כלים שלובים. מיכה אולמן

מגזין אמנות. ״כלים שלובים״. מיכה אולמן-1
|

מגזין אמנות

תערוכת יחיד חדשה למיכה אולמן בה מוצגות עבודות חדשות של האמן והן עומדות באופן זה או אחר בסימן מים

פתיחה חגיגית: 24.11.2016 בשעה 19:00

מגזין אמנות. ״כלים שלובים״. מיכה אולמן-2
מגזין אמנות. ״כלים שלובים״. מיכה אולמן. צילום: אבי אמסלם

מתוך מאמר של יגאל צלמונה: ״אחת העבודות החדשות המוצגות בתערוכה ב"גבעון", "כלים שלובים", מורכבת מקבוצת מכלים דמויי צלחות וכוסות; הם מכילים מים ומחוברים ביניהם בתעלות. המערכת הזאת מדמה שולחן אוכל: עולם קטן של פעולות אנושיות, יומיומיות ופשוטות. אבל שולחן סעודה הוא גם שדה של זיקות רוחניות ורגשיות בין בני הבית שהמים כאן הם היסוד המאחד ביניהם;. אפשר גם ליצוק במערכת המים שלובת הכלים הזאת שיצר אולמן משמעות אתית פוליטית-חברתית מבחינת חשיבות הערבות הדדית שבלעדיה כל התקדמות היא בלתי אפשרית.
עבודת פיסול אחרת של מיכה אולמן, "דו-משפחתי", המוצגת בתערוכה ב"גבעון" מבוססת על דימוי אסלת בית השימוש אפשר לתאר אותה כהצבה של דימויי שתי אסלות תאומות משני צדי קיר; אסלה אל גב רעותה, עוד מערכת מים מבוססת על חוק הכלים השלובים.
חטיבת עבודות שנייה המוצגת בתערוכה ב"גבעון" מורכבת מסדרת רישומים על נייר שיסוד המים מכונן בתהליך התקנתם. הרישומים האלה פורשים בפני המתבונן עולם צורות הזוי, מסתורי וחידתי.

מגזין אמנות. ״כלים שלובים״. מיכה אולמן-3
מגזין אמנות. ״כלים שלובים״. מיכה אולמן. צילום: אבי אמסלם

דיאלוג הוא כמו תמיד אצל מיכה אולמן רכיב בלתי נפרד של יצירתו והגותו. אחד מסימני הייחוד ביצירתו הוא החיבור שהיא עושה בין מערכות נפרדות של זמן ומרחב. כל אחת מעבודותיו מעוגנת בזמן הארוך מאוד של התופעות הטבעיות, האסטרונומיות והפיזיקליות, אך באותה עת עוסקת במשך הביניים של האתיקה והערכים האנושיים – וגם בזמן הקצר מאוד והמידי של האירועים ההיסטוריים והפוליטיקה. כך הופכים המרחבים העצומים, היקומיים, לחלק מתכניה, בצד המרחב הצר של הבית והמשפחה, הגוף והנפש הפרטית. כל הטווחים השונים הללו מתכנסים ונקבצים בכל אחד מן האובייקטים האמנותיים שאולמן יוצר ומפלשים אותם לאפשרויות פרשנות רבות״.
גלריה גבעון לאמנות
רחוב גורדון 35, תל אביב
שעות פתיחה : ב'-ה', 11:00-18:00, שישי ושבת, 11:00-14:00

Givon Art Gallery
Gordon 35, Tel Aviv
Opening hours: Monday-Thursday: 11:00-18:00
Friday and Saturday: 11:00-14:00

פורסם בקטגוריה אופנה
תגובות פייסבוק