מוזיאון ראשון לציון

פסטיבל מצאנו מים-2
|

פסטיבל "מצאנו מים" של מוזיאון ראשון לציון חוגג את שנתו החמישית בחוויה משפחתית רטובה במיוחד, עם מתחם מלחמות מים, דוקטור מולקולה, הברון רוטשילד, הדמויות האהובות "טיפ וטיפה",  D.J WATER וסדנאות יצירה לכל המשפחה. הפסטיבל ייערך בימים שלישי-חמישי, 18-20 אוגוסט, בשעות 16:00-20:00, מוזיאון ראשון לציון

מוזיאון ראשון לציון

פסטיבל מצאנו מים-3
דוקטור מולקולה. צילום: צור קוצר

יהיו שם הפרופסור המטורף, שיודע את כל סודות המושבה ויספר לילדים על  133 שנותיה, "טיפ וטיפה" יסבירו איך שומרים על מים ואיך הופכים אותם לפסטיבל בכל ימות השנה ואפילו הברון רוטשילד יגיע לביקור כדי לראות מה השתנה בעיר שהוא כל כך אוהב. ד"ר מולקולה ייקח אף הוא חלק בפסטיבל במופע מים מיוחד ויתקיימו סדנאות יצירה כיפיות לכל המשפחה העוסקות כולן במים.

בנוסף יהיו במתחם עמדות צילום נוסטלגיות בהן יוכלו בני המשפחה להתחפש ולהצטלם כדמויות מתקופת ראשית ההתיישבות, מפגש עם הכובסת המיתולוגית של ראשון לציון שתספר כיצד כבסו פעם לעומת הדרך בה מכבסים היום, סיור מיוחד בבאר המשאלות שם יפגשו הילדים את מספר הסיפורים שיספר להם את סיפור חציבת הבאר בראשון לציון ויעזור להם להגשים משאלות, D.J WATER  עם שירי המים שכולנו אוהבים ומכירים, ומיני הדרכות בחדרי תצוגה.

פסטיבל מצאנו מים
פסטיבל מצאנו מים. צילום: אילן ספירא

הילדים יוכלו לקנח את חווית הפסטיבל ולשבור את החום במתחם מלחמות המים, שם יקבלו רובי מים גדולים ויוכלו ליהנות מקרב מים עם שאר משתתפי הפסטיבל הצעירים. מומלץ להביא בגדי ים או בגדים להחלפה .

דב צור, ראש העיר ראשון לציון: "אנחנו חייבים המון לאותם מתיישבים ראשונים במושבה ראשון לציון שקראו "מצאנו מים" מעומקה של הבאר הראשונה שנחפרה בעיר, בלי מים המושבה לא הייתה שורדת.  המים, מקור החיים, נתנו חיים למושבה הצעירה שהתפתחה לעיר משגשגת ומרכזית בארץ. מוזיאון ראשון לציון עוזר לנו לזכור מדי שנה את חשיבות מציאת המים, עליה מבוססים ערכי הליבה של העיר, בפסטיבל "מצאנו מים" ולשמוח בדיוק כפי ששמחו אבותינו ב-1883. תענוג לראות משפחות שלמות עם ילדים בכל הגילאים מבלות בפסטיבל, עם מגוון הפעילויות החווייתיות שבו, שכולן עוסקות במים וימי ראשית היישוב".

פסטיבל מצאנו מים-1
פסטיבל מצאנו מים. צילום: אילן ספירא

"מוזיאון ראשון לציון" מספר את סיפורה של המושבה, בכורת מושבות העלייה הראשונה (1882) ואת תרומתה לעיצוב התרבות הישראלית. המוזיאון פרוס על מתחם היסטורי ומשלב מסלול לסיור עצמי משולט בין בתי הראשונים בנוף המושבה של פעם. במוזיאון תצוגות מרהיבות החושפות את המבקרים לחיי המתיישבים הראשונים ולמעשיהם שהיוו את המסד למדינה שבדרך. בתערוכות מציג המוזיאון את יצירת סמלי הלאום בראשון לציון: הדגל, "התקוה",חידוש השפה העברית, בית הספר העברי הראשון ועוד.

מחיר:  40 שקל לכרטיס. כרטיס חמישי חינם.
מוזאון ראשון-לציון, רח' אחד-העם 2 טל. 03-9598862/90
www.rishonlezion-museum.org.il

Efifoמגזין אופנה ישראלי

תגובות פייסבוק