טרנינג. טרנד של הקורונה

ביונסה_טרנינג_אופנה
|

טרנינג, או בשמו העברי ה"אימונית" הפך לטרנד הלוהט של הקורונה. הלקוחות חיפשו בגד נוח ורפוי לשהייה ממושכת בבית, והמעצבים זיהו את  הצורך והשיקו קולקציות אופנתיות של טרנינגים. טרנינג. טרנד לוהט


מאת: מאיה אושרי כהן – עורכת ראשית ונועם שקד Fashion Israel


בתי האופנה הגדולים לא נשארו מאחור ועיצבו בגדים בגזרות ספורטיביות, נינוחות ורפויות, שמתבססות על הגזרות של חליפות הטרנינג. בעקבות פריחתו של הטרנינג יצאנו לחקור מעט על האבולוציה שעבר – מבגד ספורט לפריט אופנה מלא סטייל

שנות ה-20 של המאה ה-20

מכנסי הטרנינג, שהפכו לפריט אופנתי בשנים האחרונות, הומצאו על ידי אמיל קמוסט בשנות ה-20 של המאה ה-20. מטרתם הייתה לשמש כבגדי ספורט נוחים לפעילות גופנית, וזאת בזכות יכולתם לספוג זיעה. מכנסי הטרנינג נעשו פופולריים וזוהו עם בריאות וגוף אתלטי, לא מעט בזכות ספורטאים, כולל ספורטאים אולימפיים, שהחלו ללבוש אותם. 

רוקי-אופנה
"רוקי". צילום: יח״צ

שנת 1976

הייתה שנת ציון דרך עבור הטרנינג שכיכב בסצנה הבלתי נשכחת בסרט "רוקי" – סצנה בה "רוקי בלבואה" (סילבסטר סטלון) רץ במעלה מדרגות מוזיאון פילדלפיה לאומנות לבוש בטרנינג עם סרט הזעה על הראש. סצנת הניצחון הזאת הפכה לאחת הסצנות האייקוניות ביותר בתולדות הקולנוע, והפכה את הטרנינג לפריט לבוש בלתי מנוצח. 

חליפות אקסר, קטלוג סירס רובאק, 1978-אופנה
חליפות אקסר, קטלוג סירס רובאק, 1978
חליפות אקסר, קטלוג סירס 1978 -מגזין אופנה
חליפות אקסר, קטלוג סירס 1978 

שנות ה-80

היו שנות מפנה בהתייחסות לטרנינג, שפרץ מעולם הספורט לעולם הפנאי. אחד הגורמים שהשפיעו על התהליך היה המודעות המתפתחת לבריאות וכושר  וצמיחת מכוני הכושר. קלטות האימון האיירובי של ג'ין פונדה,  שהיו חלק מהמגמה הזאת, תרמו גם הן לסלילת דרכו של הטרנינג לאופנת הפנאי.

גברים ונשים החלו ללבוש אותו מחוץ לקונספט של ספורט – חליפות הטרנינג הפכו לבגד לגיטימי למטרות שונות, כמו בראנץ', פעילות כושר בחדרי הכושר, פעילות מחוץ לבית וכו'. דמויות מפורסמות החלו להראות ולהצטלם כשהן לבושות טרנינג, גם במגזינים נחשבים. 

בנוסף, אמני ההיפ הופ הפכו את חליפת הטרנינג לפריט מרכזי במלתחה שלהם, והוא הפך להיות מזוהה עם תרבות הרחוב, שהלכה והשפיעה על המוסיקה והאופנה בעולם.  

בראשית שנות ה-90

מעצבים מובילים, כמו נורמה קמאלי,  החלו  להשתמש בבד הפוטר של הטרנינג, שבתחילת דרכו לא נועד להיות פריט אופנה אלגנטי או יוקרתי, עבור חליפות ושמלות.  

בתחילת שנות ה-2000

היינו עדים לטרנד הקישטי לטעמי שלחליפות הטרנינג תואמות הצבע של מכנסיים ועליונית, לרוב דמוי קטיפה. הנציגות הבולטות של הטרנד היו פריס הילטון ובריטני ספירס עם חליפות הטרנינג מקטיפה ורודה של חברת "ג׳וסי קוטור". מאז, השילוב שבין בגד למטרות ספורט ופנאי, הלך והמריא.

בשנים האחרונות

הפך הטרנינג לפריט לבוש צבעוני ומעוצב המתאים לכל מטרה.לכוכבות, בראשן קים קרדשיאן, היה תפקיד משמעותי מאוד בשינוי שעבר עליו – החלפת סגנון הלבוש המוגזם, הצמוד והמתאמץ בסגנון פשוט, משחורר ונוח היווה מקור השראה למיליונים בעולם, שהבינו שאפשר להראות בשיא הסטייל גם כשנוח ולא לוחץ.

הקורונה "תקעה את המסמר האחרון" והפכה את חליפת הטרנינג לפריט הנכון לתקופה –  הטרנינג שהחל דרכו כבגד ספורט מככב היום בקולקציות של מותגי האופנה הנחשבים בעולם. מצד אחד הוא מאפשר לנו לצאת מ"בגדי הבית" או מהפיג'מה ולהרגיש שבכל זאת יש חיים, למרות הסגר, ומצד שני מאפשר לנו נוחות מקסימלית בשילוב שיק אופנתי.

הקורונה "תקעה את המסמר האחרון"

טרנינג צמוד, רחב, עם או בלי צווארון/רוכסן, מפוטר, מניילון, מפוליאסטר…בשילוב נעל עקב או סניקרס –  כל אחת  והסגנון שלה.

בעולם


ובארץ


טרנינג של SEVEN SEVENTY-אופנה
SEVEN SEVENTY. צילום: יח״צ
Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

מאיה אושרי כהן
עורכת ראשית – Fashion Israel
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

נועם שקד, אופנה, אינסטגרם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק