מגזין אופנה: ״כמו ציור שאתה לא רוצה לגמור״

בצילום: מתוך הסרט: ״האופה מברלין״. באדיבות סרטי נחשון -4
|
בצילום: מתוך הסרט: ״האופה מברלין״. באדיבות סרטי נחשו
חומר. תומאס (טים קלקהוף). ״האופה מברלין״. באדיבות סרטי נחשון

 

מאת: אפי אליסי – עורך ראשי Efifo

אני אדם שלם. תמיד הייתי. לא היתה לי בעיה עם הזהות המינית שלי. לא נכנעתי לתכתיבי החברה. לא כל האנשים שלמים. אני לא שופט אף אדם. החיים יש להם כח משל עצמם. אני זוכר את בן הזוג הראשון שלי. היינו חיילים לוהטים בני 19. בקרוב אחגוג עם בן זוגי 25 שנים יחד בהם הבאנו לעולם 2 ילדים. הראשון שלי גרוש פלוס שלושה. המוטיב המרכזי בסרט ״האופה מברלין״ הוא בצק. קמח ומים. חומרים פשוטים שיקחו את הבצק למקומות שונים. הם מגיבים בהתאם.
כמו חיינו, הלישה יש בה רגשות. היא תגיב לאהבה.
״האופה מברלין״ היא סיפורם הטראגי של האנשים החצויים שנאלצים לחיות ממבט אל החוץ במקום מהאמת. אנשים שהחיים לוקחים מהם את חייהם.

 

בצילום: מתוך הסרט: ״האופה מברלין״. באדיבות סרטי נחשון -3
דת. איתי (תמיר בן יהודה), ענת (שרה אדלר) ותומאס (טים קלקהוף). ״האופה מברלין״. באדיבות סרטי נחשון

 

״האופה מברלין״, שיתוף פעולה ישראלי-גרמני המספר על אורן (רוי מילר) שחי בין ירושלים לברלין, שם הוא עושה מסגרת עבודתו. שם גם הוא מנהל רומן עם תומאס (טים קלקהוף), קונדיטור גרמני. בארץ ממתינה ענת, אישתו (שרה אדלר הנפלאה שנבחרה על ידי פורום מבקרי האופנה לשחקנית הטובה של השנה על פי משחקה בסרט זה וב׳פוקסטרוט׳) ובנו איתי (תמיר בן יהודה). כשאורן הפסיק לענות לתומאס לטלפונים הוא מגיע לישראל לגלות שאהובו נהרג בתאונת דרכים. תומאס מתחיל במסע שאינו יודע את סופו, תוך שהוא פוסע על תוך חייו ומשפחתו של אורן. הוא מוצא את ענת האלמנה והתקבל לעבוד אצלה בבית הקפה שפתחה (היא אהבה לקבל מאורן כששב מנסיעותיו עוגיות קינמון שתומאס היה אופה). הוא גילה את האיסורים דרך הדת (זוהר שטראוס בתפקיד נהדר) של מוטי, האח של אורן והחום המשפחתי שמצא אצל חנה (סנדרה שדה. מופלאה כתמיד), האמא של היהודי שלו. כשמוטי הגיש לתומאס לביבות של אמא נזכרתי ב׳לביבות׳ של  דנה ברגר בשיר קומי לכי״ עם השורה: ״בבוקר בבוקר האור יעלה, לביבות מתוקות נטגן, בבוקר בבוקר אמת תתגלה, את מה שנשבר עוד נוכל לתקן״. תומאס החל להראות את הכישרון שלו ובית הקפה שגשגש.

 

בצילום: מתוך הסרט: ״האופה מברלין״. באדיבות סרטי נחשון -1
ריק. תומאס (טים קלקהוף). ״האופה מברלין״. באדיבות סרטי נחשון

״האופה מברלין״ סרט שקט, חף מרעשים מיותרים. מכיל בתוכו אמירות על דת ויהדות ש׳כובשת׳ את גרמניה ומן הסתם יש בו קלישאות בלתי נמנעות. הסוף של הסרט מוכיח שוב כמה לחיים יש כוח משל עצמם, ממש כמו לבצק. ״האופה מברלין״ הוא כמו ציור שאתה לא רוצה לגמור.

 

״האופה מברלין״
תסריט ובימוי: אופיר ראול גרייצר
צילום: עמרי אלוני
עריכה: מיכל אופנהיים
מוזיקה מקורית: דומיניק שרפנטייה

שפות: עברית, אנגלית וגרמנית
תרגום: עברית ולאנגלית
משך הסרט: 107 דקות
הסרט יעלה לאקרנים ברחבי הארץ ב-28.12.17

 

Efifo – מגזין האופנה של ישראל
מייסד ועורך ראשי: אפי אליסי
ארטדירקטור הפקות אופנה ועורך ביוטי
מייל: efifo@efifo.co.il
אינסטגרם: efifo.mag

 

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק