשוב: מצאתי את ייעודי והמקצוע בו אני מרגישה מסופקת על בסיס יומיומי".

 

: רונן פדידה. שמלת כל של טל קדם-2
קולקציית שמלות כלה 2017 של טל קדם. צילום: רונן פדידה, סטיילינג: הילה ג'רבי, דוגמנית: ארבל קינן ל׳אלינור שחר׳, איפור ועיצוב שיער: אושר סעדון. צולם בוויסבדן, גרמניה

 

טל קדם

מושב יד רמבם (ליד רמלה)
רחוב הרמבם 102
בתיאום מראש בלבד 054-5666816
פייס: tal kedem bridal
אינסטגרם: tal_kedembridal

 

פורסם בקטגוריה מעצבי אופנה
תגובות פייסבוק