אופנת גברים. יוסי קצב – שנקר

YOSI KAZAV, יוסי קצב, מגזין אופנה, אופנת גברים
|

"מעצב אופנה צריך לעבוד קשה" I "אני מתרחק מטרנדים" I  "כמו מנתח – מדויק, מושלם, מאורגן ומסודר" I "יש לי המון חלומות. אני בן 42 ועושה הכול כדי שהם יתגשמו מהר" I "תשוקה לעשייה ופסימיות" I מעצב האופנה, יוסי קצב, מדבר (כמעט) על הכל

אופנת גברים. יוסי קצב – שנקר

 

YOSI KAZAV2
"לא מביט לאחור". יוסי קצב

 

מאת: אפי אליסי

"אני אדם פסימי הרואה שחורות ולעולם איני מסופק". את המשפט הזה אומר לי יוסי קצב, האיש שבנה את היסודות לתרבות הלבוש החדשה של הגבר הישראלי.

מילים לא קלות שיש בהם מעין הארה למאבקים הפנימיים, ולסערות המתחוללות בראשיהם של מעצבי האופנה הנלחמים כל יום מחדש בגלים הגבוהים של האוקיאנוס, בו המילה תחרות, היא הריאליטי של ה'הישרדות'. 

קצב, מעצב ובעלים של מותג הגברים SKETCH, מועמד השנה שוב לתואר מעצב השנה, בקטגוריית מעצב בגדי גברים, בטקס פרסי האופנה שייערך במוזיאון העיצוב בחולון

לתחרות הוא מגיע עם התואר: 'מעצב השנה 2013'. קצב: "אני גאה באפשרות וביכולת שניתנה לי כמי שנותן פרנסה לעשרים האנשים שעובדים איתי.

הם נותנים את כל הלב להתקדמות ולהתפתחות של SKETCH. בורכתי בצוות מדהים".

 

אני לא מביט לאחור. כאדם וכמעצב, אני נאבק באתגרים הלא פשוטים של החיים. באופן אישי אני אדם פסימי הרואה הכול שחורות ולעולם איני מסופק

 

את צעדיו בעולם האופנה החל קצב בשנת 1994 כסטודנט ב'שנקר'. באותה שנה החל לעבוד ב'קסטרו' כמעצב החנויות של הרשת. לאחר הסטאז' בלונדון, בשנה השלישית ללימודיו ב'שנקר', החל את דרכו ב'קסטרו כמעצב מן המניין. יעל אבקסיס וליאור מילר הם שחשפו לנו את המותג החדש של ישראל. 

את לימודיו ב'שנקר' סיים בהצטיינות ועבר לעבוד ב'קסטרו'  במשרה מלאה. 

במקביל, החל בעיצוב ופיתוח של קו חדש לגברים, 'קסטרו מן', הרשת הראשונה בישראל לאופנת גברים.

בשנת 2000 החלו להפתח חנויות 'קסטרו מן' כפטריות אחר הגשם. ההצלחה היתה גדולה. אז גם נולד בישראל כוכב חדש, דודי בלסר. הפנים (והגוף) של 'קסטרו מן'.

שלוש שנים מאוחר יותר עבר קצב לניו יורק והיה למעצב הראשי של חטיבת הגברים של DKNY. לאחר שסימן עוד וי, נחת בשנת 2006 ב'פוקס', שם שימש כמעצב הבית עד שנת 2010, בה החליט שהוא בשל לצאת לעצמאות, ופתח את הסניף הראשון של  SKETCH במתחם התחנה בנווה צדק.

חודשיים מאוחר יותר, נפתח הסניף השני ברחוב בזל בתל אביב. עם השקת הקולקציה הנוכחית שלו, נפתח הסניף החדש, הרביעי במספר, במתחם 'שרונה' בתל אביב.

 

photographer: ron kedmi
2014. הקולקציה החדשה. צילום: רון קדמי. דוגמן: קובי פרי ל-passion

 

כתב היד שלי.


"חד משמעית SKETCH. הכי יוסי קצב שיש. אני מוצא את עצמי קם בשעות לא הגיוניות ומצייר דגמים לקולקציות של העונה הבאה.

אני חי ונושם את זה משך כל שעות היממה. ההחלטות העיצוביות שאני לוקח אינן נעשות ממניעים כלכליים.

אני לא חוסך באיכות החומרים, ובתפירה. בוודאי שלא בתחום העיצוב. חשוב לי להגיש ללקוח את המוצר הטוב ביותר.

האסטרטגיה שלי מגיעה מהמקום בו אני שם את עצמי באותה משבצת שלהמעצב והלקוח כאחד.

זה עבד בכל החברות בהן עבדתי, ואני מצליח ליישם את זה גם בחברה שלי.

מנסיוני, חשוב שהמעצב יהיה נאמן לעצמו, ובו בזמן ישכיל להבין עבור מי הוא מעצב ומה ה-DNA של המותג בו הוא עובד".

לבד מול נייר לבן.


"כשאני מעצב, אני רואה למולי את הלקוח ואת ההשראה שלי.

אני בונה כל עונה מחדש לוח השראות מתמונות שאני אוסף מראש ודרכו אני יולד את לוח הצבעים שישמש אותי לעיצוב הקולקציה הבאה. 

תהליך העיצוב ארוך ומשתנה. אגב, הסקיצות שלי נראות תמיד בדיוק כמו המוצר הסופי שמגיע לחנות".

יוסי הפרטי ביצירה שלך?

"יוסי זה SKETCH. לטוב ולרע. אני לוקח הכול אישית".

 

אני אוהב במיוחד את המפגשים האקראיים בחנויות שלי, כשלקוחות שאינם מכירים אותי אישית, מגלים התלהבות מהקולקציות

 

ילד שלי מוצלח.
"היא גרמה לי לעבוד קשה יותר ולהציב לעצמי יעדים ואתגרים חדשים. לאחר כל לידה של קולקציה חדשה אני שואל את עצמי: 'מה ניתן לשפר ולתקן'. לעולם לא מסתכל על העיצוב כעל יצירה מושלמת, אני לא מאוהב ביצירות שלי, תמיד מחפש את הפגמים. הצלחה עבורי היא הסיפוק מהעשייה. אני מבקש מאלוהים שיתן לי כוחות להמשיך בכך".

ולא כל כך?


"היו לי הרבה כישלונות. אני כל הזמן מזכיר אותם לעצמי. אנחנו לומדים מטעויות. כלל ידוע הוא: 'מי שלא עושה, לא טועה'. אין לי ספק שאמשיך לעשות טעויות. זהו תהליך שאני כל הזמן למד ממנו".

מתי אמרת לקצב המעצב, עשית זאת?
"מעולם לא. אני לא מביט לאחור. כאדם וכמעצב, אני נאבק באתגרים הלא פשוטים של החיים. באופן אישי אני אדם פסימי הרואה הכול שחורות ולעולם איני מסופק".

וליוסי הסטודנט משנקר?

"מעצב אופנה צריך לעבוד קשה. להיות יצירתי, ומנגד להקשיב לצרכי הלקוח. עיצוב הוא תחום מאוד תחרותי.

כל הזמן צריך להיות עם היד על הדופק. 'לעולם אל תהיו מאוהבים ביצירה שלכם', משפט שאני משנן רבות לסטודנטים שלי ב'שנקר'.

לעיתים אני מוצא שהם מאוהבים מדי בעצמם וביצירות שלהם, ומתקשים לקבל ביקורת".

 

photogrpher: alon shapransky
2010. הלידה של SKETCH. צילום: אלון שפרנסקי. דוגמן: דניאל קיסר ל-BERNATpm

 

 

דעת קהל.


"כעקרון, אני מתרחק מטרנדים. SKETCH הוא מותג קלאסי. הפריטים שאני מעצב משמשים את הצרכן למספר עונות. מנגד, אני לא קופא על השמרים, כל הזמן בתנועה. חוקר, לומד ובוחן. אני מתעדכן בתצוגות ובתערוכות החדשות ובקיא בכל הטרנדים. מאוד חשוב להבין את הלך הרוח של עולם האופנה שמשתנה בקצב מסחרר. חשוב לי להיות מעודכן יותר מהסטודנטים שלי ב'שנקר'".

אהבת המונים.
"יש המון פרגון, וזה מפתיע אותי כל פעם מחדש. מהלקוחות בסניפים, מהתקשורת, מקולגות, מסטודנטים וכן ברשתות החברתיות, בהם אני די פעיל. אני אוהב במיוחד את המפגשים האקראיים בחנויות שלי, כשלקוחות שאינם מכירים אותי אישית, מגלים התלהבות מהקולקציות. רבים מאלו המגיעים בפעם הראשונה לאחת מהחנויות שלי חושבים שהמותג הוא מפורטוגל (על כל הבגדים יש תווית MADE IN  PORTUGAL), זה מפתיע אותם. זו נובע מכך שיצרתי לפריטים ולעיצוב החנויות ניחוח אירופאי".

רפרנסים.
"לאה פרץ – ראש המגמה 'בשנקר', אתי רוטר – 'קסטרו' והראל ויזל מ'פוקס'".

יש לי חלום.
"המון חלומות. אני בן 42 ועושה הכול כדי שהם יתגשמו מהר".

הרטוב?
"שהמותג יימכר בבתי הכולבו ובחנויות המובילות ברחבי העולם".

מצאתי אושר.
"שקט נפשי, בריאות, בית".

מונולוג.
"פשטות, ניקיון עיצובי וירידה לפרטי פרטים. ברמה האישית: חריצות, עקשנות, תשוקה לעשייה ופסימיות".

הקצב הוא?
"מעצב אופנה".

נו.
"מעצב אופנה".

ובכל זאת?
"אני חייב שהכול יהיה מדויק, מושלם, מאורגן ומסודר. ממש כמו כמו מנתח".

 

אופנת גברים. יוסי קצב – שנקר

 

 

אופנת גברים. יוסי קצב – שנקר

תגובות פייסבוק