מינויים לא ראויים

מירי רגב 2016-1
|

בעקבות תחקיר ערוץ 10 על "יומן הג'ובים"

התנועה לאיכות השלטון בקריאה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, לאחר ששרת התרבות מירי רגב כינתה אותו 'זבל': "פתח בבדיקת התנהלות לשכת שרת התרבות בעקבות חשדות למינויים פוליטיים בלתי ראויים והתקשרויות אסורות ללא מכרז"

מירי רגב 2016-1-2
שרת התרבות והספורט, מירי רגב. צילום: אתר הכנסת

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ה'), ליועמ"ש בקריאה לבדיקת התנהלות לשכת שרת התרבות בעקבות חשדות למינויים פוליטיים בלתי ראויים והתקשרויות אסורות ללא מכרז. בתחקיר אשר פורסם בערוץ 10 נחשף יומן של איתן כהן, ראש המטה המוניציפאלי במשרד התרבות, אשר בו הופיעה רשימת מינויים פוטנציאלים של פעילים פוליטיים הקשורים למפלגת הליכוד, לתפקידים שונים בגופים ציבוריים הכפופים למשרד התרבות והספורט.

יתרה מכך, בראיון שנערך הבוקר עם מאיר סוויסה, יועץ התקשורת של השרה מירי רגב, טען סוויסה לגבי פרשת המינויים כי "כך צריך להיות" זאת לאחר שאישר את קיומם של היומן ורשימת המינויים. התבטאויות אלו המצדיקות מינויים פוליטיים של מקורבים לתפקידים בגופים הכפופים למשרד התרבות רק מחזקות את החשש לאי-סדרים והתנהלות בלתי תקינה של לשכת השרה.

פרשה זו מצטרפת לחשד שהתעורר לאחרונה לפיו כ-2.5 מיליון שקל הועברו למשרד הפרסום יהושע TBWA על ידי משרד התרבות, ללא מכרז ובניגוד לחוק, וזאת בתמורה לקבלת שירותי פרסום. לאחר חשיפת פרשת המכרז פנתה התנועה ביום 3.9.2015 למשרד התרבות בבקשה על פי חוק חופש המידע, תשנ"ח–1998 לקבלת חוזי ההתקשרות עם משרד הפרסום ומסמכים נוספים. מאז פניית התנועה חלפו למעלה מחודשיים, ולא נמסרה כל תגובה ממשרד התרבות, זאת בניגוד מוחלט להוראות החוק.

מתוך הפנייה ליועמ"ש: "מינויים פוליטיים של אנשים חסרי התאמה לדרישות התפקיד, כמו גם העברת כספים והתקשרויות ללא מכרז – מהווים פגיעה חמורה בכללי המנהל התקין, ויתרה מכך אף פוגעים קשות באמון הציבור ברשויות השלטון."

כזכור בתחקיר שערך ערוץ 10 נחשף יומן המינויים הפוליטיים של השרה רגב. כמו כן, הערוץ חשף הקלטה בה מכנה השרה את היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין במילת התואר "זבל".

מירי רגב בתגובה בדף הפייסבוק שלה: "כולנו בני אדם, כולנו ברגע של כעס אומרים דברים קשים לקרובים לנו, ומותר לנו. אני לא גאה בזה, אבל זה קורה. הערוץ פנה לתגובתי בדבר הקלטה בה נאמרים דברים קשים על היועץ וינשטיין. לא שמעתי אותה, ואינני זוכרת שאמרתי אמירה זו. אם אכן הדברים נאמרו, הם נאמרו בעידנא דריתחא, ואין באמירה זו, אם אכן נאמרה, לשקף את עמדתי ואת תחושותיי כלפי היועץ, אותו אני מעריכה, מכבדת ומוקירה. התקשרתי אליו והתנצלתי בפניו על אמירה זו, אם אכן נאמרה".

 

 

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק