ילדים מעוררי השראה

הפסטיבל הבין לאומי לסרטי ילדים ונוער בסינמטק תל אביב 2016-2
|

אמש, יום חמישי, נפתח הפסטיבל הבין לאומי לסרטי ילדים ונוער בסינמטק תל אביב שיימשך עד מוצאי שבת הבאה-17 ביולי, בארוע מרגש בהשתתפות ילדים וגדולים, ביניהם ראש העיר תל אביב יפו מר רון חולדאי שאמר:" העולם שלכם שונה משלי, היום ילד נולד למסך מרצד".

הפסטיבל הבין לאומי לסרטי ילדים ונוער בסינמטק תל אביב 2016
גילה אלמגור ומריאן דורינג. צילום: איציק בירן

ראש העיר תל אביב יפו, רון חולדאי, אמר בפתיחה: "העולם שאני גדלתי בו לא היה העולם שלכם. עכשיו ילדים נולדים לתוך מסכים מרצדים … התאווה שלי לקולנוע התחילה כשהייתי ילד קטן בקבוץ . בעולם בו אני גדלתי עדיין לא היתה טלוויזיה ולא היו מסכי פלאפונים וטאבלטים. חיכינו שהסרטים יגיעו מתל אביב , שלושה סלילי צלולויד גדולים והיינו רואים את הסרטים למבוגרים מעבר למסך."

נשיאת הפסטיבל, השחקנית גילה אלמגור, סיפרה שלפני 13 שנה נפגשה עם ראש העיר חולדאי והלהיבה אותו לפתוח פסטיבל סרטים לילדים בתל אביב, כמו בערים הגדולות באירופה, והוא נענה לבקשה, והשנה הפסטיבל חוגג 12 שנה להיווסדו. אלמגור דיברה על כך שמאות ילדים מגיעים לפסטיבל מהפריפריה, בעזרת קרן הידידות, וסיימה את דבריה עם תפילה לשלום, "שיהיה פה קצת שקט".

מיכל מטוס, מנהלת הפסטיבל מיומו הראשון, דיברה על המיגוון יוצא הדופן והמרתק שהפסטיבל מציע לילדים, השנה נושא הפסטיבל הוא "ילדים מעוררי השראה". הודתה על שתוף הפעולה עם עיריית תל אביב, מועצת הקולנוע, איגוד התסריטאיםרן רבינוביץ, ערוץ הילדים, "הופ" ועוד.
הפסטיבל הונחה על ידי שלושה ילדים המשתתפים בסרטו החדש של קובי מחט: "האוצר מעבר לנהר", שיוקרן בפסטיבל. השלושה שרו שירים מתוך סרטים מוסיקליים לילדים וגרפו מחיאות כפיים סוערות.
הסרט שפתח את הפסטיבל: "ציידת העייט הזהוב " – סרט שצולם בנופי ההרים הקסומים של מונגוליה. גיבורת הסרט, ילדה בת 13, מיוחדת במינה, שמאלפת עייט זהוב, ושוברת מסורת של 2000 שנה, לפיה ילדות לא צדות ולא מאלפות עייט. הספור על הילדה המונגולית התגלה לעולם על ידי בחור תל אביבי צעיר, אשר הגיע לטיול שלאחר שרותו הצבאי, וצילם את הילדה ובני משפחתה. צילומיו כבשו את הירחונים והמגיזינים לטבע ברחבי העולם וכך יצר עימו במאי הסרט, אוטו בל קשר, וכך נולד הסרט. אשר סבידנסקי ישב באולם והקהל הריע גם לו.

הפסטיבל הבין לאומי לסרטי ילדים ונוער בסינמטק תל אביב 2016-3
ילדים מנחים. צילום: אציק בירן

השנה, במרכז הפסטיבל סרטים שגיבוריהם:"ילדים מעוררי השראה".

במסגרת הפסטיבל שתי בכורות ישראליות: היום יום שישי, בשעה  13.00 "אפריקה!" סרטה החדש של דבורית שרגל ("איפה אלה קארי ומה קרה לנוריקו סאן"?) בהשתתפות סיאה ! גיבורת הספר "סיאה הילדה מאפריקה", והסרט המוסיקלי "האוצר מעבר לנהר" – בבימויו של קובי מחט, בהשתתפות רבקה מיכאלי,יובל שם טוב, שמוליק לוי ואחרים (בהפקת הילה ערן ויונייטד קינג).
פסטיבל סרטי הילדים חוגג השנה 12 שנה ! ובין שלל האירועים גם ארוע בת מצווה, לילדים ולילדות החוגגים 12 שנה (ההרשמה באמצעות הפייסבוק). הם יזכו בצפייה חינם בסרט ובהפתעות נוספות. הפסטיבל יימשך עד ה-17 בחודש.
עוד בפסטיבל: הקרנות בכורה, תחרות בינלאומית, מפגשים עם יוצרים מקומיים, וארועים מיוחדים עבור תעשיית סרטי הילדים. יוקרנו עשרות סרטי ילדים עטורי פרסים מהארץ ומהעולם ביניהם סרטים לכל המשפחה, בכורות מיוחדות, סרטי נוער שנבחרו על-ידי האקדמיה האירופית לקולנוע, סרטים ישראליים לילדים, סרטים תיעודיים וסרטים קצרים. כן יתקיימו מפגשים עם יוצרים, תכניות אינטראקטיביות חדשות לגיל הרך ולקטנטנים, סדנאות קולנוע לכל המשפחה ועוד.
במרכז הפסטיבל, תחרות בינלאומית הכוללת 8 סרטים מצויינים, ממיטב הבציר של פסטיבלי הקולנוע בעולם. הפרס הראשון, בסך 20,000 שקל, תרומת משפחת מוזס, ע"ש מרילה מוזס ז"ל לבית וולפוביץ'.

צ'פלין – ארועים מיוחדים
הצגה: צ'רלי צ'פלין – בית החרושת לצחוק . בכורה ! מבית היוצר של ניצה שאול ו"שמיים" – ארגון, ניהול והפקה. מופע מצחיק ומרגש על חייו של צ'רלי צ'פלין, סרטיו הנפלאים, השפה המיוחדת שלו בקטעי הומור, סלפסטיק, מחול, שירה – מרקחת צ'פלינית  תוססת מבדרת ונוגעת ללב. בתפקיד צ'רלי צ'פלין – השחקן ניצן זיצר, עופר שלחין בתפקיד פאולו המלווה. כתיבה ובימוי: ניצה שאול.
מפגש: הקולנוע הייחודי של צ'ארלי צ'אפלין- יורם שפירא.
גאוניותו של צ'אפלין גורמת לכך שסרטיו נשארו רעננים מצחיקים ורלבנטיים גם בחלוף כ- 100 שנה מאז נעשו. השילוב הייחודי של דרמה וקומדיה ביצירה אחת, הסלפסטיק המתוחכם, והביקורת החברתית הנוקבת שמתחת לפני השטח – כל אלה הופכים את יצירתו של צ'אפלין לנצחית.

הפסטיבל הבין לאומי לסרטי ילדים ונוער בסינמטק תל אביב 2016-1
Eagle Huntress

תוצרת ישראל

מיומו הראשון משמש הפסטיבל בית ליוצרים ישראלים ומעודד פיתוח תסריטים והפקת סרטים לילדים ונוער; גם השנה תתקיים תחרות הפיצ'ינג לפיתוח תסריטים לסרטי ילדים באורך מלא, בשיתוף איגוד התסריטאים ובתמיכת קרן הקולנוע. השנה הורחבה מסגרת הפיצ'ינג, ובאופן ייחודי תוענק הזדמנות מקצועית נוספת לפרויקטים שלא זכו במענק להתייעץ עם נציגי תעשייה מחו"ל על המשך תהליך הכתיבה.
בעקבות ההכרה הבין-לאומית לה זכה פסטיבל תל-אביב לסרטי ילדים ונוער בשנים האחרונות, נוסד לפני שנה המיזם הבינלאומי להפקת סרטי ילדים באורך מלא. במסגרת המיזם "עושים קולנוע ישראלי לילדים" יציגו ארבעה  יוצרים את הפרויקטים שלהם, כל אחד מהם בשלב שונה של ההפקה, וכל אחד מהם עומד בפני אתגרים שונים לקראת פיתוח והפקת הסרט. הפרויקטים יוצגו בפני פאנל בין-לאומי של אנשי תעשייה מובילים מהתחום, שיחלקו את נסיונם המעשי על מנת לסייע בהוצאת  ההפקות לפועל. המיזם  בשיתוף קרן הקולנוע הישראלי.

שיפוט

לצד צוות השופטים המקצועי, בראשותה של מריון דורינג – המנהלת את האקדמיה האירופית לקולנוע כבר 20 שנה, יעמוד צוות של  ילדים-שופטים שיעניקו פרס לסרט הטוב ביותר מטעמם. השופטים הצעירים יעברו סמינר הכשרה מיוחד בסינמטק וירכשו כלים מקצועיים לשיפוט וביקורת.

הקרן לידידות

כמו בכל שנה גם הפעם יגיעו לפסטיבל אלפי ילדים מרחבי הארץ במסגרת פעילות הקיץ של קייטנות ועמותות רבות, אשר בסיוע "הקרן לידידות", יהנו מצפייה בסרטים מיוחדים מרחבי העולם והשתתפות בסדנאות קולנוע ייחודיות. כן יתקיימו מפגשים חווייתיים מאחורי הקלעים של עולם הקולנוע, ביניהם: סדנה לדיבוב בהנחיית יפה גבאי ודון לני גבאי, סדנת קולנוע ירוק בהנחיית יורם שפירא  "איך עושים סרט?" בהנחיית יוחנן  ולר ועוד.

כרטיסים

סינמטק תל אביב
מחיר רגיל לכרטיס לסרט/סדנא: 42 שקל. בקופות: 39 שקל. באתר פרוט נרחב על מבצעים והנחות ניתן למצוא באתר האינטרנט: http://www.cinema.co.il/
רכישת כרטיסים: 03-6060800 , שלוחה מס' 1

חפש אותנו ב- F – פסטיבל סרטי ילדים ונוער

 

 

 

Efifo Magazine
Fashion, Art&LifeStyle
efifo@efifo.co.il
www.fashion-israel.co.il

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק