אקספו מילאנו

אקספו מילאנו
|

לראשונה בישראל, פסטיבל חקלאות והתיישבות בגליל בסימן "אקספו מילאנו" יתקיים במהלך חול המועד סוכות באגמון קק"ל החולה * אירוע הדגל שישים את הצפון על המפה!

אקספו מילאנו-1
הדמיית שער וקיר גידולים מאונך באדיבות AVS

מחזקים את ההתיישבות, החקלאות, התיירות, הקהילה והחברה הצפונית בהובלת קרן קיימת לישראל, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, רשויות ותנועות מובילות בפסטיבל ראשון מסוגו בארץ, יוכלו המבקרים הרבים להכיר, לצפות ולקחת חלק בחוויה מעצבת במהלכה יחשפו לראשונה בישראל לחידושים חקלאיים וטכנולוגיים מהמתקדמים בעולם. מתחם הפסטיבל נבנה ועוצב בפורמט ייחודי של שערים ומתחמים. העיצוב בונה ומשלב חוויה, צפייה, רגשות וערכים, המשולבים בעיצוב הגרפי וברעיון לדמות למתחם ערכי חקלאות באמצעות תוצרת מקומית, עץ, שורשיות, היסטוריה, עשייה ויושרה. אשר יחד יוצרים חווית משתמש מיוחדת המחוברת לארצישראליות הקקלי"ת שמותאמת כמו כפפה ליד לגליל, לצפון ולאגמון החולה. ביקור בפסטיבל ישאיר חותם על אופי החיים הייחודי שקיים רק בצפון מדינת ישראל בהיבטים שונים וייצור הזדמנות לחתום קבע בגליל.

קרן קימת לישראל בשיתוף המשרד לפיתוח הנגב והגליל המועצות האזוריות, גליל עליון, גולן, מבואות החרמון, מרום הגליל, מו"פ צפון, תנועות "אור משימות" ה"שומר החדש", ותנועת "תרבות" חברו יחדיו לקיום פסטיבל חקלאות והתיישבות בגליל בסימן "אקספו מילנו" תערכוה בינלאומית שמתקיימת בימים אלו באיטליה,  ותצפין לאגמון קק"ל החולה בסוכות.

ה"אקספו", תערוכה בינלאומית שמתקיימת כל חמש שנים ונמשכת כחצי שנה. במהלכה מציגות מדינות העולם את החידושים הרלוונטיים על פי הנושא הנבחר. השנה נבחר נושא, האכלת העולם ולכן התערוכה מתרכזת סביב חקלאות, מזון וסביבה. השנה התערוכה במילנו. הביתן הישראלי שקק״ל שותפה בו, מציג את ההמצאות והחידושים שישראל תרמה לחקלאות העולמית כמו הטפטוף ועגבניות השרי. הביתן והפרויקט בחסות משרד החוץ, האחראי על השתתפות ישראל באקספו 2015 – ״שדות המחר״, עוצב כך שהקיר החיצוני הוא פסיפס של גידולים חקלאיים אמתיים שצומחים בניצב לקיר. חברת AVS , שהפיקה את הביתן ישראלי במילאנו, רצתה  להציג את הביתן בנמל ת"א בסוכות, לאחר שקיבלה סקירה על פסטיבל החקלאות באגמון קק"ל החולה, החליטה להצפין עם הביתן ולהשתלב בפסטיבל. מטרת הפסטיבל היא למנף יחד, בשילוב כוחות מנצח את תנופת בנייה, ההתיישבות, התעסוקה והחקלאות בצפון. הזדמנות נדירה לחוות את הצפון בזווית חדשנית שתגרום לכל מבקר בפסטיבל להפוך לשגריר צפוני, או לחילופין להשתקע או להשקיע בחבל ארץ ייחודי זה.

מנהל מרחב צפון בקק"ל, ציין כי הפסטיבל בסוכות יהווה תחילתה של מסורת חדשה בצפון. מהלך מבריק שיעלה עשרות אלפי מבקרים לצפון, הן לביקור, חופשה או תחילת תהליך התיישבות. שלל אפשרויות יוצגו למבקרים בפסטיבל, שיהיה עשיר בתכנים ופעילויות כגון: תערוכת כלים חקלאיים, חקלאות מתקדמת, תוצרת גלילית לצד שחקנים, הצגות, מבוך, מסע בזמן, זיהוי ציפורים, טיבוע ועוד … פרטים נוספים בהמשך.

מתי: חוה"מ סוכות, יום ג' עד ה', 29.9.2015 – 1.10.15
איפה: אגמון קק"ל החולה.

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק