מגזין אופנה: גלית גוטמן על עצמאות נשית. ראון

בתמונה: גלית גוטמן לקרייזי ליין. צילום: דודי חסון
|

״לקום בבוקר ולהרגיש שאת שווה משהו. שאת יכולה לפרנס את עצמך ואת ילדייך. את לא צריכה להיות תלויה באף גבר. אני כבר חודשיים קמה בשעות מוזרות לחלוטין״

 

גלית גוטמן . צילום: חי טורג׳מן, EFIFO, דוגמנית, קרייזי ליין, טרנד, סטייל, אופנה-1
גלית גוטמן. צילום: חי טורג׳מן

מאת: אפי אליסי צילום: חי טורג׳מן

גלית גוטמן, אייקון אופנה ישראלי. (״המלכה האם של כל הדוגמניות״, כך מכנים אותה) עשתה כמעט הכל. הוכיחה עצמה אין ספור פעמים ועדיין, נדמה כי היא לא באמת מאמינה בעצמה. או שמא היא רק רוצה שנחשוב כך. גלית גוטמן, 44, (יפיפיה, בלונד לוהט וגוף אש) נפרדה ב-2013 מהצלם זיו קורן לטובת אספן האמנות יגאל אהובי. היא מגדלת את שתי הבנות שירה ואמה, לה חגגה לא מכבר בת מצווש. עוד פרידה מתוקשרת עברה עליה לא מכבר כשנטשה את תוכנית הבוקר של ״קשת״ אותה הגישה בארבע השנים האחרונות לצידו של יואב לימור. מי שהחליפה אותה היא שופטת מאסטר שף, מיכל אנסקי. את יואב לימור החליפה גלית גוטמן במיטה המפנקת שלה. תפסתי אותה לשיחה רגע לפני שעלתה להנחות תצוגת אופנה חגיגית לטובת עמותת ׳רוח נשית׳.

ראיינת אותי ואת הבן שלי בתוכנית הבוקר שלכם, לאחר מכן יצאנו החוצה לשוחח ולעשן סיגריה. גיליתי בך רגישות גבוהה לבני אדם. זה משהו שהיה בך תמיד?
״קודם כל תודה רבה (מצחקקת) על כל המילים היפות. אני חושבת שאני קודם כל בן אדם של ערכים. יש משהו במראה שלי שיכול להטעות. המראה שלי מאוד עצור וקריר משהו, אבל זה לא קשור למי שאני, אני מקווה שלא״.

 

איך את כאישה וכאמא מגדירה רוח נשית?
״אני חושבת שהמילה ׳עצמאות׳ היא אולי שחוקה מדי ומשתמשים בה המון, אבל היא נכונה, ואולי אני אבחר דווקא במילה בחירה. היכולת לבחור שזה מבחינתי משהו שהוא מובן מאליו ומהבית שאני גדלתי בו, ומה המקום של האישה בבית. מסתבר שאנחנו עדיין רחוקים שנות אור ויש עוד הרבה מאוד עבודה כדי שהנשים ירגישו את היכולת הזאת״.

 

״זה גדול מידי עליי. אני קמה כל בוקר ומנסה לעשות את הקצת טוב שאני יכולה. אם זה לבוא הערב ולעשות את השיתוף פעולה הזה. אני עושה ומתנדבת המון״

 

גלית גוטמן . צילום: חי טורג׳מן, EFIFO, דוגמנית, קרייזי ליין, טרנד, סטייל, אופנה-2
גלית גוטמן. צילום: חי טורג׳מן

 

למה צריך עמותות לטובת נשים?
״יש כל כך הרבה בעיות וכל כך הרבה דברים ומשפחות שצריך לעזור להם. העמותה הזו מתמקדת בעצם ביכולת להעמיד אישה שעברה סוג של אלימות בבית, לעמוד על הרגליים, לצאת לעבודה ושתהיה לה עצמאות כלכלית. אלימות יכולה להיות בהמון מישורים, אלימות מילולית, אלימות פיזית, אלימות מינית ואלימות כלכלית. העמותה בעצם לוקחת את אותן נשים שהצליחו לצאת ״מהגיהנום הזה" ומעניקה להם מנטורית אישית, קורסים ללימודי תעסוקה ומזונות לילדים. הם מלמדים את הדרך לצאת החוצה לקום בבוקר ולהרגיש שאת שווה משהו. שאת יכולה לפרנס את עצמך ואת ילדייך. את לא צריכה להיות תלויה באף גבר״.

 

טחנו איתך את תחום הדוגמנות. שאלו כבר הכל אני מניח. אז בואי נדבר על הפרישה שלך. נניח כשתהיי בת 100, איזה חותם גלית גוטמן משאירה?
״אני כנראה לא אגיע לשם. ואוו ואוו זה גדול מידי, זה גדול מידי עליי. אני קמה כל בוקר ומנסה לעשות את הקצת טוב שאני יכולה. אם זה לבוא הערב ולעשות את השיתוף פעולה הזה עם ׳קרזיי ליין׳. אני עושה ומתנדבת המון. אני מגדלת את שתי הילדות שלי. חשוב לי שיראו וידעו תמיד שאנחנו יכולות לבד. שזה קודם כל אנחנו. ומעבר לזה, אני לא חושבת שאשאיר איזה חותם בעוד שישים שנה״.

 

יש משהו במראה שלי שיכול להטעות. המראה שלי מאוד עצורר וקריר משהו, אבל זה לא קשור למי שאני, אני מקווה שלא״

 

גלית גוטמן ל׳קרייזי ליין׳. צילום: דודי חסון, EFIFO, דוגמנית, קרייזי ליין, טרנד, סטייל, אופנה
גלית גוטמן ל׳קרייזי ליין׳. צילום: דודי חסון

 

אם היית פוגשת היום את אותה גלית גוטמן שהתחילה את צעדיה הראשונים בתעשיית האופנה מה היית אומרת לה?
״תזדקפי. תאמיני בעצמך. כי את הולכת להגיע יותר רחוק ממה שאת חולמת״.

 

הבן זוג שלך עוסק באמנות. מאיזה מקום את מתחברת לזה?
״אני מחוברת לאמנות מהרבה מאוד מקומות. גם מהאקס שלי. כל מה שקשור לצילום. אמנות זה משהו שכולנו צריכים להיות חלק ממנו, תרבות ומורשת״.

 

״אני מגדלת את שתי הילדות שלי. חשוב לי שייראו ויידעו תמיד שאנחנו יכולות לבד. שזה קודם כל אנחנו. ומעבר לזה, אני לא חושבת שאשאיר איזה חותם בעוד שישים שנה״

 

גלית גוטמן . צילום: חי טורג׳מן, EFIFO, דוגמנית, קרייזי ליין, טרנד, סטייל, אופנה
גלית גוטמן. צילום: חי טורג׳מן

 

קורה שאת קמה בבוקר וצופה ביואב?
״לא. אני כבר לא קמה בשעות האלה יותר (צוחקת). אני כבר חודשיים קמה בשעות מוזרות לחלוטין״.

 

ומה דעתך על המחליפה שלך מיכל אנסקי?
״אני חושבת שהיא מקסימה. מיכל ואני מכירות הרבה שנים. אני שמחה בשבילה. היא אשת טלוויזיה מנוסה. היא יודעת מה היא עושה. דיברתי איתה ובירכתי אותה. היא ויואב מסתדרים נהדר יחד״.

 

 

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק