ירין שחף. ״בנים בליפסטיק״

בנים בליפסטיק. איפור: ירין שחף, צילומים: הילה אלקיים, אבבי משולם
|

בתחילת יולי יגיע לארץ בהזמנת חברת 'ירין שחף', הדוגמן והשחקן הגרמני, ולנטין בראון לצילומי מגזין תחזיות היופי של ירין שחף לשנים 2020/21

 

בנים בליפסטיק, איפור: ירין שחף, צילום: הילה אלקיים
בנים בליפסטיק. איפור: ירין שחף, צילום: הילה אלקיים

האם הבחירה בו מסמלת את הגבר החדש, הנע על התפר שבין גברי לבין נשי? איך זה, שחברות איפור החלו למכור בישראל ערכות איפור לגברים? כיצד הפכו בלוגרים גברים למסקרי איפור? ואיך זה פתאום, שלמוצרי איפור נשיים יש פרזנטורים גבריים?

 

Yarin Shahaf - ירין שחף, ירין שחף, בית ספר למקצועות האיפור

מאת: ירין שחף, מיוחד ל-Efifo

 

ולנטין בראון נבחר להצטלם למגזין הטרנדים החדש שלי בשל התאמתו לרוח התחזית – הוא מסמל את הגבר החדש, המעודן יותר, הנע על התפר שבין גברי לבין נשי. כל זה תואם את המגמה אותה אני צופה, שהינה הרחבת אלמנט היוניסקס, עד כדי הפרדת מחלקות הנשים/גברים בחנויות האופנה, ביטול הפרדת חדרי שירותים ועוד. זאת החופשיות שלו. יש לו את היכולת להתחבר לנושאים העיקריים של מגזין הטרנדים החדש, העוסק בשקיפות, אנטי מגדריות ועירום.

 

ולנטין בראון. יככב במגזין תחזיות הטרנדים של ירין שחף לשנת 2019 צילום: aubergine.diaries pic by @nirslakman
ולנטין בראון. יככב במגזין תחזיות הטרנדים של ירין שחף לשנת 2019. aubergine.diaries pic by @nirslakman. צילום: ניר סלקמן
ולנטין בראון. aubergine.diaries pic by @manelortega for @manolozine
ולנטין בראון.aubergine.diaries pic by @nirslakman. צילום: ניר סלקמן

 

ליפסטיק על המסלול

הרבה שפתיים אדומות נצפו בשבוע שעבר בשבוע האופנה האירופאי לקראת החורף, אך לא רק על פניהן של הדוגמניות. הדוגמנים בתצוגה נהנו גם הם מדקת ליפסטיק על המסלול. מגמת הציפורניים הגבריות העטופות לק עלתה שלב, והמאפרים צבעו את שפתיי הבנים בליפסטיק כהה, כאילו זה עתה לגמו כוס יין אדום.

יצאנו לרקוד: איפור ירין שחף, צילום הילה אלקיים
יצאנו לרקוד. איפור: ירין שחף, צילום: הילה אלקיים

 

הופה, הופה, פה זה לא אירופה

אחד מכל עשרה גברים בבריטניה מתאפר. ככה, לפחות, עולה מתוך סקר שבו נשאלו 1800 משתתפים על הרגלי הטיפוח שלהם. סדרות איפור לגברים הושקו לראשונה בממלכה כבר לפני עשור, בשנת 2008, מאז המגמה בעלייה. על פי הסקרים למשל, סקר שערך לאחרונה אתר מכירות עולמי מסתבר, שמרבית המתאפרים משתמשים בקונסילר. המוצר המוביל אחריו הוא שפתון שקוף למראה שפתיים אחיד, בריא וחלק. אחריו באים הברונז'רים, שיוצרים מראה גברי שזוף.

יצאת גבר. איפור: ירין שחף. צילום: הילה אלקיים
יצאת גבר. איפור: ירין שחף. צילום: הילה אלקיים

 

ומה בישראל?

https://youtu.be/mgMIEzelZjo

 

ישנם לא מעט חתנים, שהכלות שלהן כמובן מתאפרות ביום חתונתם, הם אלה שבחיי היום יום שלהם לא רוצים לשמוע את המילה איפור, אבל ביום החתונה הם בהחלט מוכנים לשבת בכדי שיאפרו אותם. הרבה גברים שמבקשים לצלם את עצמם באתרי הכרויות מתאפרים קודם שהם מעלים את תמונתם. גם אנשי הייטק רבים מתאפרים. כבר שנים, שאני מלמד פוליטיקאים ישראלים להתאפר (הם מסתובבים קבוע עם ערכת איפור לפני צילומים). ראש המשלה עצמו מחזיק מאפר.

אלמנט היוניסקס מתרחב. איפור: ירין שחף. צילום: הילה אלקיים
אלמנט היוניסקס מתרחב. איפור: ירין שחף. צילום: הילה אלקיים

 

שוויון מגדרי – הרשת גועשת

מקומם של בנים בעולם הביוטי הופך נדיר פחות ופחות, בעיקר בזכות בלוגרי האיפור, אושיות האינסטגרם והפרזנטורים הגבריים של מותגי יוניסקס.
הרשת הפכה לחממה של גברים, שאינם חוששים לאמץ את התחביב הנשי. הם מתפרנסים מסיקור מוצרים, מנסים על עצמם ומעלים לרשת. פרזנטורים גברים למוצרי איפור נשיים הם הדבר הכי חם באופנה.

שמתי לי פודרה. איפור: ירין שחף, צילום: הילה אלקיים
שמתי לי פודרה. איפור: ירין שחף, צילום: הילה אלקיים

 

ומה עם הסטרייט הסולידי?

הגבר הסולידי הישראלי כבר לא חושש לתדמיתו, הרצון לטשטש פגמים, להבליט עצמות לחיים, ולשפר מראה של שפתיים יבשות וסדוקות גובר על כל שיקול מאצ'ואיסטי. הראייה לכך הן ערכות האיפור לגברים, שנמכרות בישראל באריזה שחורה וקשוחה. אף חברה מסחרית לא הייתה מציעה למכירה מוצרים לגברים במקום שאין בו ביקוש. המותגים רבים פונים בעדינות לגזרת הגברים והכוונה לא בהכרח לאלה המתחברים לצד הנשי שבהם. גם הסטרייטים שבסטרייטים לא נרתעים מלהשתמש במוצרים, שמעניקים מראה טבעי לשדרוג הפנים.

 

את מוצרי האיפור ניתן לרכוש באתר האונליין: https://store.yarin-shahaf.co.il/

 

ירין שחף, בת ספר למקצועות האיפור, צילום אבי משולם, חדשות אופנה 2018, מגזין אופנה, כתבות אופנה 2018, מגזין אופנה ועיצוב, מגזין אופנה אונליין, מגזיני אופנה ישראלים, מגזין אופנה 2018, עיתון אופנה 2018, סטייל, Fashion, Fashion Magazine, Efifo, Fashion Articles, Fashion Magazine, Fashion News, מגזין אופנה ישראלי, אקדמיה -

Yarin Shahaf – ירין שחף

ירין שחף, מבכירי המאפרים בישראל, מנהל בית הספר למקצועות האיפור, הסטיילינג והתסרוקות. מלמד ומרצה גם בברלין ובשטוקהולם. עוסק בתחזיות טרנדים של אופנה ויופי.

ירין שחף נולד בת"א בשנת 1962 נשוי ואב ל-2. אהבתו אל התחום, נרקמה בשלב מוקדם בחייו. בהיותו נער נסע לטיול באיטליה וגילה שם עולם שלם ומרתק של איפור מקצועי. הכל החל תוך כדי נסיעה ברכבת מרומא לפירנצה, כאשר פגש במאפר ומאפרת, והשיחה הכובשת עימם מילאה אותו בהתלהבות. אותה התלהבות מלווה אותו עד היום בכל צעדיו בצמרת עולם האיפור.
במסגרת עבודתו העביר ירין שחף הרצאות רבות, בהן גילה את כשרון ההוראה שלו בכלל ובתחום איפור מקצועי בפרט. מכאן נסללה הדרך בטבעיות לקריירה מקצועית ייחודית. בשנת 1986 הקים ירין שחף את בית הספר לאיפור. עיסוקו העיקרי הוא הכשרת מאפרות ומאפרים מקצועיים בתחומי האיפור השונים: איפור יופי, כלות, צילומים, טלוויזיה, איפור אומנותי, קולנוע ותיאטרון.
מאז, עבד באין ספור הפקות אופנה וקליפים, איפר לשערים של מגזינים נחשבים בארץ ובחו"ל, עבד באיפור לפרסומות של חברות גדולות, והינו מאפרם האישי של דוגמניות, שחקנים וזמרים רבים. ירין שחף מעמיד לרשות תלמידיו את הידע הרב והניסיון שצבר וכן את קשריו הענפים בתעשיית הקולנוע, התיאטרון והאופנה בארץ.
כמו כן, ירין שחף עוסק בהדמיית פצועים לקורסי טראומה של הפקולטה לרפואה באוניברסיטת ב"ש, ומשמש כמאפר ראשי של חיל רפואה בצה"ל.
ירין שחף רשום בשלוש סוכנויות מאפרים יוקרתיות באירופה, דרכן הוא נוסע מדי חודש אוקטובר למילאנו ופריז כדי לאפר בתצוגות הקיץ של ה-Prete a Porter, ומדי חודש מרץ לתצוגות החורף.
ירין שחף משמש מאפר בתצוגות ה-Haute Couture (אופנת עילית) המתקיימות בפריז בחודשים יולי (אופנת חורף) וינואר (אופנת קיץ). בנוסף, הוא מלמד מספר פעמים בשנה בשוודיה בביה"ס Make-up institute Stockholm.
כבר משנת 2014 עוסק ירין שחף, יחד עם טרנדולוגים אחרים בעולם, בחיזוי העתיד ובניסיון "לקרוא" מגמת בעולמות היופי, טרם התרחשותן. בחודש יולי 2016 השיק ירין שחף, בישראל ובאירופה את מגזין תחזיות היופי לשנים 2017/18.
בשנת 2015, השיק את מתחם האיפור המפואר ביותר בארץ: בנין חדש בן 5 קומות ברחוב בית הלל 10 בתל אביב. בית הספר נמצא במרחק הליכה מתחנת רכבת השלום ומתחם עזריאלי. בית הספר כולל כיתות איפור מרווחות ומצוידות, אולפני צילום וטלוויזיה, ספריה, חדרי השראות, חנות איפור, גלריה לאומנות, קפיטריה ועוד.

 

לוגו ירין שחף, בית ספר למקצועות האיפור - 1

האתר של ירין שחף – בית הספר הגבוה למקצועות היופי: https://www.yarin-shahaf.co.il/
האינסטגרם של ירין שחף בית הספר הגבוה למקצועות היופי yarin_shahaf
כתובת ירין שחף – בית הספר הגבוה למקצועות היופי: 
רחוב בית הילל 10, תל אביב.

 

Efifoמגזין אופנה ישראלי

פורסם בקטגוריות איפור, ירין שחף
תגובות פייסבוק