מירב נאור וינשטוק

מירב נאור וינשטוק-1
|

תערוכת יחיד והשקת ספר חדש לצלמת מירב נאור וינשטוק

הצלמת מירב נאור וינשטוק תיעדה במשך חודש ימים את עשרות אלפי הפליטים, שבורחים מהתופת בארצם, ומגיעים מדי יום לחופי יוון דרך טורקיה. 140 מהצילומים אוגדו בספר  TEARED OFF  המהווה מסמך תיעודי מרגש ובעל ערך היסטורי. חלק מהצילומים יוצגו בתערוכת יחיד של מירב נאור וינשטוק, בה יושק הספר, שתוצג במתחם מחסן 2 בנמל יפו.

אירוע פתיחת התערוכה יתקיים ביום חמישי, 11.2.16 בשעה 20:00. הכניסה חופשית!
אוצרת התערוכה: סיגל קשקש.

מירב נאור וינשטוק
צילמה: מירב נאור וינשטוק

מאז תחילת 2015 הגיעו לחופי יוון למעלה מ-600 אלף מהגרים ופליטים לא חוקיים. 7 מכל 10 מהגרים ליוון מגיעים מסוריה, לאחר שנמלטו מהמלחמה האכזרית בארצם. בלסבוס ובאיים נוספים קיימים מחנות פליטים שקולטים את כל מי שמגיע, אולם יוון קורסת תחת היקף ההגירה הבלתי חוקי אליה, אשר הולך וגדל. הפליטים מגיעים בסירות קטנות ורעועות, ורבים מהם מגיעים עם ילדים קטנים ותינוקות בניסיון למצוא הזדמנות לחיים טובים יותר.

מירב נאור וינשטוק-2
צילמה: מירב נאור וינשטוק

הצלמת מירב נאור וינשטוק תיעדה במשך חודש ימים עשרות אלפי פליטים הבורחים מהתופת בארצם אל חופי יוון. נאור וינשטוק ליוותה את הפליטים מרגע הגעתם לחופי לסבוס ובתוך מחנות הפליטים. כחלק ממסע התיעוד הגיעה מירב למחנה הפליטים אידומני הנמצא על גבול יוון ומקדוניה. מחנה זה הוקם לצדי פסי הרכבת, אותם פסי רכבת אשר הובילו במלחמת העולם השנייה את יהודי סלוניקי אל מחנות ההשמדה בגרמניה.

מירב נאור וינשטוק-4
צילמה: מירב נאור וינשטוק

56 מהצילומים יוצגו בתערוכה TEARED OFF שתיפתח בחודש הבא במחסן 2 בנמל יפו.  כל צילום מהווה תיעוד מרגש של פליטים המהווים הוכחה חיה לזוועה שמתרחשת ממש בסמוך לישראל. העבודות מיטיבות לחשוף את נפשם של המצולמים, להעביר את הכאב ותחושת חוסר האונים שהם חווים לצד התקווה והאומץ, ומצליחות לטלטל את נפשו של הצופה. מירב נאור וינשטוק הצליחה להיכנס למרחב האישי של המצולמים מבלי שהצילום ישפיע על המתרחש או יעמיד את המצולם בזווית נחותה, מה שמעצים את תחושתו של הצופה כי הוא מציץ על המתרחש בזמן אמת.
באירוע הפתיחה של התערוכה יושק ספר הצילומים TEARED OFF המאגד 140 צילומים מהמסע ביוון, שחלקם כאמור יוצגו בתערוכה. 

מירב נאור וינשטוק-3
צילמה: מירב נאור וינשטוק

התערוכה תוצג בין התאריכים 11.2 ל-4.3 במתחם מחסן 2 בנמל יפו.
שעות פתיחה: ימים א'-ה' 10:00-18:00, יום ו' 10:00-13:00, ש' 11:00-18:00

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק