Alone

ALONE_ChrisWeatherman-1
|

Alone: כשהישרדות פוגשת את מחוברים
'לבד' (Alone). סדרה חדשה המגדירה מחדש את כל חוקי ז'אנר הריאליטי. בכורה עולמית במקביל בכל ערוצי ההיסטוריה בעולם

Alone

ALONE_ChrisWeatherman-3
הישרדות למתקדמים. 'לבד'. צילום: יח"צ

זהו ניסוי ההישרדות הנועז שבוצע אי-פעם. עשרה גברים נכנסים אל ערבות הפרא של צפון-אמריקה, כל מה שהם נושאים עימם הוא תכולתו של תיק-גב קטן. הם שוהים בשטח לבדם, מופרדים זה מזה – בתנאי שטח קשים מנשוא באזור פראי ומיוער באי ונקובר שבקנדה, מנסים להשלים משימה אחת: להישאר בחיים למשך פרק הזמן הארוך ביותר שהם יכולים  – כשהם מתעדים בעצמם לאורך כל הדרך את החוויה שהם עוברים, במצלמות אותן הן נושאים. ללא שום צוות צילום חיצוני, התערבות הפקתית או מניפולציה עריכתית. לצורך כך, הגברים הללו יצודו, יבנו מחסות ארעיים, ויניסו טורפים מסוכנים – מדובים שחורים, דרך זאבים ועד לקוגרים. בנוסף לכך, המתחרים יעמדו בפני תנאי בידוד ולחצים פסיכולוגיים קיצוניים במיוחד, בעודם צוללים אל הלא-הנודע זהו המבחן האולטימטיבי של רצון האדם לשרוד – כשהגבר שיצליח לשרוד אחרון – יזכה בפרס כספי של חצי מיליון דולר.
כל משתתף יצטרך להתקיים ולשרוד אך ורק על המשאבים שהטבע בסביבתו הקרובה מספק לו – ללא שום עזרה חיצונית וללא אינטראקציה עם המשתתפים האחרים. כאשר משתתף מסויים יחוש שהגיע לקצה גבול יכולתו הפיזית או המנטלית, תהיה לו האפשרות לפרוש, ולחזור חזרה לביתו ולמשפחתו. מבדקים רפואיים ופסיכולוגיים ייערכו בפרקי זמן קבועים למשתתפים, על-מנת לקבוע האם אכן כשירים להמשיך במשימתם.

ALONE_ChrisWeatherman-4
ללא מניפלציות של הפקה. 'לבד'. צילום: יח"צ

מה שמבדל את "לבד" משאר סדרות ז'אנר ההישרדות למיניהם, היא העובדה שכשמה כן היא – כל משתתף נמצא בשטח לבד לחלוטין, ללא צוות צילום, במאי, מפיק, מאפר או תאורן. כך שגם אין כאן שום התערבות הפקתית – רק גבר אחד, שנמצא לבד בשטח.
עשרת המשתתפים בסדרה, המצויידים בכישורי הישרדות יוצאי-דופן, סירבו כולם בעבר להשתתף בתכניות ההישרדות למיניהן, בדיוק מסיבה זו – כולם סולדים מהגימיקים השטחיים, המשימות, האתגרים המגוחכים והמניפולציה של צוותי ההפקה והעריכה שפושים בז'אנר ומתערבים בחוויה הטהורה של אדם בטבע.
כבר בפרק הראשון, המשתתפים מעידים כי החוויה שהם עוברים לחלוטין אינה מה שציפו – כלומר, הם לא באמת האמינו שאכן הם ייעזבו לנפשם לגמרי, רק הם והטבע שסביבם. לב-לבה המצמרר של הסדרה הוא מאמץ ההישרדות בתנאי טבע קשים, בבדידות מוחלטת.
כפי שמשתתף אחד מעיד בתחילת הדרך, כישורי ההישרדות של המשתתפים שנועדו במקור לסייע להם להיחלץ ממצבים מסוכנים הטבע מהר ככל הניתן, משמשים כאן למטרה הפוכה לחלוטין – להישאר בטבע הפראי כמה שיותר זמן, תוך שמירה על חייהם – ושפיותם.

ALONE_ChrisWeatherman-2
חצי מיליון דולר בייבי. 'לבד'. צילום: יח"צ

"לבד" – מאחורי הקלעים

כל אחד מעשרת המשתתפים בסדרה נבחר לאחר הליך מיון קפדני, במהלכו  נבחנו היכולות המיוחדות שלהם לשרוד בטבע הפראי, זאת לצד מבדקים רפואיים ומבחנים פסיכולוגיים, ואפילו אימון בשימוש במצלמה בה הם משתמשים לתעד את תלאותיהם.
המשתתפים מגיעים עם רקע שונה במיומנויות השונות של הישרדות בטבע – כמו ציד, דיג, והצבת מלכודות. לאחר עשרה ימי אוריינטציה, בהם הם עוברים קורס מזורז בתפעול המצלמה וכיצד לספר סיפור באמצעותה, המשתתפים נשלחים לבדם לערבות הפרא. פעם בשבוע מגיע צוות הפקה לשטח, על-מנת לקחת מכל משתתף את חומרי הגלם שצילם במהלך השבוע שחלף, ולהחליף את הסוללות במצלמה. חומרי הגלם המצולמים עוברים תהליך עריכה אינטנסיבי, כשהסיפור של משתתף מובא בנפרד ולפי סדר הזמנים הכרונולוגי של האירועים.

https://youtu.be/GwXqJzZW17I


"לבד". ימי ראשון ב-22:10, החל מה-21 ביוני. סדרה חדשה בכורה בערוץ ההיסטוריה
שידורים נוספים: שני ב-18:00, חמישי ב-23:00, שישי ב-13:50 ו-21:20, שבת ב-12:10 ו-16:20, וראשון ב-21

Alone

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק