מגזין אופנה: אוכל

מגזין_אופנה_מסעדת הספסל-רמת גן. צילום: WALLA-1
|

מגזין אופנה: אוכל. ביג מאמה –  פסטיבל "שף תאכל" (11-22.1.15). ארוחה מלאה ב-89 שקל במגוון מסעדות ישראל

מגזין אופנה: אוכל. מאת: אפי אליסי

מגזין_אופנה_כריכוני בשרים מעושנים. מסעדת צ'ופ צ'ופ. אין עשן בלי לחם. צילום: WALLA-1
כריכוני בשרים מעושנים. מסעדת צ'ופ צ'ופ. אין עשן בלי לחם. צילום: WALLA

מגזין אופנה: אוכל

הסערה שבאה עלינו השבוע הביאה איתה קרה שהזכירה לי במעט את השיטוטים האינסופים שעשיתי ברחובות מנהטן הקפואה. זה לא ממש דומה ובכל זאת, הרי תמיד חיפשנו להצדיק את האמירה שתל אביב היא  'ניו יורק הקטנה'. את החודשים הארוכים שביליתי שם אזכור גם כתקופה הארוכה שחוויתי ללא אוכל של אמא. לנו היהודים, לא חשוב מהיכן הגענו, אמא זה חום, ולא פחות חשוב, מאמה זה אוכל. ובמקרה שלי: אוכל טעים.
כיף לגדול בין סירים מלאי טעמים של אמא בשלנית. האהבה הזו שהיא זורקת לסיר, מורגשת היטב בצלחת שנותרת די מהר עירומה. יש משהו עוטף ומחבק, בכניסה מהחוץ, בעיקר בימי החורף, אל הפנים, כשהמטבח של אמא אפוף ריחות שרק היא יודעת לייצר. לך תסביר את זה למי שלא גדל על העונג הזה.

מגזין_אופנה_קובה סורית מבית הוריו של השף אלעד לוי, מסעדת שיין אנד שארפ. הפתעה טעימה. צילום: WALLA-1
קובה סורית מבית הוריו של השף אלעד לוי, מסעדת שיין אנד שארפ. הפתעה טעימה. צילום: WALLA

הסערה שבאה לומר לנו היי, אמרה די מהר ביי והחזירה את השמש ללחיי מארגני פסטיבל "שף תאכל", ששמו השנה את המאמה של השפים במוקד הפסטיבל. המסורת של  "שף תאכל" נמשכת זו השנה ה-19, ובמהלכם של  10 ימי "שף תאכל" – פסטיבל המסעדות הגדול של ישראל,  תוכלו ליהנות ממבחר גדול של ארוחות מלאות (מנה ראשונה, עיקרית וקינוח) ב-89 שקלים בלבד.
יצאתי לביקור מקדים שערכו מארגני פסטיבל "שף תאכל" (בחסות "סומרסבי" – סיידר תפוחים אלכוהולי, מבית 'קרלסברג') במסעדת "שיין אנד שארפ" ברחוב יגאל אלון בתל אביב, מרחק קצר מ"יפו תל אביב" – מסעדת השף של חיים כהן (המאמי הלאומי של הבשלניות), שם סעדתי עם בני ביתי ארוחה ש'חגגה' את סיום החופש הגדול. (חופש לילדים-נזק כלכלי להורים). ארוחה שאסכם בשתי מילים: "טעימה ויקרה".
ב"שיין אנד שארפ" (מסעדת סטייק האוס של של דרק שארפ ויענקלה שיין), הוגשו לנו מבחר טעימות ממנות שרקחו נבחרת של שפים בהשראות הבית של אמא.

מגזין_אופנה_היה סופלקי? מסעדת הספסל-רמת גן. צילום: WALLA-2
היה סופלקי? מסעדת הספסל-רמת גן. צילום: WALLA

שף מור בק, (מסעדת 'צ'ופ צ'ופ' – הוד השרון)  הגיש פתיח של כריכוני בשרים מעושנים – צ'ופ אסאדו וחזה בקר מעושנים, עם מיונז שום, צ'ימצ'ורי ופייסט פלפלים חריפים , צ'ופ מיקס אווז מתקתק ואנטריקוט מעושן, מוגש עם ווסאבי שום ובלסמי מרוכז. מנה שהייתי שמח לקבל בלחמניות קטנות יותר שידגישו יותר את המילוי המתואר. הלחמניות כשלעצמן היו רכות פריכות וטעימות. שף אלעד לוי, (מסעדת שיין אנד שארפ – תל אביב) שלח לנו את הקובה של סבתא שהיתה טעימה אף יותר מזו שנהגתי לאכול כשהצטרפתי לאמא בקניות השבועיות שלה ב'שוק התקווה', שם הסתובב רוכל כשעל ראשו מגש נחושת ענק, עמוס קובות עירקיות מטוגנות, עשויות סולת, ממולאות בשר ובצל מטוגן.

מגזין_אופנה_פטה כבד עם מולארד אווז ועירית. פצצת כולסטרול.  מסעדת כיופים סנטר. צילום: WALLA-1
פטה כבד עם מולארד אווז ועירית. פצצת כולסטרול. מסעדת כיופים סנטר. צילום: WALLA

את הסופלקי סייטן עם יוגורט עיזים של שף זיו רשף שמחוני (מסעדת הספסל-רמת גן) שהיתה רשומה בתפריט הטעימות, מישהו שכח כנראה על הספסל. אלי ליאון, מבקר התרבות של אתר הגיל השלישי, 'מוטקה', שישב מולי ,לא הפסיק (בין ביס לביס, תיאבון בריא לקשיש החביב) לרטון על חסרונו. פטה כבד עם מולארד אווז ועירית בליווי ריבת בצל, שרקח עבורנו שף מוריס צור, (מסעדת כיופים סנטר-ירקונים) היה עשוי היטב. המרקם, הטעם, מינון השומן (במקור 'פואה גרא', 'כבד שמן'-מצרפתית, עשוי כבד אווז עתיר בחמאה). המנה היתה מאוזנת ומדוייקת. מעדן שכולו שיר הלל לכולסטרול.

מגזין_אופנה_האנטריקוט של "שיין אנד שארפ". אכלו לי את המוח. צילום: WALLA-1
מגזין אופנה: אוכל. האנטריקוט של "שיין אנד שארפ". אכלו לי את המוח. צילום: WALLA

לעיקריות הוגש לשולחן נתח אנטריקוט (שף אלעד לוי-'שיין אנד שארפ')  נימוח ועסיסי, עשוי בדיוק במידה הנכונה שלווה במח עצם, שכמעט כולה מצאה עצמה על צלחתו של הביקורתי שלשם שינוי, לא רטן. ראיתי בו שהוא נהנה ואני מניח שהיא היתה מאוד טעימה. הבקר בבישול איטי, עם רוטב יין אדום ופירה כפרי של שף זיו רשף שמחוני ('הספסל') היתה מנה שראיתי בה השראות של בית אמא. את הבלינצ'ס שוקולד של שף אבי מרון, (מסעדת הבלינצ'ס ההונגרי-תל אביב) ארזו לי באהבה. החמגשית שהגשתי לבני נותרה ריקה תוך שניות, ממש כמו הצלחות שרוקנתי בבית אמא.

מגזין_אופנה_הכי קרוב לאמא. בקר בבישול איטי, עם רוטב יין אדום ופירה כפרי. מסעדת הספסל. צילום: WALLA-1
הכי קרוב לאמא. בקר בבישול איטי, עם רוטב יין אדום ופירה כפרי. מסעדת הספסל. צילום: WALLA

את הארוחה ליווה משקה חדש בישראל "SOMERSBY" ("סומרסבי"), סיידר תפוחים אלכוהולי המכיל 4.5% אלכוהול. שמייבאת לארץ חברת 'קרלסברג', מדובר בסיידר תפוחי עץ שמתיקותו הניכרת כמעט ומעלימה את העובדה שמדובר במשקה אלכוהולי.
למרות שתיארנו לכם מנות שהתבססו על החי, מארגני הפסטיבל סיפרו ל'אפיפו מגזין', שחובבי המנות הצמחוניות והטבעוניות לא יקופחו, וגם הם ימצאו ארוחות מלאות ב-89 שקל.

מגזין_אופנה_הבלינצ'ס של שף אבי מרון, מסעדת הבלינצ'ס ההונגרי. הפנים המחוייכות אמרו הכל. צילום: WALLA-1
הבלינצ'ס של שף אבי מרון, מסעדת הבלינצ'ס ההונגרי. הפנים המחוייכות אמרו הכל. צילום: WALLA

מגזין אופנה: אוכל – מבחר מסעדות המשתתפות בפסטיבל "שף תאכל"

גוש דן-תל אביב: אושי אושי, אתנחתא, באבא יאגה, בר גיורא, הבליצ'ס ההונגרי, הסינית האדומה,  קלימרה, ריבר, רג'ינה,  שיין אנד שארפ, SAKAI, BIN 281  גבעתיים: נאו סושי, קפה בן עמי רמת גן: הספסל, ריבר במגדלי בסר, ריבר בבורסה,  BLACK פתח תקווה: ריבר. קריית שדה התעופה: עד העצם.
השרון-הרצליה: אתניקה, וויטהול, מנציני, עד העצם, קולומבוס. הוד השרון: דלי אסייתי, ימטויה, צ'ופצ'ופ.  ברעננה: אדיסון ספוט, ריבר, שולה. בצומת ירקונים: כיופים בסנטר. קדימה: TAYA. נתניה: ג'קו.
דרום
-ראשון לציון: אספרסו בר, הצדף, ריבר. חולון: אצה. ריבר. גדרה: צ'וראסקו אשקלון: ויסטה. אשדוד: אלדין בשדרה, אצה. קפה G רחובות: ריבר אשקלון: גספצ'ו צומת קסטינה: אצה ערד: דיוויד ג'ונס באר שבע: אצה.
ירושלים והסביבה: גבריאלה, לה בוקה. מודיעין: לבנטינו. בית שמש: אצה.
צפון: מושב בצת: 300 גר חיפה: קונפי בית שאן, נהריה, רמת ישי: אצה רמת צבי: אילו'ש.

מגזין_אופנה_"שף תאכל". ארוחות מלאות ב-89 שקל. נבחרת השפים. צילום: יעל צור-1
או מאמא. "שף תאכל". ארוחות מלאות ב-89 שקל. נבחרת השפים. צילום: יעל צור

פסטיבל "שף תאכל" חורף 2015. 11 עד 22 לינואר 2015 בכל רחבי הארץ. פרטים מלאים ותפריטי מסעדות באתר "שף תאכל" טלפון : 077-5600978 (09:00-17:00)

מגזין אופנה: אוכל


זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

פורסם בקטגוריות אופנה, כתבות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק