מגזין אופנה: מוזיאון תל אביב בברלין

Nevet Yitzhak, The Concert, 2013-1 - אופנה - מגזין - אופנה
|

שיתוף פעולה רחב היקף בין מוזיאון תל אביב לאמנות ל'מרטין גרופיוס באו' בברלין – מהמוזיאונים החשובים בגרמניה

Fashion Israel - מגזין אופנה - Pablo Picasso, Torso of a Woman, 1953
Pablo Picasso, Torso of a Woman, 1953

תערוכה רחבת היקף של מוזיאון תל אביב לאמנות במרטין גרופיוס באו בברלין, היא אירוע האמנות החשוב והמרכזי ביותר שיתקיים במסגרת האירועים לציון 50 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לגרמניה, שייערכו בשנת  2015.

אין זה שיתוף הפעולה הראשון בין שני המוזיאונים. אולם זו הפעם הראשונה שאוסף מוזיאון תל אביב לאמנות מוצג מחוץ למוזיאון בהיקף שכזה. שיתוף הפעולה ממשיך את המגמה בה נוקט מוזיאון תל אביב לאמנות בשנים האחרונות – קידום ופיתוח קשרים ופעילות עם המוזיאונים המרכזיים בעולם, כדוגמת שיתופי הפעולה עם בוזאר, מרכז לאמנויות יפות, בריסל, מוזיאון דאלאס לאמנות וההרמיטג' בסנט פטרסבורג, רוסיה.
סוזן לנדאו, מנכ"לית ואוצרת ראשית של המוזיאון רואה בחשיפת המוזיאון לקהל בינלאומי חשיבות רבה, ובמיוחד החשיפה לעולם של האמנות הישראלית העכשווית.
פרופ' גריאון זיוורניך (Prof. Gereon Sievernich), מנהל מרטין גרופיוס באו בברלין, הזמין את מוזיאון תל אביב לאמנות להציג תערוכה ממבחר אוספיו. האמנים הישראליים שיציגו בתערוכה, הוזמנו להקמה ולהצבה של עבודותיהם במוזיאון בברלין.
הפתיחה החגיגית בהשתתפות צוות האוצרות של המוזיאון והאמנים הישראלים, תתקיים ב-26 במארס 2015 . התערוכה תוצג במשך כשלושה חודשים ותינעל ב-21 ביוני 2015.

Fashion Israel - מגזין אופנה - Tamir Zadok, Gaza Canal, 2010
Tamir Zadok, Gaza Canal, 2010

התערוכה תחת הכותרת "מוזיאון תל אביב לאמנות מבקר בברלין" תכלול כ-70 יצירות נבחרות מ-3 מחלקות מרכזיות ומובילות במוזיאון תל אביב לאמנות: אמנות ישראלית באוצרות אלן גינתון, הדפסים ורישומים באוצרות אירית הדר ואמנות מודרנית שאוצרת רז סמירה.

בין האמנים שיוצגו: לסר אורי, מקס בקמן, אריך הקל, אלברטו ג'יאקומטי, אדגר דגה, קלוד מונה, לוודויג מיידנר, ג'קסון פולוק, פבלו פיקאסו וסילי קנדינסקי, מארק רותקו, מארק שאגאל, יעקב שטיינהארדט, אגון שילה ועוד, לצד אמנים ישראליים עכשוויים כגון:  גיא בן נר, יעל ברתנא, מיכל הלפמן, ציון אברהם חזן, נבט יצחק, ניר עברון, נירה פרג, תמיר צדוק וזויה צ'רקסקי.
הרעיון המלווה את תערוכת האוסף הינו דיאלוג בין האמנות המודרנית והאמנות הישראלית העכשווית, הדנה בנושאים אישיים, חברתיים ופוליטיים.
בתערוכה יוצגו הרכישות האחרונות של אמנות ישראלית עכשווית למוזיאון תל אביב לאמנות –  בעיקר מיצבי וידיאו.

התערוכה תאפשר מבט מקיף על אוסף המוזיאון ותשזור את תולדות האוסף עם סיפורו של המוזיאון, החל מהיצירות הראשונות שהתקבלו לאוספיו ועד ימינו.

התערוכה תתפרש על פני עשר גלריות, שכל אחת תוקדש לנושא אחר באמנות. יצירות של  אמנים מודרניים מתחילת המאה העשרים ישולבו בחללי התצוגה עם יצירות של אמנים ישראליים וייצרו חיבורים מפתיעים, שיבחנו אפשרות לקריאה מחודשת של העבודות. התערוכה תלווה בקטלוגים מקיפים בגרמנית ובאנגלית, ובהם צילומי היצירות מלוות בטקסטים על עבודות נבחרות. 

בחלל הכניסה יוצגו קטלוגים של מוזיאון תל אביב לאמנות מתקופות שונות, תצלומים של מבני המוזיאון השונים, וסרטים קצרים המתעדים הקמות של תערוכות מרכזיות.
הצגת התערוכה מתאפשרת הודות לתמיכתו הנדיבה של האגף לקשרי תרבות ומדע במשרד החוץ (קשתו"ם).

Fashion Israel - מגזין אופנה - Nevet Yitzhak, The Concert, 2013
Nevet Yitzhak, The Concert, 2013

מרטין גרופיוס באו

מרטין גרופיוס באו הוא אחד מחללי התצוגה החשובים בעולם ואולם התצוגה המרכזי של ברלין. הוא ממוקם במרכז העיר סמוך לכיכר פוטסדאם. בזכות תערוכות מרשימות, כמו "הוקוסאי: רטרוספקטיבה" (2011), "דניס הופר: האלבום האבוד, תצלומי אספנות משנות השישים" (2012), "קאפור בברלין" (2013) או "איי וייויי: עדות" (2014), נחשב מרטין גרופיוס־באו לאחד החשובים שבחללי התצוגה בעולם.

תערוכות נושא יוצאות דופן שעיסוקן בהיסטוריה התרבותית ותערוכות ארכיאולוגיות מרהיבות שהציגו את תוצאות המחקרים האחרונים,

לצד תערוכות אמנות וצילום הן עמודי התווך של תכנית התערוכות של מוזיאון מרטין גרופיוס באו. מוזיאונים בכל העולם – אם מוסדות לאומיים ואם אספנים פרטיים – פותחים לפני המוזיאון את אוצרותיהם, ושולחים עבודות חשובות לברלין. שנה אחר שנה נהנים יותר מ־500 אלף מבקרים מהתערוכות המוצגות במקום.

היסטוריה

האדריכלים מרטין גרופיוס (Martin Gropius) והיינו שמידן (Heino Schmieden) ייעדו את הבניין, שתכננו בסגנון הרנסנס, למוזיאון לאמנויות. המוזיאון נפתח בטקס חגיגי ב־1881. מוזיאון הפרהיסטוריה והעת העתיקה ואוסף האמנות של מזרח אסיה עברו לבניין אחרי מלחמת העולם הראשונה, ואילו אוסף האמנויות הועבר לבניין העירייה (Stadtschloss). הבניין ניזוק מאוד ב־1945, בשבועות האחרונים של מלחמת העולם השנייה. רק ב־1966 זכה להגדרה של מבנה היסטורי.

שיפוצים החלו ב־1978 בפיקוחם של האדריכלים וינטו קמפמן (Winnetou Kampmann) ואוּטֶה וֶסְטְרוֹם (Ute Weström). הבניין נקרא על שם מרטין גרופיוס, דוד רבא של וַלטר גרופיוס, שדחף לשיפוץ המוזיאון.

מאז השחזור המוקפד בשנות השבעים היה מרטין גרופיוס־באו לאחד מחללי התצוגה הנודעים והיפים ביותר בגרמניה והוצגו בו תערוכות בין־לאומיות רבות לעיני מיליוני מבקרים. הבניין שופץ שוב בשנים 2000-1999 במימון ממשלת גרמניה. הותקן בו מיזוג אוויר והכניסה הצפונית אליו, שתוכננה מחדש, הפכה לכניסה הראשית. משרד האדריכלים הילמר, סטלר ואלברכט היה אחראי לשיפוץ זה.

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

אודות Fashion Israel

מגזין אופנה

מגזין אופנה ביוטי מוביל בישראל: משמש במה ייחודית לדור החדש של האופנה בישראל: מעצבי אופנה, צלמי אופנה, סטודנטים לאופנה, בוגרי אקדמיות לאופנה ובתי ספר לצילום אופנה.

מגזין אופנה של כולם!

Fashion Israel שם לו למטרה לקדם ולפתח כישרונות בתעשיית האופנה הישראלית: נשים, גברים, יהודים, ערבים, דתיים, חילוניים, הומואים, סטרייטים, לסביות, טרנסג׳נדרים, בי סקסואלים. מכל דת, מגדר ולאום. של כולם!

נועזים, בועטים ותוססים

מקדם כישרונות המבקשים במה להשמיע מעליה את קולם הרם, הברור והמחדש – נועזים, בועטים ותוססים מתחומי אופנה, ביוטי וצילום בישראל.

אנג׳נדות חברתיות

מגזין אופנה ישראלי מקדם אנג׳נדות חברתיות: קידום מעמד האישה, שיתוף פעולה עם אקדמיות, מכללות ובתי ספר גבוהים בארץ לצילום ואופנה, אופנה בחברה ערבית – במה אופנתית לתעשיית האופנה של ערביי ישראל. חשיפה של אלפי סטודנטים. פועל למען אנשים בעלי מוגבלויות, פגועי נפש, נכים ועוד.

התפתחות וחדשנות

יוזם ותורם למען התפתחות וחדשנות של עולם האופנה בישראל: דגש מיוחד על קהילת מעצבי אופנה, צלמי אופנה, הדוגמנים/יות סטייליסטים וסטייליסטייות, מעצבי השיער ואנשי האיפור.


קורונה, טרנדים, סטייל, אופנה, חדשות האופנה, מגזין אופנה, אופנת נשים, אופנה ישראלית, אופנת גברים, Fashion, Fashion Magazine, שנקר, ויצו חיפה, בצלאל

זארה נשים, קסטרו, רנואר, אופנת נשים, שבוע האופנה, איפור, הפקות אופנה, ZARA, CORONA, זארה, זארה גברים


מגזין אופנה: מוזיאון

פורסם בקטגוריות אופנה, כתבות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק