ארכיטקטורה פוגשת רובוטיקה

ארכיטקטורה פוגשת רובוטיקה-2
|

מבנה קינמטי ייחודי בסטודיו טכנולוגי בתערוכה השנתית של ביה"ס לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל

זכה בתחרות לפרויקט טכנולוגי ע"ש נחום רוזנברג. ייחודו באפשרות הפתיחה והסגירה למצבים דינמיים כמו בפסטיבלים למתחמי סדנאות ופעילויות

ארכיטקטורה פוגשת רובוטיקה-3
מבנה סגור

בסטודיו הטכנולוגי בהנחייתם של האדריכלים ד"ר ליבנה אנגלהרט, ד"ר צבי  ניקומרוב, סרגיו אסדרבן ויואב לניר התמודדו הסטודנטים עם אתגר קונסטרוקטיבי מתחום טכנולוגיות הבנייה המתקדמות בקנה מידה אמתי מעבר לפיתוח ברמת המודל והשרטוט.
ארז בדר, נופר פנסו, ואמתי הר-טוב בחרו להתמודד עם האתגר המורכב של מבנה קינמטי (מבנה היכול לשנות את צורתו ונפחו ללא איבוד תכונותיו הסטרוקטורליות, להישאר יציב במצב פתוח וסגור. אוהל).
בהתבסס על עבודת המחקר של לארה אלגריה מירה מאוניברסיטת בריסל על מבני מספריים נפתחים, פיתחו הסטודנטים מבנה כיפתי בצורת חצי דדוקהדרון (צורה המורכבת מ- 12 מחומשים משוכללים)­ הנסגר ונפתח באופן רדיאלי למרות הדגש על ההיבט הטכנולוגי המבנה במצבו הפתוח יוצר כיפה ניתנת לקירוי, בעל חלל פנים נעים וייחודי היכול לשמש למגוון שימושים כגון סדנאות, פעילויות ועוד.

ארכיטקטורה פוגשת רובוטיקה-4
מודל מצב פתוח

פיתוח המבנה החל בפתרון הצורני הגיאומטרי המבוסס על טכנולוגיית מבני מספריים. בשלב השני, ירדו הסטודנטים לרזולוציה של פרטי הבניין ופיתחו פתחו מחברים תלת רגליים ייחודיים בצורת חצובה המסוגלים לקבל תנועה צירית בשלושה כיוונים, אך למנוע את התנועה הסיבובית בכיוון הניצב אליהם. קורות המספריים קיבלו הרחבה תלת ממדית במרכזן וגובה סטטי שונה בהתאם למיקומם במבנה ייחודו העיקרי הינו באפשרויות הפתיחה והסגירה שלו המתאימות למצבים דינמיים, בהם נדרשים שימושים משתנים בחלל מסוים, דוגמת מתחם הופעות בפסטיבל שהופך תוך דקות ספורות למתחם סדנאות, או חלל חוץ פתוח עם אפשרות קירוי במקרה הצורך.

ארכיטקטורה פוגשת רובוטיקה-1
פרט מערכת נעילה

העיסוק במבנים קינמטיים ורובוטיים (לצורך מרחבים דינמיים) מתפתח רבות בשנים האחרונות הן מההיבט הטכנולוגי והן מההיבט האדריכלי. עיסוק זה קיבל ביטוי בסימפוזיון ומרתון תכנוני שהתרחש במהלך השנה במחלקת הארכיטקטורה בשיתוף עם אוניברסיטת כרתים  14 סטודנטים ו2 מרצים מכריתים, יחד עם סטודנטים ממחלקת הארכיטקטורה וסטודנטים ממחלקת הנדסת מכונות ומכטרוניקה באוני' אריאל השתתפו בשבוע תכנון אינטנסיבי בנושא "ארכיטקטורה פוגשת רובוטיקה" בו נדרשו הסטודנטים להתמודד עם דרישות דומות של מרחבים דינמיים המגיבים לסביבתם ומשתנים בהתאם, לשילוב במלונות של המחר.
המבנה עשוי מלוחות עץ בעובי 12-17 מ"מ ומגיע במצבו הפתוח לגובה של 3.20 מטר, קוטר של 4.40 מטר בבסיסו, ונפח של 37 מ"ק. בכמה דקות ספורות עובר המבנה בין מצבו הפתוח לסגור וקטן לגובה של 1.20 מטר, קוטר 1.65 מטר בבסיסו ונפח של 1.8 מ"ק בלבד.

הפרויקט זכה במלגה במסגרת התחרות לפרויקט טכנולוגי ע"ש נחום רוזנברג- מסגרת שבה נבחרת עבודה מצטיינת אחת מכל קורס טכנולוגי בשנים א-ד ויוצג בתערוכת הבוגרים של המחלקה  ב"מרכז עמיעד" בין ערב הפתיחה ביום ה' 13.8.15 ב- 19:30 ועד ערב הנעילה ביום ד' 19.8.2015

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק