עץ המשאלות

עץ המשאלות-1
|

עץ המשאלות היא חברה המתמחה במתן פתרונות אירוח, עיצוב וייצור פינות אוכל פרימיום  בעלי יכולת הגדלה של עד פי 4 מגודלם המקורי. מאחורי כל שולחן מושקעים מחשב

עץ המשאלות
גזעים

מאת: עופר זהר*

כחלק ממגמת החזרה לטבע בעולם והחיפוש המתמיד אחר שימור הסביבה, עולם עיצוב הרהיטים מצליח לשלב גם את המגמה הירוקה וגם לשמור על רהיטים במראה הטבעי. עד לפני מס' שנים  תפסו את המקום בעיקר מוצרי מתכת, זכוכית ולכות אטומות והיום החזרה היא לטבע, למראה הטבעי של העץ, כאשר הדגש הוא על משחק הטקסטורות בעץ. במגמה זו השימוש הוא בעיקר בעצי האשא, האלון, האגוז האפריקאי, האקליפטוס, עצים בעלי טקסטורה בולטת ומעניינת. במשך שנים רבות כמעט ולא היה שינוי בתחום תעשיית העץ.  לאחרונה ניתן להבחין בשינויים שמשלבים את החשיבה הירוקה, שימור הסביבה ומגמת החזרה אל הטבע.

עץ המשאלות-2
Provence open Length

שלוש מגמות ברורות שכדאי להכיר:

שימוש בעצים ירוקים – הכוונה היא לגידול של עצים אשר נשתלים במיוחד לטובת תעשיית הריהוט. על מנת לשמר את האיזון בטבע ולהימנע ממצב של הכחדת עצים ושרשרת הנזקים שעלולים להיגרם כתוצאה מכך. כיום יש מגוון רחב של עצים ירוקים הנשתלים בעיקר בקנדה ואירופה. בארץ נעשה שימוש בעצים המותאמים לאקלים הישראלי ואינם מושפעים מהפרשי טמפרטורות. הבחירה בשימוש בעצים ירוקים משתלבת עם תפיסת העולם והמגמה של חזרה לטבע.

חזרה למקורות– מגמת החזרה לטבע הביאה את העץ לקידמת הבמה. מגמה זו מאופיינת בהכנסת הטבע לתוך הבית. ההעדפה הבולטת כיום הינה לעץ במראהו הטבעי והאותנטי כפי שהוא גדל ביערות, בעל טקסטורה גסה שמתבטאת בשני מישורים עיקריים: האחת בצבעוניות השונה בחתך העץ עצמו,  והשניה  בטקסטורה הייחודית לכל עץ ועץ. לדוגמא: בעץ "אשא" ניתן לראות  את צורת הפרח בגזע ואילו  בעץ ה"בובינגה" בצבעוניותו הייחודית ומשחק הגידים המשווה לו מראה ציורי. עמידותו של העץ תלויה בחוזקו הטבעי .לדוגמא:  עץ האלון ידוע כחזק במיוחד ואילו עץ האגוז האמריקאי רך יותר.

עצים משוחזרים – זוהי טכניקה חדשה שמאפשרת הדפסה של צורות וצבעים שונים על גבי העץ.  באמצעות טכניקה זו ניתן לקבל מראה של עץ אקזוטי ונדיר. גם לאחר השימוש בצבע, העץ מתנהג כעץ טבעי במראהו ובאיכותו.
יתרונותיהם המובהקים של העצים המשוחזרים לתעשייה מתבטאים בכך שניתן להשיג אחידות בטקסטורות העץ (רפיטיציה). על כן ישמשו כמענה למשטחים גדולים בהם נדרשת אחידות במראה.

טכניקת העצים המשוחזרים עונה על הצורך למראה יותר הומוגני לעומת טקסטורת העץ הגדל בטבע שאינה אחידה מסיבות שונות כגון: צמיחה טבעית שונה, גיל עץ וכו. טכניקה זו תופסת תאוצה והופכת יותר ויותר פופולארית.

עץ המשאלות-3
צמרות עץ אלון

*עופר זהר, בעלים, "עץ המשאלות"
"עץ המשאלות" היא חברה המתמחה במתן פתרונות אירוח, עיצוב וייצור פינות אוכל פרימיום  בעלי יכולת הגדלה של עד פי 4 מגודלם המקורי. מאחורי כל שולחן מושקעים מחשבה, רגש וחדוות יצירה בכדי לתת מענה נוח ופרקטי המשלב עיצוב חדשני ומקורי. כל שולחן מיוצר בהתאם לצרכי הלקוח ומותאם לדרישותיו.
עופר זהר, בעלים, דור שלישי לחרשי עץ:  "יש לנו יכולת להבין את האחר ולחבר את זה לפתרון.  אנו יודעים לתת מענה לכל צורך של הלקוח ומלויים אותו לאורך כל תהליך היצירה. כך אנו מגשימים את המשאלות"

הדגמת פתיחת שולחנות:

לאתר: http://www.z-tree.com/

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק