"יש מישהו בבית"

יש מישהו בבית
|

תערוכת בכורה לאמירה אמיתי ונאוה פורת, בוגרות התכנית ללימודי אוצרות של מכללת סמינר הקיבוצים: "יש מישהו בבית". בתערוכה יוצגו עבודות חדשות של האמנים: דניאל לנדאו, נורית ירדן, עפרה לפיד ועוד

ביום חמישי הקרוב, 7.1.2016, בשעה 19:30, תיפתח תערוכה חדשה בשם "יש מישהו בבית" אשר אותה אוצרות בוגרות התכנית ללימודי אוצרות של מכללת סמינר הקיבוצים, אמירה אמיתי ונאוה פורת. התערוכה תוצג בבית מוזה, בית אמני רעננה. שיח גלריה במעמד האמנים המציגים יתקיים ביום שלישי, 12.1.16, בשעה 19:30.

יש מישהו בבית-1
משה אלון

"יש מישהו בבית" עוסקת בסוגיית החלל הביתי ובאפשרות של העדר או הימצאות דמות אנושית בתוכו ומציגה עבודות חדשות של אמנים ישראלים מוערכים: משה אלון, ביאנקה אשל-גרשוני, איילת גד, דורית גודארד, אוסי ילון, נורית ירדן, דניאל לנדאו, עפרה לפיד, אפרת מישורי, ורד נחמני ויעקב צדיקוב.

יש מישהו בבית-3
דורית גודארד

התערוכה מציגה דימויים של בתים, דרך שתי נקודות מבט. במבט מבחוץ, מוצגים בתים אשר זה עתה התרוקנו מדיירים- או ספק עומדים בפני אכלוס: מבני קבע הרוסים, חלקם שרופים, נטושים או מרוססים בגרפיטי; בית בקיבוץ; כמו גם פתרונות חלופיים ל"בית", כשמיכות של פליטים, המונחות למשמרת בין ענפי העצים ללא אמצעי זיהוי אישיים.

במבט מבפנים, התערוכה מתמקדת בפנים הבית ובחללים נוספים, כגון משאיות מובילי תכולת בתים. חפצים ככלי מיטה מקומטים, כריות יצוקות בטון, כיסא בודד וחדר שינה מחופה אבן, כל אלה נושאים את זיכרון בעליהם. העבודות המוצגות מנסות לבחון תחושות של אינטימיות ובטחון או לחילופין, ניכור ומחנק.

יש מישהו בבית-2
ורד נחמיני

התערוכה מוצגת במבנה ישן של בית פרטי, אשר שימש כבית מגורים ועבר בהמשך תהפוכות רבות. כעת, הבית הפך לגלריה לאמנות והינו משכנו של ארגון אמני רעננה, אשר מארח את התערוכה. גלגוליו השונים של הבית מתכתבים אף הם עם נושא התערוכה.

התכנית לאוצרות של מכללת סמינר הקיבוצים במתכונתה החדשה מכשירה את דור האוצרים הישראלי החדש ומשחררת אל עולם האמנות הישראלי את בוגרי המחזור הראשון שלה. עד כה, הציגו חמישה בוגרים תערוכות בחללי אמנות ברחבי הארץ בשיתוף פעולה עם אמנים ישראלים בולטים.

 

בית מוזה, רחוב תל חי 3, רעננה. 7-17.1.2016.
שעות פתיחה: ב' ו-ד': 16.00-19.00, ו': 10.00-14.00,
שבת: 10.00-14.00, 16.00-20.00. הכניסה חופשית.

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק