מכבי, לא מה שחשבת

תחתיות בירה מכבי
|

בירה מכבי מציגה אמנות על הבר עם תערוכת "מכבי ART"

מכבי, הבירה הישראלית האהובה, משיקה תערוכת אמנות ייחודית ובה יצירות של אמנים ומאיירים ישראלים שיודפסו על תחתיות בירה מכבי

במסגרת הפעילות, דף הפייסבוק של בירה מכבי הזמין אמנים ומאיירים להציע את יצירותיהם מתוכן נבחרו היצירות המוצלחות ביותר שיודפסו על תחתיות בירה מכבי ויחולקו במקומות אסטרטגיים בחיי הלילה ברחבי הארץ. בפעילות שנמשכה חודש הוגשו מעל 500 עבודות של אמנים מרחבי הארץ ומתוכן נבחרו 50 עבודות שיוצגו בתערוכת "מכבי ART" ו-15 יצירות שיודפסו על גבי 30,000 תחתיות בירה אשר יחולקו בברים, פאבים ומועדונים מובילים ברחבי הארץ. ערב הפתיחה של התערוכה יתקיים ביום שני ה-25/1/16 בשעה 19:00 בגלריה של הכולי עלמא ברח' מקווה ישראל 10 בתל-אביב שם תוצג  התערוכה עד ליום שבת ה-30/1/16

תערוכת "מכביART " תנדוד ברחבי הארץ ותוצג בברים וגלריות נבחרות, כשהכניסה לתערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב:
התערוכה תוצג במתחם  RedLine בבאר שבע בין התאריכים: 7-11/2/16
התערוכה תוצג בבר "היווניה" בראשל"צ, בין התאריכים: 22-27/2/16
התערוכה תוצג בבר הקסטה בירושלים, בין התאריכים: 9-13/3/16

15 האמנים שיצירותיהם נבחרו ויודפסו על תחתיות בירה מכבי יקבלו כל אחד תשלום של 1000 ₪ על עבודתם.

רשימת האמנים והיצירות שנבחרו:

תחתיות בירה מכבי
זיו שמח, Space Audition.

אורי זא"ב סגל מיהוד עם העבודה "בינת השכוי" – פעולת הציור של אורי זא"ב סגל מייצרת הכלאה בין עולם החי לבין האמן, כך שהוא מופיע באופנים שונים כדמויות של עופות ויונקים, ממשיים ומיתולוגיים, שמנכיחים את המתח שבין עוצמה לפתטיות שמגולמת בגוף.

תחתיות בירה מכבי-10
ורד קורן, היפים והאמיצים

אליעד בר מקרית מוצקין עם העבודה "ספינקס" – הציור של אליעד בר מתאר פסל ענק של חתול ספינקס בעל פנים אנושיים, שנחשף בצלע ההר בעקבות גשמים.

תחתיות בירה מכבי-9
אליעד בר, ספינקס

אלעד מועלם מירושלים עם העבודה "The black horse" – איור שנעשה באמצעות עט פיילוט 0.4 שחור. המאייר אלעד מועלם מעיד כי האיור התחיל בכמה קווים קטנים ואז הפך לאובססיבות של קיווקוים (Cross Etching) שיצרו את הדמות של הסוס.

תחתיות בירה מכבי-2
The black horse ,אלעד מועלם

אסף בן ארוש מקיבוץ גלאון עם העבודה "חממה" – העבודה ״חממה״ נוצרה במסגרת סטודיו Poink בתחילת דרכו כברכה לחג המולד, שמציגה את סנטה קלאוס מאושר בחממה שלו בשעה שבחוץ יורד שלג.

תחתיות בירה מכבי-3
דיאנה פטליצקי, Inside Out

גיא טרפלר מתל-אביב עם העבודה "סבתא בישלה דייסה" – העבודה היא חלק מסרטון אנימציה שגיא טרפלר עשה בשנה הרביעית בלימודים במחלקה לתקשורת חזותית במכון הטכנולוגי חולון. היא מבוססת על סיפור הילדים המוכר, סבתא בישלה דייסה, רק שהויז׳ואל נותן טוויסט בעלילה והופך את הסיפור למבוגרים בלבד.

תחתיות בירה מכבי-4
דניאל גרסטיין, בומי הינשוף

דיאנה פטליצקי מנתניה עם העבודה "Inside out" – העבודה של דיאנה פטליצקי מייצגת עבורה את בליל המחשבות והתחושות הקיימות בראשינו באופן יום יומי. בעבודה ישנו ביטוי למערכות יחסים בין בני אדם, חברויות, השכלה ולימודים, אפשרויות מחיה, והמרדף אחרי עצמאות וכסף.

תחתיות בירה מכבי-5
אורי זאב סגל, בינת השֶׂכְוִי

דניאל גרסטיין מנס ציונה עם העבודה "בומי הינשוף" – העבודה הינה אילוסטרציה שחור ולבן של ינשוף מרובה פרטים. העבודה נעשתה בעקבות השראה שהאמן קיבל מבחורה ערבייה שלמדה איתו, ולימדה אותי מדי פעם מילים בערבית. פעם אחת היא באה ללימודים לבושה בחולצה עם ציור של ינשוף, ואמרה לי שבערבית ינשוף נקרא בומי.

תחתיות בירה מכבי-6
יהונתן כתב, Duo

הילה שפיצר מבאר שבע עם העבודה "אני אוהבת את חדר השינה יותר" – העבודה הינה חלק מפרויקט של הילה שפיצר אותו היא יוצרת בשנתיים האחרונות, שנקרא ״בתים של זרים״, ובמסגרתו יצרה קשר עם אנשים דרך רשתות חברתיות וביקשה להגיע אליהם הביתה כדי לצייר אותם ואת הבית שלהם.

תחתיות בירה מכבי-47
טליה כהנר, שעות בשמש

ורד קורן מתל אביב עם העבודה "היפים והאמיצים" – העבודה עושה חיבור בין תמונה של הזמרת דולי פארטון, מילואימניק ישראלי והסט של הסדרה ״היפים והאמיצים״. העבודה נעשתה בטכניקה של טושים על נייר המאפשרת ״טייק אחד״ בלי אפשרות לתקן ולחזור אחורה.

 

זיו שמח מתל אביב עם העבודה "Space Audition" – איור פיקטיבי לאסטרונאוט בטראומה שלוחם את דרכו בחזרה לכוכב הבית שלו. העבודה נעשתה על ידי שימוש בדיו ומרקרים.

טל גולני מתל אביב עם העבודה "On The Road" – בעבודותיה טל גולני עוסקת בחלל ובהוצאתו מההקשר המקורי שלו. העבודה הנ"ל שלה מבוססת על שקופית שצולמה בשנות ה-70, והמטרה הייתה לקחת דימוי ולהפוך אותו לבמת הופעה/הצגה ניידת בלי הקשר של מקום וזמן.

טליה כהנר מאלון הגליל עם העבודה "שעות בשמש" – בעבודה זו טליה כהנר עושה שימוש בצבעי מים ועליהם עט 0.4 שחור. בציור מתועד היום הראשון בטיול של חברות לים – המים עדיין היו קרים, אבל היה מספיק חם בשביל להישאר שעות בשמש.

יהלי זיו מרמת השרון עם העבודה "מסיבת בריכה" – האיור נעשה בעבור חבורת הטושים, שבה יהלי זיו חברה, ובעיקר היווה קונטרה של סטייל שיק וקרירות ביום מהביל ושטוף זיעה של קיץ ישראלי.

יהונתן כתב מירושלים עם העבודה "Duo" – בעבודה Duo יהונתן כתב ביקש להמחיש את הדואליות והתקשורת בין הדמויות ואת ההרמוניה ביניהן. לשם כך הוא השתמש בצורניות הגוף הרוקד/מבצע קפיצה ובהנצחת הרגע. הצבעוניות המעט ״ניאונית״ אפשרה לו ליצור קונטרסט בין הרקע לדימוי המרכזי, ומעבר הצבעים נועד ליצור תנועה מול הסטטיות של הדמויות.

נעמה ורטנבורג מתל-אביב עם העבודה "סיבוב מהיר" – הציור נעשה בטושים ועט דיו, בהשראת סיפורים של חבריה של האמנית על חוויותיהם במכבסה האוטומטית השכונתית, וגם חוויות המתנה שלי בחללים ציבוריים.

מכבי חוזרת לבארים

 

בירה מכבי עברה בשנים האחרונות מהפך משמעותי שהפך אותה לבירת חבית מבוקשת בברים, פאבים ומסעדות  בישראל עם מעל 300 ברזי בירה מכבי מדן ועד אילת. המהפך כלל שינוי מתכון הבירה בשיתוף עם היינקן העולמית שבו המתכון שופר ואיכות הבירה עלתה לסטנדרט אירופאי ועד לתהליך מיתוג מחדש. לצד זה בירה מכבי חברה בשנים האחרונות לערכים של תרבות ואמנות ישראלית דרך הפגנת נוכחות קבועה באירועי אמנות, קידום אמנים ישראלים צעירים ועוד.

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק