מוזיאון מגדל דוד

מחוז חפץ-2
|

מוזיאון מגדל דוד: מחוז חפץ. מעצבים בירושלים-חיים פרנס, עזרי טרזי

מוזיאון מגדל דוד

 

מחוז חפץ-5
עזרי טרזי. עפר רגבייך, טכניקה מעורבת, 2015. צילום: אלעד שריג

פתיחה:16.7, יום חמישי, 19:00
אוצרת: סמדר קרן

מוזיאון מגדל דוד מציג את מחוז חפץ, תערוכת עיצוב עכשווי חדשה הפגישה שני מעצבים בכירים, ילידי ירושלים – עזרי טרזי וחיים פרנס, מרצים לעיצוב בהווה ותלמידים לשעבר באקדמיה בצלאל. בתערוכה מציגים עזרי טרזי וחיים פרנס גופי עבודה חדשים שעוצבו מתוך מחקר אישי על ירושלים, העיר שבה ספגו את מקורות השראתם וזו אשר הייתה גורם משמעותי בגיבוש זהותם כמעצבים בוגרים. בעבודות המוצגות מתייחסים המעצבים אל ירושלים הן כמקום מוחשי, מרחב בעל תרבות חומרית עשירה ומאפיינים גיאופוליטיים טעונים, והן כמושג מופשט הנתון לפרשנויות משתנות. טרזי מציג תשעה שולחנות אירוח שבבסיס עיצובו של כל אחד מהם התייחסות רעיונית וחומרית שונה להיבט מסוים של העיר. השולחנות יוצאים מנקודת מוצא צורנית זהה ולחלקם מנגנון דינאמי הנחשף רק עם השימוש בהם. עבודותיו של פרנס משלבות בין חפצים שימושיים מאולתרים ואובייקטים פיסוליים מלאי הומור, והן מוצגות בתערוכה בארבעה מקבצים הבנויים כסביבות עבודה רוויות, רוחשות ומפעפעות. על אף נקודות המפגש הרעיוניות בין עבודותיהם, יצירתם של טרזי ופרנס מונעות מגישות עיצוביות שונות בתכלית. בהתאם לכך, התערוכה מעמידה לכל מעצב חטיבה נפרדת ובכך מאפשרת מבט נצבר על מהלך החשיבה העיצובי של כל אחד מהם, כפי שהוא נבנה מאובייקט לאובייקט.
את העבודות בתערוכה מלווים סרטונים המתעדים את הכנת המוצגים. בכך, מזמנת התערוכה הצצה גם אל תהליך העיצוב בהתהוותו, החל במקורות השראה, דרך אופני פעולה ועד לתוצר הסופי.

מחוז חפץ-1
חיים פרנס. פנקס פרנס, טכניקה מעורבת, 2015. צילום: אלעד שריג

הבחירה של מוזיאון מגדל דוד לקיים לראשונה תערוכה זוגית המוקדשת לשני מעצבים תעשייתיים היא מהלך רב-משמעות המבקש להתייחס למרחב הפיזי שבו פועל המוזיאון כמו גם לתפקידו כמוסד תצוגה. עבודותיהם של שני המעצבים מאפשרות התחקות אחר תעשיית המלאכות המסורתיות של העיר העתיקה וסביבותיה, תעשייה ההולכת ונעלמת מן הנוף המקומי. כמו כן, בעצם פתיחת התערוכה בקיץ זה במגדל דוד נסגר מעגל בן כמעט מאה שנה, מאז תקופת המנדט בה שימשה מצודת דוד למשכן המוזיאלי לחשיפתה של האמנות החזותית הארצישראלית הצעירה (תערוכות מגדל דוד, בין השנים 1932-1921).
התערוכה מחוז חפץ מהווה במידה רבה מימוש החזון ההיסטורי של מגדל דוד כמוזיאון העיר, אשר לצד הצגת תולדות העיר והמחשת האתר הארכאולוגי של המצודה מארח בין כתליו תערוכות אמנות ועיצוב עכשוויות, המרחיבות את העיסוק בירושלים האחרת, זאת המתקיימת כל העת במרחבי החשיבה והיצירה התרבותית והאמנותית.

מחוז חפץ-202
עזרי טרזי. חפירה, טכניקה מעורבת, 2015. צילום: אלעד שריג

עזרי טרזי

עזרי טרזי הוא מעצב ישראלי ומכהן כפרופסור ומרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי ובתוכנית לתואר שני בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים. בוגר בצלאל (1990) במחלקה לעיצוב תעשייתי. עבד בחברת בצלאל מחקר ופיתוח, ולאחר מכן הקים את סטודיו טרזי (1996). היה בין מקימי סניף IDEO בישראל. החל ללמד בבצלאל בשנת 1992, ב-1996 התמנה להיות ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי, וכיהן בתפקיד זה עד שנת 2004. הקים את תוכנית התואר השני הראשונה בבצלאל בשנת 2003, וסיים לעמוד בראשה בשנת 2012.
טרזי הקים את תכנית ההתמחות הפוסט-אקדמית d-Vision עבור קבוצת כתר, ועמד בראש התוכנית בשבע שנות קיומה החל מ-2005 ועד ל-2012. הקים במשותף את חברת הייעוץ הבינלאומית פנזא, הפעילה באסיה ובדרום אמריקה בתחומים של חדשנות וחינוך ליצירתיות. בסטודיו טרזי פעל טרזי עם החברות המובילות במשק הישראלי כמו תדיראן, אמקור, אלקטרה, כתר, בזק, בנק הפועלים, טבע, ובמקביל עבד עם חברות הי טק רבות כמו מג׳ינק, ספארקאפ, מילקאיט, בורן-פרי, ואחרות, וחברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו אפלייד מטריאלס, מיקרוסופט, אינטל וקואלקום.

מחוז חפץ-4
עזרי טרזי. גוש ציון, טכניקה מעורבת, 2015. צילום: אלעד שריג

עבודותיו כיוצר הוצגו בתערוכות רבות בישראל ובחו"ל, כולל מוזיאון ישראל, מוזיאון העיצוב בחולון, מוזיאון חיפה, מוזיאון תל אביב, המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק MoMA, מוזיאון קופר יואיט לעיצוב בניו יורק (2006, 2008), טריאנלה במילאנו (2006). הציג תערוכת יחיד במסגרת אירועי ארט-בזל 2008. הציג בגלריות עיצוב רבות בניו יורק, לונדון, טוקיו, קופנהאגן ומילאנו. ועבודתו Z-20 עבור חברת (ZentihSolar) נבחרה להשתתף בטריאנלה של מוזיאון קופר יואיט לעיצוב לשנת 2010. ב- 2013 פרסם את ספרו: Dז – חדשנות דרך חשיבה עיצובית. זכה בפרס משרד המדע התרבות והספורט לשנת 2002, ופרס ראשון של משרד המסחר והתעשייה 2010. תוצרי עבודות רבים עם d-Vision זכו לסדרת פרסים יוקרתיים כמו חמישה פרסי Red Dot, ופרס שנתי של המגזין ID. בן עשרת הזוכים בתחרות המילניום של ה׳ניו יורק טיימס מגזין׳ לשנת 2000. זוכה פרס משרד התרבות לשנת 2002.

מחוז חפץ-3
חיים פרנס. פינג'אן קוטף סברס (קונצנטרי), טכניקה מעורבת, 2015. צילום: אלעד שריג

חיים פרנס

חיים פרנס הוא מעצב תעשייתי ירושלמי ומכהן כמרצה בכיר וראש המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל (2007) בוגר בצלאל (1994) במחלקה לעיצוב תעשייתי. היה ממקימי קבוצת העיצוב 'כרבולת' (1997- 2001) וסטודיו חיים פרנס לעיצוב מוצר בלונדון (2002-2004). בלונדון לימד במחלקה לעיצוב מוצר בגולדסמיתס (2002-2003) והיה מרצה אורח במחלקה למוצרים מעוצבים ברויאל קולג' .

בשהותו בלונדון עבד בתעשיית האופנה כמנהל פיתוח מוצר בחברת מהרישי ובין לקוחותיו נמנו כמה מן החברות המובילות בלונדון כמו דנהיל, גריפין ,ביל אמברג, וסטודיו רון ארד. עם חזרתו ארצה כיהן כמנהל מוצר ואחר כך כמנהל תעשיות בינ"ל בחברת קאטא הישראלית  מול חברות איטלקיות כמו גיצ'ו, מנפרוטו, אוונג'ר ומול מערך ייצור בסין.

באקדמיה בצלאל בה החל ללמד ב 1996 הקים את מרכז הדיגום  והמעבדה הימית (יחד עם עזרי טרזי) וכיהן בתפקידי רוחב רבים כנבחר ציבור.

במשך השנים עבד פרנס עם חברות הזנק רבות ועם כמה מן החברות המובילות במשק כמו שורש, כתר, צאג,  אלתא, סולתא סקן ,מרחב, אר"ן מחקר ופיתוח ועוד. עיקר פעילותו המקצועית של פרנס כיום בתחום עיצוב ופיתוח מוצרים לתרחישים קיצוניים ובין לקוחותיו חברת רפא"ל וחברות רבות בשוק הביטחוני.

עבודותיו הוצגו בתערוכות מקצועיות רבות בארץ ובחו"ל  ובתערוכות עיצוב בשבוע העיצוב בבייג'ין  במוזאון העיצוב חולון, מוזאון ארץ ישראל ומוזאון ישראל בירושלים ובגלריות כמו פריסקופ פרדיגמה אוגנדה, אסכולה, בית האומנים ירושלים.

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק