יעל יעקב גולדמן

יעל יעקב
|

פרס מפעל חיים "קיפוד הזהב" של תיאטרוני הפרינג' בישראל לשנת 2015, יוענק לשחקנית יעל יעקב גולדמן

הפרס יוענק בארוע מיוחד של הענקת פרסי "קיפוד הזהב" שיתקיים בתיאטרון "נוצר" בבת ים בתאריך 13 בנובמבר 2015.
כלת פרס מפעל חיים: "קיפוד הזהב" לשנת 2015, היא השחקנית יעל יעקב גולדמן. על כך החליטו חברי וועדת הפרס לשנה זו: ניקו ניתאי, רינה ירושלמי, אמיר אוריין ושפרה מילשטיין.

יעל יעקב
יעל גולדמן עם ערן בוהם צילום דובי ציזיק

יעל יעקב גולדמן נשמה תאטרון עוד בטרם נולדה. הוריה ד"ר פאול ופרנצ'סקה יעקב, היו מורי התיאטרון הראשונים שלה. משחר ילדותה נחשפה לידע רב ולתרבות משובחת רבת פנים.יעל גדלה בכפר הנוער מאיר שפיה והשתתפה בחוג הדרמטי של הוריה.  למדה ב- Central school of speech & Drama  בלונדון. שיחקה ב"הבימה" כדסדמונה ב"אותלו", הבת ב"אי הבנה" של קאמי ועוד.
בתיאטרון הקאמרי הופיעה "בוא יבוא המלאך" מאת משה בן שאול ב"הן לא תקחהו עמך" וב"השפעת קרני הגמא על ציפורני החתול".
יעל יעקב גולדמן הופיעה בהצגות רבות נוספות אבל מי שהחלה דרכה על הבמה הממלכתית "הבימה", לצד ענקי התיאטרון העברי, חנה רובינא, אהרן מסקין, שמעון פינקל ורפאל קלצ'קין, מצאה את ייעודה האמנותי, בתיאטרון האלטרנטיבי, ביצירות שיש בהן העזה אמנותית ו/או מגמה חינוכית.
במשך 25 שנים היא פעלה יחד עם ראובן דיין, זכרו לברכה ויוסי סגל יבדל לחיים ארוכים, במסגרת "הבימה הקטנה" שהביאה את התיאטרון לבתי ספר.
לפני 25 שנה היא הצטרפה לתיאטרון הסמטה, שם שיחקה במחזה "עצמאות", מלחמת טרויה לא תקום", "המלך שרירשון" ועוד.

יעל יעקב
יעל יעקב צילום: של דובי צ'יזיק

יעל יעקב היא שחקנית אנסמבל תיאטרון "קרוב" מאז הקמתו, והשתתפה בו בעשרות הצגות. עתה היא בחזרות לתפקיד חדש בתאטרון במחזה :"אי הבנה" מאת אלבר קאמי. יעל שהחלה דרכה במחזה זה בתיאטרון "הבימה", בתפקיד הבת מריה, משחקת עתה בתפקיד האם. תפקיד שאז גילמה אותו חנה רובינא.

בנימוקיהם קבעו השופטים: "…יעל יעקב מהווה דוגמא לנאבקים על המשכיותו של הפרינג' הישראלי. היא מהווה דוגמא ליוצרים המבקשים דרכי ביטוי עצמאיות, אינם נכנעים, אינם מרימים ידיים ושואפים ליצירה חופשית. דרכה של יעל יעקב גולדמן היא שיעור חשוב ומופת ליוצרים. היא קודם כל אשת מקצוע וירטואוזית. יש בה התמדה ללא פשרות והתמסרות מלאה ליעודה כשחקנית שאינה רק בעלת מקצוע מעולה, אלא גם, ובעיקר, יוצרת חברתית השואפת לתיקון באמצעות היצירה. היא מביאה אל הבמה יושרה אישית, תרבות של עידון מרתק ועדינות מבע, בצד היכולת להציג את הפנים המחוספסות של החיים. יעל יעקב ניחנה בנפש יוצרת שיש בה יופי פנימי קורן ותמימות כובשת לב. מעל לכל אלו היא מאותן יחידות סגולה שהפגיעות שלהן היא הכוח הבימתי הבלתי ניתן לערעור שלהן. כי הפגיעות הבימתית היא החומר שממנו עשויים כוכבים אותנטיים." 

טקס חלוקת פרסי "קיפוד הזהב" יתקיים ביום שישי 13.11.2015 בשעה 12:00 בתיאטרון נוצר בבת-ים.

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק