משפחת שחף: כאן עובדים בכיף

איפור-ירין-שחף,-צילום-יח'צ
|

על היתרונות והחסרונות בעסק המשפחתי. המאפר ירין שחף בראיון גלוי לב.

משפחת-שחף,-ירין,-רעייתו-נאוה,-הבת-עונג-והבת-לירי
משפחת שחף, ירין, רעייתו נאוה, הבת עונג והבת לירי

שחף: "אנחנו כבר הרבה שנים עובדים יחד. לטוב ולרע זה עובד. במצטבר יש לכך הרבה יתרונות: תקשורת טובה ויחסי אמון יכולים להביא להצלחה משפחתית. מאידך, אין ספק שלעבוד יחד זה לא תמיד קל. יש תקופות של מתח וויכוחים. האתגר הוא לדאוג שאלו יפתרו ולא ישפיעו באופן דרמטי על התוצאות העסקיות."

-ירין-שחף-איפור
ירין שחף, צילום יח'צ

מה התפקיד של כל אחד?

"רעייתי נאוה, סטייליסטית בבית הספר. הבת לירי, עובדת במקום כמעצבת גרפית של הסושיאל מדיה, הבת הנוספת מדגמנת איפור, אחי עודד הוא איש יחסי הציבור של בית הספר ואני  מנהל את בית הספר למקצועות האיפור הסטיילינג והתסרוקות

הסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה

עסקים משפחתיים מהווים את הגרעין הנפוץ והוותיק ביותר בעולם העסקי, עם כ-70%-90% מהעסקים בעולם. אממה, בהמשך, הנתונים מחייכים פחות: מעט יותר משליש מהעסקים שורדים ומעבירים את המושכות לדור השני, ורק 13% לדור השלישי. הסיבות לרוב: קונפליקטים פנים משפחתיים אשר משפיעים על יציבות העסק.

-עונג-שחף,-איפור-ירין-שחף,-צילום-מריה-סלוביוב
עונג שחף, איפור ירין שחף, צילום מריה סלוביוב

ומהו סוד ההצלחה?

ירין: יכולות להיות לכך סיבות רבות, בין היתר בגלל שאנחנו שונים האחד מהשני וכל אחד ממוקם בתחומו בלי לפזול לצדדים. לדוגמא: אני מתרכז בהוראת איפור למרות שאני מאוד מבין בסטיילינג כשיש לי הפקות נחשבות אני נותן לאשתי נאוה, את מלוא הסמכות האחריות על נושא הסטיילינג. גם הבת שלי לירי בת ה-31 מעצבת מעולה והיא מביאה טוויסט אחר ומפתיעה בכל פעם מחדש.  עונג בת 21 מדגמנת איפור. אחי עודד מתעסק ביחסי הציבור כבר שני עשורים וזו הקלה גדולה שזה אח ואתה לא צריך להסביר את עצמך כל פעם מחדש.

והחסרונות?

כמו שבמשפחה – גבולות והסכמים אינם תמיד מוגדרים בצורה רשמית. אלא לעיתים מקשים על התפקוד ויכולים להוות סיבה לקונפליקט. מתח שמקורו בעסק יכול להגיע בקלות לשולחן האוכל המשפחתי.

עודד-שחף
עודד שחף, צילום יח'צ

אז, איך עושים את זה?

לפני הכל, מורידים את האגו למינימום. יוצרים תקשורת ברורה ושקיפות המאפשרת "לשים דברים על השולחן". מגדירים מראש ציפיות, החלטה על שכר, הגדרת תפקיד, סמכות, ,אחריות וכל זה כדי למנוע תסכולים וסכסוכים עתידיים. התוצאה: שווה גם שווה.

ירין שחף, מנהל בית הספר הגבוה למקצועות היופי. צילום- יח״צ

ירין שחף – בית הספר הגבוה למקצועות היופי
לאתר בית הספר: https://www.yarin-shahaf.co.il/
לחנות האיפור: https://store.yarin-shahaf.co.il/
האינסטגרם של ירין שחף: yarin_shahaf
כתובת: רחוב בית הילל 10, תל אביב.

לאתר:

https://www.yarin-shahaf.co.il/
פורסם בקטגוריות איפור, ביוטי, ירין שחף
תגובות פייסבוק