גבירתי הנאווה

גבירתי הנאווה-10
|

כתבות אופנה: 29 שנים עברו מאז הופיעה ריטה ב״גבירתי הנאווה״. הריון של שני כהן וריטה אמרה כן

מאת צח אוריין-אוראץ'

את התשובה החיובית שנתנה ריטה להצעת הליהוק לגלם שוב את אלייזה דוליטל במחזמר הקלאסי "גבירתי הנאווה", חייבת ההפקה בעיקר לבת שלה, משי קליינשטיין. אם היה לריטה רגע של התלבטות כשקיבלה מתיאטרון הבימה הצעה להחליף את שני כהן בתפקיד, לאחר שזו תצא לחופשת לידה, ולחזור לדמות שהיא גילמה לפני כמעט שלושים שנה – היא נעלמה ברגע שהיא ראתה את משי קליינשטיין שלה צופה בסלון המשפחתי בקטע וידאו ישן בערוץ יוטיוב. "התיישבתי לידה, הבטתי בבת שלי בת ה-23 וראיתי כמה אהבה היה לה בעיניים, כשהיא ראתה את 'הבחורה' על המסך, כשהייתי אז כמעט בגילה, וזו בהחלט הייתה אחת הסיבות שרציתי לעשות את זה" מוסיפה ריטה.

גבירתי הנאווה-1
דב רייזר , שני כהן ונתן דטנר. צילום: ג'ראר אלון

יותר ממאה שנה עברו מאז שהסופר והמחזאי הבריטי ג'ורג' ברנארד שואו חיבר את "פיגמליון", שעובד על ידי אלן ג'יי לרנר ופרדריק לאו לאחד ממחזות הזמר הפופולריים ביותר בעולם, "גבירתי הנאווה". מחזמר המופת, שהועלה על בימות ברודווי ועובד בשנת 1964 לסרט מצליח לא פחות, מציג בשנינות את ניסיונותיו של בן- החברה הגבוהה בלונדון של תחילת המאה הקודמת, פרופ' היגינס המומחה לפונטיקה, להפוך מוכרת פרחים המונית, ישירה וחסרת חינוך ל"ליידי" של ממש והוא משלב בין טקסטים מושחזים ושירים נפלאים כ"ברד ירד בדרום ספרד", "הלילה טוב לרקוד", "רק עם טיפ טיפת מזל" וקלאסיקות נוספות שזכו למקום של כבוד בתולדות המחזמר העולמי.

גבירתי הנאווה-2
שני כהן ונתן דטנר. צילום: ג'ראר אלון

בשנת 1964 המפיק גיורא גודיק העלה את הגרסה הראשונה של "גבירתי הנאווה" בישראל, שהיה אף הוא להצלחה מסחררת, ומאז עלו כמה הפקות נוספות עם רבקה רז בשנת 1969 והפקה של משה יוסף עם ריטה ועודד תאומי בשנת 1986. עודד תאומי אף גילם את היגינס בהפקה נוספת שעלתה בשנת 2002 עם מירה עווד בתפקיד אלייזה דוליטל.

גבירתי הנאווה-4
נתן דטנר ושני כהן. צילום: דניאל קמינסקי

לפני שנתיים החליטו בתיאטרון הלאומי הבימה לעלות עיבוד חדש למחזמר, בהפקת ענק מושקעת במיוחד. "קאסט שחקנים מעולה בשילוב תזמורת מלאה, תפאורה מרהיבה ותלבושות מקסימות הופכים את המחזמר הזה ליחיד ומיוחד במינו" משחזר במאי ההצגה, משה קפטן, בעל רקורד ארוך ומגוון במחזות זמר ("כנר על הגג", "ינטל', "שיער"). "מדובר באחת ההפקות הגדולות ביותר שנראו עד היום על בימות הארץ" מתגאה מנכ"לית תיאטרון הבימה, אודליה פרידמן.

התרגום של דן אלמגור ושרגא פרידמן, המוזיקה שהפיק יוסי בן- נון, שורה ארוכה של כישרונות במה ושחקנים כשני כהן, נתן דנטר כפרופסור היגניס, דב רייזר בתפקיד קולנול פיקרינג ומרים גבריאלי כגברת היגניס הפכו את הגרסה העכשווית להצלחה מסחרית. אבל שני כהן אמורה ללדת בקרוב והיה צריך למצוא לה מחליפה. "בתודעה ובזיכרון שלי נצרב האופן הייחודי שבו ריטה גילמה את אלייזה דוליטל והחלטנו להציע לה להצטרף, ואנחנו שמחים שהיא הסכימה" מתמצת שרגא פרידמן איך נולד הפתרון היצירתי. "הספונטניות וההתלהבות שליוו את תשובתה החיובית של ריטה הפכו את הרעיון הנפלא הזה למציאות" מסכם משה קפטן, הוגה הרעיון.

גבירתי הנאווה-3
שני כהן. צילום: דניאל קמינסקי

הבימוי המחודש של משה קפטן לגבירתי הנאווה שונה מההפקה שריטה השתתפה בה בעבר, ולקראת השינוי בכוכבת ההצגה הוא לא הכניס כל שינוי בהצגה שרצה תקופה כה ארוכה. אך כבר בשלב החזרות האינטנסיביות עם ריטה, הנוכחות שלה החזירה אותם לא פעם אל אותה אלייזה שהיא גילמה לפני 29 שנה. "לא חשבתי שאחזור לעשות את התפקיד ואני בכלל לא זוכרת את הטקסט, אבל אני מרגישה את זה בכל הגוף שלי" מוסיפה ריטה באחת החזרות ומספיקה האזנה לביצוע שלה לשני שירים להתרשם עד כמה הליהוק הזה תפור למידות ובעיקר לקול הנפלא של ריטה. נתן דטנר רואה בתפקיד הנוכחי של ריטה מחווה לתפקיד הקודם אותו היא גילמה ולא ניסיון מקובל להיכנס לנעלים של השחקנית המקורית. "ריטה הגיעה עם תובנות שהיו לה כבר אז ולנו היה מרתק להתמודד עם זה". עבור נתן דטנר, שנאלץ לפתע לתרגל זוגיות בימתית חדשה אחרי 250 הצגות עם שני כהן, זה יהיה המפגש השני עם ריטה על בימת התיאטרון, אחרי משחקם המשותף ב"אילוף הסוררת" של שיקספיר. "אני נפגשת איתו בכל פעם שהוא צריך לאלף אותי" מצחקקת ריטה. "זה אחד הדברים המאתגרים, לעשות שינוי אחרי 250 הצגות, ועם ריטה אפשר לזרום והאינטראקציה הזו וודאי תעורר את ההצגה" מוסיף דב רייזר.
זו הפעם השנייה שריטה מתארחת בתיאטרון הבימה, אחרי "חתולה על גג פח לוהט" משנת 1992. הגרסה עם ריטה תרוץ במספר מוגבל של כעשרים הצגות בלבד ולקראת דצמבר צפויה שני כהן לשוב לבמה לאחר הלידה. "אני מאד מרוגשת אבל לא מפוחדת, הפחד הוא משהו שמשתק ואני רוצה לעוף לאלף מקומות" מוסיפה ריטה.

מועד ההופעה הראשונה: 11.8.15

*צח אוריין-אוראץ', עיתונאי (מעריב), בלש היסטורי וחוקר שורשי משפחות ("שורשים עם נשמה") ומרצה על גנאלוגיה.
צח אוריין-אוראץ' בפייסבוק מייל: zackoryan@gmail.com‏

 

 


Beauty fashion Fashion israel Fashion Magazine Fashion News hair Makeup photography style Trends zara אופנה אופנה 2021 אופנה ישראלית אופנת גברים אופנת נשים איפור אפי אליסי אתר אופנה אתר אופנה 2021 ביוטי הפקות אופנה זארה חדשות אופנה חדשות האופנה טיפוח טרנדים טרנדים 2021 כתבות אופנה מגזין אופנה מגזין אופנה 2021 מגזין אופנה אונליין מגזין אופנה ויופי מגזין אופנה ישראלי מגזין אופנה לנשים מעצבי אופנה סטייל עיצוב אופנה צילום צילום אופנה קורונה קסטרו שבוע האופנה שיער שמלות כלה

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק