"לשוב למקום, זה, כמו למות

בית הנסן, עידו גוברין-5
|

בית הנסן – מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה: תערוכה חדשה לאמן עידו גוברין: "לשוב למקום, זה, כמו למות"

אוצרת: עדיה פורת
פתיחה: חמישי, 7/1/2016, 19:00

בית הנסן, עידו גוברין
Ido Govrin – Quiet Whispers In The Hallway – Mixed Media, 2013 x

בית הנסן – מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה גאה מציג תערוכת יחיד חדשה לאמן המצליח עידו גוברין. בתערוכה יוצגו מיצבים במדיה מעורבת (סאונד מיצב והדפס) אשר נוצרו בשלוש השנים האחרונות בטורונטו, קנדה, בה האמן חי ופעיל. הריחוק הגאוגרפי והרוחני מירושלים עיר הולדתו של גוברין עומד במרכז התערוכה, אך לא כמקרה פרטי, אלא כהתבוננות עקרונית במושגי הריחוק, הגלות והחזרה.

בית הנסן, עידו גוברין-2
Ido Govrin – The Aspect of Composition that can Properly be Discussed – Mixed Media, 2014 x

עידו גוברין הוא אמן בין תחומי, מלחין ומרצה לאמנות ותרבות חזותית החי ופועל בקנדה. עבודותיו הוצגו בתערוכות רבות בגלריות לאמנות עכשווית בקנדה וארה״ב (מרכז קופלר לאמנות, גלריה רד-הד, אינטרמדיה) ובמוזיאונים רבים בארץ: מוזיאון תל-אביב, מוזיאון פתח תקווה, מוזיאון חיפה, מוזיאון בת ים, המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית בחולון ועוד.

בית הנסן, עידו גוברין-3
Ido Govrin – Vaalbara (detail1) – Mixed Media, 2014 x

ההגירה לסביבה שונה הציפה בעבודותיו של גוברין עיסוק במושגים כשיבה, מקום, וירושה תרבותית. נדמה כי עבודותיו של גוברין מבקשות לייצר שפה חזותית העוסקת בטקסט, בשפה העברית, בעזרת בניה של קולג'ים ומייצבים בחומרים משתנים, בצבעי מונו-כרום המזכירים זיכרונות, שאריות, מפות ועתיקות. החומרים שגוברין משתמש בהם מספרים על חוויות של גלות, מרחק, שיבה וגעגוע. הקולות הפיזיים הבוקעים מחלל התצוגה מתאחדים לקול זעקה. המתח השרוי במייצבים עומד על הפער בין ריחוק וקרבה, סאונד וחומר, פרגמנט ושלם. בתערוכותיו הקודמות יצר גוברין סדרות שעסקו במסעות פיזיים ומנטלים אחר סיפורים היסטוריים ביוגרפים השזורים במשפחתו. עבודותיו מהוות תמיד ראייה/ הוכחה למסלול ולדרך שמסמנת מעברים בין העולם המנטלי לגאוגרפי האישי של האמן.

בית הנסן, עידו גוברין-4
Ido Govrin – Quiet Whispers In The Hallway (detail) – Mixed Media, 2013 x

עבודותיו, העוברות בין שדות סאונד ודימוי ויזואלי, קוראות להקשיב דרכן למרחבים של עולמות תודעתיים ומנטלים.
נוסטלגיה ושאלות של שיבה אל העבר או אל מקום נחשף הן בלב עבודתו של גוברין. שאלות על הפער בין מקום שננטש לבין המקום ההווה מעלות כאב ותהייה.
חלל התערוכה נצבע בצבעי צהוב-חום ומזכיר מראה עתיק, תצלום ישן או מערה שנחשפה בחפירה ארכאולוגית. צלילים מתכתיים עולים מן העבודות (או שמא מן הקירות או מהרצפה), אניגמטיים כמו שפת חיות, קוראים לצופה להתקרב ולפצח את ההקשרים בין הפרגמנטים השונים המתאחדים למיצבים אלו.
אירועי התערוכה:
7/1/2016, יום ה, 19:00 פתיחת תערוכה
8/1/2016 יום ו 13:00-  שיח גלריה עם האמן עידו גוברין והאוצרת עדיה פורת.
10/2/16 יום ד', 20:30 – "הופעת תיאוריה", Theory Performance בחלל התערוכה, בהשתתפות האמן עם האנסמבל "מוסיקה נובה".

"מוסיקה נובה" הוא אנסמבל ישראלי למוזיקה אקספרימנטלית ועכשווית מישראל ומהעולם. האנסמבל מתפקד כקולקטיב, המורכב ממוזיקאים ואמני סאונד, הפועלים יחד כמבצעים וכיוצרים להעשרת הדיאלוג בין עולם המוזיקה, לבין אמנויות חזותיות . ״הופעות התיאוריה״ של גוברין תעסוק במושגי ריחוק גלות וחזרה, לא בפורמט של הרצאה פרונטלית אלא במעיין פרפורמנס שבמהלכו יועברו הרעיונות על ידי סאונד וידאו ודיבור.

סגירה:  2016 /20/2
התערוכה תתקיים בבית הנסן- מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה
גדליהו אלון 14, טלביה,  ירושלים.
טל': 02-5793702 דוא"ל info@hansen.co.il
שעות פתיחה:  שעות פעילות: 10:00-18:00, ו' 10:00-14:00.

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק