מאיה קיי: "אף פעם לא קיבלתי תגובות רעות"

מאיה קיי-צילום
|

מאיה קיי (מאיה קרברושיץ) הפנים של עדיקא, החלה לדגמן מאז הייתה בת 11, בתפקידה הקודם הייתה חולבת פרות. היום היא הדבר החם הבא עם חשבון אינסטגרם פעיל ביותר ואמביציה להצלחה. ראיון

בשנים האחרונות הפכה מאיה קרברושיץ, או בשמה באינסטגרם (מעל 190 אלף עוקבים) – מאיה קיי, לפנים של המותג Adika. מאיה, היום חיילת, התחילה לדגמן כבר בגיל 11, ומאז שום דבר לא עוצר אותה – גם לא לקום לפנות בוקר לחליבת פרות ולאיסוף ביצים, בתקופה בה למדה בפנימייה. 

עם רזומה כמו שלה – פרזנטורית, דוגמנית בינלאומית וכוכבת רשת, לא פלא שהיא סומנה כדבר החם הבא! עם טייטל כזה, מתבקש היה שאראיין אותה בדרך להצלחה.

בשנים האחרונות את מאוד מזוהה עם עדיקה . עד כמה שיתוף הפעולה איתם עזר לחשיפה שלך?
"הקריירה המקצועית שלי התחילה במקביל לשיתוף הפעולה עם עדיקה. אני עובדת עם עדיקה כבר שלוש וחצי שנים כשמתוכם שנה וחצי משמשת כפרזנטורית יחידה. התחלתי בגיל מאוד צעיר, ואני לגמרי חושבת שלעדיקה חלק נכבד בחשיפה שלי ובעיצוב של מי שאני היום הן בתחום המקצועי כדוגמנית מול מצלמה והן מבחינת ההסתכלות שלי על אופנה."

מאיה קיי-אופנה
מאיה קיי. צילום: אינסטגרם

עד כמה האינסטגרם והחשיפה בו תרמו לקריירה שלך? בלי האינסטגרם, היית מצליחה לדעתך באותה המידה?
"אני לא יודעת ולעולם לא אדע איך החיים הפרטיים והמקצועיים גם יחד היו נראים ללא האינסטגרם. נכנסתי לעולם הזה כשהייתי ילדה בת 11. צמחתי מתוך האינסטגרם. בהתחלה המון מאפרים/ות  פנו אלי דרך הרשת וביקשו לאפר אותי, ותוך זמן קצר הפכתי לפנים מוכרות בקרב אנשי המקצוע שכללו מאפרים, מעצבי שיער, צלמים וכו׳. האינסטגרם נתן לכל אחד מאיתנו פלטפורמה לביטוי עצמי, ואני בטוחה שיש לו מרכיב מרכזי בחשיפה ובהצלחה שלי."

"ארון הבגדים שלי מאוד מגוון. לא אשקר, יש לי מותגים בארון. אני אוהבת בגדים זולים וגם יקרים. בחו״ל אני מסתובבת גם בחנויות וינטאג׳ ומחפשת דברים מיוחדי"

מחליבת פרות בפנימייה לבירות עולם האופנה – מעבר דיי חד. חשבת לפני כמה שנים שזה מה שיהיה?
"לגמרי לא. לא הספקתי כ״כ לחשוב על העתיד שלי בתחום מכיוון שהדברים התפתחו במהירות רבה. תוך כדי השהות שלי בפנימייה כבר יצאתי פעם בשבוע או יותר לעבוד ולהצטלם. אפשר לומר שחצי מהשבוע הייתי ילדת פנימייה רגילה שקמה בבוקר לעבוד ברפת או בלול עם טישירט ובלאנסטון ובימים אחרים נמצאת בעולם זוהר ושונה לחלוטין. אהבתי את שני העולמות שלי. הייתי מאוד מחוברת לפנימייה ולאנשים שם, לצוות המדריכים וגם לחברים. היינו כמו משפחה וזה היה כיף. עולם האופנה משך אותי מאז שהייתי ילדה קטנה ולכן מאוד נהניתי להיכנס אליו. בגיל 16 כבר התחלתי להצטלם גם בחו״ל וזה היה מאתגר מאוד לשלב בין הלימודים/בגרויות לבין הצילומים בחו״ל. זה יהיה קצת מוזר להגיד, אבל בזכות מגפת הקורונה שהתפרצה בכל העולם היה לי פסק זמן ארוך שבו לא טסתי ויכולתי לתת פוש אחרון בלימודים, ותודות לזה יש לי תעודת בגרות מלאה עם 5 יחידות בקולנוע שזה גם תחום שאני מאוד אוהבת ומתכוונת להיכנס אליו בהמשך."

מאיה קיי-אופנה-ישראלית
מאיה קיי. צילום: אינסטגרם

"כן. בגיל ההתבגרות כבר היו לי גבות עבות ובשלב מסוים סירקתי אותן כלפי מעלה עוד לפני שזה נהייה כ״כ טרנדי. יש לי תמונות כבר לפני 5 שנים עם אותן גבות"

את נתקלת בהרבה תגובות שקשורות לתמונות חשופות שלך, או שהפוסט של מאיה ורטהיימר היה חריג?
"למען האמת אף פעם לא קיבלתי תגובות רעות. המקרה הזה היה די חריג והבנתי שהטענות הן לא כלפיי אלא כלפי המסר. חברת האופנה שאני מייצגת מביאה לארץ את כל הטרנדים הכי עכשוויים ולוהטים שיש בעולם. זה לא נכון לומר שקהל היעד שלנו הן ילדות בנות 10 וגם לא 12. לקהל הזה יש לחברה ליין שמתאים לגיל הזה. אף אחד לא יכול לשנות את מה שעולם האופנה מכתיב. נכון, בגדי הים חשופים אך לא יותר חשופים ממה שהיו אי פעם בעבר. זה בגד ים ולא חליפת צלילה. יש בחברה מגוון גדול של בגדים, חלקם חשופים יותר או פחות, וכמו כן מגוון של מידות. אני יודעת שמאוד משתדלים לתת מקום ומענה לכל הבנות. רק צריך לזכור שבסופו של יום מדובר בעסק ולא במוסד חינוכי. חינוך עושים בבית. ההורים שלי תומכים במה שאני עושה ואמא שלי מלווה אותי לאורך כל הדרך. התמונות המדוברות מקרינות בעיני חוזק ועוצמה נשית ואני מתה על זה. כנראה שאצטרך ללמוד גם לקרוא ביקורת פחות מפרגנת אבל אשאר תמיד נאמנה לעצמי. לא אעביר ביקורת על איך בנות מצטלמות חשוף ולמחרת אצטלם ככה בעצמי."

מאיה-קיי
מאיה קיי. צילום: אינסטגרם

"אף אחד לא יכול לשנות את מה שעולם האופנה מכתיב. נכון, בגדי הים חשופים אך לא יותר חשופים ממה שהיו אי פעם בעבר. זה בגד ים ולא חליפת צלילה"

דובר הרבה על הגבות המלאות והמעוצבות שלך. הרבה נערות כבר מחקות אותך. תמיד סידרת אותן בצורה כזו? 
"כן. בגיל ההתבגרות כבר היו לי גבות עבות ובשלב מסוים סירקתי אותן כלפי מעלה עוד לפני שזה נהייה כ״כ טרנדי. יש לי תמונות כבר לפני 5 שנים עם אותן גבות. מזלי שאני לא צריכה לקעקע אותן והן צומחות באופן טבעי. אני יודעת מאמא שלי שפעם מי שהלכה לפי צו האופנה מרטה את הגבות והן לא צמחו חזרה. כנראה שכולן כבר יודעות שזו הייתה טעות, ולכן הגבות הדקיקות לא חוזרות לאופנה (בנתיים)."

מאיה קיי- מגזין-אופנה
מאיה קיי. צילום: אינסטגרם

בחורה צעירה שעובדת הרבה, ומרוויחה בהתאם, בהכרח מתלבשת ומתאבזרת במותגים יקרים? איך נראה ארון הבגדים שלך?
"ארון הבגדים שלי מאוד מגוון. לא אשקר, יש לי מותגים בארון. אני אוהבת בגדים זולים וגם יקרים. בחו״ל אני מסתובבת גם בחנויות וינטאג׳ ומחפשת דברים מיוחדים. אוהבת לשלב בין ישן לחדש, בין יקר לזול. בין ספורטיבי לאלגנטי. אין לי בעיה ללכת עם טייץ וגופייה ותיק של איב סאן לורן. כסף זה לא מספיק בשביל להתלבש מגניב. זה כן עוזר, אבל אפשר גם בתקציב נמוך להיות מגניבים  כשיש חוש וזיקה אופנתיים."

"לא הספקתי כ״כ לחשוב על העתיד שלי בתחום מכיוון שהדברים התפתחו במהירות רבה. תוך כדי השהות שלי בפנימייה כבר יצאתי פעם בשבוע או יותר לעבוד ולהצטלם"

מה שגרת האימונים שלך, מעדיפה חדר כושר או אימון ביתי?
"יש לי מאמן שאני איתו כבר שנתיים. משתדלת להתאמן בקביעות למרות הלו״ז הצפוף. בתקופת הקורונה זה היה מאתגר במיוחד. ניסינו לעשות אימונים אונליין ולשתף את הקהל שלנו. כיום בנוסף לכל העיסוקים אני גם חיילת, כך שהרבה זמן פנוי אין לי, אבל מקפידה להגיע למכון לפחות פעם-פעמיים בשבוע. אני מעדיפה להתאמן במכון כי אני אוהבת את המכשירים, אם זה משקולות או במכון פילאטיס מכשירים."

מאיה קיי-כתבות-אופנה
מאיה קיי. צילום: אינסטגרם

מה החלום הגדול שלך? את רואה את עצמך עוברת לחו"ל בעתיד בשביל להשיג אותו?
"אני אוהבת את הקריירה שלי בארץ ובכלל אוהבת מאוד את כל מה שקורה לי כאן. כרגע אני בצבא לעוד שנה וחצי. אני שמחה שהשמיים נפתחים ומתחילים לראות חזרה לשגרה. בהמשך אני חושבת שאחזור להצטלם בחו״ל בנסיעות הלוך חזור ואחרי השחרור אולי אקח לעצמי תקופה של שהייה ממושכת יותר כדי לנסות דברים חדשים. בגדול כן רואה את עצמי מתפתחת גם בחו״ל."


אינטסטגרם: maya.keyy


נועם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

פורסם בקטגוריות אופנה, דוגמניות, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק