יובל כספין: ״אני מעריץ את מי שידע להפיח חיים בתלבושות של פנטום האופרה״

יובל כספין, yuval-caspin
|

לונדון, ניו יורק ועכשיו תל אביב. 'פנטום האופרה', המחזמר המצליח ביותר בכל הזמנים, מגיע להופעות בישראל במסגרת סיבוב ההופעות העולמי. יובל כספין מבכירי מעצבי התלבושות בישראל: ״אי אפשר שלא לכתוב על התפאורה המושלמת. בעיקר תעלת המים המדהימה. אני לא יודע איך זה יתורגם לתנאי האולם בארץ״

 

4.-THE-PHANTOM-OF-THE-OPERA.-Masquerade.-Photo-Johan-Persson_resize_resi...
THE PHANTOM OF THE OPERA. Masquerade. Photo: Johan-Persson

 

מאת: אפי אליסיעורך ראשי Eifo

למעלה מ-32 שנה רץ המחזמר פנטום האופרה' בעולם ונחשב למחזמר המצליח מכולם. עם הכנסות של למעלה מ-6 מיליארד דולר תל אביב כנראה לא תוסיף הרבה לקופת ההפקה. היא בוודאי תסמן וי על העיר תל אביב שתארח לראשונה בישראל את הפלא הזה. ׳פנטום האופרה ינחת בבית האופרה – המשכן לאמנויות הבמה, בתל אביב ב-12.8.19 למספר מוגבל של הופעות במסגרת סיבוב ההופעות העולמי.

 

יובל כספין, yuval-caspin - 1
״צרחתי״. יובל כספין. צילום: יח״צ

 

יובל כספין מבכירי מעצבי התלבושות בישראל: ״ראיתי את זה ממש כשזה יצא מזמן בלונדון. אני זוכר תמונת פתיחה מדהימה שהייתה מבוססת על ציורי פוסטרים שפריסמו את הקירקסים של אותה תקופה וממש הפכה לתמונה תלת מימדית. אי אפשר שלא להתפעל מהנשף על המדרגות. אוסף אקלקטי של שלל תחפושות שמי שעיצבו אותן הצליחו לחבר לציור מושלם למרות ריבוי הדמויות והסגנונות. עיצוב התמונה היה מושלם. צרחתי״.

 

2.-THE-PHANTOM-OF-THE-OPERA.-Ben-Lewis-'The-Phantom'-and-Kelly-Mathieson...
THE PHANTOM OF THE OPERA. Ben Lewis The Phantom and Kelly Mathieson

 

פנטום האופרה הועלה לראשונה בשנת 1986. הוא הולחן בידי אנדרו לויד ובר. מילות השירים נכתבו בידי צ'ארלס הארט וריצ'רד סטילגו על בסיס הרומן הגותי ״פנטום האופרה״ מאת גסטון לרו. המוזיקה של ובר משלבת בין מוזיקה גותית המתבססת על קלידים דומיננטיים ובייחוד עוגב, לצד ליווי קצבי של מוזיקת רוק. רוב המוזיקה במחזמר נוטה למוזיקה קלאסית ואופרה קלה, כאשר יש שילוב של קטעי כינורות, כלי נשיפה ואופרה. המחזמר הופק בידי קמרון מקינטוש והחברה לתיאטרון שימושי. בהפקה המקורית כיכבו מייקל קרופורד (הפנטום), שרה ברייטמן (כריסטין) וסטיב ברטון (ראול). המחזמר מופק ומשווק בישראל על ידי המפיק משה יוסף.

 

3.-THE-PHANTOM-OF-THE-OPERA.-Ben-Lewis-'The-Phantom'-and-Kelly-Mathieson...
THE PHANTOM OF THE OPERA. Ben-Lewis. The-Phantom and Kelly Mathieson

 

יובל כספין: ״אני לא יודע אם תינתן לי ההזדמנות לעצב מחזמר בסדר גודל כזה, אבל אני מעריץ את המעצבים שידעו לתרגם את מקור ההשראה לתלבושות והפיחו בהן חיים. אי אפשר שלא לכתוב על התפאורה המושלמת בעיקר תעלת המים המדהימה. אני לא יודע איך זה יתורגם לתנאי האולם בארץ.

 

5.-THE-PHANTOM-OF-THE-OPERA.-Kelly-Mathieson-'Christine-Daae'-and-Jeremy...
THE PHANTOM OF THE OPERA. Kelly Mathieson, Christine Daae and Jeremy

 

עלילת המחזמר 'פנטום האופרה' מתרחשת באופרה המלכותית בפריז ומספרת על אהבתו הטרגית של הפנטום, גאון מוסיקלי בעל מראה חיצוני מעוות, בזמרת האופרה הצעירה והיפה. המחזמר מציג סיפור אהבה לצד רגעי מתח ואימה עם מוסיקה סוחפת המשלבת סגנונות של רוק, מוסיקה קלאסית ואופרה קלה הכוללת קטעי קלידים דומיננטיים, כינורות וכלי נשיפה. כל אלו בתוספת של תפאורה מושקעת ומתחלפת, תלבושות מרהיבות, ססגוניות ומהפנטות, שלל זמרים וזמרות ורקדנים ורקדניות יוצרים חוויה מרתקת, סוחפת ובלתי נשכחת. שיר הנושא של המחזמר "פנטום האופרה" זכה לפופולריות רבה ומספר רב של עיבודים וגרסאות כיסוי, כולל בסגנונות מטאל.
ב-2012 חגג ׳פנטום האופרה׳ את הופעתו ה-10,000 והיה המחזמר הראשון אי-פעם שעשה זאת.
רגע השיא: הנברשת, המועלית בתחילת ההופעה אל תקרת האולם ו"מתרסקת" בסוף המערכה הראשונה, מורכבת מ-48 נורות ושוקלת כמעט 700 קילו. היא נופלת בעזרת ארבעה כבלים, שניים מאחורי הקלעים ושניים בתקרת האולם, העוזרים לנברשת להתייצב בזמן הנפילה. הנפילה כולה אורכת בין 7-8 שניות. אפקט נפילת הנברשת נחשב לאחד האפקטים המרשימים והאהודים ביותר בברודוויי.

מכירת הכרטיסים החלה. רכישת כרטיסים הינה דרך קופות תל אביב בטלפון 2207* או דרך האתר: phantom of the opera – פנטום האופרה
מחירי הכרטיסים ינועו החל מ-199 ועד 699 שקל

 

Efifo – מגזין האופנה של ישראל
מייסד ועורך אחראי: אפי אליסי
מייל: efifo@efifo.co.il
אינסטגרם: efifomagazine
קבוצת האופנה שלנו פתוחה לכולם: https://www.facebook.com/groups/efifo/

 

 

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק