מדינה בפוסט טראומה

גבי-אשכנזי-שחר-קנאפו-מגזין-אופנה
|

בהרצאות שלי על בריאות הנפש אני מספר על חיילים שיוצאים מהבקו״ם עם בלורית וחיוך לבן, טסים לטיול של אחרי צבא, ומתעוררים אחרי עשרים שנה כשהם מזיעים, צועקים ומפוחדים. אנחנו מדינה של מלחמות ופיגועים. מדינה של הלומי קרב. מדינה של פוסט טראומה (הפרעת דחק פוסט טראומטית). "שותפות מגן ישראלית" – תערוכת צילום תנסה להעלות את הנושא לשיח הציבורי

נשיא-המדינה-ראובן-ריבלין-עם-הלום-קרב-ליאור-ניר-מגזין-אופנה
נשיא המדינה ראובן ריבלין עם הלום קרב ליאור ניר. צילום: ליאור ניר

מאת: אפי אליסי

הלומי קרב נאבקים במנגנוני הבירוקרטיה של הצבא והשלטונות כדי לקבל את הזכויות המגיעות להם ועוברים פוסט טראומה נוספת מהמדינה ששלחה אותם להילחם עבורה.

שר-החוץ-גבי-אשכנזי-עם-שחר-קנאפו,-צלם-שי-פרנקו-מגזין-אופנה
שר החוץ גבי אשכנזי עם שחר קנאפו. צילום: שי פרנקו

תערוכת צילום שיזמה עמותת "שותפות מגן ישראלית" (ונקראת כך) הפועלת למען הובלת שינוי חברתי וחוקתי למען הלומי קרב ופצועי פוסט טראומה ומשפחותיהם, מטרת התערוכה: העלאת המודעות בקרב הציבור לתופעת הפוסט טראומה וגיוס תרומות לפעילות העמותה.

נפתלי-בנט-עם-דרור-קנדלשטיין,-צלם-פיני-סילוק-מגזין-אופנה
ח״כ נפתלי בנט עם דרור קנדלשטיין. צילום: פיני סילוק

יערית שושן-סבג, פרסומאית המתנדבת בעמותה, יזמה וחיברה בין עולם התוכן הדיגיטלי לתערוכת צילום מרגשת בהשתתפות אושיות ידועות, ומתנדבים פוסט טראומטיים שמצולמים יחדיו.

זיו-שילון-איציק-סעידיאן-עידו-איז'ק-מגזין-אופנה
זיו שילון יחד עם איציק סעידיאן. צילום: עידו איז'ק

בין המצולמים ניתן למצוא את ראובן ריבלין – נשיא המדינה, גבי אשכנזי – שר החוץ, חילי טרופר- שר התרבות, חברי הכנסת נפתלי בנט, יועז הנדל, עופר שלח ואבי דיכטר. לוסי האריש, נטע גרטי, צחי הלוי, רונה לי שמעון, איתי לוי, אבי יששכרוף, דין מרשניקוב, רוית אסף, מורן אטיאס, אברי גלעד, ונוספים.

רונה לי שמעון ושיר פלד. צילום: שי יחזקאל
רונה לי שמעון ושיר פלד. צילום: שי יחזקאל

בתערוכה יוצגו 30 צילומים מרגשים אותם צילמו הצלמים המובילים בישראל. כל צלם הביא לידי ביטוי באמצעות עדשת המצלמה את הסיפור של אותו הלום קרב כשהוא מצולם עם סלב אחר.

כל אחד מהמשתתפים ניצב מול המצלמה מצולם עם נפגע פוסט טראומה בפריים בודד המספר את סיפורו האישי של הנפגע. רונה לי שמעון צולמה עם שיר פלד, המסתערבת הראשונה בצה"ל.

רוית-אסף-בושמת-סלע-מגזין-אופנה
רוית אסף ובושמת סלע. צילום: שירז גרינבויים

דין מירושניקוב נפצע בפעילות חשאית ומוגדר כנכה צה"ל

דין מירושניקוב, ששירת בעצמו ביחידת שייטת 13 של חיל הים, נפצע בפעילות חשאית ומוגדר בעצמו כנכה צה"ל, לאחר שנותח ביד שמאל וכמעט איבד את ראייתו בעין ימין ונדרש לחודשים ארוכים של פיזיותרפיה ושיקום נפשי, הצטלם יחדיו עם עומר מידן, הלום קרב ששירת כמפקד פלוגה בגדוד 13 של גולני במהלך מלחמת צוק איתן.

רובי ריבלין – נשיא המדינה, הצטלם עם ליאור ניר, הלום קרב, לאחר שנפצע בראשו במהלך מלחמת לבנון השנייה וכמעט איבד את ראייתו. ליאור ניר צילם בעצמו את התמונה

גבי אשכנזי – שר החוץ, מצולם עם שחר קנאפו, הלום קרב, לשעבר חייל ביחידת הצנחנים שהשתתף במבצעי עמוד ענן, שובו אחים ובצוק איתן.

נטע-גרטי-הלום-קרב-שי-קוזלובסקי-ערן-לוי-מגזין-אופנה
נטע גרטי עם הלום קרב שי קוזלובסקי. צילום: ערן לוי

תופעת הלומי הקרב, היא תגובה פוסט טראומטית לאירוע שהתרחש בזמן פעילות מבצעית-מלחמתית. בישראל קיימים מעל ל-5,000 אנשים המוגדרים הלומי קרב ("תגובת קרב"). לכאורה הם נראים בריאים לחלוטין מבחינה גופנית, אך סובלים מתופעות נפשיות קשות הפוגעות בתפקודם היומיומי.

מחקרים קובעים כי 16% מכלל המשתתפים במלחמות ואירועים קרביים שונים יפתחו הפרעת דחק פוסט טראומטית. כיום רק 3% מהלוחמים והלוחמות מוכרים באגף השיקום במשרד הביטחון כהלומי קרב וזוכים להכרה וטיפול ראוי. 

אברי-גלעד-ובנג'ו-הלום-קרב-מיכאל-טופיול-מגזין-אופנה
אברי גלעד ובנג' – הלום קרב, צלם מיכאל טופיול

התערוכה שהייתה אמורה להיפתח במהלך חודש ספטמבר, נדחתה בשל סגר הקורונה ותוצג ב-16.10.20 בגלריה "אורבן", רחוב רוטשילד בתל אביב. בתערוכה יוצעו היצירות למכירה, כאשר כל הכספים הנאספים, יחדיו עם תרומות נוספות, יועברו להמשך פעילותה החשובה של העמותה. התערוכה תהיה פתוחה ללא תשלום לקהל הרחב.

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק