תזמורת הביג בנד של גלן מילר

Glenn Miller Orchestra
|

תזמורת הביג בנד של גלן מילר חוזרת ישראל לשתי הופעות. התזמורת בניצוחו של וויל סלדן, תופיע פעמיים בישראל. ב-12 לאוקטובר בהיכל התרבות בתל אביב, ויום אחר כך 13 באוקטובר במרכז הקונגרסים בחיפה

 

 

Glenn Miller Orchestra-3
Glenn Miller Orchestra

וויל סלדן והנגנים שלו יקחו אותנו למסע נוסטלגי מרגש ומלהיב אל מוסיקת הביג בנד שיצר גלן מילר, מקצבי הסווינג, והשירים היפים איתם הופיעה התזמורת של גלן מילר בכל רחבי העולם. מקצבים שלא ישאירו אף אחד יושב בכיסאו ויסחפו את הצופים לשירים האהובים ההם.
Moonlight Serenade, Chattanooga Choo Choo, Tuxedo Junction, Pennsylvania 6-5000 וכמובן In The Mood האלמותי הם רק חלק מן הביטים שהתזמורת של גלן מילר מנגנת בהופעותיה. להיטים אהובים ובלתי נשכחים.

דרכו המוזיקלית של גלן מילר

גלן מילר הקים את התזמורת הראשונה שלו בשנת 1937, הוא החל לעובד על הסגנון המיוחד שאפיין אותו בהמשך  הדרך. סגנון ייחודי עם סאונד ייחודי. הסגנון החדש הבדיל את התזמורת של גלן מילר מהרכבים אחרים שהיו פעילים באותה התקופה, מקצבים חדשים וחלוקת תפקידים מחודשת לכלים בתזמורת כמו הקלרינט והסקסופון שקבלו תפקידים מרכזיים. לקראת סוף 1938 מילר החל להקליט בלייבל האיכותי "בלו-בירד רקורקדס". התקליטים זכו להצלחה עצומה, עם להיטים כמו "Tuxedo Junction" שהגיע למכירה של כמעט 120,000 עותקים בתוך שבוע אחד.
בעקבות ההצלחה גלן מילר הוזמן להופעה בקרנגי הול יחד עם נגנים אורחים כמו בני גודמן ופול וויטמן. בשנת 1942 הפך השיר Chattanooga Choo Choo לתקליט זהב.
המוזיקה של גלן מילר הייתה גם בסיס לסדרה של סרטים מוזיקליים מצליחים ודמותו הופיעה על כרזות הסרטים. למרות ההצלחה העצומה גלן מילר החליט בשנת 1942 להתנדב לצי האמריקאי לתרום למאמץ המלחמתי במלחמת העולם השנייה. גלן מילר הופיע בפני חיילים בבסיסי אימונים בארצות הברית וגם קרוב לחזית באוקיינוס השקט. על תרומתו לשיפור המוראל זכה לדרגות רב סרן. הצלחתו של גלן מילר בזמן המלחמה בעקבות התרומה למאמץ המלחמתי רק גברה, אלא שבדצמבר 1944 עקבותיו של מטוסו של גלן מילר בדרכו מאנגליה לצרפת. גלן מילר הוכר כחלל והשאיר אחריו אישה ושני ילדים. לאחר מותו אשתו הלן קיבלה את אות הגבורה.

Glenn Miller Orchestra-1
Glenn Miller Orchestra

התזמורת של גלן מילר בניצוחו של וויל סלדן

לאחר מותו של גלן מילר המשיכה התזמורת להופיע, ממש כמו שהוא רצה שהיא תופיע ותשמע, עשרות קונצרטים לכבודו נערכו ברחבי ארצות הברית. התזמורת המשיכה להופיע לאורך השנים תחת מנצחים שונים, אך כולם שמרו על רוח העיבודים של גלן מילר.
בשנת 1990 מונה המנצח והפסנתרן וויל סלדן למנצח ולמוביל של התזמורת המפורסמת של גלן מילר להרכב המופיעה ברחבי אירופה.
התזמורת מקיימת עשרות מופעים בכל שנה בכל רחבי אירופה היא הקליטה מבחר דיסקים, ובשנה שעברה אף יצא די וי די המתעד את המופע. לוח ההופעות של התזמורת עמוס גם לשנים הבאות. והיא מקפידה להביא לקהל הרב את הרוח של המוזיקה שיצר גלן מילר גם שנים רבות לאחר מותו המסתורי בתאונת המטוס.
וויל סלדן המנצח מנגן גם על הפסנתר איתו מופיעים על הבמה עוד 15 נגנים וזמרת אחת, בחגיגת סווינג בלתי נשכחת, שתכניס את הנוכחים באולם ל-Miller Mood"".
וויל סלדן נולד בשנת 1950 בהולנד. כנער אהב מאוד מוזיקת סווינג. הוא למדת פסנתר במאסטריכט בין השנים 1967-1972, ותוך כדי לימודיו הופיע בהרכבים שונים כנגן או שיזם הרכבים משל עצמו. משנת 1978 הוא הקדיש את דרכו המוזיקלית ליצירותיו של גלן מילר. הופעותיו ברחבי אירופה עם התזמורת שניגנה את להיטיו של גלן מילר זכתה להצלחה גדולה מתחילת שנות השמונים.
סלדן הוביל יותר מ-4,400 קונצרטים והגיע כבר לקהל של מיליונים עם התזמורת של גלן מילר. לסלדן יש מניות רבות בשימור מעמדו של גלן מילר בעולם המוזיקה עד היום. הופעותיו זכו לשבחים מהמבקרים ולפופולאריות גדולה בקרב הקהל,

וויל סלדן אודות התזמורת: "אני מעריץ מוזיקת סווינג עוד מילדותי, וגם כסטודנט באקדמיה למוזיקה נמשכתי לסגנון זה של מוזיקה. גלן מילר היה מוזיקאי ענק ובעיניי הוא מהגדולים שניגנו מוזיקת סווינג, והאתגר שלי הוא להגיע לדרגת השלמות בביצועים שלו על הבמה ובהקלטות. היה לי חשוב להחיות את המוזיקה של גלן מילר, ולשמור עליה כפי שהיתה במקור. גם אחרי שנים, למרות כל החידושים בעולם המוזיקה היא שמרה על רעננות ועל איכות, ככה שאני מנסה להעביר את אותה התחושה בצורה נאמנה לביצועים המקוריים". לפני שגלן מילר ייסד את התזמורת שלו, הוא ניגן עם מוזיקאים רבים בעלי שם. העבודה איתם הותירה עליו רושם עז. מהעבודה עם מוזיקאים כמו האחים דורסי, בני גודמן וקאונט בייסי.  גלן מילר הטמיע דברים ושיכלל יכולות. "כל קהל מבחינתנו זה אתגר חדש ומרתק, ללא חשיבות לגבולות שאנחנו עוברים המטרה שלנו היא תמיד להלהיב ולהרקיד, ולהכניס את הקהל ל-"מילר מוּד" שלנו".

12 באוקטובר יום ב' – היכל התרבות בתל אביב.
13 באוקטובר יום ג' – מרכז הקונגרסים חיפה.
מחירים: מ- 200 עד 400 שקל
לפרטים ולהזמנות: תל-אביב:  קופת "בראבו" בטלפון: *3221  חיפה: קופת "ברק" בטלפון: 04-8377777.

גלן מילר נקודות בחייו

בחודש מרץ לפני שנה ציינו 100 שנה להולדת המוזיקאי גלן מילר. גם היום המוזיקה של גלן מילר עודנה רעננה ועדכנית. קשה להאמין שהמוזיקאי הנערץ שהשפעתו ניכרת על המוזיקה העכשווית נולד לפני יותר ממאה שנים. עד היום אולמות מופעים באמריקה וברחבי העולם מנגנים את המוזיקה של גלן מילר באופן קבוע. היא נשמעת גם בבארים ובמועדונים, עם קהל מעריצים הולך וגדל של אוהבי מוזיקה וחובבי ריקודי סווינג.

גלן מילר נולד באיווה בארצות הברית בשנת 1914.. כילד מילר ניגן במנדולינה ובקורנית (כלי דומה לחצוצרה). במקביל ללימודיו גלן מילר עבד כרפתן וחסך כסף לקנות את הטרומבון הראשון שלו. לאחר מכן הצטרף לתזמורת העירונית בגראנט סיטי. בבית הספר התיכון. דווקא גילה משיכה לספורט, ושיחק בנבחרת התיכון. התעניינותו של מילר בנגינה חזרה דרך מוזיקה הריקודים, הוא ניגן בתזמורת בית הספר עד שסיים את לימודיו, ואז החליט לפנות להיות מוזיקאי מקצועי.

גלן מילר נרשם לאוניברסיטה בקולרדו, אך במהלך לימודיו העדיף לנסות את מזלו בכל אודישן עליו שמע ולנגן במועדונים ובכל הזדמנות שנקרתה בדרכו. כשהתקבל לנגן בתזמורת של "בויד סנטר" בדנוור הוא החליט להתמסר למוזיקה באופן מלא ועזב את לימודיו. מאוחר יותר למד אצל ג'וזף שילינג'ר ובאותו הזמן הלחין את המנגינה שמזוהה איתו "סרנדה לאור הירח" (Moonlight Serenade).

בגיל 22 גלן מילר יצא לדרכים ברחבי ארצות הברית כשהוא מנגן עם הרכבים שונים, ביניהם ההרכב של בן פולאק בלוס אנג'לס ובתזמורת של ויקטור יאנג שליוותה בין השאר את ג'ודי גארלנד ואת בינג קרוסבי. אצל בן פולאק זכה גלן מילר לתפקידי הסולו לטרומבון, גלן מילר הלחין יחד עם בני גודמן את היצירה "חדר 1411". גלן מילר המשיך לשתף פעולה עם בני גודמן גם על הבמה, ובשנת 1930 גלן מילר הצטרף לתזמורת של רד ניקולס, שם גלן מילר ניגן לצד בני גודמן. עם התזמורת של ניקולס מילר ניגן לראשונה בשני מופעים בברודווי.

גלן מילר ניגן ועבד עם הרכבים שונים עד שהגיע לעבוד עם האחים דורסי. שם חיבר את הלהיטים "Annie's Cousin Fannie", "Desse Dem Dose", "Harlem Chapel Chimes" ו-"Tomorrow's Another Day". גלן מילר המשיך להופיע לצד שמות גדולים כמו בינג קרוסבי וג'ורג' ברנס. בתחילת שנות הארבעים מילר ניגן במוזיקה לכמה סרטים של אולפני "פוקס המאה העשרים".

בשנת 1937 גלן מילר ייסד את התזמורת הראשונה בניצוחו. גלן מילר החל לפתח סגנון משלו עם סאונד יחודי. הסגנון החדש הבדיל את התזמורת של גלן מילר מהרכבים אחרים שהיו פעילים באותה התקופה, הם הציגו אלמנטים שחרגו מהקונבנציות שהיו נהוגות, הודות לשימוש במקצבים חדשים וחלוקת תפקידים מחודשת לכלים בתזמורת כמו הקלרינט והסקסופון שקבלו תפקידים מרכזיים. לקראת סוף 1938 גלן מילר החל להקליט בלייבל האיכותי "בלו-בירד רקורקדס". התקליטים זכו להצלחה עצומה, תקליטי השדרים הושמעו על גלי האתר ונוגנו בתיבות המוזיקה לבחירת הצעירים עם להיטים כמו "Tuxedo Junction" שהגיע למכירה של כמעט 120,000 עותקים בתוך שבוע אחד. בעקבות ההצלחה גלן מילר הוזמן להופעה בקרנגי הול יחד עם נגנים אורחים כמו בני גודמן ופול וויטמן. בשנת 1942 גלן מילר קיבל תקליט זהב ל-Chattanooga Choo Choo בזכות הזמרים כמו טקס בנקי, פאולה קלי וההרכב הקולי ה"מודרניירז". גלן מילר גם שיתף פעולה עם מריון יוטון וריי אברלי.

ההצלחה של המוזיקה של מילר הביאה את האולפנים "פוקס המאה העשרים" בתחילת שנות הארבעים  להוציא סרטים שהתבססו על המוזיקה של גלן מילר כמו "סאן ואלי סרנדה" ו"נשות התזמורת". תמונתו של גלן מילר הופיעה על הכרזה של הסרטים מה שמראה על מעמדו אז בקרב הקהל. למרות ההצלחה העצומה מילר החליט בשנת 1942 להתנדב לצי האמריקאי לתרום למאמץ המלחמתי במלחמת העולם השנייה. גלן מילר הופיע בפני חיילים בבסיסי אימונים בארצות הברית וגם קרוב לחזית באוקיינוס השקט. על תרומתו לשיפור המוראל זכה לדרגות רב סרן. השירות הצבאי לא רק שלא עיכב את הצלחתו של גלן מילר, הוא גם פתח בפניו דלתות נוספות וחשף אותו לקהלים חדשים. בשנת 1944 גלן מילר הקליט באולפני אבי רואד המפורסמים בלונדון סדרת שירים בגרמנית עם הזמר ג'וני דזמונד. שירים אלה יועדו להפצת הרוח החופשית האמריקאית ברדיו כחלק מהמאמץ המלחמתי לגרמניה שם מוזיקה אמריקאית פופולרית נאסרה להשמעה באותו העת.

בסופו של דבר אבדו עקבותיו של מטוסו של גלן מילר בזמן המלחמה בדרכו מאנגליה לצרפת בדצמבר 1944. מילר השאיר אחריו אישה ושני ילדים. לאחר שהוכר כחלל אשתו הלן קיבלה את אות הגבורה.

 


Beauty fashion Fashion israel Fashion Magazine Fashion News hair Makeup photography style Trends zara אופנה אופנה 2021 אופנה ישראלית אופנת גברים אופנת נשים איפור אפי אליסי אתר אופנה אתר אופנה 2021 ביוטי הפקות אופנה זארה חדשות אופנה חדשות האופנה טיפוח טרנדים טרנדים 2021 כתבות אופנה מגזין אופנה מגזין אופנה 2021 מגזין אופנה אונליין מגזין אופנה ויופי מגזין אופנה ישראלי מגזין אופנה לנשים מעצבי אופנה סטייל עיצוב אופנה צילום צילום אופנה קורונה קסטרו שבוע האופנה שיער שמלות כלה

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק