יהונתן מרגי כוכב עליון

יהונתן מרגי
|

יהונתן מרגי, כוכב על. שיתוף פעולה מרתק בין סטודנטים מקורס "לבוש לבמה" – המחלקה לצורפות ואופנה – "בצלאל", ליוצר הצעיר ולעולמות התוכן שלו. דורון אשכנזי מנחה הקורס: "הסטודנטים יצרו מערכות לבוש התואמות את רצונותיו ושאיפותיו". יהונתן מרגי: "מהחוויות המעניינות ביותר שעשיתי במהלך הקריירה שלי"

יהונתן מרגי. מראיינת: מאיה אושרי כהן. צילום: אורנה רביצקי – Fashion Israel

מאת: אפי אליסי

 "אני רואה חיבור מעניין, מסקרן ופורה בין האקדמיה ובין היוצר יהונתן מרגי. הסטודנטים נדרשו לעצב ולהתחשב באתגרים שהציב בפניהם יהונתן תוך שמירה על הייחוד והשפה האישית שלהם כמעצבים מבשרים.", אומרת שלי סתת קומבור, ראש המחלקה לצורפות ואופנה באקדמיה "בצלאל".



יהונתן-מרגי-מגזין-אופנה-אביב-בלאש-המחלקה-לצורפות-ואופנה-בצלאל
יהונתן מרגי. סטודנט: אביב בלאש, המחלקה לצורפות ואופנה – בצלאל. צילום: טל עבודי

אביב בלאש

"כשראיתי את מרגי רציתי לעצב לו מערכת לבוש שתבלוט בסביבה ותתן אמירה אופנתית מיוחדת ונועזת כיאה לסטאר כמוהו. רציתי להוציא אותו ממקום הנוחות שלו ולעצב לו בגד שהוא לא חשב שילבש. בניתי מערכת לבוש של שני חלקים (ז׳קט וחצאית) את הז׳קט חוררתי ידנית מסביב לצוואר ואת החצאית גזרתי באלכסון על מנת שתהיה לה נפילה מעניינת. בנוסף הצבע הירוק בולט מהסביבה ונותן נוכחות. כחלק מההשראה שלי לדגם היה אוסף תכשיטים יהודיים ממוזיאון ישראל בירושלים, משם הגיע הרעיון והצורה של החיתוכים וגם הצבע."
מייל: avivbelash@gmail.com
אינסטגרם: aviv_bell



במחלקה לצורפות ואופנה "בצלאל" – אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, בראשות שלי סתת קומבור, התקיים קורס "לבוש לבמה" בהנחיית המעצב דורון אשכנזי. נושא הקורס היה יהונתן מרגי.



יהונתן-מרגי-מגזין-אופנה-אופיר-לב-המחלקה-לצורפות-ואופנה-בצלא
יהונתן מרגי. סטודנט: אופיר לב, המחלקה לצורפות ואופנה – בצלאל. צילום: טל עבודי

אופיר לב

"אני אוהב לעבוד עם רדי-מייד ורואה ערך גדול בהפיכת בגדים משומשים לחדשים תוך שמירה על הקיים. במסגרת קורס "לבוש לבמה" של דורון אשכנזי בו יצרנו דגמים לזמר יהונתן מרגי, יצרתי מכנסיים מחולצות פלנל מכופתרות שהיו שייכות לאבא שלי וחולצת צווארון שמורכבת משתי חולצות T משומשות."
מייל: ofirgaga@gmail.com
 אינסטגרם: ofirfuckinglev



הסטודנטים שוחחו ונפגשו (בשל הקורונה חל מהמפגשים נעשו בזום) עם יהונתן מרגי ולמדו דרכו על עולמות התוכן ודימויים המלווים אותו, מהם הוא שואב את ההשראה ליצירה המוזיקלית שלו כאומן ויוצר: ארט, לוקיישנים, השפעה מסגנונות שונים, אמנים ופרפורמרים מזרמים שונים מעולם המוזיקה והאמנות.



יהונתן-מרגי-מגזין-אופנה-אסף-כץ-המחלקה-לצורפות-ואופנה-בצלאל
יהונתן מרגי. סטודנט: אסף כץ, המחלקה לצורפות ואופנה – בצלאל. צילום: טל עבודי

אסף כץ

"בפרויקט התכתבתי עם לבוש צבאי ממגוון תקופות, כמו גם לבוש גברים מחויט. השתמשתי בטכניקה מסורתית בשילוב עם בדי כותנה גולמיים, הדפס חלודה וצביעה ידנית כדי ליצור דו שיח בין השייכות למערכת לבין ההתפוררות והעודפות שלה. בנוסף הבגד נועד להדגיש את היכולת שלו לעזור ללובש להרגיש מוגן וזאת באמצעות הנפחים הרבים סביב הגוף והסמלים שמוטבעים בבד. הכיסים המודגשים בבגד מעצימים את פונקציית הנשיאה של הבגד – היכולת להיות מוקפים תמיד במרחב שהוא שלנו, בעוד החלודה מדגישה את פונקציית הזיכרון – החברות ביני לבין הבגד מתוך ה"פציעות" שעברנו ביחד."
מייל: assafkatz45@gmail.com



הסטודנטים שלקחו בפרויקט המסקרן: אופיר לב, אמבר שטכר, מיכל שרון, טטי כהן, סער עילם, צגה גברזגי, אסף כץ, אפרת אישטו, הילאל סרסור, אביב בלאש, גבריאלה ג'ייז ויעל שולץ. פעלו בתנאי קורונהו יצרו לעצמם את חומר הגלם ממנו עיצובו את מערכת הלבוש.



יהונתן-מרגי-מגזין-אופנה-אמבר-שכטר-המחלקה-לצורפות-ואופנה-בצלאל
יהונתן מרגי. סטודנטית: אמבר שכטר, המחלקה לצורפות ואופנה – בצלאל. צילום: טל עבודי

אמבר שכטר

"ההשראה לדגם: מאפייני הלבוש המחויט וסגנון ה"סטריט" הם שהובילו אותי ליצירת מערכת הלבוש. רציתי להציע דרך חדשה ומקורית לשילוב בין שני הסגנונות – הגזרה הקלאסית של החולצה מחויטת נחתכה לקווי מתאר חדשים, את הכפתורים החליף קפוצ'ון, והצבעוניות המונוכרומטית התחלפה בצבעים חיים ונועזים. כך נוצרה מערכת לבוש צעירה ובועטת אשר נשענת על מאפיינים קלאסיים."
מייל:  embarshechter@gmail.com
אינסטגרם: Embarshechter 



כל סטודנט יצר מערכת לבוש אחת שיעודה לשמש את יהונתן מרגי להופעות, צילומי קליפים ועוד. הדגש היה לעבוד עם חומרים ממוחזרים, לצד חומרים חדשים תוך יצירת הטקסטיל כחומר גלם. תהליך העבודה כלל סנכרון בין כל עבודות הסטודנטים. כל מערכות הלבוש מיועדות לדמות אחת.



יהונתן-מרגי-מגזין-אופנה-אפרת-אישטו-המחלקה-לצורפות-ואופנה-בצלאל
יהונתן מרגי. סטודנטית: אפרת אישטו, המחלקה לצורפות ואופנה – בצלאל. צילום: טל עבודי

אפרת אישטו

"פרויקט זה שואב השראה מהעולם האסייתי. הדבר בא לידי ביטוי בצלליות ,בשכבות, בחתכים ובנפילה של הבד. עניין אותי לראות את יהונתן לובש בגדים אשר רמזים לתרבויות אחרות ובו זמנית לשמור על מראה צעיר ורלוונטי שממשיך להתכתב עם עולם הפופ. המערכת כולה בנויה מיריעות בד ממוחזרות אשר נוצרו מהרכבת מפריטי ג׳ינס שונים."
מייל: efuraty@gmail.com
אינסטגרם: _eshtu



הצילומים התקיימו במוזיאון העיצוב בחולון והתנקזו ליום צילום אחד במהלכו הצטלם יהונתן מרגי עם 12 מערכות הלבוש של 12 הסטודנטים.



יהונתן-מרגי-מגזין-אופנה-גבריאלה-ג'ייז-המחלקה-לצורפות-ואופנה-בצלאל
יהונתן מרגי. סטודנטית: גבריאלה ג'ייז, המחלקה לצורפות ואופנה – בצלאל. צילום: טל עבודי

גבריאלה ג’ייז

"בדגם שלי בחרתי לשלב בין צבעוניות מרעננת וצעירה, בהשראתו של האמן יהונתן מרגי, לבין טקסטיל שיצרתי בטכניקה ירוקה התואמת את רוח התקופה. הטקסטיל נוצר משימוש בשקיות סופר אשר כיכבו בבתים של כולנו בזמן תקופת הסגר עקב משבר הקורונה."
מייל: Gabriella_j@walla.com
אינסטגרם: Gabriella.jayes



יהונתן-מרגי-מגזין-אופנה-הילאל-סרסור-המחלקה-לצורפות-ואופנה-בצלאל
יהונתן מרגי. סטודנטית: הילאל סרסור, המחלקה לצורפות ואופנה – בצלאל. צילום: טל עבודי

הילאל סרסור

"רציתי משהו שיהונתן יתחבר אליו ולכן עיצבתי דגם אובר סייז ונוח, הדגם עוצב בהשראת טכניקות של שזירת בגד אחד למשנהו כך שהשניים משלימים אחד את השני ויוצרים מערכת לבוש חדשה ושונה . הדגם מעוצב משני סוגי בדים כך שהבד הלבן תפור על הבד הירוק ומתוך כך שני הבדים משתלבים זה עם זה ויוצרים פטרן ייחודי איתו יצרתי את המערכת."
מייל: lunahili-96@hotmail.com
אינסטגרם: the_girl_with_the_golden_crown



דורון אשכנזי. מעצב אופנת גברים ומרצה בבצלאל. מראיינת: מאיה אושרי כהן. צילום: אורנה רביצקי – Fashion Israel

דורון אשכנזי, מנחה הקורס ומעצב אופנת גברים:

"הבחירה להתמקד בקורס ביהונתן מרגי הייתה מוצלחת לנוכח העובדה שמרגי לקח חלק פעיל בכל התהליך ושיתף את הסטודנטים בעולמו הפנימי וההשפעות שהוא חווה בתחום האופנה והמוזיקה כך שהסטודנטים יכלו לייצר מערכות לבוש התואמות את רצונותיו ושאיפותיו."



יהונתן-מרגי-מגזין-אופנה-טטי-כהן-המחלקה-לצורפות-ואופנה-בצלאל
יהונתן מרגי. סטודנטית: טטי כהן, המחלקה לצורפות ואופנה – בצלאל. צילום: טל עבודי

טטי כהן

עיצבתי אוברול וג'קט ללא שרוולים היוצרים שילוב בין העולם המחויט ממנו אני שואבת השראה בעיצובים שלי לעולם ה"סטריט" ממנו מרגי מגיע."
מייל: kohentatiana@gmail.com
אינסטגרם: tatikohen



יהונתן מרגי:

"הפרויקט עם הסטודנטים מהמחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל היה אחד החוויות המעניינות ביותר שעשיתי במהלך הקריירה שלי כאשר כל לוק קיבל את הפינה ואת הסטייל שלו. נהניתי מאוד, תודה רבה על החוויה וההזדמנות."



יהונתן-מרגי-מגזין-אופנה-יעל-שולץ-המחלקה-לצורפות-ואופנה-בצלאל
יהונתן מרגי. סטודנטית: יעל שולץ, המחלקה לצורפות ואופנה – בצלאל. צילום: טל עבודי

יעל שולץ

"בדגם שלי שילבתי "סטריט סטייל" עם אספקט מחויט וצורות גיאומטריות. ההשראה לגזרת הדגם מגיעה מסגנון הלבוש הספורטיבי – מכנסי כדורסל וסווטשירט אוברסייז עם קפוצ'ון.  את יריעות הטקסטיל יצרתי מחומרים ממוחזרים – ג'ינסים וחולצות מכופתרות, השתמשתי בחיבור מגוון חולצות סולידיות ויצרתי משטח צבעוני שקופץ לעין."
מייל: yaeloss93@gmail.com
אינסטגרם: yael.schultz 


יהונתן-מרגי-מגזין-אופנה-סער-עילם-המחלקה-לצורפות-ואופנה-בצלאל
יהונתן מרגי. סטודנטית: סער עילם, המחלקה לצורפות ואופנה – בצלאל. צילום: טל עבודי

סער עילם

בחרתי ליצור מערכת לבוש מג׳ינסים ממוחזרים. נושא הקיימות צובר תאוצה בעולם האופנה וחשוב להציג אותו. ההשראה הגיעה מאופנת רחוב ובהתאמה לסגנון הלבוש של מרגי."
מייל: saareylam1@gmail.com
אינסטגרם: saar_eylam


יהונתן-מרגי-מגזין-אופנה-צגה-גברזגי--המחלקה-לצורפות-ואופנה-בצלאל
יהונתן מרגי. סטודנטית: צגה גברזגי, המחלקה לצורפות ואופנה – בצלאל. צילום: טל עבודי

צגה גברזגי

"למערכת לבוש של מרגי יצאתי מגזרות מחויטים ויצרתי דגם חדש עכשווי וצעיר עם נגיעות מעולם ההיפ הופ, כדור סל, ו streetwear. מערכת הלבוש עשויה מבד פרנץ' טרי עם הדפסי אקונומיקה וחבלים "שמכניסים" צבעוניות ומשנים את מבנה הבגד ע"י משיכה."
מייל: tsega2211@gmail.com
אינסטגרם: tsega_ga


יהונתן-מרגי-סטודנטית-מיכל-שרון-המחלקה-לצורפות-ואופנה-בצלאל
יהונתן מרגי. סטודנטית: מיכל שרון, המחלקה לצורפות ואופנה – בצלאל. צילום: טל עבודי
מישה, סטודנטית שנה ד׳, בצלאל. מראיינת: מאיה אושרי כהן. צילום: אורנה רביצקי – Fashion Israel

מיכל שרון

יצרתי מערכת לבוש העוקבת אחר האמן, ההשראה שלי  לדגם הגיע ממרגי עצמו, ונוצרה בזכות המפגש הראשון שלנו איתו. בפגישה זו הוא לבש מעיל פוך גדול וזה מה שהדליק אצלי את הניצוץ, איך לבוש זה הופך להיות נוח ופרקטי, כך שיוכל להשתלב גם בחיי היום יום שלו וגם להופעות, קליפים השקות וכו׳. יצרתי דגם מודרני, שמתכתב עם בגדיו האישיים."
מייל: mic12245@gmail.com
אינסטגרם: miss_m_misha


זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

.

תגובות פייסבוק